مشکلات استفاده از کاندوم چیست؟

0 10,218

کاندوم یکی از بهترین ابزارهای تنظیم خانواده است که سال‌ها است در سراسر جهان برای پیشگیری از تولد فرزندان ناخواسته به زوج‌های جوان توصیه می‌شود. با وجود مزایای زیاد مشکلات استفاده از کاندوم هم کم نیست و به همین دلیل بسیاری از آقایان تمایلی به استفاده از آن ندارند. در این مطلب سعی می‌کنیم ضمن بررسی این مشکلات راهکارهای خوبی هم برای مقابله با آن‌ها پیشنهاد بدهیم.

رایج‌ترین مشکلات استفاده از کاندوم چه چیزهایی است؟

اگر مشکل را بشناسید می‌توانید از بروز آن پیشگیری کرده و یک رابطه جنسی ایمن را تجربه کنید. به همین دلیل در اینجا لیستی از رایج‌ترین مشکلات استفاده از کاندم را ارائه می‌کنیم.

۱. حساسیت به مواد تشکیل دهنده

شایع‌ترین مشکل استفاده از کاندوم حساسیت به مواد تشکیل دهنده آن بوده که ممکن است برای هر یک از زوجین به وجود بیاید. علائمی مثل خارش پوست، آب ریزش بینی، سرگیجه، عطسه و تورم نشانه‌هایی است که پس از استفاده کاندوم باید جدی بگیرید. برای پیشگیری از بروز این مشکل خوب است هنگام خرید کاندوم نگاهی به روی جلد بسته بیندازید تا مواد مورد استفاده در ساخت محصول را بررسی کنید که به آن‌ها حساسیت نداشته باشید.

تعداد افرادی که به این حساسیت دچار می‌شوند بسیار محدود است اما اگر به آن بی‌توجهی شود ممکن است با کاهش فشار خون و شوک به سکته مغزی منجر شوند.

۲. عدم استفاده مستمر از کاندوم

یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است به شما صدمه بزند این است که همیشه از کاندوم استفاده نمی‌کنید. بسیاری با وجودی که می‌دانند کاندوم چیست و به مزایای استفاده از آن واقف هستند اما به صورت مستمر از آن استفاده نمی‌کنند و این خود می‌تواند منجر به بروز بسیاری بیماری‌های مقاربتی و بارداری ناخواسته شود.

۳. نارضایتی زوجین در استفاده از کاندوم

بسیاری از خانم‌ها به دلایل مختلفی مثل نارضایتی از تغییر سایز و فرم آلت همسرشان تمایلی به استفاده از کاندوم ندارند. گاهی استفاده از وسایل پیشگیری خسته کننده می‌شود و شوق زوجین را برای عشق ورزی کاهش می‌دهد که در طولانی مدت می‌تواند به سردی رابطه آن‌ها منجر شود. شما با چه نوع کاندومی بخریم به شکل صحیح می‌توانید از تغییر فرم آلت پیشگیری کنید. همچنین استفاده از اشکال مختلف این وسیله پیشگیری مثل خرید کاندوم خاردار می‌تواند از نارضایتی همسر شما پیشگیری کند.

۴. وجود احتمال بارداری ناخواسته

مشکلات استفاده از کاندوم

به هر حال با وجود استفاده از وسایل پیشگیری امکان بارداری ناخواسته به میزان بسیار کمی وجود دارد که یکی از مشکلات استفاده از کاندوم به شمار می‌آید.  زوجین می‌پرسند که چرا با وجود احتمال ریسک بارداری ناخواسته همچنان باید از کاندوم استفاده کنند. در حال حاضر بهترین و موثرترین راهکار پیشگیری کاندوم است که استفاده آن نسبت به سایر روش‌ها ساده‌تر بوده و در عین حال از نظر اقتصادی هم مقرون به صرفه است. توصیه اکید این است که از کاندوم‌های شکننده و لایه نازک استفاده نکنید. خرید کاندوم باکیفیت مثل خرید کاندوم کدکس می‌تواند احتمال بارداری ناخواسته را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. استفاده از مواد روان کننده هم به میزان قابل توجهی ریسک بروز این مشکل را کاهش می‌دهد.

۵. استرس بروز مشکلات نعوظ در مردان

بسیاری از آقایان نگران این هستند که استفاده از کاندوم مشکل نعوظ برای آن‌ها به وجود آورد. برخلاف تصور عموم کاندوم به هیچ عنوان مشکل نعوظ برای مردان به وجود نمی‌آورد. این مشکل ممکن است به علت مسائل مختلفی مثل مصرف داروهای خاص، مشکلات روحی و عاطفی و حتی مشکلات قلبی و تنفسی بروز کند. آقایانی که از مشکلات روحی، استرس و افسردگی رنج می‌برند هم ممکن است با مشکل نعوظ مواجه شوند، پس نباید نگران باشید که کاندوم برای شما مشکل ساز شود و اگر هم مشکلی دارید سعی کنید ریشه آن را پیدا کنید. مشورت با یک پزشک می‌تواند به رفع سریع مشکل کمک کند.

بسیاری از آقایان می‌پرسند چه نوع کاندومی بخریم که مشکل نعوظ پیدا نکنم این در حالی است که این مشکل به هیچ عنوان به کاندوم مرتبط نیست.

۶. عدم تحریک پذیر هنگام استفاده از کاندوم

کاهش تحریک پذیری زوجین یکی از مشکلات استفاده از کاندوم است که باعث می‌شود برخی زوجین تمایلی به استفاده از آن نداشته باشند. اگر بررسی کنید که کدام کاندوم بهتره؟ تا حدود زیادی می‌توانید از بروز این مشکل پیشگیری کنید.

