دسته‌بندی نشده

بهترین روش‌های آبرسانی صورت برای انواع پوست‌های دهیدراته

وقتی از داشتن پوستی صاف و لطیف صحبت می‌کنیم، مطمئنا اولین چیزی که ممکن است به ذهن همه خطور کند هیدراته نگه داشتن یا همان آبرسانی پوست است. بسیاری از افراد پوست کم آب را با پوست خشک اشتباه می‌گیرند و در واقع، این دو مقوله‌هایی متفاوت هستند. پوست خشک یکی از انواع پوست است که در آن پوست اصلا یا در مقدار کم چربی تولید می‌کند. اما پوست کم آب یک نوع پوست نیست و در واقع یک مشکل پوستی است که به دلیل عواملی مانند آب و هوا، افزایش سن، محصولات مراقبت از پوست، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و عوامل دیگر و به طور موقت رخ می‌دهد.

کم آبی ممکن است برای هر نوع پوستی اتفاق بیفتد و می‌توان آن را به راحتی با محصولات مراقبت از پوست مناسب برطرف کرد. اگر پوست کم‌آبی دارید، می‌توانید یک روتین پوستی برای خودتان ترتیب دهید و به آن پایبند باشید تا این مشکل برطرف شود. مواردی که در ادامه این مقاله نام می‌بریم، به شما کمک می‌کنند تا پوست خود را از دورن و بیرون آبرسانی کنید و باعث شفاف و سالم شدن آن شوید.

چه عواملی باعث می‌شوند پوست رطوبت خود را از دست بدهد؟

بدن ما به طور طبیعی در طول روز آب از دست می‌دهد و برای بسیاری از افراد، این دلیل اصلی کم آبی پوست است. به طور معمول، زنان روزانه حدود دو لیتر آب از دست می‌دهند و مردان نیز تا سه لیتر آب از دست می‌دهند.

دلایل رایج دیگری برای کم آبی پوست وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

رژیم غذایی سرشار از نمک یا شکر
نوشیدن بیش از حد الکل
فعالیت شدید
آب و هوای گرم
بیماری
دوش طولانی مدت با آب گرم

۸ روش برای آبرسانی پوست

زمان آن رسیده است که پوست خود را از عوارض کم آبی نجات دهید. در زیر هشت روش برای هیدراته نگه داشتن پوست را بیان خواهیم کرد که به شما کمک می‌کنند تا پوست بهتر و سالم‌تری داشته باشید.

۱. آب کافی بنوشید

ضروری‌ترین گام برای جلوگیری از کم آبی بدن، ساده‌ترین کار است: به اندازه کافی آب بنوشید. بین ۵۰ تا ۷۰ درصد بدن ما را آب تشکیل می‌دهد، بنابراین آبرسانی درست بدن برای عملکرد اندام‌‌های حیاتی، ضرورت دارد. پوست بزرگترین عضو بدن است، بنابراین اصلا نباید تعجب کرد که چرا بلافاصله پس از کم آبی بدن، اثرات منفی آن روی پوست نمایان می‌شود. نوشیدن هشت فنجان آب در روز، راه‌حلی عالی برای حفظ رطوبت پوست است.

۲. به رژیم غذایی خود توجه کنید

شما با برخی تغییرات ساده در رژیم غذایی، به حفظ رطوبت در پوست خود کمک خواهید کرد. اگر از غذاهای سرشار از آب در رژیم غذایی خود استفاده کنید، کاهش آب در بدن خود را جبران خواهید کرد. این خوراکی‌ها جایگزینی طبیعی برای آب در بدن هستند و همچنین انواع ویتامین، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌ها را نیز دارند که برای حفظ سلامت شما در طولانی مدت لازم هستند.

اگر می‌خواهید رژیم غذایی خود را تغییر دهید و در پی آن پوست را آبرسانی کنید، از مواد زیر در وعده‌های غذایی خود استفاده کنید:

میوه‌هایی مانند خربزه، توت فرنگی، هلو و پرتقال
آبگوشت و سوپ
خیار
کدو سبز
کاهو
گوجه فرنگی
کرفس

۳. دوش و حمام آب گرم را محدود کنید

دوش گرفتن یا حمام کردن با آب داغ می‌تواند باعث خشکی پوست شود. آب داغ می‌تواند چربی‌های طبیعی را که پوست را لطیف نگه می‌دارند، از بین ببرد و باعث عرق کردن شود. همان موقع که با آب داغ خود را می‌شویید، دمای بدن نیز افزایش پیدا می‌کند و این باعث می‌شود که بدن عرق کند تا دما کاهش پیدا کند و خنک شوید. این فرآیند باعث کم آبی در بدن خواهد شد که شاید اصلی‌ترین تاثیر آن را روی پوست مشاهده کنید.

