همه چیز درباره Q10 و رابطه آن با پوست

0 790

بسیاری از خانم‌ها و آقایان به دنبال این هستند که پوستی سفت داشته باشند و برای این منظور سراغ خرید محصولاتی می‌روند که این خاصیت را برای آنها داشته باشد. بسیاری از برندها ادعا می‌کنند که محصولات آنها سرعت چرخه سلولی را افزایش می‌دهند و خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می‌بخشند، اما اخیراً متوجه شده‌ایم که عنصری خاص در این محصولات وجود دارد که تمام این مزایا را ارائه می‌دهد و نام آن Q10 است. Q10 برای سال‌ها است که یک عنصر قهرمان در صنعت زیبایی ژاپن است. اما این عنصر دقیقا چه کاری انجام می‌دهد و دیگر خواص آن برای پوست چیست؟

Q10 چیست؟

Q10 کوآنزیمی است که به طور طبیعی در تمام سلول‌های بدن یافت می‌شود. این کوآنزیم وظایف اساسی پوست مانند بازسازی و ترمیم را انجام می‌دهد و به همین خاطر تولید آن در بدن ضروری است. از آنجایی که پوست ما بیرونی‌ترین لایه بدن است، به طور مداوم در معرض عوامل خارجی مختلف از جمله استرس اکسیداتیو ناشی از اشعه UV خورشید قرار دارد. به علاوه، فرآیندهای داخلی نیز می‌توانند باعث آزاد شدن رادیکال‌های آزاد شوند که با آسیب بیشتر همراه است. بنابراین نقش کوآنزیم Q10 چیست؟ کوآنزیم Q10 یا CoQ10 به عنوان یک آنتی اکسیدان برای مبارزه با استرس اکسیداتیو در بدن و خصوصا پوست بدن آزاد می‌شود، به همین دلیل است که برای داشتن پوستی صاف و سالم، وجود آن بسیار ضروری است.

با افزایش سن، سطح طبیعی Q10 در پوست کاهش می‌یابد. با توجه به اینکه یک آنتی اکسیدان حیاتی و برای فرآیند تولید انرژی پوست بسیار حیاتی است، کاهش Q10 پوست را مستعد آسیب می‌کند. در واقع کمبود این عنصر در بدن باعث افزایش چین و چروک در پوست می‌شود و به همین دلیل است که، ادغام محصولات با Q10 در روتین مراقبت از پوست شما می‌تواند به حفظ جوانی پوست برای مدت طولانی‌تری کمک کند.

فواید Q10 برای پوست

درباره Q10

پوست ما به عناصر و ویتامین‌های بسیاری نیاز دارد و باید این عنصر را در مواد غذایی، محصولات آرایشی و بهداشتی و همچنین موارد دیگر پیدا کرد. به صورت کلی، Q10 مزایای زیر را دارد:

به پوست انرژی لازم برای ترمیم و بازسازی طبیعی را می‌دهد

یکی از مزایای کلیدی Q10 این است که انرژی حیاتی مورد نیاز سلول‌های پوست را فراهم می‌کند تا بتوانند خود را ترمیم و بازسازی کنند، به این معنی که پوست می‌تواند عملکرد بهتری داشته باشد.

پوست پرانرژی‌تر برابر با پوستی درخشان‌تر است

پوستی که جوان‌تر و شاداب‌تر به نظر می‌رسد، به طور کلی حاوی سطح بالایی از Q10 است. این به این دلیل است که Q10 انرژی بالایی به پوست می‌دهد، می‌تواند پوست را ترمیم و بازسازی کند و همچنین روند پیری را در آن کاهش می‌دهد. از سوی دیگر، با بالا رفتن سن، سطح طبیعی Q10 پوست شروع به کاهش می‌کند، به این معنی که پوست به سرعت ترمیم و بازسازی نمی‌شود، بنابراین می‌تواند کدر و خسته به نظر برسد. به همین دلیل است که با افزایش سن، افزودن Q10 به محصولات روتین مراقبت از پوست می‌تواند به شما کمک کند تا پوستی درخشان داشته باشید.

