روش و زمان استفاده از بالم لب

0 18,494

همه دوست دارند تا در طول ماه‌های سرد و خشک روی لب‌های خود ماده‌ای برای التیام و بهبود خشکی دور لب قرار دهند، اما استفاده از بالم لب بخش مهمی از مراقبت‌های مربوط به لب و پوست صورت محسوب می‌شود که به هیچ عنوان نباید آن را دست کم گرفت و بی اهمیت دانست. در این مقاله قصد داریم تا با شما درباره زمان استفاده از بالم لب صحبت کنیم و بگوییم که روش‌های استفاده از آن به چه صورت است.

زمان استفاده از بالم لب

اگر بخواهیم بگوییم که بالم لب چیست باید بگوییم که یکی از لوازم آرایشی و بهداشتی و محصولات مراقبت از لب است که در دنیای مدرن امروزی به آن رسیده‌ایم و در واقع کمتر افرادی به اهمیت آن برای روتین روزانه فکر می‌کنند.

در حقیقت زمان استفاده از بالم لب باید به طور منظم باشد و در روتین مراقبت پوستی خود این محصول را نیز قرار دهید تا در اصل از خشک شدن پوست لب‌های خود جلوگیری کنید. معمولا محصولات پوست و زیبایی به این صورت استفاده می‌شوند که از بسیاری از مشکلات جلوگیری کنند و بالم لب نیز همین خاصیت را دارد.

به همین خاطر خوب است که قبل از خواب و همراه با دیگر محصولات پوستی خود، بالم لب را نیز روی لبان خود بزنید تا بیشترین اثربخشی را از این محصول بگیرید. اما با این حال، در مورد محصولاتی که حاوی منتول، اسید سالیسیلیک، سینامیک آلدئید یا اسانس نعناع هستند احتیاط کنید. این افزودنی‌ها پس از استفاده مکرر لب‌ها را خشک می‌کنند.

بهترین ایده برای مصرف بالم لب این است که هر دو روز یک بار استفاده کنید، اما بدانید چه زمانی این کار را باید انجام دهید. درست قبل از خوردن و آشامیدن از آن استفاده نکنید، در غیر این صورت در پایان وعده غذایی یا میان وعده خود تمام بالم لب را خوردید و اثری از آن روی لب‌های شما باقی نمانده است. بعد از اتمام وعده‌های غذایی، مخصوصاً در ماه‌های سرد سال، آن را استفاده کنید.

اما آیا استفاده از بالم لب روش خاصی دارد و برای زدن آن باید راه خاصی را در نظر داشته باشیم؟

استفاده از بالم لب دارای اپلیکاتور

استفاده از بالم لب

روش‌های مختلفی برای زدن بالم لب وجود دارد که آنها را با شما مرور خواهیم کرد.

روش اول

بالم لب دارای اپلیکاتور را برداشته و به اندازه‌ای که برای زدن مناسب باشد آن را آماده می‌کنید. بسته به نوع بالم لبی که انتخاب کردید، آن را به روش‌های مختلف می‌توانید روی لب‌های خود بزنید. متداول‌ترین نوع بالم لب مدل‌های ماتیکی، استیکی و یا استوانه‌ای شکل مانند بالم لب کامان هستند.

  • برای زدن بالم لب ماتیکی ابتدا مقداری از آن را از لوله‌ی استوانه‌ای شکل خارج کنید. شما در این مرحله تنها باید بالم لب را حدود نیم سانتی متر بالا بیاورید.
  • ترمیم کننده لب یا همان ماده بالم لب به صورت ماده‌ای منسجم و مانند رژ لب از اپلیکاتور خارج می‌شود. مقدار کمی حتی کوچک‌تر از اندازه نخود برای پوشش دادن کامل لب‌ها کافی است.
  • بالم لب‌های مایع اغلب دارای اپلیکاتورهایی است که در رژلب‌های مایع نیز آنها را مشاهده می‌کنید و معمولا سر آنها حالت اسفنجی دارند. برای استفاده این نوع بالم لب‌ها نیز می‌توانید درست مانند همان روش زدن رژلب مایع عمل کنید.

بالم لب را روی لب‌های خود بمالید. یک پوشش نازک و یکنواخت روی لب‌ها و کمی ناحیه‌ی بیرونی آن برای مرطوب نگه داشتن آن نواحی بهتر است. نگران این نباشید که بیش از اندازه بالم لب روی لب‌ها بزنید – بیشترین چیزی که باید نگران آن باشید ظاهر کمی براق در اطراف دهان است.

