لوسیون صورت چیست؟

0 438

لوسیون صورت مانند یک سد محافظ برای پوست عمل می‌کند و آن را هیدراته و سالم نگه می‌دارد. در واقع یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید برای مراقبت از پوست باید انجام داد، آبرسانی و رطوبت رسانی به آن است که لوسیون صورت می‌تواند این کار را برای پوست شما به صورت کاملا اصولی انجام دهد. در واقع خرید لوسیون صورت یکی از اصلی‌ترین پیشنهادهای متخصصان پوست برای روتین پوستی است که برای هر فردی در هر سنی، تجویز می‌کنند. علاوه بر حفظ رژیم غذایی مناسب و مدیریت استرس، آنها توصیه می‌کنند از «لوسیونی که متناسب با نوع پوست شما است و پوست شما را نرم و لطیف می‌کند»، در روتین پوستی استفاده کنید.

نوع پوست شما چیست؟

یک روتین پوستی خوب، شامل استفاده از لوسیون مرطوب کننده روزانه و محافظت در برابر آفتاب برای مبارزه با رادیکال‌های آزاد و دفع اشعه ماوراء بنفش (UV) خورشید می‌شود. آکادمی پوست آمریکا توصیه می‌کند بعد از حمام از انواع لوسیون صورت استفاده کنید، تا بتوانید رطوبت را در پوست خود نگه دارید و از خارج شدن آب از پوست خود جلوگیری کنید. طرز استفاده از لوسیون نیز به این شکل است که، قبل از مصرف پوست باید تمیز باشد و بعد از زدن لایه بردار یا تونر، آن را به اندازه یک نخود روی پوست بزنید. البته نباید دکلته و گردن را فراموش کرد و از لوسیون روی این نواحی نیز زد.

اما، به دلایل مختلف از جمله ژن و عوامل (قابل کنترل‌تر) مانند رژیم غذایی، نوع پوست افراد در یکی از چهار دسته قرار می‌گیرد. شایع‌ترین نوع پوست در زنان، مختلط است.

برای اینکه مطمئن شوید چه لوسیون صورتی برای شما مناسب است، ابتدا باید از نوع پوست خود مطمئن شوید. برای افراد با پوست بسیار خشک، استفاده از لوسیون‌هایی که بر پایه آب هستند، خیلی توصیه نمی‌شود و در واقع کارایی ندارد. پوست‌های خشک‌تر از مرطوب‌کننده‌های سنگین‌تر برای جذب هرچه بیشتر رطوبت باید استفاده کنند.

لوسیون صورت چیست؟

تشخیص نوع پوست:

  • پوست خشک (لوسیون‌های مرطوب کننده‌ی سنگین‌تر و بر پایه روغن‌های ضروری بهترین انتخاب برای این نوع پوست هستند)
  • پوست چرب (لوسیون‌های مرطوب کننده‌ی سبک‌تر و بر پایه آب بهترین انتخاب برای این نوع پوست هستند)
  • پوست حساس (لوسیون‌های مرطوب کننده‌ی تسکین دهنده و حاوی موادی مانند آلوئه‌ورا بهترین انتخاب برای این نوع پوست هستند)
  • پوست نرمال یا مختلط (لوسیون‌های مرطوب کننده‌ی سبک‌تر و بر پایه آب بهترین انتخاب برای این نوع پوست هستند)

اگر از نوع پوست خود مطمئن نیستید، می‌توانید یک آزمایش ساده انجام دهید. تنها چیزی که لازم است چند تکه دستمال کاغذی و چند دقیقه از وقت شماست. پس از فشار دادن کاغذ به نواحی مختلف صورت، می‌توانید نوع پوست خود را بر اساس میزان چربی جذب شده به دستمال کاغذی تعیین کنید.

اما در میان محصولات مراقبت از پوست، لوسیون بدن نیز وجود دارد و آیا می‌توان از لوسیون بدن نیز برای صورت استفاده کرد؟

لوسیون بدن چیست؟

برای صحبت درباره اینکه لوسیون بدن چیست، می‌توانیم درست به همان تعاریفی که در مورد لوسیون صورت اشاره کردیم، اکتفا کنیم. اما تفاوتی که میان این دو وجود دارد، ترکیبات آنها است که این دو را برای دو بخش مختلف از بدن مناسب می‌کنند.

لوسیون صورت چیست؟

تفاوت ساختار پوست صورت با ساختار پوست بدن، باعث تغییر در فرمول ساخت این محصولات می‌شود. به عنوان مثال، صورت بیشترین غدد چربی را دارد که همین موضوع باعث شده که پوست صورت بسیار حساس‌تر از دیگر نواحی بدن شود. علاوه بر این، میزان آسیب‌پذیر بودن پوست صورت بیشتر از پوست بدن است و بیشتر در معرض خطرات محیطی و قرار گرفتن در معرض اشعه‌های مضر نور خورشید است. از این رو، لوسیون‌های صورت از فرمول‌های خاصی بهره می‌برند و به طور خاص برای ساختار پوست صورت طراحی شده‌اند. لوسیون‌های بدن معمولاً چرب‌تر از لوسیون‌های صورت هستند و هدف آنها نگه داشت رطوبت در بدن و آبرسانی پوست برای مدت طولانی‌تر است.

بهترین لوسیون بدن در میان برندهای ایرانی چیست؟

برای خرید محصولات مراقبت از پوست، چه پوست صورت و چه پوست بدن، باید سراغ برندهای شناخته شده و همچنین باکیفیت بروید. خوشبختانه، امروزه برندهای ایرانی باکیفیت بالایی داریم که محصولات آنها می‌توانند با بهترین برندهای خارجی رقابت کنند. خرید محصولات کامان، از جمله گزینه‌هایی است که پیش روی خود دارید و می‌توانید از داشتن محصولی باکیفیت و موثر روی پوست بدن خود مطمئن باشید.

لوسیون بدن کامان حاوی عصاره آووکادو، آلوئه‌ورا، ارکیده، هیالورونیک اسید، کلاژن، ویتامین B5، C و E است که پوست را آبرسانی و تقویت می‌کنند. این لوسیون بدن رطوبت را به پوست برمی‌گرداند و برای نرم کردن نقاط خشن پوست بدن مانند آرنج‌ها و پاشنه‌ها نیز گزینه‌ی بسیار عالی‌ای است. این لوسیون را می‌توان هم برای دست و پا و هم برای دیگر نقاط بدن استفاده کرد و حتی افراد با پوست حساس نیز، امکان استفاده از آن را دارند. از مزایای لوسیون بدن کامان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کمک به جلوگیری از خشکی پوست
  • کاهش خارش و التهاب
  • سفت کننده پوست
  • کاهش خطوط ریز و چین و چروک پوستی
  • ترویج رشد سلول‌های جدید پوست
  • محافظت از پوست جدید

برای اثرگذاری بیشتر لوسیون، خصوصا لوسیون بدن کامان، بلافاصله پس از حمام و در صورتی که رطوبت روی پوست شما وجود دارد، از آن استفاده کنید. برای این کار خوب است که از لوسیون به اندازه یک سکه بردارید و آن را با دستان خود گرم کنید و بعد به تمام نقاط پوست بدن خود بزنید و مالش دهید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.