تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده چیست؟

0 9,337

ممکن است فکر کنید کرم‌های آبرسان و هیدراسیون پوست صورت چیزی است که فقط افراد با پوست خشک یا آنهایی که به کم آبی پوست مبتلا هستند، به آن نیاز دارند. اما آبرسانی به پوست دقیقاً مانند آبرسانی به بدن است؛ بدن شما برای آراستگی و زیبایی بیشتر به آبرسانی نیاز دارد و در مورد آبرسانی به بدن به هیچ عنوان نوع پوست شما مهم نیست و این به تمام نوع پوست مربوط می‌شود.

اما دقیقاً کرم آبرسان چیست؟ آیا همان مرطوب کننده پوست است؟ چرا آبرسانی پوست مهمه؟ آیا با وجود برندهای بسیار در زمینه تولید کرم‌های آبرسان می‌توان انتظار داشت که همه یکسان عمل کنند و شما برای نتیجه گیری بهتر سراغ لوازم آرایشی و بهداشتی و کدام محصول از کدام برند می‌روید؟

تفاوت آبرسان و کرم مرطوب کننده چیست؟

کرم‌های آبرسان معمولا با توجه به مواد تشکیل دهنده‌ای که دارند مانند هیالورونیک اسید، به پوست آب اضافه می‌کنند و همچنین کاری می‌کنند که آب در پوست جریان پیدا کند و شاداب شود. اما محصولات مرطوب کننده در واقع به بهبود پوست با کاهش از دست رفتن آب کمک می‌کنند.

اساساً، پوستی که به کم آبی دچار شده است باید با محصولات آبرسان درمان شود، در حالی که پوست خشک فاقد چربی است و باید با محصولات مرطوب کننده مرطوب شود و چربی خود را دوباره به دست آورد. خشکی پوست در واقع نوعی بیماری پوستی است در حالی که پوست کم آب چیزی است که هر کسی، بدون توجه به نوع پوستی که دارد، می‌تواند آن را تجربه کند.

در تفاوت این دو و انتخاب آنها برای پوستتان مهم این است بدانید که هر کدام از اینها بر روی پوست متفاوت عمل می‌کنند، زیرا آنچه شما انتخاب می‌کنید می‌تواند سلامت پوست شما را بهبود دهد و یا دچار مشکل کند. هدف نهایی شما از انتخاب محصولات مراقبت پوستی این است که پوست خود را آبرسانی کنید و همچنین طراوت و زیبایی آن را حفظ کنید و این کار را باید ابتدا با شناخت نیازهای پوستی خود انجام دهید.

کدام یک برای نوع پوست شما بهتر است؟

تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده

صدها محصول مختلف در بازار وجود دارد، از کرم‌های درمانی، روغن‌های پوست و کرم‌های ترمیمی، ژل و پماد گرفته تا آبرسان؛ اما واقعیت این است که ممکن است برخی کرم‌ها همزمان هم بتوانند کار آبرسانی را انجام دهند و هم پوست شما را درمان کنند.

بیشتر لوسیون‌های پوستی و محصولات مراقبتی پوست حاوی مواد آبرسان، نرم کننده و مواد مرطوب کننده هستند؛ بنابراین آنها همزمان می‌توانند کار رطوبت رسانی و آبرسانی را با هم انجام دهند.

برای اینکه بدانید کدام یک برای پوست شما بهتر است، باید قبل از هر اقدامی بدانید که میزان رطوبت پوست شما به چه اندازه‌ای است و همچنین آب درون پوست صورت شما در حد نرمال است یا خیر. انتخاب بهترین آبرسان بر اساس نوع پوست می‌تواند خیال شما را بابت تأمین آب مورد نیاز پوست راحت کند و حتی می‌توانید در روتین پوستی قبل از خواب خود هم آبرسان و هم مرطوب کننده را در کنار هم استفاده کنید تا هم آبرسانی را انجام دهید و هم با مرطوب کننده از خارج شدن آب درون پوست خود جلوگیری کنید. به همین خاطر نمی‌توان گفت که تنها این محصول برای پوست خوب است و یا تنها باید مرطوب کننده را استفاده کرد.

اگر پوست خشکی دارید، سراغ مرطوب کننده قوی بروید

اگر پوست شما به طور طبیعی در تمام طول سال خشک است و در بیشتر مواقع پوسته پوسته می‌شود، احتمالاً کمبود آب و خشکی پوست به دلیل تغییر آب و هوا نیست و پوست شما فقط در حفظ رطوبت مشکل دارد.

برای این منظور، باید با کرم مرطوب‌کننده قوی‌ای روی پوست خود لایه‌ای محافظ بسازید، تا بتوانید از خارج شدن رطوبت پوست صورت خود جلوگیری کنید. یک مرطوب کننده بسیار عالی و همچنین دارای خاصیت رطوبت رسانی قوی، باعث جلوگیری از خروج آب از پوست می‌شود و با فرمول مناسبی که دارد، مواد مغذی مورد نیاز بدن را برای رشد و نمو در تمام زمستان و دیگر فصول سال فراهم می‌کند.

تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده

اگر پوست شما واقعا خشک است، بهترین راه حل چیست؟ کرم‌های مرطوب کننده‌ای که در مواد تشکیل دهنده خود دارای مواد دارای چربی بالا هستند، می‌توانند برای شما بهترین انتخاب باشند. این مواد می‌توانند لایه محکمی روی پوست شما درست کنند تا رطوبت به هیچ عنوان از دست نرود. کره شیا، روغن کانولا، روغن سویا، روغن‌های گیاهی، مانند روغن جوجوبا و روغن مغزها، مانند روغن نارگیل که در مرطوب‌کننده‌ها هستند، می‌تواند برای شما عالی عمل کنند.