  • بالم لب‌هایی که به صورت ژله‌ای هستند را نمی‌توانید از همان ابتدا به مقدار زیاد بزنید و در مورد این نوع بالم لب باید بیشتر احتیاط کنید و با مقدار کم شروع کنید.
  • اگر قصد دارید تا از بالم لب قبل از رژ لب استفاده کنید، بالم لب را بر روی لب‌های خود بمالید و اجازه دهید چند دقیقه قبل از استفاده از رژ لب، روی لب‌ها بماند. این کار اجازه می‌دهد تا مواد مرطوب کننده ابتدا اثر خود را روی لب‌های شما بگذارند و در واقع لب را برای زدن رژ لب مرطوب و آماده کنید.

لب‌های خود را روی هم بمالید تا بالم لب را به صورت یکنواخت روی لب‌های خود پخش کنید. با این کار باید به این نقطه برسید که لب‌های خود را کاملا با ماده بالم لب بپوشانید. این کار کمک می‌کند تا محصول در مناطق نزدیک دهان که خشک یا ترک خورده است نیز پخش شود.

  • اگر بالم لب شما دارای رنگ و یا رنگ‌دانه است، هنگام استفاده و پخش آن باید مراقب باشید. بی دقت بودن بیش از حد می‌تواند باعث ایجاد خطوط و کثیفی ناحیه دور دهان شما شود و این اصلا خوب نیست.

روش دوم

استفاده از بالم لب

دست‌هایتان را بشویید. اگر خارج از خانه هستید از آب و صابون یا ژل ضد عفونی کننده استفاده کنید. بهتر است قبل از دست زدن به لب‌های خود (یا هر قسمت حساس دیگر از بدن) به درستی دستان خود را بشویید.

  • لمس انگشتان روی لب (در این حالت و هنگام استفاده از بالم لب) احتمال انتشار میکروب و عفونت در دهان را افزایش می‌دهد.
  • روش درست شستن دست‌ها، به مدت ۱۵ ثانیه با مایع شستشو و شستن کامل دستان و روی آن، پشت دست، هر انگشت، بین انگشتان و زیر ناخن‌ها می‌باشد.

با استفاده از انگشتان خود بالم لب را روی لب‌های خود بمالید. از انگشت اشاره خود استفاده کنید، ابتدا به مرکز لب پایین بکشید و به سمت گوشه‌ها آن را بکشانید. برای این روش از مقدار کمی بالم لب استفاده کنید و به طور مساوی روی لب‌ها بمالید و در صورت لزوم و نیاز به آن بالم لب بیشتری اضافه کنید. بالم لب‌هایی که در این روش استفاده می‌شوند معمولا به صورت کاسه‌ای هستند و اپلیکاتوری برای برداشتن ندارند.

  • برای زدن این نوع بالم لب‌ها، اپلیکاتورهایی نیز برای فروش موجود است که با آنها و بدون استفاده از انگشتان دست خود، می‌توان ماده را کاملا روی لب‌ پخش کرد. این اپلیکاتورها به راحتی تمیز می‌شوند و به طور کلی تمیزتر از انگشتان شما می‌مانند. اگر امکان شستن دستان به طور مداوم را ندارید، بهتر است از این ابزار برای زدن بالم لب استفاده کنید!
  • هنگام مریضی، از انگشتان خود برای زدن بالم لب استفاده نکنید. مطمئنا دوست ندارید تا با دستان خود بالم لب را آلوده کنید. به جای آلوده کردن بالم لب خود، می‌توانید سراغ خرید بالم لب جدید بروید و آن را برای دوران مریضی خود بگذارید. استفاده از بالم لب آلوده، حتی هنگام استفاده از اپلیکاتور، خطر انتشار میکروب را دارد.

می‌توانید بالم لب را به دیگر مناطق خشک صورت خود بزنید. بالم لب را می‌توان در سایر مناطق خشک صورت نیز اعمال کرد. با استفاده از انگشتان خود مقدار کمی بالم لب را بر روی بینی، گونه‌ها و سایر مناطقی که نیاز به رطوبت رسانی دارند، بزنید.

  • نواحی مشترکی که مانند لب خشک می‌شوند، دقیقاً زیر بینی و گونه‌ها هستند. خشک شدن این نواحی صورت به ویژه در مواقعی که هوا سرد است و بادهای شدید می‌وزد، بسیار شایع است.