اگر نمی‌توانید آب را سرد یا ولرم کنید و به دوش آب گرم عادت کردید، راه‌حلی برای شما داریم. برای کاهش تاثیر آب گرم روی پوست، بهتر است مدت زمان دوش گرفتن و یا حمام با آب گرم را کاهش دهید. اگر مدت زمان دوش گرفتن به قدری کوتاه باشد که قبل از عرق کردن از حمام خارج شوید، دچار کم آبی نخواهید شد. اما توصیه ما به شما این است که درجه آب ولرم باشد تا بخار آب درون حمام باعث تعریق و از دست رفتن آب پوست شما نشود.

۴. از شستشوی بیش از حد خودداری کنید

شستشوی بیش از حد نیز می‌توانید باعث از بین رفتن چربی طبیعی روی پوست شود که وظیفه اصلی این چربی‌ها آبرسانی پوست است و در نبود آنها، پوست خشک خواهد شد. بهتر است صورت و بدن خود را بیش از دو بار در روز نشویید، یک بار صبح و یک بار شب. اگر نوع پوست شما خشک است، کافی است آن را یک بار در شب بشویید تا بتوانید آلودگی‌ها و باکتری‌ها را از روی آن پاک کنید.

شاید برای بسیاری از افراد دست نگه داشتن از شستشوی مداوم پوست، سخت باشد. از آنجایی که در طول روز به وسایل مختلفی دست می‌زنید که حاوی میکروب هستند، بنابراین لازم و ضروری است که از شر این میکروب‌ها با شستشو خلاص شوید. برای کاهش اثر خشک‌کنندگی شستشوی مداوم پوست، بهتر است از صابون‌ها و شوینده‌هایی استفاده کنید که ملایم‌تر هستند و مواد آسیب‌زا و خشک‌کننده ندارند.

۵. از یک شوینده ملایم استفاده کنید

بسیاری از شوینده‌ها حاوی مواد شیمیایی خشک‌کننده پوست مانند سولفات، الکل و سورفکتانت هستند که می‌توانند چربی طبیعی پوست را که به محافظت از پوست در برابر کم آبی کمک می‌کند، از بین ببرند. استفاده از یک شوینده ملایم نیز به شما کمک می‌کند تا آلودگی‌ها و چربی‌های اضافی روی پوست را بدون ایجاد عدم تعادل در سطح رطوبت طبیعی پاک کنید.

برای انتخاب یک پاک کننده ملایم، سراغ مدل‌هایی بروید که ژل یا کرم هستند و روی بسته‌بندی آنها “تعادل pH” نیز باشد. از خرید و مصرف شوینده‌هایی که بیش از حد کف می‌کنند و آنهایی که حاوی سولفات، پارابن و فتالات هستند خودداری کنید، زیرا پوست را خشک می‌کنند.

۶. به دنبال مواد مرطوب کننده مراقبت از پوست باشید

علاوه بر اجتناب از مصرف شوینده‌های مضر و خشک‌کننده پوست، بسیار مهم است که به دنبال محصولات مراقبت از پوستی باشید که دارای خاصیت آبرسانی بالایی هستند. قبلا در دیگر مقالات در مورد تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده گفتیم که یکی از مهم‌ترین آنها این است که، کرم‌های آبرسان معمولا با توجه به مواد تشکیل دهنده‌ای که دارند مانند هیالورونیک اسید، به پوست آب اضافه می‌کنند و همچنین کاری می‌کنند که آب در پوست جریان پیدا کند و شاداب شود. اما محصولات مرطوب کننده در واقع به بهبود پوست با کاهش از دست رفتن آب کمک می‌کنند.

در واقع، محصولات مرطوب کننده مانند سدی روی پوست عمل می‌کنند که از دست رفتن رطوبت از پوست جلوگیری می‌کنند. اما محصولات آبرسان، جذب آب از درونی‌ترین لایه به سمت لایه‌های بیرونی را انجام می‌دهند که نتیجه آن، افزایش سطح رطوبت پوست است.

