چگونه سایز کاندوم را انتخاب کنیم؟

0 49,281

احساس راحتی با کاندوم، احساسی است که با انتخاب‌های درست به دست می‌آید و این انتخاب‌ها کمی فاکتورها و عوامل سختی دارند. اگر با کاندوم احساس راحتی نداشته باشید، می‌تواند منجر به بروز مشکلاتی مانند پارگی و دور شدن از هدف آن یعنی جلوگیری از بارداری شود. یکی از مهم‌ترین مواردی که هنگام خرید و استفاده کاندوم باید در نظر بگیرید، سایز آن است. در این مقاله شما را با نحوه صحیح انتخاب سایز کاندوم آشنا خواهیم کرد.

چالش‌های مرسوم در استفاده از کاندوم

مهم‌ترین چالش در استفاده از کاندوم، ابتدایی‌ترین کار یعنی خرید کاندوم است. برندهای بسیار زیادی در بازار وجود دارد که انتخاب را سخت می‌کند، که دلیل آن این است که هر برند انواع مختلف دارد و سایز هر کاندوم در هر برند متفاوت از دیگری است. این مشکل را در هنگام خرید اینترنتی کاندوم نیز بیشتر حس خواهید کرد و حتی ممکن است ندانید کاندوم خاردار چیست.

همان‌طور که در مقاله کاندوم چیست عنوان کردیم، کاندوم‌ها در انواع مختلف غالباً از لاتکس ساخته می‌شوند اما بعضی اوقات از پلی اورتان یا مواد دیگر مانند لاستیک نیز ساخته می‌شوند؛ اما در نهایت تمام کاندوم‌ها باید تمام پیش نیازهای مورد تأیید سازمان‌های بهداشتی را داشته باشند و برای مصرف کننده بی خطر و آسان برای استفاده باشند.

برای مثال سازمان بین‌المللی استانداردسازی ISO، کاندوم‌ها را تحت آزمایش “هوا” و “الکتریکی” قرار می‌دهند تا مطمئن شود کاندوم‌ها سوراخ نیستند و در برابر ضربه مقاومت بالایی دارند. سازمان بین‌المللی استانداردسازی، همچنین ضخامت استاندارد برای کاندوم را تعیین کرده و الزامات مربوط به ماندگاری کاندوم را نیز به تولید کنندگان ارائه کرده است.

در سطح جهانی بیشترین گزارش‌ها در مورد کاندوم‌ها این است، که نحوه کار کردن با آنها بسیار سخت است و حتی ۵۰٪ مردان معتقدند کاندوم‌هایی که استفاده می‌کنند، مناسب نیستند و کیفیت لازم را ندارند.

در یک نظرسنجی، اخیرا از مردان خواسته شده بود که نظرشان را درباره کاندوم‌هایی که استفاده کردند بگویند. تقریباً یک سوم آنها گفتند که کاندوم آنها خیلی تنگ بوده است. باقی افراد نیز گفته بودند که خیلی بلند، خیلی کوتاه، یا خیلی شل هستند.

لیز بودن و همچنین میزان احتمال پارگی بالا در آنها و همچنین موارد مربوط به اندازه نیز، از مهم‌ترین نگرانی مردانی بوده است که در این نظرسنجی شرکت کردند؛ اما با این حال، تحقیقات می‌گوید هر کدام از این مشکلات و عیب‌ها در کاندوم کمتر از ۱۰٪ اتفاق می‌افتند.

در این نظرسنجی، همچنین به مشکلات دیگری از مشکلات استفاده از کاندوم نیز اشاره شده است. برخی از شرکت کنندگان اعلام کرده بودند که رابطه جنسی با کاندوم به هیچ عنوان برای آنها حس خوبی نداشته است. برخی دیگر از میزان حرکت بالا، مشکل در قرار دادن آن یا خشک شدن کاندوم‌های آنها در هنگام رابطه جنسی شکایت داشتند.

آیا اندازه مناسبی برای کاندوم وجود دارد؟

اندازه آلت تناسلی مرد تقریباً بین ۱۲.۵ تا ۱۷.۵ سانتی‌متر و دور آن بین ۹ تا ۱۵.۵ سانتی‌متر است، که این اندازه در افراد مختلف می‌تواند متغیر و متفاوت باشد.