اگر پوست کم آبی دارید، سرم یا کرم آبرسان را امتحان کنید

اگر پوست بدن و صورت شما دچار کم آبی شده است، باید به دنبال محصولی باشید که این کم آبی را جبران کند. به دنبال کرم‌های آبرسان دارای هیالورونیک اسید، آلوئه ورا و عسل باشید.

پوست صورت و بدن خود را همیشه هیدراته نگه دارید

برای هیدراته نگه داشتن پوست صورت و بدن، هدف اصلی شما باید نوشیدن مداوم آب باشد. برای این هدف گذاری می‌توانید کار را با نوشیدن همان ۸ لیوان آب همیشگی که همه آن را توصیه کردند شروع کنید.

غذاهای غنی از آب مانند هندوانه، توت فرنگی و خیار را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. اینها می‌توانند به بدن و پوست آن رطوبت لازم را بدهند و آن را شاداب نگه دارند.

اگر پوست چربی دارید، سراغ آبرسان‌ها و مرطوب کننده‌های پایه آب بروید

فقط به این دلیل که نوع پوست شما چرب است، به این معنی نیست که پوست بدن شما کم آب نیست و نیاز به آبرسان و مرطوب کننده ندارید. اگر پوست بدن شما کم آب باشد، در واقع می‌تواند باعث تشدید چرب بودن پوست شود.

افرادی که دارای پوست چرب هستند، معمولاً در برابر حفظ رطوبت پوست ضعف دارند، که باعث می‌شود پوست آنها رطوبت را حفظ نکند. وقتی رطوبت از پوست خارج می‌شود، پوست دچار کم آبی می‌شود و در نهایت چربی پوست تشدید می‌شود. این یک چرخه معیوب است و تنها راه شکستن آن، آبرسانی و رطوبت مناسب پوست است.

برای پوست‌های چرب به دنبال آبرسان‌ها و مرطوب کننده‌های پایه آب باشید. محصولات پایه آب بر روی پوست بسیار سبک هستند و منافذ پوست شما را نمی‌بندند.

اما از کجا می‌دانید محصولی مرطوب کننده است یا آبرسان؟

تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده

در نهایت، وقتی که می‌خواهیم پوست خود را مرطوب نگه داریم، کدام یک بهتر است: مرطوب کننده یا آبرسان؟

پاسخ احتمالاً هر دو است. همان‌طور که در بالا ذکر کردیم، همه چیز به نوع پوست شما بستگی دارد و رایج‌ترین کرم‌ها هر دو کار را با هم را انجام می‌دهند. اما اگر شما به مراقبت از پوست و روتین‌های پوستی علاقه‌مند هستید و نمی‌دانید که کدام محصول آبرسان است و کدام مرطوب کننده می‌توانید به ترکیبات آنها دقت کنید.

جدول زیر به شما می‌گوید معمولا مواد تشکیل دهنده‌ای که مشاهده می‌کنید در مرطوب کننده وجود دارد یا آبرسان.

مواد تشکیل دهنده مرطوب کننده و آبرسان

هیالورونیک اسید آبرسان
گلیسرین آبرسان
آلوئه ورا آبرسان
عسل آبرسان
مغز یا دانه روغنی، مانند نارگیل، بادام مرطوب کننده
شی باتر یا کره شیا مرطوب کننده
روغن‌های گیاهی مانند اسکوالن، جوجوبا، گل رز و درخت چای مرطوب کننده
مخاط حلزون آبرسان
روغن معدنی مرطوب کننده
لانولین مرطوب کننده
اسید لاکتیک آبرسان
اسید سیتریک آبرسان
سرامید از نظر فنی هیچکدام: سرامیدها این قدرت را به پوست می‌دهند تا از کاهش رطوبت جلوگیری کنند

 

همچنین استفاده از مرطوب کننده و آبرسان با هم و به طور همزمان ضرری ندارد. فقط نحوه صحیح استفاده از کرم آبرسان به این شکل است که ابتدا پوست صورت خود را با آبرسان دارای هیالورونیک اسید ابتدا هیدراته کنید، سپس با کرم‌های مرطوب کننده راه هدر رفت آب در پوست خود را ببندید.

یا اگر به دنبال راه ساده‌تری می‌گردید، به دنبال محصولی بگردید که هر دو کار را انجام دهد. همچنین می‌توانید سراغ استفاده از ماسک‌های صورت آبرسان نیز باشید.

بهترین آبرسان را از کجا بخریم؟

محصولات کامان برای همه شناخته شده هستند و امتحان خود را پس داده‌اند. کامان یکی از برندهای محبوب و همچنین معتبر در زمینه تولید محصولات مراقبت پوستی است که بمب آبرسان آن نیز بسیار شناخته شده و محبوب است. بمب آبرسان کامان از مواد عالی و درجه یک ساخته شده است که کارایی و رطوبت رسانی به پوست آن باعث شده که افراد بسیار سخت‌گیر در انتخاب محصولات پوستی نیز، این محصول را برای روتین پوستی خود انتخاب کنند.

هر نوع پوستی می‌تواند از بمب آبرسان کامان استفاده کند و به همین خاطر می‌توانید با هر نوع پوستی، بمب آبرسان مخصوص خود را خریداری کنید. بمب آبرسان کامان دارای ویتامین ب کمپلکس است و به صورت عمیق پوست را رطوبت رسانی می‌کند. همچنین دارای خاصیت تنظیم چربی پوست است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.