تونر چیست؟

0 796

تونر یک پاک کننده پوست است که به کمک ترکیبات خود تمام مواد باقی مانده از لوازم آرایشی و بخش‌های مرده پوست که بعد از شستشو روی صورت باقی مانده را پاک می‌کند و استفاده از این محصول در مراقبت از پوست یک گام مهم به شمار می‌آید. فرقی نمی‌کند چند سال دارید، برای اینکه پوست شما حالت نرم و شفاف خود را حفظ کند بهتر است پس از شستشو از یک تونر مناسب استفاده کنید تا Ph پوست شما را تنظیم کند.

اگر تا امروز از انواع تونر استفاده نکرده‌اید و نمی‌دانید تونر چیست، وقت آن رسیده برای اینکه طراوت و شادابی را به پوست خود هدیه کنید بیشتر با این محصول آرایشی و بهداشتی آشنا شوید. همچنین می‌توانید از آن قبل از آرایش برای پاک سازی پوست استفاده کنید، اما قبل از آن در مقاله ترفندهای آرایش بهار می‌توانید با ترفندهای آرایشی این فصل آشنا شوید و بعد صورت خود را با تونر برای آرایش آماده کنید.

تونر صورت چیست و عملکرد آن چگونه است؟

تونر یک پاک کننده است که در ترکیبات خود مواد اولیه مختلفی مثل آنتی‌اکسیدان، انواع اسید یا گلیسیرین دارد که به همراه مواد اولیه ضد التهاب، پوست را به صورت کامل تمیز کرده و به جذب محصولات مراقبتی دیگر کمک می‌کند. این پاک کننده را باید پیش از آنکه روی پوست خود نرم کننده یا سرم بزنید استفاده کنید تا اثربخشی آن‌ها را هم افزایش دهد.

تونر یک محصول آرایشی و بهداشتی است که باید آن را به صورت روزانه مصرف کنید تا پوست شما را ترمیم و احیا کند. آنتی اکسیدان‌های موجود در ترکیبات آن پوست را تقویت می‌کنند و با آبرسانی بهتر سطح صورت، به تغذیه مناسب پوست و ترمیم آن منجر می‌شود.

چه افرادی می‌توانند از تونر استفاده کنند؟

بسیاری بر این باور هستند که محصولات آرایشی با پایه آب یا الکل برای همه مناسب نیستند و ممکن است رطوبت پوست را از بین ببرند؛ اما تحقیقات جدید نشان داده استفاده از این محصول برای تمام افراد با انواع پوست مناسب است و استفاده از آن برای همه افراد مفید است، تنها باید محصول مناسب نوع پوست خود را انتخاب کنید.

استفاده از تونر به افرادی که پوست چربی دارند کمک می‌کند، منافذ باز پوست خود را کاهش دهند و چربی‌های مزاحم روی پوست را پاک می‌کند. بهتر است افرادی که پوست چربی دارند تونرهایی که مواد نرم کننده کمتری دارند و به اصطلاح سبک هستند را خریداری کنند.

افرادی هم که پوست خشکی دارند با استفاده از انواع این محصول به آبرسانی بهتر پوست خود کمک کرده و نرمی و لطافت را به آن باز می‌گردانند.

برخی از تونرها ترکیباتی دارند که به پیشگیری از پیری پوست کمک کرده و آن را به تعویق می‌اندازند، از التهاب و قرمزی پوست‌های آکنه‌دار هم به کمک این محصول کاسته می‌شود. در نهایت پوست‌های معمولی با کمک تونر پاکسازی شده و پس از مصرف مداوم آن متوجه تغییرات پوست خود می‌شوید.

فقط باید نوع پوست‌تان را به خوبی بشناسید، محصولی را بخرید که حاوی مواد حساسیت‌زا نبوده و برای پوست شما مناسب باشد، در این صورت اثرات مثبت آن را به خوبی روی پوست خود احساس خواهید کرد.

چرا باید از تونر پوست استفاده کنید؟

حتی بهترین شوینده‌ها که از ملایم‌ترین مواد ساخته شده‌اند هم بخشی از مواد حیاتی پوست شما را در هنگام شستشو از بین می‌برند، این فرآیند به مرور زمان می‌تواند باعث آسیب دیدن پوست و حساسیت آن شود. استفاده از یک تونر مناسب مواد مغذی مورد نیاز پوست را به آن باز می‌گرداند و کمک می‌کند پوست خود را بازسازی کند.

مواد تسکین دهنده و ترکیبات آبرسان این محصول در روتین مراقبت از پوست قبل از خواب نقش کلیدی دارند و به پوست شما این فرصت را می‌دهد که پس از پاکسازی لوازم آرایشی و آلودگی‌هایی که ممکن است به صورت‌های مختلف روی پوست شما نشسته باشد، تنفس کرده و خود را احیا کند.

