طرز استفاده از لوسیون ( صورت و بدن)

0 14,409

مرطوب کردن پوست یکی از مهم‌ترین کارهایی است که برای شادابی و سلامت پوست خود انجام می‌دهید. به همین دلیل، بسیاری در زمان خرید محصولات آرایشی و بهداشتی، بخشی از هزینه را به کرم‌ها و لوسیون‌های مرطوب کننده اختصاص می‌دهند که هم مختص صورت و هم مختص بدن هستند. در این میان، برخی محصولات نیز هستند که هم برای صورت و هم برای بدن کارایی دارند و می‌توان از این لوسیون‌ها برای هر دو قسمت استفاده کرد، اما با این حال بهتر است که محصولات پوست بدن و صورت را جداگانه تهیه کنید.

لوسیون بدن چیست؟

قبل از اینکه به نحوه استفاده از لوسیون بدن بپردازیم، بیایید با اصول اولیه شروع کنیم و به این بپردازیم که “لوسیون چیست؟”. لوسیون بدن مرطوب کننده‌ای است که برای استفاده در تمام بدن شما طراحی شده است. به همان روش و اندازه‌ای که هر روز صورت خود را مرطوب می‌کنیم، بدن ما نیز به یک یا دوبار مرطوب کردن در روز نیاز دارد. لوسیون‌های بدن نسبت به مرطوب‌کننده‌های صورت غنی‌تر هستند و گاهی اوقات برای مقابله با مشکلات خاصی مانند سلولیت یا لیفت کردن فرموله می‌شوند.

لوسیون‌های بدن می‌توانند مانند کرم‌های بدن غنی، یا مانند موس‌ها سبک یا تنها یک آبرسان سبک باشند. بسیاری از لوسیون‌های بدن فرمولی دارند که موجب ایجاد لایه‌ای روی پوست می‌شود که در واقع کار آن محبوس کردن رطوبت در بدن است. لوسیون‌های سبک‌تر برای انواع پوست چرب و مختلط ایده‌آل هستند که آبرسانی را کاملا سبک و بدون احساس چربی روی پوست انجام می‌دهند. این لوسیون‌ها معمولا حالت ژلی دارند و سبک‌تر از دیگر انواع لوسیون هستند.

چه زمانی باید از لوسیون استفاده کرد؟

طرز استفاده از لوسیون بدن

یکی از بهترین زمان‌ها برای استفاده از لوسیون بدن بلافاصله بعد از دوش گرفتن است. پوست شما زمانی که مرطوب است، بیشترین جذب رطوبت را دارد و بیشتر مرطوب‌کننده‌ها زمانی بهترین عملکرد را دارند که پوست از قبل هیدراته شده باشد. پس از حمام، آب به سرعت از روی پوست شما تبخیر می‌شود و پس از آن پوست احساس خشکی خواهد داشت. بهترین راه برای حفظ رطوبت این است که بلافاصله پس از حمام از لوسیون استفاده کنید در حالی که پوست هنوز کمی مرطوب است. اما علاوه بر بعد از حمام، مواقع زیر نیز به عنوان بهترین زمان‌ها برای زدن لوسیون به‌شمار می‌آیند:

  • قبل از ورزش از لوسیون استفاده کنید
  • بعد از اصلاح از لوسیون استفاده کنید
  • قبل از خواب از لوسیون استفاده کنید
  • بعد از شستن و ضدعفونی کردن دست‌ها از لوسیون استفاده کنید
  • بعد از لایه برداری از لوسیون استفاده کنید

اما علاوه بر زمان مناسب برای استفاده از لوسیون، انتخاب محصول مناسب و باکیفیت نیز به آبرسانی و مراقبتِ اصولی از پوست کمک می‌کند. پیشنهاد ما برای مراقبت از پوست در برابر کاهش رطوبت و دیگر مواد مغذی، خرید لوسیون بدن کامان است.

این لوسیون از محصولات کامان می‌تواند سلامت پوست شما را بهبود دهد و همچنین شادابی و رطوبت آن را تامین کند. لوسیون بدن کامان با عصاره آووکادو با دارا بودن عصاره آلوئه‌ورا، ارکیده، آووکادو، هیالورونیک اسید، کلاژن، ویتامین B5، C و E تغذیه کننده و التیام بخش پوست است. این لوسیون لکه‌های تیره روی پوست را از بین می‌برد و پوست را شفاف می‌کند و البته، برای انواع پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لوسیون بدن کامان، رطوبت را به پوست برمی‌گرداند و برای نرم کردن نقاط خشن پوست بدن مانند آرنج‌ها و پاشنه‌ها نیز گزینه‌ی بسیار عالی‌ای است. این لوسیون را می‌توان هم برای دست و پا و هم برای دیگر نقاط بدن استفاده کرد و حتی افراد با پوست حساس نیز، امکان استفاده از آن را دارند. از مزایای لوسیون بدن کامان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کمک به جلوگیری از خشکی پوست
  • کاهش خارش و التهاب
  • سفت کننده پوست
  • کاهش خطوط ریز و چین و چروک پوستی
  • ترویج رشد سلول‌های جدید پوست
  • محافظت از پوست جدید

طرز استفاده از لوسیون صورت

طرز استفاده از لوسیون بدن

از لوسیون باید پس از تمیز شدن پوست استفاده کرد، زیرا از خشک شدن پوست پس از شستشو جلوگیری می‌کند.

