با نامناسب ترین نقاط بدن برای عطر آشنا شوید

0 1,295

عطرها یکی از محبوب‌ترین و البته جذاب‌ترین لوازم آرایشی‌اند. استفاده از عطرها قدمتی هزاران ساله دارد. اگر طرفدار عطرها باشید دو موضوع حتما برای شما اهمیت زیادی دارد. اول آنکه چطور عطرها را نگهداری کنید؟ و دوم اینکه چطور از عطرها استفاده کنید تا اثر طولانی‌تری داشته باشند؟ احتمالا تاکنون درباره نقاطی که برای زدن عطر مناسب هستند، شنیده‌اید. اما آیا با نامناسب ترین نقاط بدن برای عطر زدن آشنایید؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا از نکات و ترفندهای بیشتری درباره عطر زدن باخبر شوید.

به کدام قسمت پوستمان نباید عطر بزنیم؟

وقتی عطر می‌زنیم برایمان خیلی مهم است که رایحه آن به‌خوبی حس شود. حتما شنیده‌اید که پشت زانوها یکی از رایج‌ترین جاها برای زدن عطر است. خوب طبعا اگر پیراهن کوتاهی پوشیده‌اید این مسئله می‌تواند درست باشد. اما اگر می‌خواهید شلوار جین بپوشی قطعا پشت زانو یکی از نامناسب ترین نقاط بدن برای عطر خواهد بود. عطر را باید در جایی از پوست خود بزنید که در معرض هوا باشد. اینطوری رایحه عطر به‌راحتی در هوا پخش می‌شود. اگر لباستان سراسر بدنتان را می‌پوشاند شاید بد نباشد عطر را روی لباس مثلا یقه بلوز یا مانتوی خود امتحانش کنید. البته اگر لباستان پارچه حساسی مانند ابریشم دارد در استفاده از عطر دقت کنید و از قبل مطمئن شوید که به پارچه لباستان آسیب نمی‌زند.

برخی نقاط بدن نسبت به سایر قسمت‌ها حساس‌ترند. استفاده از عطر در این نقاط ممکن است باعث بروز حساسیت شود. واضح است که چشم‌ها از حساس‌ترین نقاط بدن هستند. پس از زدن عطر در اطراف چشم پرهیز کنید. ناحیه واژینال قسمت حساس دیگریست که در صورت وجود حساسیت ممکن است دچار التهاب، قرمزی و خارش شود. زدن عطر به زیر بغل می‌تواند یکی از اشتباهات رایج آرایشی باشد. زیر بغل هم می‌تواند نسبت به عطرها حساس باشد و خارش پیدا کند یا قرمز شود. ترکیب عطر با عرق زیر بغل ممکن است باعث سوزش و خارش شود. به‌علاوه ترکیب عرق و عطر اصلا ترکیب جالبی نیست. پس جاهایی که زیاد عرق می‌کنند مانند زیربغل هم از نامناسب ترین نقاط بدن برای عطر به حساب می‌آیند.

عطرها یکی از محبوب‌ترین و البته جذاب‌ترین لوازم آرایشی‌اند. در این مقاله از نکات و ترفندهای بیشتری درباره عطر زدن باخبر شوید.

عطر زدن روی نبض‌ها رایحه عطر را تقویت می‌کند؟

حتما شما هم شنیده‌اید که زدن عطر روی گردن یا مچ دست‌ها به دلیل وجود نبض تاثیر بیشتری دارد. بسیاری می‌گویند پوست بدن در نقاطی که نبض دارد کمی گرم‌تر است و گرما باعث تبخیر سریع‌تر مولکول‌های عطر می‌شود و رایحه آن را تقویت می‌کند. خب راستش را بخواهید دلیل علمی محکمی برای تایید این موضوع وجود ندارد. نبض‌ها نقاطی از بدن هستند که در آن سرخرگ‌ها به سطح پوست نزدیک‌ترند، پس با هر ضربان قلب و گشاد و تنگ شدن سرخرگ‌ها ضربان قلب از روی پوست حس می‌شود. درست است که گرما باعث تبخیر سریع‌تر و تاثیرگذاری بیشتر عطرها می‌شود، اما دمای بدن در تمام نقاط پوست از جمله نبض‌ها ثابت است. به همین دلیل به نظر می‌رسد زدن عطر روی نقاط نبض‌دار پوست صرفا یک سنت دیرینه است. هرچند هنوز هم بسیاری از افراد از جمله طرفداران حرفه‌ای عطرها نقاطی مثل مچ دست، داخل آرنج و پشت گوش را به‌عنوان نقاط گرم بدن برای زدن عطر توصیه می‌کنند.

زدن عطر روی گردن باعث پیرتر شدن پوست می‌شود؟

پوست گردن نسبت به سایر نقاط بدن چربی کم‌تری تولید می‌کند. به همین دلیل گردن یکی از اولین نقاط بدن است که آثار بالا رفتن سن را نشان می‌دهد. این روزهای شایعه‌ای در بسیاری از سایت‌های اینترنتی دست‌به‌دست می‌شود که می‌گوید: زدن عطر روی پوست گردن باعث پیری پوست می‌شود. طبق این گفته الکل موجود در عطرها باعث آسیب دیدن و خشکی پوست می‌شود. از آنجایی‌که پوست گردن نسبت به سایر نقاط بدن حساس‌تر است، تاثیر الکل روی آن بیشتر خواهد بود. اگر این گفته درست باشد، پوست گردن یکی از نامناسب ترین نقاط بدن برای عطر زدن خواهد بود.