سازمان‌های استاندارد جهانی، حداقل طول کاندوم را در حدود ۱۶ سانتی‌متر تعیین کرده است. معمولا بیشتر کاندوم‌ها در حدود ۱۸ سانتی‌متر طول دارند و بسیاری از آنها فضای اضافی در نوک “مخزن” برای قرار گرفتن منی دارند. اگر کاندوم شما این اندازه را ندارد و کمی کوچک است، توصیه می‌کنیم که یک نیم سانتی از نوک کاندوم را به سمت جلو بکشید تا به اندازه یک سانتی‌متر به طول آن اضافه شود.

بسیاری از برندهای مطرح، کاندوم‌های خود را اندازه‌ها و طرح‌های مختلف ارائه می‌دهند. بنابراین برای اطمینان از انتخاب سایز کاندوم و فیت شدن آن، باید سراغ اندازه گیری درست کاندوم بروید. اگر قصد دارید تا این کار را انجام دهید، بیشتر کارشناسان پیشنهاد می‌کنند این کار را در حالی که آلت تناسلی شما بالا قرار گرفته است، از سمت بالا انجام دهید.

متخصصان می‌گویند بیشتر کاندوم‌ها برای اکثر آقایان اندازه می‌شوند. اما اگر فکر می‌کنید احساس خوبی نسبت به اندازه آن ندارید، باید سراغ روش‌های مناسب اندازه گیری برای انتخاب سایز کاندوم بروید تا در هنگام استفاده حس خوبی داشته باشید.

چگونه می‌توان اندازه کاندوم مورد نیاز خود را تعیین کرد؟

استفاده از اندازه مناسب کاندوم برای راحتی، پیشگیری از بیماری‌های مقاربتی (STD) و کنترل مؤثر بارداری مهم است. پوشیدن کاندوم خیلی بزرگ می‌تواند باعث تکان خوردن و درآمدن آن شود و پوشیدن کاندوم خیلی کوچک ممکن است منجر به پاره شدن کاندوم شود. هنگامی که قصد خرید کاندوم دارید، باید وقت بگذارید و گزینه‌های مناسب را پیدا کنید.

انتخاب سایز کاندوم با اندازه گیری درست

اندازه کاندوم بر اساس عرض و طول آلت تناسلی مرد تعیین می‌شود. برای پی بردن به اندازه کاندوم مناسب خود، باید آلت تناسلی خود را در زمان قائم آن اندازه گیری کنید:

  • برای اندازه گیری دقیق طول آلت آلت تناسلی مرد، یک طرف خط کش یا نوار اندازه گیری را روی استخوان آن نگه دارید و آن را تا انتهای آلت تناسلی خود اندازه بگیرید.
  • برای عرض (دور آن)، از متر منعطف مانند متر خیاطی استفاده کنید و آن را به آرامی در ضخیم‌ترین قسمت آلت تناسلی خود بپیچانید. در نهایت ارقام به دست آورده را در جایی یادداشت کنید.

پس از اندازه گیری، برندهای مختلف را بررسی کنید تا کاندومی متناسب با اندازه آلت تناسلی خود را انتخاب کنید.

اندازه‌های کاندوم

اندازه گیری کاندوم ممکن است کمی سخت باشد، زیرا تولید کنندگان مختلف از اندازه گیری‌ها و اصطلاحات کمی متفاوت برای توصیف اندازه کاندوم‌های استفاده می‌کنند. همان‌طور که اغلب در مورد لباس، سایزها و اندازه‌های مختلف وجود دارد و هر برند یک مدل معرفی اندازه خاص خود را دارد. برخی از معتبرترین برندهای تولید کننده کاندوم، آن را تنها به اندازه بزرگ طبقه بندی می‌کنند، در حالی که برندهای دیگر ممکن است کاندوم را با همان اندازه‌ها به عنوان اندازه استاندارد طبقه بندی کنند.

هنگام مقایسه و انتخاب سایز کاندوم باید از عرض کاندوم استفاده شود. دور آلت تناسلی مرد روی نحوه استفاده درست و ماندن کاندوم در سر جای خودش تأثیر می‌گذارد. می‌توانید از این راهنماهای کلی استفاده کنید:

  • عرض کاندوم‌های استاندارد ۱.۷۵ تا ۲ اینچ (۴۴.۴۵ تا ۵۰.۸ میلی‌متر) است.
  • عرض کاندوم‌های مناسب کمتر از ۱.۷۵ اینچ (۴۴.۴۵ میلی‌متر) است.
  • عرض کاندوم‌های بزرگ بیش از ۲ اینچ (۵۰.۸ میلی‌متر) است.

