راه‌هایی برای داشتن پوستی شفاف و صاف که احتمالا نمی‌دانید

0 275

شما هم به دنبال راه‌هایی برای داشتن پوستی شفاف و صاف هستید؟ همین ابتدای کار باید به یک نکته مهم اشاره کنیم. دستیابی به پوست شفاف و صاف موضوعی نیست که یک شبه بتوان آن را محقق کرد. عوامل مخرب زیادی مانند استرس، آلودگی هوا، کم‌خوابی، رژیم غذایی ناسالم و … وجود دارند که دائما سلامت پوست شما را تهدید می‌کنند. بنابراین شما برای مقابله و بی‌اثر کردن آن‌ها نیاز به یک برنامه روتین مراقبت از پوست دارید. برنامه‌ای که به طور پیوسته در زندگی خود بکار ببرید. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی بهترین راه‌های داشتن پوست شفاف و صاف بپردازیم.

راه‌هایی برای داشتن پوستی شفاف و صاف

راه‌هایی برای داشتن پوستی شفاف و صاف

لکه‌های پوستی، آکنه و خشکی پوست از جمله شایع‌ترین مشکلاتی هستند که هر یک از ما در معرض آن‌ها قرار داریم. وقتی صحبت از راه‌هایی برای داشتن پوستی شفاف و صاف صحبت می‌کنیم، باید از دو جنبه ماجرا را تحت نظر بگیریم. اول مجموعه اقداماتی است که باید برای تقویت سلامت و شادابی پوست انجام دهیم. دوم مجموعه اقداماتی که باید برای جلوگیری از آسیب رسیدن به پوست از آن‌ها دوری کنیم. در ارائه راهکارهایی که در این بخش مطرح می‌کنیم، تمرکز ما روی هر دو جنبه فوق است.

۱. شستشوی روزانه صورت

متخصصان پوست توصیه می‌کنند که هر روز حداقل دو بار صورت خود را با آب و شوینده ملایم بشویید. این کار در وهله اول به جلوگیری از مسدود شدن منافذ پوستی با آلاینده‌های موجود در هوا کمک می‌کند. در ادامه با از بین رفتن سلول‌های مرده سطح پوست می‌شود. به این ترتیب عملا به لطافت، شادابی و نرمی پوست کمک می‌کند. اگر پوست شما چرب است، اهمیت شستشوی روزانه دو چندان می‌شود.

۲. استفاده از ژل‌های شستشوی صورت

ژل‌های شستشوی دست و صورت یکی دیگر از راه‌های برای داشتن پوستی شفاف و صاف به شمار می‌روند. نقش این ژل‌ها تقریبا شبیه شستشوی صورت با آب و صابون است. البته با این تفاوت که علاوه بر پاکسازی صورت به حفظ رطوبت آن نیز کمک می‌کنند. خرید محصولات کامان را در زمینه ژل‌های شستشوی صورت به شما عزیزان پیشنهاد می‌کنیم.

برند کامان محصولات خود را در فرمولاسیون‌های مختلف ویژه پوست‌های خشک، معمولی و چرب روانه بازار می‌کند. به علاوه اینکه از ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز پوست نیز در محصولات برند کامان به میزان قابل توجهی استفاده می‌شود. همه این ویژگی‌های مطلوب در شرایطی است که قیمت محصولات کامان نیز مقرون‌به‌صرفه است.

 ۳. بکارگیری کرم‌های مرطوب کننده

راه‌هایی برای داشتن پوستی شفاف و صاف

درمان خشکی پوست یکی از جمله مهم‌ترین راه‌هایی برای داشتن پوست شفاف و صاف به حساب می‌آید. استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده برای این منظور باید در برنامه روتین مراقبت از پوست به طور منظم گنجانده شود. حتما در زمان خرید کرم‌های مرطوب کننده تناسب محصول با پوست خود را در نظر بگیرید. به علاوه این که به سراغ کرم‌های حاوی مواد مغذی و ویتامین‌ها بروید. برخی از کرم‌های مرطوب‌کننده حاوی موادی هستند که زمینه مسدود شدن منافذ پوستی را فراهم می‌کنند. ترجیحا از این محصولات استفاده نکنید. برای مراقبت از پوست کم آب هیدراته کردن آن و تنظیم میزان رطوب در سطح پوست را خیلی جدی بگیرید.

۴. لایه برداری پوست

برای داشتن پوست صاف و شفاف باید از دست سلول‌های مرده سطح پوست خلاص شوید. سلول‌هایی که به مرور زمان در سطح پوست تجمع می‌کنند و در اثر عدم لایه‌برداری باعث کدر و مات شدن آن می‌شوند. محصولات شیمیایی و همچنین روش‌های فیزیکی مانند استفاده از حوله‌های مخصوص برای این منظور وجود دارند. حتما هفته‌ای یکبار از روش‌های لایه‌برداری برای شفاف‌ کردن پوست خود کمک بگیرید.

۵. استفاده از سرم‌های پوستی

سرم‌های پوستی جزء راه‌هایی برای داشتن پوست شفاف و صاف هستند که متاسفانه خیلی مورد توجه قرار نمی‌گیرند. برخی از این سرم‌ها برای پاکسازی پوست تولید می‌شوند. ویتامین C به عنوان اصلی‌ترین ماده این سرم‌ها به شمار می‌رود. برای جلوگیری از بروز آکنه و لکه‌های تیره از این سرم‌ها استفاده کنید. در کنار آن‌ها سرم‌های آبرسان نیز وجود دارند که برای تقویت رطوبت و تبع آن نرمی پوست نقش موثری ایفا می‌کنند. سعی کنید در ماه حداقل یک بار از سرم‌های پوستی استفاده کنید.

۶. رژیم غذایی سالم

راه‌هایی برای داشتن پوستی شفاف و صاف

برای داشتن پوست سالم باید رژیم غذایی سالمی نیز داشته باشید. از جمله عادت‌هایی که باعث پیری پوست می‌شوند، مصرف زیاد غذاهای سرخ‌کردنی، چرب و شیرین است. سعی کنید غذاهای آب پز یا کبابی را جایگزین غذاهای سرخ‌کردنی کنید. میزان مصرف چربی را مدیریت کنید و به جای میان‌وعده‌های شیرین به سراغ خوراکی‌های حاوی پروتئین و ویتامین‌های مورد نیاز سلامت بدن و پوست بروید. به عنوان مثال ماهی سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ است. تحقیقات پزشکی نشان می‌دهند که امگا ۳ تاثیر شگفت‌انگیزی روی داشتن پوستی درخشان و صاف دارد.

۷. اصلاح سبک زندگی

تاثیر استرس بر پوست و سلامت آن خیلی بیشتر از آن چیزی است که تصور می‌کنید. شما باید تمام تلاش خود را بکار بگیرید که عوامل استرس‌زا در زندگی روزمره را به حداقل برساند. در کنار آن برخی عادت‌ها اشتباه مانند مصرف سیگار و مشروبات الکلی را نیز تر کنید. ورزش کردن روزانه را در برنامه خود قرار دهید. به علاوه اینکه در شبانه‌روز حداقل ۷ ساعت برای خوابیدن در نظر بگیرید. به این ترتیب می‌توانید با اتخاذ سبک زندگی سالم به داشتن پوستی شفاف و صاف در درازمدت امیدوار باشید.

۸. دوری از تابش آفتاب برای طولانی مدت

اشعه ماورابنفش خورشدی تاثیر مخرب زیادی روی سلامت و شادابی پوست دارد. بنابراین قرار گرفتن طولانی مدت در برابر تابش آفتاب بدون استفاده از کرم‌های ضد آفتاب و عینک‌های دودی خطرات جدی برای سلامت جسمانی شما به همراه دارد. اشعه ماورابنفش خورشید به طور مستقیم باعث تخریب کلاژن و الاستین در پوست بدن می‌شود. به این ترتیب آسیب‌های جبران‌ناپذیری به سلامت پوستی شما وارد می‌شود. توجه داشته باشید اثرات مخرب تابش آفتاب در شرایط برفی به مراتب بیشتر از روزهای عادی است.

۹. نوشیدن آب

راه‌هایی برای داشتن پوستی شفاف و صاف

یکی از ساده‌ترین راه‌هایی برای داشتن پوستی شفاف و صاف نوشیدن آب به میزان کافی در طول شبانه‌روز است. همان طور که می‌دانید حدود دو سوم بدن ما را آب تشکیل می‌دهد. سلول‌های بدن به خصوص پوست برای انجام وظایف خود نیاز به آب دارند. با تامین آب کافی در بدن سلول‌ها می‌توانند نقش خود را به درستی ایفا کنند. علاوه بر آن بسیاری از سموم موجود در بدن با مصرف آب از بین می‌روند. معمولا توصیه می‌شود که در طول شبانه‌روز ۸ لیوان آب بنوشید.

کلام پایانی

سعی کردید در این مطلب روی راهکارهایی تمرکز کنیم که هزینه چندانی برای شما به دنبال نداشته باشند. بسیاری از این روش‌ها جزئی از برنامه زندگی روزمره همه ما هستند. ولی لازم است که با دقت و اهتمام بیشتری به آن‌ها توجه داشته باشیم. به نظر شما چه راه‌هایی برای داشتن پوستی شفاف و صاف می‌تواند برشمرد که در این مطلب ذکر نکردیم؟ نظرات و پیشنهادات خود را در این زمینه با ما در میان بگذارید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.