چه نوع کاندومی بخریم؟

1 6,048

در حالی که ممکن است سؤال بسیاری از مصرف کنندگان و خریداران کاندوم این باشد که “کاندوم چیست”، “کاندوم خاردار چیست”، “انتخاب سایز کاندوم به چه صورت است”، “بهترین کاندوم چیست” یا “بهترین مارک کاندوم برای استفاده کدام است” یا حتی “بهترین مارک کاندوم برای جلوگیری از بارداری چیست؟” و چندین سؤال دیگر، اما با این حال انتخاب بهترین کاندوم با انواع مختلف، سبک‌ها و مارک‌های کاندوم ممکن است کار دشواری باشد. ما تصمیم گرفتیم در این مقاله درباره آنچه شما باید بدانید تا بهترین کاندوم را خود انتخاب کنید، صحبت کنیم. از این گذشته، کاندوم‌ها نیز مانند کفش و کلاه هستند و هر فرد باید به دنبال نوع مناسب آن برای خود باشد. بنابراین اگر تاکنون از این سؤالات در ذهن داشتید و از خود پرسیدید “چه نوع کاندومی بخریم“، مقاله زیر ممکن است همان چیزی باشد که شما به دنبال آن هستید.

چه نوع کاندومی متناسب با نیاز شما است؟

این مهم‌ترین سؤال است، زیرا در هنگام انتخاب کاندوم نیاز بیش از هر چیز دیگری اهمیت دارد. ممکن است بخواهید تمام کاندوم‌ها را امتحان کنید، اما نکته‌ای که برای شما ممکن است مهم باشد اندازه کاندوم است. یا حتی موضوع مهم دیگر می‌تواند جنس کاندوم و عدم حساسیت به کاندوم باشد. به عنوان مثال، اگر به لاتکس (ماده‌ای که در تولید دستکش، کاندوم‌های لاتکسی و لباس و پوشش‌های لاتکسی به کار می‌رود) حساسیت دارید، به یک کاندوم غیر لاتکسی مانند پلی اورتان یا پلی ایزوپرن نیاز خواهید داشت. شما باید بدانید که آیا همسرتان به لاتکس نیز حساسیت دارد یا خیر و در صورتی که آگاهی از این موضوع نداشته باشید، می‌تواند مشکل ساز شود. به همین خاطر پیشنها ما به شما این است که برای شروع سراغ کاندوم‌های غیر لاتکسی بروید. هیچ چیز بدتر از این نیست که در اولین باری که رابطه را برقرار می‌کنید، همسر شما به لاتکس حساسیت نشان دهد.

نکات مهم در انتخاب کاندوم

چه نوع کاندومی بخریم؟

در این بخش به این می‌رسیم که چه نوع کاندومی از میان تمام مدل‌های کاندوم، برای شما مناسب‌تر است. در اینجا چند نکته وجود دارد که باید هنگام جستجوی بهترین کاندوم برای خود در نظر بگیرید و از مشکلات استفاده از کاندوم جلوگیری کنید.

  1. لذت از رابطه. کاندوم‌های زیادی برای لذت همسر شما یا لذت متقابل طراحی شده‌اند (کاندوم‌های خاردار) و حتی کاندوم‌هایی وجود دارند که نزدیکی را برای شما لذت بخش‌تر می‌کنند. (کاندوم‌های دارای بافت داخلی)
  2. مارک‌های کاندوم؛ آیا شما مارک خاصی در نظر دارید که فقط باید آن را داشته باشید؟ مارک‌های کاندوم بسیار زیادی در بازار وجود دارد که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند یا ادعا می‌شود که شهرت بیشتری دارند. ممکن است با خرید برند کاندوم نام آشنا مانند خرید کاندوم کدکس احساس امنیت کنید، اما به خاطر داشته باشید که حتما تأییده‌های بهداشتی را چک کنید و به دنبال برندی باشید که مطمئن هستید از وزارت بهداشت مجوز دارد. قطعاً می‌توانید با خرید کاندوم‌های ارزان قیمت‌تر در هزینه خود صرفه جویی کنید، اما این اشتباه است و حتی هنگام خرید باید مطمئن شوید که تاریخ کاندوم‌ها منقضی نشده باشند.
  3. مدل‌های کاندوم؛ کاندوم‌های بسیار متنوعی در بازار وجود دارد که هر کدام قابلیت و کارایی خاصی دارند. در ادامه درباره برخی از مهم‌ترین انواع کاندوم توضیحاتی ارائه خواهیم داد.

نازک یا حساس

کاندوم‌هایی هستند که هنگام استفاده از آنها به هیچ وجه احساس نمی‌شوند و لایه‌ی بسیار نازکی از لاتکس هستند.