طول کاندوم نیز باید مورد توجه قرار گیرد، زیرا کاندوم باید آلت تناسلی را به طور کامل بپوشاند و فضای لازم برای انزال را فراهم کند. می‌توانید از موارد زیر به عنوان یک راهنمای کلی در مورد طول کاندوم استفاده کنید:

  • طول کاندوم‌های استاندارد معمولاً بین ۷.۲۵ تا ۷.۸ اینچ (۱۸۴.۱۵ تا ۱۹۸.۱۲ میلی‌متر) است.
  • طول کاندوم‌های مناسب ممکن است ۷ تا ۷.۸ (۱۷۷.۸ تا ۱۹۸.۱۲ میلی‌متر) باشد.
  • طول کاندوم‌های بزرگ از ۷.۲۵ تا ۸.۱ اینچ (۱۸۴.۱۵ تا ۲۰۵.۷۴ میلی‌متر) است.

عوامل دیگری که هنگام انتخاب کاندوم باید در نظر بگیرید

اندازه کاندوم بسیار مهم است، اما این تنها چیزی نیست که هنگام انتخاب کاندوم باید به آن توجه کنید. عوامل دیگری نیز وجود دارد که می‌تواند بر کارآیی کاندوم‌ها و میزان لذت بخشی رابطه جنسی شما تأثیر بگذارد.

جنس

اکثر کاندوم‌ها از لاتکس نازک ساخته شده‌اند که مانعی مَثر در برابر کوچکترین عوامل بیماری‌زا ایجاد می‌کند. این برای اکثر افراد مفید است، اما اگر شما یا همسرتان به لاتکس حساسیت دارید، باید سارغ کاندومی ساخته شده از جنس دیگری باشید. مواد دیگری که کاندوم از آنها ساخته شده است عبارت‌اند از:

پلی اورتان: کاندوم‌های ساخته شده از پلی اورتان نازک‌تر هستند و گرما را بهتر هدایت می‌کنند، بنابراین برای افرادی که خواهان افزایش حس هستند نیز انتخاب خوبی است.

پوست بره: کاندوم پوست بره از غشایی که در روده گوسفند یافت می‌شود، ساخته می‌شود. این کاندوم‌ها بسیار نازک هستند، اما از بیماری‌های مقاربتی محافظت نمی‌کنند، به همین دلیل فقط باید توسط افراید که از نداشتن بیماری مطمئن هستند و فقط می‌خواهند از بارداری جلوگیری کنند استفاده شود.

پلی ایزوپرن: پلی ایزوپرن بسیار شبیه به لاتکس است، اما حاوی ترکیبات شیمیایی نیست که باعث واکنش آلرژیک در برخی افراد شود.

مواد روان کننده

بسیاری از کاندوم‌ها از قبل دارای مواد روان کننده هستند. انواع مختلفی از روان کننده‌ها وجود دارد و برخی از آنها حتی رابطه جنسی را گرم‌تر می‌کنند.

از روان کننده‌های حاوی روغن در ترکیب با کاندوم‌های لاتکس استفاده نکنید. روغن می‌تواند لاتکس را خراب کند و منجر به پاره شدن کاندوم شود. در عوض، سیلیکون یا روان کننده‌های بر پایه آب انتخاب خوبی خواهند بود.

ضخامت، بافت و شکل

کاندوم‌های نازک معمولاً حساسیت را در هنگام رابطه جنسی افزایش می‌دهند. برخی از کاندوم‌ها دارای سطوح و شکل بافتی هستند که به منظور افزایش لذت است.

سخن پایانی

اگر تمایلی به استفاده از کاندوم ندارید، مطمئنا برای شما تا به حال پیش نیامده که سراغ اندازه مناسب کاندوم و روش اندازه گیری آن بروید. فهمیدن اندازه و انتخاب سایز کاندوم، یکی از مهم‌ترین کارهایی است که هنگام خرید کاندوم باید به آن دقت کنید؛ چرا که نه تنها برای راحتی استفاده آن مهم است، بلکه پیشگیری از بارداری و خطرات احتمالی را کمتر می‌کند.

ممکن است کمی طول بکشد تا کاندوم مناسب خود را پیدا کنید. غیر از سایز، اگر دقیقاً از نحوه استفاده از کاندوم مطمئن نیستید، تمرین کنید که آن را زودتر از موعد امتحان کنید تا در هنگام استفاده از آن عجله و هول شدن را تجربه نکنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.