نبایدها در استفاده از بالم لب

استفاده از بالم لب

از خرید بالم لب دارای مواد مضر پرهیز کنید. موادی که برای دادن رنگ به بالم لب و رایحه‌های مصنوعی استفاده می‌شوند، باعث تحریک لب می‌شوند و در واقع به خشکی آن کمک می‌کنند. از این مواد اجتناب کنید تا به لب‌های شما آسیب وارد نشود، که البته این مواد همچنین می‌توانند اعتیاد آور نیز باشند.

  • منتول، کافور و فنل لب‌ها را خنک می‌کنند، اما می‌توانند به خشک شدن آن نیز کمک کنند.
  • رنگ‌ها و رایحه‌های مصنوعی اغلب باعث تحریک لب می‌شوند.
  • برخی از مواد به رطوبت رسانی کمک می‌کنند، اما بسته به عکس العمل شما لب‌ها را نیز تحریک می‌کنند. اینها شامل اسید سالیسیلیک، ژل آلوئه ورا و ویتامین E می‌شوند.

به دنبال موادی باشید که به رطوبت رسانی و محافظت از لب‌های شما کمک می‌کنند. موادی مانند موم عسل و سرامیدها به هیدراته نگه داشتن لب‌های شما کمک می‌کنند. از دیگر مواد مؤثر می‌توان به دای متیکون اشاره کرد که به جلوگیری از خشک شدن و بهبود دوام محصول و خاصیت ضد آفتابی آن کمک می‌کند.

  • بالم لبی را انتخاب کنید که دارای SPF باشد. این به شما کمک می‌کند تا لب‌های خود در برابر آفتاب سوختگی، خشک شدن و ترک محافظت کنید. برای بهترین نتیجه بالم لب با SPF 15 یا بالاتر را پیدا کنید.

بالم لب‌های قدیمی را دور بیندازید. بالم لب‌های قدیمی می‌توانند خشک شود و خاصیت مرطوب کنندگی خود را از دست بدهند. همچنین اگر در یک منطقه تاریک و مرطوب نگهداری شوند، می‌توانند آلوده به باکتری‌ها و کپک شوند، بنابراین قبل از استفاده تاریخ انقضا را بررسی کنید.

  • برخی از بالم لب‌ها دارای بسته‌های چندتایی می‌باشد. اگر نگران “هدر دادن” بالم لب هستید سراغ خرید تک آن بروید.

در صورت عدم نیاز به بالم لب از آن استفاده نکنید. بالم لب می‌تواند عادت ساز باشد. استفاده بیش از حد در واقع می‌تواند منجر به خشک شدن بیشتر لب‌های شما شود. از بالم لب فقط در مواقع لزوم مانند ماه‌های سرد مانند زمستان یا فصول خشک سال استفاده کنید.

انتخاب بالم لب با کیفیت بالا

استفاده از بالم لب

بهترین راه برای انتخاب بالم لب مناسب و با کیفیت مواد تشکیل دهنده آن است. آیا ماده‌ای دارد که هم رطوبت رسان باشد، هم نرم کننده باشد و هم باعث التیام لب‌ها شود؟ آیا برای جلوگیری از آفتاب سوختگی دارای SPF است؟ آیا در تولید آن از استفاده از مواد شیمیایی که باعث تحریک پوست لب می‌شود خودداری شده است؟ هنگامی که این فاکتورها را در بالم لب پیدا کردید، می‌توانید برای خرید آن اقدام کنید. خرید محصولات کامان می‌توانید بهترین پیشنهاد برای شما برای خرید بالم لب باشد، چرا که تمام این موارد در ساخت بالم لب‌های کامان رعایت شده است و به خوبی از لب‌های شما در برابر خشکی و ترک خوردگی محافظت می‌کند.

بالم لب کامان است به شما کمک می‌کند تا شادابی و زیبایی را به لب‌های خود برگردانید و همچنین به خوبی کار رطوبت رسانی را برای آنها انجام دهید. بالم لب کامان دارای فیلتر UV است که کار اصلی آن حفاظت از پوست لب در برابر اشعه‌های مضر خورشید است. همچجنین این نوع بالم لب دارای انواع ویتامین و روغن‌های مفید جهت حفظ رطوبت لب و همچنین تغذیه مناسب پوست لب است. این محصول دارای روغن آرگان، ویتامین E و اسید چرب اشباع شده می‌باشد که پوست لب را نرم و مرطوب نگه می‌دارند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.