در محیط‌های شلوغ شهری که هوا آلودگی بسیار بالایی دارد انواع مواد مضر روی سطح پوست می‌نشینند که حتی شاید با چشم قابل مشاهده نباشند، اگر پوست خود را به خوبی پاکسازی نکنید این مواد به منافذ شما نفوذ کرده و در طول زمان آسیب‌های زیادی به آن وارد می‌کنند. استفاده از تونر جایگزین شستشوی صورت نیست بلکه در کنار آن کمک می‌کند پوست تقویت شود و با مشاهده صورت خود در آینه احساس بهتری پیدا کنید.

روش استفاده از تونر چگونه است؟

قبل از استفاده تونر باید صورت خود را پاکسازی کنید، فرقی نمی‌کند می‌توانید پوست خود را با یک صابون یا شستشو دهنده ملایم بشویید یا به کمک انواع پاک کننده‌های آرایشی موجود در بازار آن را پاکسازی کنید.

در مرحله بعد باید مقداری از تونر را روی یک پنبه استریل یا پد مناسب بریزید و به آرامی آن را روی پوست صورت خود بکشید، به این ترتیب پوست شما به صورت کامل پاک می‌شود. اگر روی پنبه یا پد را نگاه کنید متوجه می‌شوید پوست‌تان با وجود شستشو و پاک سازی هنوز هم مقداری آلوده بوده که به کمک تونر پاک شده است.

کارشناسان توصیه می‌کنند دو بار در طول روز از این محصول استفاده کنید، صبح و شب بهترین زمان برای انجام این کار است. البته نوع پوست شما هم در تعداد دفعاتی که از تونر استفاده می‌کنید تاثیرگذار است، روی پوست‌های حساس و ملتهب کمتر باید تونر بزنید و بهتر است یک روز درمیان از این محصول بهداشتی برای این پوست‌ها استفاده کنید.

با خرید محصولات کامان می‌توانید اطمینان داشته باشید که یک محصول آرایشی باکیفیت را در اختیار دارید که برای حساس‌ترین پوست‌ها هم مناسب است و از پوست شما به بهترین نحو مراقبت می‌کند.

هنگام خرید تونر به چه نکاتی باید توجه کنید؟

حال که با مزایا و کاربردهای تونر آشنا شدید احتمالا دوست دارید یک محصول خوب را خریداری کنید. هنگام خرید تونر باید به عوامل مختلفی توجه کنید که از انتخاب خود راضی باشید، اولین نکته‌ای که باید مد نظر داشته باشید نوع پوست شما است. ترکیبات آبرسان مانند آنچه در مقاله کرم آبرسان چیست بیان کردیم، برای پوست‌های خشک بهترین گزینه هستند و برای پوست‌های چرب باید دنبال ترکیباتی بروید که فاقد گلیسیرین و چربی باشند.

حتما ترکیبات محصول که روی بسته بندی آن نوشته شده را بررسی کنید، هرچه ترکیبات مغذی تونر بیشتر باشد استفاده از آن برای پوست شما مفیدتر است.

اگر به ماده خاصی حساسیت دارید دقت کنید تونر حاوی آن ماده نباشد، همچنین وجود انواع عطر و اسانس در تونر ممکن است به پوست شما آسیب وارد کند. اتانول و متانول هم از دیگر موادی است که گاهی در ترکیبات لوازم آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرند که برای پوست مضر هستند، اگر در ترکیبات تونر این مواد را مشاهده کردید از خرید آن‌ها خودداری کنید.

حتما به نام تجاری محصول دقت کنید، متأسفانه در بازار برندهایی وجود دارند که کیفیت مناسبی ندارند و استفاده از آن‌ها ممکن است به پوست شما صدمه بزند. ما به شما کامان را توصیه می‌کنیم، محصولات کامان شامل لوازم آرایشی و بهداشتی متنوعی است که تونر یکی از شناخته شده‌ترین آن‌ها به شمار می‌رود با خرید این محصول می‌توانید از مزایای بی‌شمار تونر‌ها بهره ببرید و به پوست خود یک هدیه ارزشمند بدهید.

خرید تونری که فاقد مواد مغذی است کار خوبی نیست و اگرچه ضرری برای پوست ندارد، اما کمکی هم به تقویت آن نمی‌کند؛ وقتی تونرهای باکیفیت حاوی انواع مواد مغذی در بازار وجود دارد عاقلانه‌تر آن است که این محصولات را خریداری کنید. همیشه گرانترین‌ها برای پوست شما بهترین نیستند، عادت غلط خرید در برخی افراد سبب می‌شود بدون بررسی ترکیبات لوازم آرایشی و اینکه برای آن‌ها مفید هستند یا خیر سراغ گران‌ترین‌ها بروند، توصیه ما به شما این است که روی خوشنامی برند، مواد تشکیل دهنده تونر و تاریخ مصرف آن تمرکز کنید تا بعدها از خرید خود رضایت داشته باشید و اثرات آن را روی پوست خود مشاهده کنید. امیدواریم با مطالعه این مطلب پاسخ سوال تونر چیست را به صورت کامل دریافت کرده باشید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.