کاندوم طعم دار چیست؟

0 7,997

ممکن است فکر کنید کاندوم‌های طعم دار تاکتیکی برای فروش هستند، اما دلیل بزرگی برای تولید و ارائه آنها در بازار وجود دارد و بخاطر همان دلیل است که باید به استفاده از آنها فکر کنید.

کاندوم‌های طعم دار در واقع طوری طراحی شده‌اند که در هنگام رابطه جنسی دهانی استفاده شوند. طعم دار بودن این نوع کاندوم‌ها باعث شده است که طعم و مزه لاتکس پوشش داده شود و رابطه جنسی دهانی را لذت‌بخش‌تر می‌کنند.

از همه مهم‌تر همان‌گونه که در مقاله کاندوم چیست عنوان کردیم، استفاده از کاندوم در حین رابطه دهانی تنها راه محافظت از خود در برابر انواع بیماری‌های مقاربتی (STI) است. این بدان معنی است که کاندوم‌های طعم دار مانند کاندوم خاردار راهی عالی برای لذت بردن از رابطه جنسی هستند و یکی برای رابطه جنسی دهانی و دیگری برای رابطه جنسی واژنی و هر دو برای ایمن ماندن در برابر بیماری استفاده می‌شوند.

به هر حال، رابطه جنسی برای لذت زن و شوهر است. حتی گفته می‌شود که داشتن رابطه جنسی با همسر باعث طول عمر می‌شود. اما به هر حال باید در این مورد رعایت ایمنی را بکنید و برای این منظور سراغ محصولات مراقبتی بروید. این بدان معناست که شما باید از کاندوم در هر بار رابطه جنسی، حتی در حین رابطه جنسی دهانی استفاده کنید.

چرا باید از کاندوم برای رابطه دهانی استفاده شود؟

کاندوم فقط از بارداری جلوگیری نمی‌کند. یکی دیگر از وظایف مهم کاندوم پیشگیری از شیوع بیماری‌های مقاربتی است. حتی بر خلاف آنچه شما تصور می‌کنید و راه ابتلا به این بیماری‌ها را تنها رابطه واژنی می‌دانید، اما این بیماری‌ها از طریق انواع رابطه‌های جنسی، از جمله واژن، مقعد، یا رابطه جنسی دهانی و بدون محافظت منتقل می‌شود.

بسیاری از ویروس‌های مقاربتی از جمله کلامیدیا، سوزاک، سفلیس، HPV و حتی HIV، می‌توانند از طریق رابطه جنسی دهانی نیز منتقل شوند. به همین دلیل خرید کاندوم و استفاده از کاندوم برای مراقبت و رعایت نکات بهداشتی در رابطه جنسی بسیار مهم و ضروری است. بیماری‌های مقاربتی حتی اگر شریک زندگی شما علائمی نداشته باشد نیز، ممکن است منتقل شود.

کاندوم طعم دار

با توجه به رعایت نکردن این موارد و عدم توجه به سلامت جنسی، متأسفانه شاهد هستیم که تعداد مبتلایان به این بیماری‌ها و شیوع این ویروس‌ها روز به روز در حال افزایش است. در حقیقت، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC) گزارش داده است که تقریباً ۲۰ میلیون مورد جدید از بیماری‌های مقاربتی هر ساله گزارش می‌شود که خب مسلما دلیل این شیوع رعایت نکردن مسائل بهداشتی است.

در حالی که استفاده از کاندوم در هنگام رابطه جنسی دهانی خطر ابتلا به عفونت یا شیوع بیماری‌های مقاربتی را به صفر نمی‌رساند، اما خطر را کاهش می‌دهد که هنوز هم می‌تواند بسیار مهم باشد.

نحوه استفاده از کاندوم طعم دار

اگر قصد خرید کاندوم طعم دار را دارید، اولین قدم این است که اطمینان حاصل کنید که آنهایی که کیفیت خوبی دارند و از برندهای معتبر کاندوم در بازار هستند را، خریداری کنید.

اگر کاندوم خیلی بزرگ یا خیلی کوچک باشد و در انتخاب سایز کاندوم دقت نکنید، می‌تواند هنگام استفاده سُر بخورد یا پاره شود. کاندوم مناسب و راحت بهترین راه برای اطمینان از لذت بردن از رابطه جنسی دهانی شما و همسرتان است.

بسیاری از کاندوم‌های طعم دار نیز از لاتکس ساخته می‌شوند. این بدان معناست که اگر به لاتکس آلرژی دارید، حتما باید هنگام خرید مواد تشکیل دهنده آن را بررسی کنید.

