نکات مهم که هنگام خرید کرم ضد آفتاب باید در نظر بگیرید

0 583

بر کسی پوشیده نیست که استفاده از کرم ضد آفتاب خوب برای داشتن پوست سالم در تمام طول سال ضروری است، اما نکات مهمی وجود دارد که هنگام خرید کرم ضد آفتاب باید به آنها دقت کنید. انواع کرم ضد آفتاب برای همه مناسب نیست و برای خرید باید نیاز پوستی و فاکتورهای دیگر را در نظر داشت. برخی از افراد ممکن است فقط برای استفاده روزمره به کرم ضد آفتاب نیاز داشته باشند، در حالی که برخی دیگر به دنبال محافظت در برابر آب یا به دنبال کرم ضد آفتاب ضد چربی هستند. نوع پوست شما نیز ممکن است به تعیین بهترین گزینه کمک کند.

در این مقاله نکات مهم برای خرید کرم ضد آفتاب آمده است که به شما کمک می‌کنند تا برای خرید بعد خود بهترین گزینه را انتخاب و از پوست خود در برابر آفتاب و اشعه‌های آن محافظت کنید. قبل از آن می‌توانید به مقاله چرا باید از کرم ضد آفتاب استفاده کرد؟ مراجعه کنید و اهمیت استفاده از ضد آفتاب را بررسی کنید.

۱. با SPF 30 شروع کنید و بعد سراغ SPF 50 بروید

هر دو اشعه UVA و UVB می‌توانند منجر به سرطان پوست شوند، به علاوه اشعه‌های UVA باعث ایجاد چین و چروک و تسریع علائم پیری می‌شوند و اشعه UVB باعث آفتاب سوختگی می‌شود. آکادمی پوست آمریکا (AAD) حداقل عددSPF  توصیه شده برای ضد آفتاب را ۳۰ اعلام کرده است که از پوست در برابر اشعه‌های UVB خورشید تا ۹۷٪ محافظت می‌کند. SPFهای بالاتر برای پوست روشن یا کسانی که به راحتی می‌سوزند بهتر است، اما به خاطر داشته باشید که باید کم کم این عدد را بیشتر کنید. SPF 15 تا ۹۳٪ از پوست محافظت می‌کند، بنابراین اینطور نیست که ۳۰ “دو برابر” موثرتر باشد. طبق توصیه سازمان‌های مربوطه مانند آکادمی پوست آمریکا، SPF 50 برای پوست روشن یا کسانی که به راحتی پوستشان می‌سوزد توصیه می‌شود، به همین دلیل اصرار نکنید که SPF خود را به حداکثر برسانید. چرا؟ هیچ کرم ضد آفتابی نمی‌تواند به صورت ۱۰۰ درصد جلوی اشعه‌های خورشید را بگیرد.

۲. مواد اصلی کرم ضد آفتاب را بررسی کنید

نکات مهم برای خرید کرم ضد آفتاب

نگاهی سریع به لیست مواد تشکیل دهنده می‌تواند به شما کمک کند که کیفیت کرم ضد آفتاب خود را بررسی کنید. مطمئنا هدف شما از خرید ضد آفتاب این است که از پوست خود در برابر اشعه‌های UVA و UVB محافظت کنید، بنابراین به دنبال عبارت “محافظت در برابر انواع اشعه‌ها” در برچسب باشید. ضد آفتاب معدنی (یا فیزیکی) با استفاده از مواد معدنی طبیعی مانند اکسید روی یا دی اکسید تیتانیوم برای انعکاس پرتوهای خورشید از پوست شما تشکیل شده‌اند. از سوی دیگر، ضد آفتاب‌های شیمیایی از ترکیبات شیمیایی مانند بموتریزینول، آووبنزون ​​و بیسکوتیزول استفاده می‌کنند که همگی از پوست در برابر اشعه‌ها محافظت می‌کنند.