کوآنزیم Q10 می‌تواند به کاهش آسیب ناشی از اشعه خورشید کمک کند

Q10 یک آنتی اکسیدان قوی است که به محافظت از پوست در برابر اثرات نامطلوب نور خورشید که توسط رادیکال‌های آزاد (اتم‌های ناپایدار که قادر به آسیب رساندن به سلول‌های پوست هستند) ایجاد می‌شود، کمک می‌کند. کاهش آسیب ناشی از اشعه خورشید همچنین به جلوگیری از علائم پیری ناشی از قرار گرفتن در برابر نور خورشید کمک می‌کند.

Q10 به تولید کلاژن و الاستین کمک می‌کند

درباره Q10

کلاژن تقریباً ۸۰ درصد پوست و تقریباً یک سوم کل پروتئین‌های بدن ما را تشکیل می‌دهد. کوآنزیم Q10 به تولید کلاژن کمک می‌کند که در واقع باعث بهبود روند بازسازی سلولی، محافظت از اندام‌های ظریف، تقویت استخوان‌ها، تاندون‌ها و مفاصل و حفظ خاصیت ارتجاعی پوست می‌شود.

Q10 به کاهش ظهور خطوط و چین و چروک کمک می‌کند

Q10 یکی از عناصر مهم در حفظ انرژی در پوست است و به تولید کلاژن کمک می‌کند، که یک ماده بسیار موثر در کرم‌ها است که به مبارزه با علائم پیری پوست مانند خطوط ریز و چین و چروک کمک می‌کند.

Q10 کمک می‌کند تا رنگ پوست یکنواخت شود

کوآنزیم Q10 می‌تواند به جلوگیری از هیپرپیگمانتاسیون و لکه‌های تیره ناشی از تولید بیش از حد ملانین کمک کند. Q10 این کار را با کمک به توقف تولید تیروزیناز که کاتالیزور تولید ملانین است انجام می‌دهد.

محصول باکیفیت حاوی Q10

درباره Q10

تا به اینجا متوجه شدیم که Q10 یکی از عناصر مهم در بدن است که برای داشتن پوستی شفاف و سالم، باید آن را به بدن تزریق کنیم. در زمان خرید محصولات کامان می‌توانید یکی از محصولات سرشار از Q10 را بیابید. در دسته کرم پمپی کامان محصولی با نام کرم آبرسان Q10 وجود دارد که ویژگی‌ها و مزایای زیر را برای پوست دارد:

  • خاصیت آبرسانی قوی
  • خاصیت آنتی اکسیدانی
  • حاوی کیوتن و ویتامین ای
  • بافت سبک و بدون چربی
  • ضد چروک
  • کنترل کننده چربی پوست
  • ترمیم کننده پوست
  • جوانسازی پوست
  • مناسب برای انواع پوست

با خرید این محصول می‌توانید آن را در روتین پوستی خود قرار دهید و از یک روند منظم برای به دست آوردن مزایای آن بهره ببرید.

خرید کرم آبرسان Q10 پمپی کامان

نکاتی برای داشتن روتین پوستی مناسب و اعمال محصولات به روش صحیح

  • قبل از استفاده از تمیز بودن و خشک بودن پوست خود اطمینان حاصل کنید.
  • همیشه کرم خود را قبل از مرطوب کننده خود بمالید تا مطمئن شوید که فرمول آن می‌‌تواند عمیقا به پوست نفوذ کند و جادوی خود را اعمال کند.
  • کرم را به آرامی روی پوست خود با استفاده از نوک انگشتان خود بمالید و آن را روی تمام صورت خود ماساژ دهید.
  • کرم خود را با یک مرطوب کننده ترکیب کنید تا فواید ضد چروک آن را تشدید کنید.

بیشتر بخوانید: تفاوت سن واقعی و سن پوستی در چیست؟

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.