آبرسان مو چیست و چه کاربردی دارد؟

0 1,870

آیا تا به حال پیش آمده که با استفاده مکرر از نرم کننده مو، باز هم موهایتان درخشندگی و نرمی لازم را نداشته باشد؟ در واقع از بین رفتن رطوبت موها مشکلی است که با استفاده از نرم کننده رفع نمی‌شود و نیاز به محصولی دارد که به طور خاص برای این منظور طراحی شده باشد.

مرطوب کردن مو فرآیندی است که اغلب با نرم کردن موها اشتباه گرفته می‌شود و رطوبت‌رسانی موها، به استفاده از سرم‌ها و نرم کننده‌های مو محدود نمی‌شود. شما به ترکیب مختلفی از روغن‌ها بر اساس نوع موی خود نیاز دارید.

در این مقاله قرار است درباره آبرسانی به مو و اینکه چگونه باید موهای خود را به بهترین شکل آبرسانی کنید، صحبت کنیم. اگر موهایتان برای شما اهمیت زیادی دارد، در این مقاله ما را همراهی کنید.

آبرسان مو چیست؟

آیا تا به حال شده از خودتان بپرسید: “چگونه می‌توانم موهایم را هیدراته کنم؟” ما جواب را می‌دانیم: آبرسان مو. آبرسان مو همان کاری را انجام می دهد که آبرسان برای پوست انجام می‌دهد. همان‌طور که برخی از ترکیبات مراقبت از پوست مانند مرطوب کننده‌ها، باعث جذب آب به پوست می‌شوند، محصولات طبیعی مراقبت از مو نیز همین کار را برای موها انجام می‌دهند. آبرسان مو می‌تواند در اشکال مختلفی وجود داشته باشند مانند آبرسان‌های روغنی، سرمی، کرمی و غیره. در حالی که آبرسان مو می‌تواند مزایای بسیاری بری موها داشته باشد، اما مهم‌ترین مزیت آن حبس کردن رطوبت در موها است.

چرا باید از آبرسان مو استفاده کنیم؟

بدون آبرسانی کافی و اصولی، موهای شما کدر و شکننده به نظر می‌رسند. در کنار زیباتر به نظر رسیدن موها در صورت آبرسانی، رطوبت‌رسانی مناسبِ موها، به حفظ سلامت پوست سر و مو کمک می‌کند. برخی از مهم‌ترین دلایلی که باعث می‌شوند که موهایتان را آبرسانی کنید را در ادامه نام می‌بریم:

  1. آبرسانی منظم و عمیق مو نه تنها موهای شما را نرم می‌کند، بلکه موخوره و دوشاخه شدن انتهای مو را نیز کاهش می‌دهد. به صورت کلی، آبرسانی بافت کلی موهای شما را صاف می‌کند.
  2. اگر بارها و بارها موهای خود را رنگ و دکلره کرده باشید، آبرسانی موهای شما به بازیابی موهای آسیب‌دیده کمک می‌کند. بهترین آبرسان‌های مو، می‌توانند موهای زبر را درمان کرده و کوتیکول‌ها را التیام بخشند.
  3. طبق علم آیورودا، ما نقاط انرژی در سرتاسر سر خود داریم (به نام مارما) و درمان‌های موضعی مو به روان شدن این کانال‌ها کمک می‌کند. در واقع، هر گونه درمانی که روی موهای ما اعمال می‌شود، می‌تواند به اعماق ذهن و بدن ما نیز ورود پیدا کند.

چه چیزی باعث کمبود رطوبت در مو می‌شود؟

آبرسان مو چیست

غدد چربی در پوست سر، سبوم آزاد می‌کنند که موهای شما را از ریشه تا نوک آن صاف و نرم نگه می‌دارند. سبوم از پوست سر شما محافظت می‌کند و تارهای مو را مرطوب می‌کند. با این حال، گاهی اوقات این اتفاق طبیعی در سر شما ممکن است برای مرطوب نگه داشتن موهای شما کافی نباشد.

در اینجا برخی از عواملی که می‌توانند سبوم مو را کمتر فعال کرده و منجر به خشکی دائمی مو شوند، آورده شده است:

۱. سن و ژنتیک

افراد مسن بیشتر مستعد خشکی پوست سر هستند و برای برخی افراد، خشکی مو می‌تواند ارثی باشد.

۲. طول مو

هر چه موهای شما بلندتر باشد، به رطوبت بیشتری نیاز دارند.

۳. نوع مو

به عنوان مثال، موهایی که به شدت فر هستند، نیاز به دسترسی بیشتری به سبوم دارند و همین موضوع می‌تواند روی رطوبت موها اثر بگذارد.