همچنین ممکن است بخواهید از مواد خاصی مانند اکسی بنزون ​​اجتناب کنید، که طبق گفته کارگروه محیطی (EWG)، می‌تواند باعث واکنش‌های پوستی آلرژیک و اختلال در هورمون‌ها شود. نگهدارنده متیل ایزوتیازولینون نیز می‌تواند باعث بروز برخی مشکلات پوستی شود.

۳. نوع پوست خود را در نظر بگیرید

بسیاری از ضد آفتاب‌ها برای کمک به افرادی که پوست خشک، چرب یا حساس دارند، ساخته می‌شوند. افراد دارای پوست خشک باید به دنبال موادی مانند گلیسیرین، لانولین، روغن‌ها، سیلیکون‌ها (مانند دایمتیکون) و آلوئه‌ورا باشند و از اسپری‌های ضد آفتاب یا ژل‌های حاوی الکل دوری کنند.

برای پوست‌های چرب، لوسیون‌های سبک یا ژلی با موادی مانند سیلیس یا ایزودکان بهترین گزینه برای ضد آفتاب هستند. برای پوست‌های حساس، ضد آفتاب‌های معدنی با دی اکسید تیتانیوم یا اکسید روی و ضد آفتاب‌های بدون عطر بهترین گزینه هستند. همچنین باید از خرید ضد آفتاب‌های دارای الکل و مواد نگهدارنده خودداری شود.

۴. اگر آکنه روزاسه دارید از الکل دوری کنید، اما اگر مستعد آکنه هستید آن را در ضد آفتاب در نظر بگیرید

نکات مهم برای خرید کرم ضد آفتاب

افراد مبتلا به روزاسه یا آکنه ممکن است نیاز به مصرف الکل – یک ماده رایج در ضد آفتاب – داشته باشند، به خصوص در هنگام استفاده از سایر درمان‌های پوستی. بنیاد سرطان پوست توصیه می‌کند که افرادی که روزاسه دارند یا مستعد آلرژی هستند از کرم‌های ضد آفتاب حاوی الکل اجتناب کنند، اما بیماران مبتلا به آکنه فرمول‌های ژلی که معمولاً حاوی الکل هستند، کمتر باعث تشدید آکنه در پوست آنها می‌شود. اینها می‌توانند برای افراد مستعد آکنه بهتر از ضد آفتاب‌های چرب و کرمی عمل کنند. انسولیزول که به عنوان فیلتر UVB در ضد آفتاب عمل می‌کند، نسبت به سایر ضد آفتاب‌های شیمیایی سبک‌تر و کمتر چرب است. اما با این حال، حتما پوست خود را بررسی و مناسب نیازهای آن ضد آفتاب بخرید. به عنوان مثال، اگر از یک کرم یا درمان دارویی برای آکنه استفاده می‌کنید، یک کرم سبک می‌تواند به متعادل کردن اثرات خشک کننده داروی آکنه کمک کند.

۵. به دنبال بهترین کیفیت برای استفاده طولانی مدت خصوصا برای تابستان باشید

 اگر کرم ضد آفتاب خود را به اندازه کافی استفاده نکنید یا در زمان مناسب دوباره استفاده نکنید، نمی‌توانید تمام محافظتی که می‌تواند ارائه دهد را، داشته باشید. کرم ضد آفتاب باید حداقل هر دو ساعت یکبار تمدید شود و AAD به ما می‌گوید، اکثر مردم باید «حداقل ۲۸ گرم ضد آفتاب، تقریباً به اندازه‌ای که در کف دست خود داشته باشید» استفاده کنند تا پوشش کافی روی پوست داشته باشند. کرم ضد آفتاب پس از دو تا سه سال منقضی می‌شود، بنابراین هنگام خرید، سعی کنید میزان استفاده از آن را برنامه‌ریزی کنید. اگر زمان زیادی را در خارج از منزل می‌گذرانید، ممکن است نیاز به خرید ضد آفتاب بزرگتری داشته باشید.

