با انواع کرم ضد آفتاب آشنا شوید

0 622

در صورتی که هنوز به اهمیت استفاده از ضد آفتاب پی نبرده‌اید، باید بدانید که استفاده روزانه از کرم ضد آفتاب در ۳۶۵ روز سال بدون شک بهترین کاری است که می‌توانید برای سلامت و ظاهر پوست خود انجام دهید. اما این مدل کرم، انواع مختلف دارد که این تنوع ممکن است کار را برای انتخاب بسیاری سخت کند. کرم‌های ضد آفتاب رنگی یا بی رنگ؟ اسپری یا لوسیون؟ آن اعداد روی بطری یا تیوپ کرم ضد آفتاب به چه معناست؟

انواع کرم ضد آفتاب

تولیدکنندگان دائماً روش‌های جدیدی را برای تولید و فروش محصولات ارائه می‌دهند. کرم‌های ضد آفتاب مانند کرم‌های تیوپی و اسپری‌ها تجربه استفاده از این محصول را برای کاربر راحت‌تر کرده‌اند. خب این موضوع بسیار مهم است، چرا که افراد بسیاری برای استفاده از این محصول ترغیب می‌شوند. علاوه بر این، طیف گسترده‌ای از محصولات وجود دارد که شامل مزایای دیگری مانند محافظت در برابر آب یا ماندگاری طولانی مدت می‌شوند.

هر نوع ضد آفتابی را که برای روتین مراقبت از پوست انتخاب می‌کنید، می‌توانید مطمئن باشید که با استفاده از آن پوست خود را در برابر مضراتِ بودن در برابر اشعه‌ها و آفتاب سوختگی محافظت خواهید کرد.

کرم ضد آفتاب ضد آب

کرم‌های ضد آفتاب مقاوم در برابر آب طوری طراحی شده‌اند که در برابر آب، به عنوان مثال در هنگام شنا، مقاوم هستند و به طور کامل آزمایش شده‌اند تا مطمئن شوید تا در صورت برخورد با آب قابلیت خود را از دست نمی‌دهند. بر روی این محصولات برچسب ضد آب یا بسیار مقاوم در برابر آب وجود دارد. اما باید عنوان کنیم که، هیچ محصولی در برابر شستشو با آب ۱۰۰٪ مقاوم نیست، بنابراین هیچ کرم ضد آفتابی نمی‌تواند کاملاً ضد آب باشد.

برای اینکه این محصول و ضد آب بودن آن اثبات شود، باید حداقل ۵۰ درصد از مقدار SPF اولیه را پس از قرار گرفتن در برابر آب حفظ کند. در واقع، یک محصول با SPF 30 تقریباً ۹۷ از مضرات اشعه ماوراء بنفش در برابر پوست محافظت می‌کند و پس از قرار گرفتن در معرض آب و آزمایش این کرم ثابت شده است که این میزان محافظت از پوست به حداقل ۹۳ می‌رسد و تنها ۹۳ درصد اشعه ماورا بنفش را فیلتر می‌کند. با این حال، اگر در زمان شنا و قرار گرفتن در آب کرم ضد آفتابی روی پوست خود بزنید که ضد آب نباشد، میزان فیلتر کردن اشعه تقریبا به صفر می‌رسد. پس با این حساب برای مواقع ضروری مانند شنا در استخرها روباز، می‌توان سراغ این مدل ضد آفتاب‌ها رفت و از پوست بیشتر در برابر اشعه ماورا بنفش محافظت کرد.

البته برای استفاده از کرم‌های ضد آفتاب حتما باید دستورالعمل خود محصول پیروی کنید تا درصد محافظت از پوست را بیشتر کنید و حتما برای تمدید دو ساعته آن اقدام کنید.

ضد آفتاب‌های مقاوم

ضد آفتاب‌هایی که برچسب مقاومت بالا دارند، طوری طراحی شده‌اند که در عین حفظ محافظت در برابر آفتاب، مدت بیشتری روی پوست ماندگاری دارند. آنها برای افرادی که به صورت ناچار مجبور هستند تا ساعت طولانی در معرض نور آفتاب باشند یا قادر نیستند مجدداً آن را تمدید کنند، مفید هستند؛ به عنوان مثال، افرادی که برای ورزش در فضای باز مجبور به ماندن طولانی مدت در محیط هستند و یا کارگرانی که ساعت‌های طولانی در خیابان مشغول کار هستند.