۴. حالت دادن‌های مداوم مو

حالت دادن بیش از حد به موهای خود یا قرار دادن آن در معرض حرارت ناشی از اتو و سشوار به صورت روزانه، می‌تواند کوتیکول‌های آن را ضعیف کند. موهای خود را خیلی در معرض حرارت بالا قرار ندهید زیرا بیش از حد خشک و شکننده می‌شوند.

۵. شستن بیش از حد موها

بسیاری از مردم فکر می‌کنند شستن روزانه موهایشان باعث تمیز نگه داشتن موهایشان می‌شود، اما این کار چربی‌های طبیعی موی سر که برای سلامت آن ضروری هستند، از بین می‌برد.

۶. محیط زیست

آب و هوای خارجی ممکن است بر غدد چربی پوست سر شما تأثیر بگذارد و منجر به از دست دادن رطوبت در موهای شما شود. سعی کنید از موهای خود در آفتاب زیاد، گرد و غبار و بادهای سرد محافظت کنید.

۷. استفاده بیش از حد از محصولات مو

دست‌کاری بیش از حد مو فقط به آنها آسیب می‌رساند. مواد شیمیایی موجود در محصولات رنگ مو، رطوبت آنها را به مرور زمان از بین می‌برد.

نحوه استفاده از کرم آبرسان مو

مهم‌ترین نکته‌ای که در هنگام استفاده از آبرسان مو باید به آن توجه کنید این است که آن را فقط روی موهای خود بزنید نه روی پوست سر. برای اطمینان از این موضوع، از نوک موهای خود شروع کنید. آبرسان مو را از انتها تا وسط تارهای موی خود پخش کنید و مطمئن شوید که به خوبی روی تمام مو قرار گرفته است.

درست مانند پوست، آبرسان مو را نیز باید روی موهای مرطوب بزنید. اگر آبرسان را روی موهای خشک بزنید، این محصول جذب مو نمی‌شود. همچنین، نباید هر روز از آبرسان مو استفاده کنید. اگر موهای خود را به درستی مراقبت می‌کنید، فقط باید یک یا دو بار در هفته از این محصول استفاده کنید.

بایدها و نبایدهای آبرسانی مو

آبرسان مو چیست

  1. بایدها:
  • قبل از استفاده از وسایل گرمایشی مانند اتو فر، از اسپری محافظ حرارت روی موهای خود استفاده کنید.
  • از یک اسپری مرطوب کننده استفاده کنید تا دوباره چربی ضروری را به موهای خود برگردانید.
  • افرادی که موهای کمتر دهیدارته و همچنین فر دارند نیز می‌توانند از آبرسان مو استفاده کنند. این محصول، کوتیکول‌های مو را بالا می‌برد تا رطوبت به طور کامل جذب مو شود.
  • آب بنوشید. آب، به طور طبیعی بدن و موهای شما را آبرسانی می‌کند.
  • سعی کنید از روبالشی‌های ابریشمی یا ساتن استفاده کنید زیرا از کاهش میزان رطوبت مو جلوگیری می‌کنند.
  • بعد از شستشوی معمولی موها، فقط نوک موها را به آبرسان مو آغشته کنید.
  • موهای خود را هر سه ماه یکبار کوتاه کنید تا تارهای قوی‌تری داشته باشید، موخوره نگیرند و بهتر رطوبت را در خود حفظ کنند.
  • هنگام شنا برای در امان ماندن از مضرات کلر موجود در آب، از کلاه استفاده کنید.
  1. نبایدها:
  • شستن موها با آب داغ کاملاً ممنوع است زیرا منافذ را باز می‌کند، به مو آسیب می‌رساند و باعث خشکی مو می‌شود. از آب سرد یا حداقل آب ولرم برای شستن موهای خود استفاده کنید.
  • موهای خود را بیش از یک یا دو بار در هفته نشویید.
  • از آبرسان‌های پوست برای موهای خود استفاده نکنید. محصولات و کرم‌های پوستی برای استفاده خاص روی پوست ساخته می‌شوند.
  • مدام موهای خود را لمس نکنید. کثیفی دستان شما باعث خشکی آنها می‌شود.

حرف آخر

اگر می‌خواهید موهایتان همیشه درخشان و مرطوب به نظر برسد، باید از محصولاتی برای آبرسانی موها استفاده کنید. این کار را باید در روتین مراقبت از مو قرار دهید و به آن پایبند باشید. موهای آبرسانی شده نه تنها براق‌تر و سالم‌تر به نظر می‌رسند، بلکه اعتماد به نفس را نیز افزایش می‌دهند. با خرید انواع آبرسان مو می‌توانید در این راه قدم بردارید و موهای خود را درخشان‌تر از قبل کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.