۶. بدانید چگونه کرم ضد آفتاب را در روتین آرایش خود قرار دهید

نکات مهم برای خرید کرم ضد آفتاب

یک راه عالی برای رعایت یک عادت سالم برای ضد آفتاب این است که آن را در برنامه صبحگاهی خود قرار دهید. با استفاده از ضد آفتاب در خانه شروع کنید. برخی کرم‌های روزانه وجود دارند که درون آنها SPF کمی است. پیشنهاد ما به شما این است که حتما از کرم ضد آفتاب زیر آرایش خود استفاده کنید. به اندازه دو بند انگشت ضد آفتاب روی پوست خود بنزنید. بگذارید کرم ضد آفتاب جذب شود و از دستمال کاغذی برای باقیمانده آن استفاده کنید. قبل از آرایش کردن، کرم ضد آفتاب را از روی دستان خود بشویید.

در مورد استفاده مجدد از ضد آفتاب در اواخر روز، روی آرایش، چطور؟ در حالت ایده‌آل، صورت خود را بشویید و از نو شروع کنید، اما بیشتر ما برای این کار وقت نداریم. می‌توانید از یک اسپری ست کننده آرایش با SPF استفاده کنید و در طول روز روی آرایش خود اسپری کنید تا بتوانید به صورت خود SPF اضافه کنید.

۷. ضد آفتابی را انتخاب کنید که از استفاده از آن لذت می‌برید

کرم ضد آفتابی را انتخاب کنید که دوست دارید استفاده کنید، زیرا زمانی کرمی را دوست داشته باشید آن را بیشتر مصرف می‌کنید و مسلما پوست شما سالم‌تر خواهد ماند. داشتن یک کرم ضد آفتاب که خیلی شیک است، اما برای شما حس خوشایندی ندارد را پیشنهاد نمی‌کنیم. برخی از کرم‌های ضد آفتاب ممکن است مزایای خوبی داشته باشند (مانند درخشش پوست، رنگ یا عصاره‌های میوه) که می‌توانند شما را برای استفاده مجدد هیجان‌زده کنند. گاهی اوقات، همین نکات می‌توانند در ضد آفتاب‌ها تفاوت ایجاد کنند.

و به یاد داشته باشید، برای محافظت از پوست خود باید از دیگر محصولات نیز استفاده کنید

هیچ کرم ضد آفتابی شما را ۱۰۰ درصد در برابر اشعه‌های خورشید محافظت نمی‌کند، بنابراین مهم است که لباس، کلاه و سایر موانع را برای محافظت از آفتاب، درست انتخاب کنید. همان‌طور که بنیاد سرطان پوست پیشنهاد می‌کند، “بیشتر، بیشتر است.” پوشش بیشتر لباس به معنای محافظت بیشتر در برابر اشعه‌های خورشید است. جنس لباس نیز مهم است. پارچه‌های دارای بافت، حفره‌هایی دارند که اشعه را از خود عبور می‌دهند. این بنیاد توصیه می‌کند که “الیاف مصنوعی مانند پلی استر، لایکرا، نایلون و اکریلیک بیشتر از پارچه‌های کتان سفید خاصیت محافظتی دارند و پارچه‌های نیمه مصنوعی براق مانند ابریشم مصنوعی بیشتر از الیاف مات مانند کتان، UV را منعکس می‌کنند.

به یاد داشته باشید که ممکن است هنگام مواجهه با آفتاب و گرم شدن پوست حس خوبی پیدا کنید، اما این کار و قرار گرفتن در معرض اشعه‌ها بدون ضد آفتاب، خطراتی فراتر از آفتاب سوختگی‌های گاه به گاه دارد.

بیشتر بخوانیم: آیا در پاییز هم باید ضد آفتاب بزنیم؟

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.