اما همه با این نظر موافق نیستند. دکتر آدری کونین، متخصص پوست، می‌گوید: ((اگر بخواهم یک ماده را انتخاب کنم که بیشترین سوءتفاهم در موردش وجود دارد، آن ماده الکل خواهد بود. نمی‌توانم به شما بگویم چند بار این مسئله را شنیده‌ام، نمی‌توانم از این محصول استفاده کنم، حاوی الکل است. پوستم را خشک و آن را تحریک می‌کند. آیا این مسئله درست است؟ احتمالا نه.)) بله اگر الکل را با غلظت خیلی بالا، مستقیما روی پوستتان بزنید باعث خشکی پوست می‌شود. اما در لوازم آرایشی و بهداشتی که فومولاسیون دقیقی دارند، درصد مناسبی از الکل استفاده می‌شود که ضرری برای پوست ندارد.

عطر موها را خراب می‌کند؟

خیلی‌ها موها را از نامناسب ترین نقاط بدن برای عطر می‌دانند. علتش هم همان الکلی است که در عطرها وجود دارد. در این مورد هم اختلاف نظرهایی وجود دارد. اگر الکل را دلیلی برای خشک شدن پوست بدانیم، این تاثیر را برای موها هم قبول خواهیم کرد. هر چند در این مورد هم برخی افراد الکل موجود در عطر و اسپری‌های رایج مو را از یک نوع و در یک اندازه می‎پندارند. اما اگر می‌خواهید از عطر روی موهایتان استفاده کنید، مجله کاسموپولیتن بهتان پیشنهاد می‌کند عطر را به برس بزنید و بعد موهایتان را به‌آرامی شانه کنید. اینطوری هم موهایتان خوشبو می‌شود و هم به‌طور مستقیم در معرض حجم زیادی عطر قرار نمی‌گیرد.

ترفندهایی که تجربه عطر زدنتان را بهتر می‌کنند

حال که از مناسب‌ترین و نامناسب‌ترین نقاط بدن برای عطر آگاهیم خوب است چند ترفند کوچک هم برای بهتر کردن تجربه عطر زدنمان بدانیم. خرید عطرها هم مانند خرید محصولات آرایشی و بهداشتی دیگر ترفندهای خاص خودش را دارد:

  • ترفند اول: عطرها را زود قضاوت نکنیم. عطرهای امروزی طوری ساخته می‌شوند که در طول زمان سه رایحه یا به اصطلاح نت مختلف دارند. نت‌های اول عطرها که معمولا عطری شبیه به گل یا مرکبات دارند در عرض چند دقیقه ناپدید می‌شوند. بعد نوبت به نت‌های میانی می‌رسد. این نت‌ها رایحه اصلی عطر را تشکیل می‌دهند. در آخر قبل از آنکه عطر کاملا تبخیر شود نت‌های پایانی که رایحه مشک و کاج دارند خودشان را نشان می‌دهند. پس اگر عطری را امتحان می‌کنید بعد از زدن آن چند دقیقه یا حتی ساعت صبر کنید تا نت‌های اصلی خودشان را نشان دهند.
  • ترفند دوم: عطرها را در حمام نگه ندارید. ممکن است در اثر نور، رطوبت یا حرارت کیفیت عطر تحت تاثیر قرار بگیرد. بهترین کار این است که در عطر را محکم ببندید و آن را در کشو نگه دارید. اما اگر می‌خواهید کلکسیون عطرتان در معرض نمایش باشد، دقت کنید نور آفتاب به آنها نخورد.
  • ترفند سوم: بعد از زدن عطر پوستتان را مالش ندهید. مالاندن پوست باعث می‌شود نت‌های اول عطر زودتر از بین بروند و این موضوع به نوبه خود بر ماندگاری عطرها تاثیر می‌گذارد. گفته می‌شود اصطکاک ناشی از مالاندن پوست باعث واکنش مواد عطر می‌شود و ممکن است رایحه آن را کم کند.

چطور رایحه عطرمان به مشام همه برسد؟

نامناسب ترین نقاط بدن برای عطر

اگر هنوز هم دغدغه این را دارید که رایحه خوش عطرتان به مشام همه برسد، زیاد نگران نباشید. این روزها فرمول‌ها و روش‌های ساخت عطرها به‌قدری پیشرفت کرده که اگر از عطر باکیفیت و مناسبی استفاده کنید، حتما رایحه آن در هوا منتشر می‌شود. نامناسب ترین نقاط بدن برای عطر زدن جاهایی هستند که با لباس پوشیده می‌شوند و یا آنقدر حساس‌اند که ممکن است باعث بروز حساسیت شوند. در غیر این صورت می‌توانید با خیال راحت از عطرها در هر جای پوستتان که راحتید استفاده کنید.

اما از نبض‌ها انتظار معجزه یا جادو نداشته باشید. اگر فکر می‌کنید ممکن است پوستتان نسبت به عطر حساسیت داشته باشد یا هنوز هم نسبت به الکل داخل عطرها حساس هستید از عطرها روی لباستان استفاده کنید. به‌علاوه با زدن عطر بر روی لباس، به خصوص در روزهای گرم، می‌توانید از ترکیب نامطبوع عرق و عطر جلوگیری کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.