کاندوم با قدرت بالا

کاندوم‌های دارای قدرت بالا معمولا به کاندوم‌هایی گفته می‌شود که ضخیم‌تر هستند، اما این معنا همیشه و برای همه برندها نیست. برخی برندها ادعا می‌کنند که کاندوم‌های نازک آنها قدرت بیشتری نسبت به کاندوم‌های ضخیم‌تر دارند.

کاندوم‌های بافت دار

این نوع کاندوم‌ها که به آنها کاندوم خاردار نیز گفته می‌شود، برای این هستند که لذت رابطه جنسی را بیشتر کنند و این برای خانم‌ها ممکن است بیشتر باشد، اما باید بدانید که این عکس العمل ممکن است در هر خانمی متفاوت باشد.

کاندوم‌های طعم دار

اگر قصد دارید رابطه دهانی را امتحان کنید، کاندوم طعم دار ممکن است انتخاب شما باشد.

کاندوم‌های رنگی

کاندوم‌های رنگی گزینه مناسبی برای جذابیت بخشیدن به رابطه‌ها هستند. می‌توانید برای اینکه نزدیکی خود را جذاب‌تر کنید، برای هر مناسبت یک رنگ کاندوم تهیه کنید.

کاندوم‌های بدون روغن

کاندوم‌های بدون روغن معمولا نسبت به دیگر کاندوم‌ها سخت‌تر و خشک‌تر هستند و با ژل‌های روان کننده، گرم کننده یا طعم دار برای داشتن رابطه جنسی بسیار گرم مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کاندوم‌های تأخیری

این کاندوم‌ها به مردان کمک می‌کنند تا در لذت جنسی تأخیر داشته باشند و نزدیکی آنها طولانی‌تر شود. اگر توانایی کنترل لذت جنسی دارید، می‌توانید از این کاندوم‌ها استفاده نکنید.

کاندوم برقی

کاندوم‌های برقی در واقع کاندوم نیستند، اما می‌توانند با بهترین کاندوم‌ها مورد استفاده قرار بگیرند تا لذت را افزایش دهند و همچنین به شما کمک کنند تا نزدیکی را طولانی‌تر کنید.

آیا اندازه کاندوم واقعاً مهم است؟

مطمئنا اندازه کاندوم برای خرید مهم است و اگر اندازه را به درستی انتخاب کنید، هم می‌توانید راحت‌تر آن را استفاده کنید و هم از بیماری‌های مقاربتی (STD) پیشگیری کنید و از بارداری نیز به میزان بیشتری جلوگیری کنید. در هر دو حالت یعنی کاندوم بزرگ و کوچک امکان پاره شدن و درآمدن وجود دارد و به این ترتیب دیگر خاصیت‌های مد نظر در کاندوم اثری نخواهند داشت. هنگامی که قصد خرید کاندوم دارید، باید وقت بگذارید و گزینه‌های مناسب را پیدا کنید.

اندازه گیری کاندوم ممکن است کمی سخت باشد، زیرا برندهای مختلف اندازه‌های متفاوتی دارند و این کار شما را سخت می‌کند. در مقاله انتخاب سایز کاندوم به صورت کامل درباره نحوه انتخاب سایز و اندازه گیری کاندوم صحبت کردیم که می‌توانید در آن مقاله اطلاعات کاملی به دست آورید.

چه نوع کاندومی بخریم؟

اگر بعد از تمام تحقیقات لازم باز هنوز گیج شده‌اید که کدام یک از کاندوم‌ها برای شما بهتر است، وقت آن است که سراغ بررسی برندهای مختلف بروید و درباره آنها بیشتر تحقیق کنید. همه فروشگاه‌ها مجموعه‌ای متنوع از کاندوم را ارائه می‌دهند، بنابراین در این حالت کار شما سخت می‌شود و بعضا دچاری سردرگمی می‌شوید. در ادامه برندهای معتبر و بهترین مارک کاندوم در ایران را، معرفی خواهیم کرد.

برندهای معتبر و شناخته شده کاندوم

خوشبختانه برندهای بسیار خوبی در ایران برای فروش وجود دارد که این می‌تواند برای پیشگیری از بارداری‌های ناخواسته و بیماری‌ها بسیار خوب باشد. برندهای زیر برخی از معتبرترین آنها است.

کدکس

کاندوم کدکس در ایران در میان پرطرفدارترین کاندوم‌ها است که به صورت آنلاین نیز در لوکس ایرانا، فروشگاه خرید لوازم آرایشی و بهداشتی موجود است. کدکس با استفاده از بهترین تجهیزات و مواد ساخته می‌شود و به این ترتیب می‌توانید هنگام خرید به کیفیت و عملکرد آن اطمینان داشته باشید.

