انتخاب بهترین آبرسان بر اساس نوع پوست

0 483

زمانی که برای خرید آبرسان اقدام می‌کنید و آن را در لیست خرید خود قرار می‌دهید، فکر می‌کنید که با کار آسانی روبه‌رو هستید. اما هنگام خرید با طیف وسیعی از محصولات با کارایی‌های متفاوت مواجه و به سرعت متوجه می‌شوید که انتخاب از میان آنها بسیار گیج‌کننده است. آبرسان صورت، مرطوب کننده‌های بدن و صورت و لوسیون‌ها یا پمادهایی برای پوست‌های خشک، حساس، چرب و مختلط وجود دارد. مواد ضد پیری و ضد آفتاب را به این لیست اضافه کنید تا متوجه شوید که سردرگمی در زمان خرید می‌تواند دو چندان شود.

بنابراین چگونه می‌توانید متوجه شوید که کدام محصول و آبرسان برای پوست شما بهترین گزینه است؟ برای اینکه به شما کمک کنیم تا انتخاب درستی داشته باشید، این مقاله را به نحوه انتخاب آبرسان مناسب انواع پوست اختصاص دادیم. از این مقاله می‌توانید به عنوان راهنمای خرید آبرسان استفاده کنید و محصول درست را خریداری کنید. اما قبل از آن می‌توانید سراغ مقاله کرم آبرسان چیست؟ بروید و درباره مفهوم آبرسان و کارایی که دارد، بیشتر اطلاعات به دست آورید.

چرا از آبرسان استفاده کنیم؟

آبرسان به عنوان یک سد محافظ برای پوست شما عمل می‌کند و آن را هیدراته و سالم نگه می‌دارد. بسیاری در مورد استفاده از آن تردید دارند، اما تقریبا تمام متخصصان پوست بر استفاده روزانه آن تاکید دارند. برای اینکه بتوانید نتیجه درستی از مصرف آبرسان به دست آورید، علاوه بر رعایت رژیم غذایی و مدیریت استرس، استفاده از آبرسانی که مناسب نوع پوست شما است و پوست شما را نرم و لطیف می‌کند، بسیار مهم است و باید به آن توجه کنید.

آبرسان کرمی، لوسیون یا پمادی؟

انتخاب آبرسان بر اساس نوع پوست

در زمان انتخاب آبرسان بسیار مهم است که  بدانید چه نوع پوستی دارید. آیا پوست شما چرب، خشک یا ترکیبی از هر دو است؟

اگر پوست شما خارش یا خشکی دارد، مطمئنا باید سراغ آبرسانی بروید که رطوبت را در پوست شما حفظ کند و معمولا مدل‌های پمادی به این مدل پوست‌ها پیشنهاد می‌شود. مدل‌های کرمی میزان غلظت کمتری دارند، به آبرسانی کمک می‌کنند و برای پوست معمولی مفید هستند. لوسیون‌ها سبک‌ترین نوع آبرسان‌های بازار هستند (آب ماده اصلی آنهاست) و برای پوست‌های چرب مناسب هستند.

میزان غلظت آبرسان خود را بر اساس زمان و مکان استفاده از آن تعیین کنید. برای شب معمولا آبرسان‌های قوی‌تر را استفاده کنید و آبرسان سبک‌تر را برای استفاده در روز قرار دهید. همچنین می‌توانید از یک کرم غلیظ‌تر برای بدن خود و یک لوسیون آبرسان سبک برای صورت خود استفاده کنید. در ماه‌های تابستان از آبرسان‌های سبک‌تر و زودجذب استفاده کنید. در میان محصولات کامان می‌توانید یکی از این آبرسان‌ها را پیدا کنید. کرم پمپی کامان برای انواع پوست ساخته می‌شود تا نیازهای آن پوست را پوشش دهد. اولین انتخاب بسیاری از افراد در خرید محصولات کامان، کرم‌های پمپی آن است. کرم‌های پمپی کامان همگی دارای هیالورونیک اسید هستند و پوست را به صورت عمیق آبرسانی می‌کند. کرم پمپی کامان علاوه بر قیمت مناسب و خاصیت فراوان برای پوست، برای انواع پوست ساخته می‌شود.