از بین رفتن اعتماد به نفس آقایان و تاخیر در ارضا شدن زوجین ممکن است هنگام استفاده از این روش مراقبتی بروز کند اما اگر کمی وقت بگذارید به راحتی می‌توانید همسر خود را تحریک کرده و بر این مشکل فائق شوید.

۷. احتمال عفونت رحم خانم‌ها

مشکلات استفاده از کاندوم

عفونت رحم معمولا بیشتر به سبب حساسیت به کاندوم به وجود می‌آید، بنابراین اگر انتخاب مناسبی داشته باشید احتمال بروز این مشکل به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند. اگر دهانه رحم خانم کوچک باشد و از محصولات خار درشت استفاده کنید امکان اینکه این مشکل به وجود بیاید هست. به همین دلیل لازم است از محصولاتی استفاده کنید که مناسب هستند. قبل از استفاده کاندوم به تاریخ انقضای آن دقت کنید، استفاده از محصول تاریخ گذشته هم ممکن است باعث به وجود آمدن عفونت شود. همه زنان و مردان در معرض بروز مشکلات آمیزشی هستند و استفاده از وسیله مناسب می‌تواند از بروز آن پیشگیری کند.

۸. انتخاب کاندوم اشتباه

کاندوم ها در انواع و اندازه‌های مختلف وجود دارند. کاندوم‌هایی که بیش از حد تنگ هستند می‌توانند جریان خون را با مشکل مواجه کنند، که باعث اختلال نعوظ می‌شود. همچنین، اگر کاندومی را انتخاب کنید که خیلی بزرگ است، می‌تواند در حین مقاربت از بین برود، که نه تنها هدف استفاده از کاندوم را از بین می‌برد بلکه می‌تواند نعوظ را نیز از بین ببرد.

همچنین اگر ماده روان کننده در کاندوم به اندازه کافی نباشد، این می‌تواند باز هم نعوظ را با مشکل مواجه کند و رابطه نیز با چالش همراه کند. اما به خاطر داشته باشید: “اگر از کاندوم لاتکس استفاده می‌کنید و نیاز به افزودن روان کننده دارید، مهم است که فقط از یک روان کننده بر پایه آب استفاده کنید. یک روان کننده بر پایه روغن کاندوم را تجزیه می‌کند.

آیا عدم استفاده درست از کاندوم می‌تواند مشکل آفرین باشد؟

پاسخ این سوال مثبت است، برخی صرف خرید کاندوم را برای محافظت از خود کافی می‌دانند و به استفاده درست آن دقت نمی‌کنند که ممکن است باعث صدمه دیدن آن‌ها شود. حتی در انتخاب سایز کاندوم نیز اشتباه می‌کنند.

طرز استفاده از کاندوم در پیشگیری از بروز بیماری‌های مقاربتی مثل ایدز بسیار تأثیرگذار است. بسیاری برای پیشگیری از بیماری و غلبه بر ترس خود از دو کاندوم به صورت همزمان استفاده می‌کنند که برخلاف تصور آن‌ها ریسک بیماری را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.

هنگام مقاربت با دو کاندوم ممکن است سایش کاندوم‌ها روی یکدیگر باعث پارگی آن‌ها شده و سبب شود اثر گذاری خود را از دست بدهد. توصیه کارشناسان این است که بهترین راهکار برای پیشگیری از بروز بیماری انتخاب شریک جنسی مناسب است که از سلامت او مطمئن هستید و هیچگاه هم از چند کاندوم به صورت همزمان استفاده نکنید، چراکه ریسک بیشتری به شما تحمیل می‌کند.

چرا زوجین با وجود برخی مشکلات همچنان تمایل به استفاده از کاندوم دارند؟

مشکلات استفاده از کاندوم

کاندوم یکی از بهترین راهکارهای پیشگیری از بارداری است که تا حدود زیادی از بروز بیماری‌های مقاربتی هم پیشگیری می‌کند. بسیاری از روش‌های پیشگیری برای زوجین به ویژه خانم‌های علائمی دارد که برای آن‌ها ناخوشایند است علائمی مثل اضافه وزن، صدمه دیدن دستگاه تناسلی و پر هزینه بودن راهکارهای دیگر پیشگیر باعث می‌شود که کاندوم همیشه پرطرفدار باشد. این وسیله بسیار ایمن است و خرید آن هم بسیار ساده است شما با خرید اینترنتی کاندوم بدون اینکه حتی نیاز باشد از خانه خارج شوید می‌توانید از بروز بارداری ناخواسته و بسیاری مشکلات جسمی و روحی ناشی از آن پیشگیر کنید.

بسیاری از راهکارهای پیشگیری مثل استفاده از دستگاه آیودی نیاز به متخصص و کمک گرفتن از پزشک دارد اما کاندوم چنین دردسرهایی ندارد که باعث محبوبیت استفاده از آن می‌شود. تمام زوجینی که به سلامت جسمی یکدیگر اهمیت می‌دهند لازم است از ابزارهای مناسب پیشگیری استفاده کنند و در این مورد مسئولیت پذیر باشند.

تحقیقات محققان ثابت کرده که استفاده از محصول مناسب می‌تواند به میزان قابل توجهی از بارداری ناخواسته پیشگیری کند. پس مشکلات استفاده از کاندوم نباید مانع از بهره‌مندی شما از منافع آن شود، بلکه با رعایت نکات مراقبتی می‌توانید این مشکلات را به حداقل برسانید و رابطه امن را تجربه کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.