نگهداری صحیح از کاندوم: نکات و توصیه‌ها

0 404

کاندوم یک روش متداول، آسان و محبوب برای جلوگیری از بارداری است، به علاوه مزایای بسیاری در پیشگیری از  انواع بیماری‌های مقاربتی نیز دارد. برای اینکه از تمام مزایای این ابزارِ جلوگیری بهره‌مند شوید، باید مطمئن شوید که کاندوم‌ها را در شرایط مناسب نگهداری می‌کنید تا آسیب نبینند. اگر می‌خواهید کاندوم‌های خود را پنهان کنید، راه‌های ایمن و آسان برای انجام این کار وجود دارد. حتی قبل از اینکه از کاندوم‌هایی که دارید استفاده کنید، مهم و ضروری است که آنها را بررسی کنید تا مطمئن شوید هنوز سالم و قابل استفاده هستند.

برای نگهداری از کاندوم، باید به برخی نکات توجه کنید که در این مقاله، آنها را بیان خواهیم کرد تا به بهترین روش نگهداری از کاندوم برسید.

۱. پیدا کردن یک مکان خوب برای نگهداری از کاندوم

بعد از خرید کاندوم، باید به دنبال مکانی برای نگهداری از کاندوم باشید تا اثربخشی این وسیله را حفظ کنید. یکی از مشکلات استفاده از کاندوم این است که بسیاری از افراد نمی‌دانند آن را چگونه نگهداری کنند تا بتوانند از مزیت آن برای جلوگیری از بارداری و ابتلا به بیماری‌های مقاربتی بهره ببرند. برای شروع بهتر است یک مکان خوب برای نگهداری از کاندوم پیدا کنید.

کاندوم خود را در دمای اتاق و در جای خشک نگهداری کنید

دمای زیاد می‌تواند به کاندوم آسیب برساند و به همین ترتیب، رطوبت نیز عامل آسیب‌دهنده برای کاندوم است. کاندوم قرار است از شما در برابر بارداری ناخواسته و بیماری‌های مقاربتی مراقبت کند و تمام این عواملی محیطی که اعلام کردیم، می‌توانند تاثیر کاندوم برای این اهداف را از بین ببرند و باعث فاسد شدن کاندوم شوند. مطمئن شوید مکانی که برای نگهداری از کاندوم انتخاب می‌کنید، نه خیلی گرم است و نه رطوبت زیادی دارد.

به عنوان مثال، می‌توانید آنها را داخل میز یا کشوی کمد خود قرار دهید. هرگز آنها را در دمای بیشتر از ۱۰۰ درجه فارنهایت (۳۸ درجه سانتیگراد) یا سردتر از ۳۲ درجه فارنهایت (۰ درجه سانتیگراد) نگهداری نکنید.

مطمئن شوید که کاندوم‌ها در معرض نور مستقیم خورشید نیز نیستند. نور خورشید باعث می‌شود کاندوم سریع‌تر فاسد شود و از بین برود. کاندوم‌ها را در محلی که نور خورشید دریافت نمی‌کند، مانند کشو یا کمد خود نگهداری کنید. این محل برای نگهداری کاندوم مزیت دیگری دارد، که آن را از دید دور نگه می‌دارد!

نگهداری از کاندوم

اجسام نوک تیز را از کاندوم دور نگه دارید

اجسام تیز می‌توانند به بسته بندی کاندوم و همچنین خود کاندوم آسیب برسانند. این اجسام می‌توانند باعث پارگی و سوراخ شدن کاندوم شوند که در واقع آن را به ابزاری بلااستفاده تبدیل می‌کند. حتی اگر فقط بسته کاندوم پاره شود، لاتکس داخل آن خشک می‌شود و احتمال پاره شدن افزایش پیدا می‌کند.