مرطوب کننده‌ها از کلیدی‌ترین محصولات در میان محصولات مراقبت از پوست هستند و آبرسان‌ها را نیز می‌توان از ارکان اصلی در هیدراته نگه داشتن پوست دانست. بهترین مواد آبرسان که در این محصولات استفاده می‌شود اسید هیالورونیک است که می‌تواند ۱۰۰۰ برابر وزن خود را در آب نگه دارد. آلوئه، آلفا هیدروکسی اسیدها و گلیسیرین نیز دیگر آبرسان‌ها و مرطوب کننده‌های مفیدی هستند که باید در لیست مواد تشکیل دهنده به دنبال آنها باشید. فراموش نکنید، که انتخاب بهترین آبرسان بر اساس نوع پوست را در اولویت تصمیم خود برای خرید قرار دهید.

۷. از محصولات مرطوب کننده و آبرسان قوی در طول شب استفاده کنید

پوست، هنگام خواب ترمیم می‌شود و تولید کلاژن و بازسازی سلولی در این مدت از شبانه روز صورت می‌گیرد. همین موارد دلیل خوبی برای این هستند که از مرطوب کننده‌ها و آبرسان‌های قوی در طول شب استفاده کنید. به دنبال محصولی با مواد مرطوب کننده مانند سرامیدها، سیلیکون‌ها و موادی مانند کره کاکائو، روغن کرچک و لانولین باشید که می‌توانند رطوبت را در پوست حبس کنند. همه اینها به جلوگیری از از دست دادن آب در پوست کمک می‌کنند و باعث می‌شوند پوست سالم و مرطوب بماند.

۸. از پوست خود در برابر عناصر طبیعی و مضر محافظت کنید

برخی عناصر هستند که می‌توانند تاثیر منفی روی میزان آب در پوست داشته باشند. با کاهش سطح رطوبت در زمستان، میزان رطوبت پوست شما نیز کاهش می‌یابد. همچنین میزان تشنگی در این فصل کاهش پیدا می‌کند که این باعث می‌شود که مقدار آب کمتری در طول روز بنوشید. از طرفی در فصل تابستان و گرما نیز، بدن شما در پی تعریق آب زیادی از دست می‌دهد که این باعث کم آبی پوست خواهد شد.

بزرگترین سلاح شما در برابر کم آبی ناشی از عناصر طبیعی، افزایش مصرف آب است. علاوه بر این، می‌توانید مدت زمانی که خارج از خانه و در معرض این عوامل هستید را محدود کنید و از یک مرطوب کننده برای استفاده در طول زمستان و تابستان استفاده کنید. در دیگر مقاله ما می‌توانید در مورد روش‌های جلوگیری از خشکی پوست در فصل سرما بخوانید.

۹. با آبرسان‌های کامان پوست خود را مرطوب و آبرسانی کنید

آبرسانی با بهترین محصولات، کلید از بین بردن پوسته پوسته شدن، خشکی پوست و حفظ طراوت پوست است. شما می‌توانید آبرسانی پوست خود را به طرق مختلف انجام دهید از نوشیدن آب فراوان گرفته تا بهبود روتین مراقبت از پوست. مسلما با رعایت نکات بالا می‌توانید پوستی هیدراته، صاف‌تر و جوان‌تر داشته باشید.

برای آبرسانی بیشتر پوست خود، می‌توانید از کرم پمپی کامان برای انواع پوست استفاده کنید. در میان محصولات کامان کرم پمپی کامان بیشترین میزان‌آبذرسانی را دارد و نیازهای انواع پوست را پوشش می‌دهد. به همین دلیل است که بسیاری از افراد در زمان خرید محصولات کامان سراغ کرم‌های پمپی آن می‌روند و انتخاب اول آنها شده است. کرم‌های پمپی کامان همگی دارای هیالورونیک اسید هستند و پوست را به صورت عمیق آبرسانی می‌کند. کرم پمپی کامان علاوه بر قیمت مناسب و خاصیت فراوان برای پوست، برای انواع پوست ساخته می‌شود.

نوشته بهترین روش‌های آبرسانی صورت برای انواع پوست‌های دهیدراته اولین بار در وبلاگ. پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *