کاربرد وازلین برای ابرو، مژه و مو

0 1,086

رابرت آگوستوس چیسبو در سال ۱۸۵۹ ترکیبی از روغن‌های معدنی و وکس ساخت و نام آن را وازلین گذاشت؛ این ترکیب طی سال‌ها تغییر چندانی نداشته و برای سلامت پوست و زیبایی کاربرد زیادی دارد. از وازلین برای مو، ابرو و مژه استفاده می‌شود تا پرپشت و زیبا بمانند و از آسیب‌های احتمالی آن‌ها پیشگیری شود. وازلین از ترکیبات نفت خام تهیه شده و پس از تصفیه برای استفاده موضعی ایمن سازی می‌شود، به همین دلیل اغلب بی‌خطر است. در این مطلب به بررسی کاربرد وازلین برای ابرو، مژه و مو می‌پردازیم تا با استفاده‌هایی که می‌توانید از آن بکنید آشنا شوید.

چرا موی ابرو، مژه و سر نیاز به تقویت دارد؟

بسیاری از عوامل فیزیکی و ژنتیکی ممکن است باعث آسیب دیدگی موهای شما شود و به اشکال مختلفی مثل ریزش مو، شوره سر یا ضعیف شدن ریشه مو دیده می‌شود. مراقبت از پوست و مو از این مشکلات پیشگیری کرده و مویی زیبا و درخشان در سر، مژه و ابروی شما به ارمغان می‌آورد.

برای تقویت مو راهکارهای مختلفی مثل رعایت رژیم غذایی مناسب، استفاده از ماسک‌های طبیعی و تقویت کننده‌های مختلف وجود دارد. وازلین با ترکیبات ویژه خود به تقویت موهای شما کمک کرده و راهکارهای بسیاری برای تقویت آن دارد که در این مطلب به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

وازلین چطور از موها محافظت کرده و باعث تقویت آن‌ها می‌شود؟

وازلین خاصیت مرطوب کنندگی دارد و می‌تواند به شکل یک لایه محافظت کننده از موهای شما در برابر شکستگی، موخوره شدن و ریختن پیشگیری کند. وازلین را می‌توان به عنوان یک حالت دهنده و تقویت کننده هم مورد استفاده قرار داد.

آن‌ها که به صورت طبیعی موهای پرپشت و بلندی هم دارند با استفاده از وازلین می‌توانند به حفظ و نگهداری موهای خود کمک کنند و از ریزش و آسیب دیدگی آن پیشگیری کنند.

موهای آسیب دیده با استفاده به اندازه وازلین تقویت شده و ضمن افزایش رطوبت، نرم شده و راحت‌تر شانه می‌شوند. وازلین را با خیال راحت می‌توانید به ریشه، ساقه و انتهای موهای خود بزنید. توصیه‌ای که هنگام مصرف وازلین باید رعایت شود این است که از استفاده زیاد آن پرهیز کنید، مصرف بیش از اندازه این محصول مثل هر چیز دیگری عوارضی در پی دارد. برخی معتقدند استفاده بیش از اندازه وازلین موها را چرب کرده و شستشوی آن‌ها را دشوار می‌کند. استفاده از واریلن می‌تواند همان کاری را بکند که مواد شیمیایی در کراتیه مو انجام می‌دهند.

وازلین چگونه به رشد و تقویت مژه‌ها کمک می‌کند؟

داشتن مژه‌هایی پرپشت و زیبا خواسته هر خانمی است که برخی به دلایل مختلف از آن محروم هستند. شما با استفاده از ترکیبات مختلفی مثل روغن بادام و زیتون می‌توانید مژه‌های خود را تقویت کنید. استفاده از وازلین هم کمک می‌کند مژه‌های خود را تقویت کنید و باعث پرپشت و بلند شدن آن‌ها می‌شود. ترکیبات وازلین فاقد هرگونه بو و مزه خاصی است به همین دلیل استفاده از آن در نزدیکی چشم خطرات کمتری دارد و در ترکیبات بسیاری از لوازم آرایشی و بهداشتی هم مورد استفاده قرار می‌گیرد و شما  با خیال راحت می‌توانید از آن برای تقویت مژه‌های خود استفاده کنید. این ماده همچنین مانع ورود گرد و غبار و اجسام خارجی به داخل چشم هم می‌شود.

برای اینکه راحت‌تر بتوانید وازلین را روی مژه‌های خود بمالید می‌توانید از یک گوش پاک‌کن کمک بگیرید. گوش پاک کن را به وازلین آغشته کنید و سپس به آرامی روی مژه‌های خود بمالید، بعد از نیم ساعت می‌توانید آن را با آب ولرم و یک صابون ملایم شستشو دهید. این کار را به مدت محدود انجام دهید تا باعث ایجاد حساسیت در مژه‌ها و اطراف چشمتان نشود.

تقویت موی سر با وازلین چگونه انجام می‌شود؟

یکی از راهکارهای جلوگیری از ریزش مو در خانه استفاده از وازلین است، شما با استفاده از ماسک موی وازلین می‌توانید درخشندگی، لطافت و نرمی را به موی خود هدیه دهید. استفاده از یک قاشق وازلین به همراه کمی آبلیمو و سفیده تخم مرغ یک ماسک تقویتی بسیار کارآمد می‌سازد که با قرار دادن آن به مدت ۳۰ دقیقه روی موهای خود تأثیرات آن را مشاهده خواهید کرد. بعد از این مدت می‌توانید موی خود را با آب ولرم و یک شامپوی متعادل بشویید و آب کشی کنید.

وازلین همچنین خاصیت مرطوب کنندگی دارد و به کمک آن موهای خود را آبرسانی کنید، فقط کافی است مقداری وازلین را روی موهای خود بمالید و ماساژ دهید.

از وازلین برای درمان پوسته سر در خانه هم استفاده می‌شود، کف سر را با وازلین چرب کنید تا از خشک شدن و شوره زدن آن پیشگیری کند. برای این کار دستتان را با مقدار کمی وازلین آغشته کنید و سر خود را ماساژ دهید.

استفاده از نرم کننده‌ها می‌تواند باعث ریزش مو شود به همین دلیل بسیاری برای درمان موی وز از وازلین کمک می‌گیرند تا کمتر مجبور به استفاده از نرم کننده شوند. وازلین روی ریشه مو تاثیر مستقیم دارد و باعث رشد آن می‌شود پس از چند روز اثرات آن قابل مشاهده خواهد بود.

چطور ابروی خود را با وازلین تقویت کنید؟

اغلب خانم‌ها با افزایش سن خود و رنگ کردن‌های مداوم ابرو با مشکل کم پشت شدن ابروها مواجه می‌شوند، استفاده از وازلین ابروهای شما را پرپشت کرده و باعث زیبایی شما می‌شود. فقط کافی است چند هفته شب‌ها به ابروهای خود وازلین بزنید و به آرامی آن را ماساژ دهید. روز بعد با شستشوی صورت و تمیز کردن ابروها روند مراقبت خود را ادامه دهید، بعد از مدتی تغییرات را به خوبی مشاهده می‌کنید و می‌بینید در حال رشد هستند.

فراموش نکنید این راهکار را تنها برای چند هفته مورد استفاده قرار دهید چرا که مصرف طولانی مدت وازلین روی مو می‌تواند عوارضی مثل ایجاد حساسیت شود.

ابروها هر از چند گاهی به اصلاح نیاز دارند و آرایشگرها معمولا از تیغ برای تمیز کردن اطراف ابرو استفاده می‌کنند، اگر این ناحیه را با وازلین چرب کنید، تیغ راحت‌تر حرکت می‌کند و همچنین پوست شما کمتر دچار التهاب و قرمزی می‌شود. پس از اصلاح ابرو هم می‌توانید بلافاصله کمی ابرو و ناحیه اطراف آن را با وازلین چرب کنید تا اثرات اصلاح کمتر در آن ناحیه نمایان شود.

برای افزایش خاصیت وازلین را با چه مواد دیگری می‌توان ترکیب کرد؟

برای افزایش خواص تقویتی و درمانی وازلین می‌توانید آن را با مواد مختلف ترکیب کرده و ماسک‌های مختلفی بسازید و برای تقویت موی سر، مژه و ابروی خود استفاده کنید.

ترکیب وازلین با کمی گلیسیرین یا حتی گلاب می‌تواند یک ماسک آبرسان و تقویت کننده مو ایجاد کند. برخی هم با ترکیب وازلین و آبلیمو خاصیت آن را تقویت می‌کنند.

ماسک وازلین به تنهایی هم کاربرد بسیاری دارد، طریقه استفاده آن به این ترتیب است که مقدار کمی وازلین را به آرامی روی انگشتان و کف دست خود بمالید و سپس موهای خود را با آن ماساژ دهید.

وازلین یک ماده شیمیایی است و به همین دلیل هنگام استفاده از آن باید دقت زیادی داشته باشید، چرا که این محصول ممکن است در صورت استفاده نادرست باعث افزایش ریزش مو و آسیب دیدگی شما شود. وازلین برای مو  بسیار مفید است به شرط آنکه شیوه درست استفاده از آن را بیاموزید، برای این کار در صورت لزوم می‌توانید با پزشک خود هم مشورت کنید. محصولات آرایشی و بهداشتی کامان زیر نظر متخصصان تهیه شده و به همین دلیل کمترین عوارض را روی پوست شما دارند با خرید محصولات کامان می‌توانید بدون نگرانی و اضطراب عوارض جانبی از خواص معجزه‌آسای محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.