روش‌های مختلفی در طراحی این محصولات به کار گرفته شده است:

  • برخی از محصولات دارای ترکیباتی هستند که به جلوگیری از برخورد اشعه‌های UV کمک می‌کنند و به لایه‌های بالایی پوست نفوذ می‌کنند؛ جایی که بیشتر در معرض قرار گرفتن اشعه‌های UV هستند.
  • در ساخت این مدل کرم‌ها از مواد فعال استفاده می‌شود که ماندگاری آن را بیشتر می‌کند.
  • برخی دیگر با استفاده از آب و مواد مقاوم در برابر سوختگی، پوست را برای طولانی مدت از مضرات نور آفتاب محافظت می‌کنند.

تکنولوژی در ساخت این کرم‌ها هر چه باشد، نتیجه نهایی محصولی است که سطحی محافظ در برابر آفتاب ایجاد می‌کند تا مدت بیشتری روی پوست ماندگار باشد. تولیدکنندگان کرم‌های ضد آفتاب مقاوم از همان ایمنی و الزامات کرم‌های ضد آفتاب سنتی پیروی می‌کنند و کارها و آزمایشات بسیاری را انجام می‌دهند تا مطمئن شوند، محصول نهایی پوست را در برابر مضرات آفتاب برای طولانی مدت محافظت می‌کند.

مانند سایر کرم‌های ضد آفتاب، رعایت دستورالعمل‌های استفاده از این محصول بسیار مهم است. همچنین، به خاطر داشته باشید که از کرم‌های ضد آفتاب برای مدت زمان طولانی قرار گرفتن در معرض نور خورشید استفاده نکنید، مگر اینکه آن را تمدید کنید.

کرم‌های ضد آفتاب با فرمولاسیون کرمی و شفاف

این مدل ضد آفتاب‌ها همان مدل‌هایی هستند که بیشتر با آنها سروکار داریم. این مدل کرم‌ها برای پوست‌های خشک و چرب در دسترس هستند و تفاوت آنها در ظاهر نهایی است که روی پوست دارند. ضد آفتاب‌های کرمی مناسب پوست چرب از میزان چربی بیشتری نسبت به مدل‌های مناسب پوست خشک برخوردار هستند و تقریبا میزان خشکی پوست را کاهش می‌دهند. اما مدل‌های مناسب پوست چرب، حالت ژله‌ای دارند و چربی را در آنها به هیچ عنوان حس نمی‌کنید و بیشتر بر پایه آب هستند. این مدل ضد آفتاب‌ها خیلی زود جذب پوست می‌شوند و اثری از براق شدن کرم روی پوست نخواهید دید.

این مدل ضد آفتاب‌ها مانند باقی مدل‌ها در این مقاله، انواع SPF را دارند و به همین خاطر می‌توانید مناسب آب و هوا و پوست خود، مدل مناسب را خریداری کنید. فقط فراموش نکنید که از این مدل ضد آفتاب در خانه نیز استفاده کنید. استفاده از کرم ضد آفتاب در خانه یکی از مهم‌ترین کارهایی است که برای سلامت پوست خود می‌توانید انجام دهید،‌ چرا که اشعه‌های مضر آفتاب از پنجره‌های خانه نیز عبور می‌کنند و همچنین شما با نور آبی صفحات موبایل و دیگر دستگاه‌های هوشمند نیز در ارتباط هستید که برای پوست بسیار مضر هستند.

ضد آفتاب‌های رنگی

انواع کرم ضد آفتاب

اما در نهایت، ضد آفتاب‌ها مدل‌های رنگی نیز دارند که می‌توان از آنها هم به عنوان ضد آفتاب و هم به عنوان کرم پودر و یک دست کننده پوست صورت استفاده کرد. البته تفاوتی که این مدل ضد آفتاب‌ها با دیگر مدل‌ها دارند این است که در زمان مصرف نمی‌توانید اندازه مورد نیاز را استفاده کنید و خب این می‌تواند اثر محافظتی آن را کاهش دهد. مقدار نرمال برای کرم‌های بدون رنگ دو انگشت کامل است و از آنجایی که این مدل کرم‌ها دارای رنگ و کرم پودر هستند، باید به مقدار کم از آنها استفاده کرد و اندازه دو انگشت نمی‌شود.

توصیه ما به شما این است که از کرم‌های بی رنگ استفاده کنید و روی آن آرایش خود را انجام دهید تا بتوانید از پوست خود در برابر آفتاب محافظت کنید. همچنین می‌توانید از دو مدل ضد آفتاب به صورت همزمان نیز استفاده کنید و هم محافظت از پوست را داشته باشید و هم از مدل رنگی آن برای یک دست کردن پوست خود استفاده کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.