به عنوان مثال، قیچی، نامه بازکن، مداد، تیغ، چاقو و مواردی از این قبیل را از محل نگهداری کاندوم دور کنید. اگر می‌خواهید این اقلام را در یک مکان مانند کشوی میز نگهداری کنید، مطمئن شوید که کاندوم‌ها در ظرفی مانند یک جعبه فلزی قرار دارند که این وسیله‌های تیز به آن نفوذ پیدا نمی‌کنند.

کاندوم را بیش از ۱ ماه در کیف پول خود نگه ندارید

کاندوم‌ها به سرعت در کیف پول شما آسیب می‌بینند. کیف پول، هم گرم است و هم باعث اصطکاک می‌شود که همین دو عامل باعث خراب شدن و آسیب دیدن کاندوم می‌شوند. اگر لازم است که این کار را انجام دهید و از کاندوم در کیف پول مراقبت کنید، حتما جوانب ایمنی را در نظر بگیرید. اگر نیاز به حمل کاندوم در کیف خود دارید، تنها یک یا دو کاندوم در کیف پول خود قرار دهید.

از نگهداری کاندوم در وسیله نقلیه خود خودداری کنید

دمای داخل وسیله نقلیه شما ناپایدار است، بنابراین کاندوم ممکن است آسیب ببیند. حتی اگر هوای بیرون خوب باشد، به خاطر داشته باشید که دمای داخل ماشین ممکن است به دمای بیشتر از فضای باز برسد.

اگر می‌خواهید از کاندوم در ماشین نگهداری کنید، مدت زمان نگهداری از آن باید خیلی کوتاه باشد. به عنوان مثال اگر قرار است مسافرت بروید، می‌توانید تا زمان رسیدن به مقصد از کاندوم در فضای داخل ماشین نگهداری کنید.

کاندوم‌های خود را از حمام دور نگه دارید

فضای حمام، بعد از هر بار دوش گرفتن بسیار گرم و مرطوب می‌شود. رطوبت موجود در هوا می‌تواند به کاندوم‌ها آسیب برساند و اثربخشی آنها را کاهش دهد. اگر حمام شما وان یا دوش ندارد، می‌توانید از کاندوم در آنجا نگهداری کنید. اما با این حال، بهتر است که این کار را نکنید تا از این وسیله جلوگیری به صورت ایمن استفاده کنید.

۲. کاندوم خود را پنهان کنید

کاندوم وسیله‌ای برای ایمن کردن رابطه جنسی است و به همین دلیل، بسیاری دوست ندارند تا این محصول را جلوی چشم دیگران قرار دهند. اتفاقا این استراتژی بسیار خوب است، زیرا به محفوظ ماندن کاندوم از برخی آسیب‌ها کمک می‌کند.

نگهداری از کاندوم

کاندوم‌های خود را در یک ظرف مخفی قرار دهید

می‌توانید از وسیله‌ای برای این کار استفاده کنید که قبلاً بخشی از دکوراسیون خانه شما بوده است، مانند یک جعبه کوچک تزئینی. از طرف دیگر، می‌توانید از ظروف یک‌بار مصرف محکم برای این کار استفاده کنید. فقط باید ظرفی را انتخاب کنید که بقیه برای باز کردن آن کنجکاو نیستند و یا سمت آن برای استفاده از آن نمی‌روند.

به عنوان مثال، می‌توانید کاندوم‌ها را در جعبه جواهرات خود، در جامدادی، یا کیف لوازم آرایش نگهداری کنید. اگر قرار است اسباب کشی داشته باشید و یا اینکه مسافر هستید، می‌توانید آنها را درون جعبه آدامس نیز قرار دهید. کیف پول سکه نیز می‌توانید گزینه‌ی خوبی برای این مواقع باشد.