کاپوت

برند کاپوت از معتبرترین برندها است که در میان آمریکا‌یی‌ها بسیار طرفدار دارد و این محبوبیت به دلیل کیفیت و عملکردی است که کاندوم‌های آن در پیشگیری از بارداری و همچنین بیماری‌هایی مانند تبخال‌های تناسلی، هپاتیت B، ویروس پاپیلوی انسانی و ایدز دارد.

بونیتو

برند بونیتو یکی از برندهای معتبر ایتالیایی است که در فروشگاه‌های معتبر یافت می‌شود. این برند در تولید کاندوم‌های خود از تکنولوژی میکرولاتکس استفاده می‌کند که باعث نازکی و صاف بودن کاندوم می‌شود و این حس را به وجود می‌آورد که کاندومی وجود ندارد.

با استفاده از یکی از بهترین و معتبرترین برندهای تولید کننده کاندوم، می‌توانید برای همیشه یک برند داشته باشید که برای خرید کاندوم سراغ آن بروید و به اصطلاح یک بار استفاده و برای همیشه مشتری آن شوید.

کاندوم را آنلاین بخریم یا از فروشگاه؟

مطمئناً می‌توانید در فروشگاه بایستید و سعی کنید با مطالعه هر جعبه کاندوم که در ویترین‌ها موجود هستند، بهترین کاندوم‌ها را برای خرید خود تعیین کنید. اما آیا آسان نیست که در خانه بنشینید و از طریق وب‌سایت همه کاندوم‌های مختلف موجود را ببینید و درباره آنها بخوانید؟ از مزایای خرید اینترنتی و آنلاین کاندوم این است که شما می‌توانید در وقت خود صرفه جویی کنید و در مورد همه اندازه‌ها و شکل‌های مختلف کاندوم کاملا تحقیق کنید. هنگامی که بهترین کاندوم را برای خرید پیدا کردید، به راحتی می‌توانید با چند کلیک آن را به صورت آنلاین سفارش دهید. اگر فروشگاه آنلاینی ارسال رایگان نیز داشته باشد، برای شما بسیار بهتر است و می‌توانید بدون هیچ دردسری، خرید کاندوم را به صرفه انجام دهید. در نهایت نیز، دیگر ناراحتی بابت به زبان آوردن نام کاندوم در فروشگاه‌ها و داروخانه‌ها نخواهید داشت.

اکنون شما آماده هستید که کاندوم مورد نظر خود را بخرید!

شما سرانجام بهترین کاندوم را برای خود پیدا کرده‌اید و تقریباً زمان آن فرا رسیده است که آن را استفاده کنید. برای حفظ امنیت در استفاده از کاندوم موارد زیر را باید در نظر داشته باشید.

  • کاندوم را در جعبه دستکش یا کیف پول خود نگهداری نکنید؛ کاندوم از گرما متنفر است! همچنین از کاندوم تاریخ گذشته استفاده نکنید و کاندوم را با دندان باز نکنید. آنها را در محفظه‌ای مناسب نگه دارید.
  • اگر از کاندوم لاتکس استفاده می‌کنید، از زدن روغن و لوسیون بدن، روغن کودک، وازلین یا کرم به آن خودداری کنید – روغن موجود در این محصولات باعث ضعیف و شکننده شدن لاتکس می‌شود. همیشه از روان کننده‌های سازگار با آب یا لاتکس استفاده کنید. اگر از روان کننده‌های روغنی با کاندوم‌های پلی اورتان استفاده کنید، مشکلی پیش نمی‌آید و بی خطر است.
  • زمان بندی در گذاشتن کاندوم بسیار مهم است. قبل از اقدام به گذاشتن کاندوم اطمینان حاصل کنید که کاملاً برانگیخته شده‌اید. هنگام قرار دادن کاندوم، روی زانو بشینید و یا بایستید، زیرا این امر به حفظ جریان خون و نعوظ کمک می‌کند.
  • اگر هر زمان حس کردید که کاندوم پاره شده است، بلافاصله بایستید و آن را خارج کنید. آلت خود را بشویید و یک کاندوم جدید بپوشید.
  • پس از مقاربت، باید کاندوم را و به آرامی بیرون بیاورید. این باید در حالی انجام شود که آلت شما هنوز در حالت ایستاده است.
  • کاندوم استفاده شده را در سطل زباله و نه توالت بریزید.

سخن پایانی

کاندوم‌ها طی ۱۰ سال گذشته به طور قابل توجهی تکامل یافته‌اند و مطمئناً یه نوع کاندوم مناسب برای همه وجود دارد. تا زمانی که برای پیدا کردن وقت بگذارید، مشکلی برای یافتن بهترین کاندوم برای خود نخواهید داشت.

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. ناجیتو می گوید

    مرسی از مطلب خوبتون. خیلی عالی بود

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.