همچنین لازم به یادآوری است که کاندوم‌های طعم دار به طعم‌ها و مزه‌های مختلف توسط برندها تولید می‌شود که رابطه جنسی را بسیار جذاب و متنوع می‌کند.

از کاندوم‌های طعم دار برای رابطه جنسی از طریق واژن یا مقعد استفاده نکنید، مگر اینکه دستورالعمل‌های موجود روی بسته بندی چیزی غیر از این را بیان کرده باشند؛ به خصوص اینکه قند موجود در طعم‌های کاندوم‌ها می‌توانند باعث بروز عفونت واژن شوند.

همیشه راهنمایی‌ها را قبل از استفاده از کاندوم بخوانید تا مطمئن شوید که از این محصولات به درستی استفاده می‌کنید.

نکاتی برای استفاده از کاندوم طعم دار برای رابطه جنسی دهانی

کاندوم طعم دار

  • از روش استفاده از کاندوم مطمئن شوید و مناسب با آنچه روی جعبه نوشته شده است رفتار کنید. همچنین سعی کنید همیشه برای رابطه جنسی در انواع مختلف، از بهترین و باکیفیت‌ترین کاندوم‌ها استفاده کنید.
  • تاریخ انقضای روی کاندوم را بررسی کنید. اگر کاندوم آسیب دیده یا پاره شده باشد نباید از کاندوم استفاده کنید. همیشه کاندوم را از نظر وجود هرگونه مشکل واضحی مانند سوراخ‌های کوچک یا خشک شدن بیش از حد، بررسی کنید.
  • همیشه در هر بار رابطه جنسی از کاندوم جدید استفاده کنید. حتی اگر در رابطه جنسی قصد دارید تا هم رابطه جنسی دهانی و هم رابطه جنسی واژن را داشته باشید، باید کاندوم جدید را دوباره تعویض کنید.
  • فقط از روان کننده‌های مناسب با کاندوم خریداری شده، استفاده کنید. حتی روان کننده‌های طبیعی مانند روغن زیتون می‌توانند باعث تجزیه کاندوم لاتکس شده و خطر بارداری یا ابتلا به بیماری مقاربتی را افزایش دهند.

به یاد داشته باشید، هر زمان در رابطه جنسی اگر از کاندوم و دیگر محصولات پیشگیرانه استفاده نکنید، در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های مقاربتی هستید.

گزینه‌های جایگزین برای کاندوم‌های طعم دار

با این حال، اگر قصد استفاده از کاندوم‌های طعم دار را ندارید و یا به حساسیت به کاندوم و لاتکس مبتلا هستید، راه‌های دیگری نیز برای پیشگیری از بروز بیماری‌ها وجود دارد.

محافظ‌های لاستیک دندان یکی از گزینه‌هایی است که می‌تواند از شیوع بیماری‌های مقاربتی در رابطه جنسی دهانی جلوگیری کند. یا می‌توانید از کاندوم‌های معمولی با روان کننده‌ها و روغن‌های طعم دار استفاده کنید.

روان کننده‌های مبتنی بر آب یا سیلیکون برای استفاده با کاندوم بهترین هستند و بسیاری از روان کننده‌های پایه آب وجود دارد که برای استفاده در هنگام رابطه جنسی دهانی بی خطر هستند.

کاندوم طعم دار

همیشه قبل از استفاده از این محصولات جعبه را با دقت بخوانید و مطابق با نوشته‌های آن عمل کنید. همچنین باید بخاطر داشته باشید که گرچه می‌شود از روان کننده‌های طعم دار به همراه کاندوم‌های معمولی استفاده کرد، اما نباید از آنها در واژن یا در مجاورت واژن استفاده کرد.

درست مانند کاندوم‌های طعم دار، هر نوع قند اضافه شده در مواد روان کننده طعم دار نیز می‌تواند خطر ابتلا به عفونت واژن را افزایش دهد.

به یاد داشته باشید، پیشگیری از بیماری‌های مقاربتی اغلب قبل از شروع رابطه جنسی شروع می‌شود. هر بار که قصد رابطه جنسی با همسر خود را دارید، خود را در مورد این بیماری‌ها آزمایش کنید و به آزمایشگاه بروید و شریک زندگی خود را نیز به این کار تشویق کنید.

از قبول مسئولیت در قبال سلامت جنسی خود نترسید. از این گذشته، بهترین رابطه جنسی با رابطه جنسی ایمن آغاز می‌شود.

منبع healthline
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.