پس از شستشوی صورت می‌توانید از لایه بردار و یا تونر استفاده کنید و آن را با پدهای بهداشتی روی پوست خود بکشید. این کار به از بین بردن پوست مرده صورت کمک می‌کند تا مرطوب کننده به داخل پوست شما نفوذ کند.

سپس با استفاده از نوک انگشتان مقداری لوسیون مرطوب کننده‌ی صورت، به اندازه یک نخود، به صورت خود بزنید و با حرکات دایره‌ای به آرامی آن را روی صورت بمالید تا جذب شود. فقط فراموش نکنید که گردن و دکلته خود را در برنامه خود قرار دهید. در مجموع مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. پاک کردن و شستشوی صورت
  2. به آرامی با یک دستمال شستشوی کودک یا پد پنبه‌ای لایه برداری کنید
  3. لوسیون صورت را با مالش به صورت حرکات دایره‌ای روی صورت از جمله گردن استفاده کنید

طرز استفاده از لوسیون بدن

پس از انتخاب و خرید لوسیون بدنی که با نیازهای پوست شما مطابقت دارد، به این سوال می‌رسید که چگونه از این لوسیون استفاده کنید؟

می‌توانید هر چند وقت یک بار که دوست دارید از لوسیون بدن استفاده کنید، اما معمولا یک بار در روز کافی است. در واقع، زمانی که لوسیون را به بدن خود می‌زنید بسیار مهم‌تر از تعداد دفعات آن است. یک اشتباه رایج این است که لوسیون بدن را روی پوست خشک بمالید، که شاید حتی چند ساعت با آن حس خوبی پیدا کنید، اما این کار نتیجه درستی از لوسیون برای شما نخواهد داشت. برای استفاده حداکثری از لوسیون بدن، آن را بعد از بیرون آمدن از حمام یا استخر، زمانی که پوست شما گرم و مرطوب است، بمالید (دقت کنید که منظور ما از رطوبت خیس بودن بدن نیست و تنها یک رطوبت اندک کافی است). پوست گرم و مرطوب بهترین گزینه برای استفاده از لوسیون بدن است که بیشترین میزان جذب رطوبت را برای پوست خواهد داشت و البته، باعث محبوس شدن رطوبت در پوست نیز می‌شود.

یک بار در روز و پس از برداشتن حوله از روی تن، لوسیون مرطوب کننده را روی بدن بزنید. برای استفاده از لوسیون بدن نیز مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. تقریباً به اندازه یک سکه از لوسیون بردارید (اگر پوست شما خشکی زیادی دارد یا در نواحی خشن‌تر مانند آرنج و زانو خشکی بیشتر است، میزان بیشتری لوسیون بردارید)
  2. کف دست‌های خود را به هم بمالید تا لوسیون گرم شود
  3. از دستان خود برای ماساژ دادن لوسیون به بدن خود با حرکات دایره‌ای ریز استفاده کنید
  4. این کار را تا زمانی تکرار کنید که تمام بدن خود را از لوسیون بپوشانید (گردن خود را فراموش نکنید!)

لوسیون بدن با صورت چه فرقی دارد؟

طرز استفاده از لوسیون بدن

پوست بدن انشان در نواحی مختلف، تفاوت‌های عمده‌ای با هم دارند. به عنوان مثال، پوست صورت شما نازک‌تر از بقیه قسمت‌های بدن است و پوست اطراف چشم نیز نازک‌ترین پوست در بدن شما است.

صورت شما همچنین حاوی بالاترین غلظت غدد چربی است که مسئول تولید چربی هستند. ترکیبی از پوست نازک و غدد فراوان، صورت شما را بسیار حساس‌تر و بی‌ثبات‌تر از پوست بدن شما می‌کند. علاوه بر این، این موضوع را نیز باید در نظر گرفت که پوست صورت بیشتر در معرض عناصر و آسیب‌های محیطی، به ویژه اشعه‌های مضر UV قرار می‌گیرد.

از این رو، لوسیون‌های صورت از فرمول‌های خاصی بهره می‌برند و به طور خاص برای ساختار پوست صورت طراحی شده‌اند. بنابراین، عنوان لوسیون صورت و لوسیون بدن تنها یک ترفند بازاریابی نیست؛ مرطوب کننده‌های صورت و بدن دو نوع محصول مجزا هستند. تنوع لوسیون‌های صورت و بدن در میان برندهای مختلف بسیار زیاد است، اما تفاوت‌های اصلی به طور کلی به قوام و مواد تشکیل دهنده آن بازمی‌گردد.

لوسیون‌های بدن معمولاً چرب‌تر از لوسیون‌های صورت هستند و هدف آنها نگه داشت رطوبت در بدن و آبرسانی پوست برای مدت طولانی‌تر است. این مواد معمولا برای صورت خیلی سنگین هستند. لوسیون‌های صورت معمولاً حاوی مواد فعال تخصصی‌تر (و گران‌قیمت) هستند که بیشتر روی کاهش منافذ، لکه‌های تیره، چربی، چین و چروک و خطوط ریز تمرکز دارند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.