از یک کتاب توخالی استفاده کنید

می‌توانید از کتاب‌های توخالی یا کتاب‌های مصنوعی برای مخفی کردن و نگهداری از کاندوم استفاده کنید. کتاب‌های توخالی را خودتان نیز می‌توانید بسازید و ساخت آن بسیار راحت است. یک کتاب قدیمی که به آن نیاز ندارید بردارید، سپس از یک چاقوی یا کاتر برای ایجاد سوراخ در قسمت مرکزی صفحات استفاده کنید. فقط چند صفحه در انتها و ابتدای کتاب باید باقی بماند.

کاندوم‌های خود را در شکاف بین صفحات قرار داده، سپس کتاب را روی قفسه کتاب یا میز خود قرار دهید. آن را نشانه گذاری کنید تا با دیگر کتاب‌ها جابجا نشود.

کاندوم‌های خود را در یک کشو با چیزی در بالاترین نقطه از اتاق قرار دهید

به عنوان مثال، می‌توانید کاندوم را زیر تی‌شرت یا زیر پد روی میز خود قرار دهید. این انتخاب به شما کمک می‌کند تا کاندوم را در جایی قرار دهید که نزدیک به دیگر وسایل اتاق نیست و در عین حال جلوی دید همگان نیز وجود ندارد.

کشویی را انتخاب کنید که افراد کمتر به آن سر می‌زنند، مانند کمد شخصی شما.  فقط مراقبت باشید که کاندوم‌ها را در جایی قرار ندهید که هوای آن گرم می‌شود.

۳. قبل از استفاده از کاندوم‌های قدیمی، حتما آن را بررسی کنید

از اشتباهات رایج در استفاده از کاندوم این است که آن را بررسی نمی‌کنید و از سالم بودن آن مطمئن نمی‌شوید. برای اینکه بتوانید رابطه‌ی ایمن‌تر و باکیفیت‌تری داشته باشید، حتما به موارد زیر دقت کنید.

تاریخ انقضا را پیدا کنید

اگرچه نگهداری درست از کاندوم باعث افزایش طول عمر آن می‌شود، اما تاریخ مصرف آن موضوع مهمی است که حتما باید به آن توجه کنید. کاندوم تاریخ مصرف گذشته، محافظت مناسبی در برابر بارداری و بیماری‌های مقاربتی ایجاد نمی‌کند. از کاندوم تاریخ مصرف گذشته استفاده نکنید! در صورت شک در مورد تاریخ انقضای کاندوم، کاندوم خود را تعویض کنید. استفاده از کاندوم‌های قدیمی و تاریخ مصرف گذشته، ارزش ریسک ندارد.

نگهداری از کاندوم

مطمئن شوید که کاندوم پارگی یا خراش نداشته باشد

اگر بسته کاندوم پاره نشده باشد باید حباب هوای کوچکی را در داخل آن احساس کنید. دلیل پاره شدن کاندوم می‌تواند عوامل مختلفی باشد، اما کاندوم پاره یعنی محصولی آسیب دیده قرار است استفاده کنید. کاندوم‌ها نه تنها ممکن است سوراخ داشته باشند، بلکه این امکان وجود دارد که در بسته خشک شوند. اگر بسته بندی کاندوم آسیب دیده و در پی آن خود کاندوم نیز دارای معایبی مانند پارگی است، حتما آن را دور بیندازید.

احتمال نشت مایع منی در استفاده از کاندوم پاره‌شده زیاد است و عملا این محصول را بی‌فایده می‌کند. علاوه بر این کاندومی که خشک شده، در زمان استفاده می‌شکند و ایمنی خود را از دست خواهد داد.

بررسی کنید که بسته چسبنده یا مرطوب نباشد

چسبنده یا مرطوب بودن بسته کاندوم ممکن است به این معنی باشد که نشتی دارد و خب این احتمالا به این دلیل است که بسته آسیب دیده است. اگر بسته کاندوم مرطوب و چسبنده است، کاندوم درون آن را بیرون بیاورید و یک کاندوم جدید تهیه کنید. به یاد داشته باشید، بهتر است در امان باشید تا اینکه در آینده تاسف استفاده از کاندوم آسیب‌دیده را بخورید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.