دستورالعمل خرید آبرسان

انتخاب آبرسان بر اساس نوع پوست

  • محافظت در برابر آفتاب. صرف نظر از نوع پوست شما، تقریباً هر متخصص پوست توصیه می‌کند یک آبرسانی تهیه کنید که دارای ضد آفتاب با حداقل SPF 30 باشد. اگر آن را برای صورت خود تهیه می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم که به دنبال آبرسانی باشید که فاقد چربی و عطر باشد.
  • آنتی اکسیدان‌ها. آبرسان‌های حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند چای سبز، بابونه، انار یا عصاره ریشه شیرین‌بیان ممکن است به داشتن پوستی شاداب و سالم کمک کنند. آنتی اکسیدان‌ها به خنثی کردن رادیکال‌های آزاد کمک می‌کنند که در واقع کار آنها تجزیه سلول‌های پوست است.
  • پوست چرب یا مستعد آکنه. اسیدهای آلفا هیدروکسی که خاصیت ضد پیری دارند، بهترین گزینه برای آبرسان‌های این نوع پوست هستند. اگر مستعد آکنه هستید، باید به دنبال یک آبرسان صورت غیرکومدون باشید که منافذ را مسدود نکند.
  • پوست خشک. به دنبال یک آبرسان غلیظ‌تر باشید و به دنبال موادی مانند اسید هیالورونیک و دایمتیکون باشید که به هیدراته نگه داشتن پوست کمک می‌کنند. گلیسیرین، پروپیلن گلیکول، پروتئین‌ها و اوره نیز به جذب آب به پوست شما کمک می‌کنند. لانولین، روغن معدنی و پترولاتوم نیز رطوبت را در پوست حفظ می‌کنند.
  • پوست حساس. از یک آبرسان ضد حساسیت و بدون عطر استفاده کنید. به طور کلی، آبرسانی را انتخاب کنید که حاوی کمتر از ۱۰ ماده باشد. هر چه ماده تشکیل دهنده یک آبرسان کمتر باشد، به این معنا است که پوست کمتر تجزیه می‌شود.
  • خارش پوست. اگر یک آبرسان ضد حساسیت خارش پوست شما را تسکین نمی‌دهد، کرم پوستی استروئیدی هیدروکورتیزون ۱ درصد را به مدت یک هفته امتحان کنید اما نه بیشتر. اگر خارش را برطرف نکرد با پزشک خود صحبت کنید. ممکن است مشکل پوستی جدی‌تری داشته باشید.
  • اگزما. از یک پماد آبرسان غلیظ حاوی وازلین استفاده کنید یا به سادگی از وازلین برای کمک به تسکین ترک‌ها و انعطاف پذیری پوست خود استفاده کنید.

هنگام انتخاب آبرسان از چه چیزهایی باید اجتناب کرد؟

انتخاب آبرسان بر اساس نوع پوست

همه می‌دانیم که چرا آبرسانی پوست مهم است، اما برای آبرسانی پوست و خرید آبرسان باید از مواردی اجتناب کرد. وقتی نوبت به لیست مواد تشکیل دهنده یک آبرسان می‌رسد، همیشه مواد بیشتر نشان دهنده بهتر بودن محصول نیست. برای اینکه بیشترین سود را برای پوست خود داشته باشید، از برخی موارد اضافی رایج باید اجتناب کنید.

  • رنگ‌ها و عطرها. اگر پوست خشک و حساسی دارید، اکثر کارشناسان می‌گویند از مواد غیرضروری و تحریک کننده مانند رنگ‌ها و عطرها دوری کنید. عوامل ضد باکتری نیز می‌توانند برای پوست خشن باشند و روغن‌های ضروری پوست را از بین ببرند.
  • ترکیبات سازگار با بدن. آنچه برای بدن شما خوب است همیشه برای صورت شما خوب نیست. پیشنهاد می‌کنیم از آبرسان‌های صورت با ترکیبات مناسب بدن مانند لانولین، روغن معدنی، موم یا شی‌باتر پرهیز کنید. اینها می‌توانند منافذ را مسدود کنند و باعث آکنه روی صورت شوند.
  • اسیدهای خیلی زیاد. اگر پوست خشک یا حساسی دارید از اسیدهای آلفا هیدروکسی، اسید گلیکولیک، رتینوئیک اسید و اسید سالیسیلیک دوری کنید. این مواد ممکن است بیش از حد به پوست نفوذ کرده و پوست حساس شما را دچار مشکل کنند. از محصولات حاوی الکل نیز دوری کنید.
  • استفاده بیش از حد از مواد استروئیدی (برای خارش پوست). استفاده از آبرسان‌های استروئیدی را فقط به یک یا دو هفته محدود کنید، مگر اینکه پزشک استفاده طولانی‌تر از آن را توصیه کند. استفاده بیش از حد از این محصولات می‌تواند پوست را بسیار نازک کند و منجر به سایر مشکلات پوستی شود.
  • اوره یا اسید لاکتیک (برای اگزما یا پوست ترک خورده). از آبرسان‌هایی که حاوی این ترکیبات هستند دوری کنید. آنها می‌توانند تحریکات پوستی را تشدید کنند.

۳ نکته برای استفاده حداکثری از آبرسان پوست

انتخاب آبرسان بر اساس نوع پوست

در مورد نحوه استفاده از کرم آبرسان صحبت‌های بسیاری وجود دارد. اما مهم‌ترین نکته این است که از یک مدل آبرسان استفاده کنید. هیچ کس به یک کابینت پر از محصولات آبرسان نیاز ندارد. اما یک آبرسان سبک برای صورت شما و یک کرم غلیظ برای بدن شما ممکن است برای مراقبت از پوست شما مناسب باشد.

زمانی که پوستتان مرطوب است از آبرسان استفاده کنید. چند دقیقه بعد از حمام یا دوش گرفتن، آبرسان مورد علاقه خود را روی پوست بزنید. سپس کرم مرطوب کننده را برای حبس کردن رطوبت در پوست خود بزنید. این دقیقا نشان می‌دهد که تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده چیست و هر کدام  چه کارایی‌ای دارند.

خوب است که سراغ آبرسانی بروید که دو کار را همزمان برای پوست شما انجام می‌دهد. مطمئن شوید که آبرسان شما دارای فاکتور محافظتی در برابر آفتاب یعنی SPF 15 یا بالاتر باشد. متخصصان ویتامین A یا آلفا هیدروکسی اسید را برای تقویت خاصیت ضد پیری توصیه می‌کنند. اگر می‌خواهید رنگ پوست خود را یکدست کنید، به دنبال یک مرطوب کننده رنگی مناسب برای پوست خود باشید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.