با نکات مهم در پاک کردن آرایش آشنا شوید

0 743

حتی اگر در خانه زمان برای پاک کردن آرایش روی صورت خود داشته باشید و حتی آگاه باشید که بیشتر ماندن مواد آرایشی روی پوست می‌تواند به پوست شما آسیب بزند، اما باز هم نمی‌دانید که چگونه باید روند پاک کردن صورت را آغاز کنید و این کار برای شما سخت‌ترین کار دنیا به شمار می‌آید.

حال اینکه آن شب‌هایی که بسیار خسته هستید و توان رفتن به حمام و پاک کردن آرایش را ندارید، عنوان نکردیم. اما پاک کردن آرایش باید در سریع‌ترین زمان ممکن و در روتین مراقبت از پوست قبل از خواب صورت بپذیرید تا بتوانید پوستی سالم و زیبا داشته باشید و برای استفاده از لوازم آرایش در آینده نیز مشکلی نداشته باشید. در این مقاله ما را همراهی کنید تا شما را روش صحیح پاک کردن آرایش آشنا کنیم و درباره نکات آن بیشتر بدانید.

نحوه پاک کردن آرایش

پاک کردن درست صورت می‌تواند از بروز مشکلاتی مانند خشکی پوست، باز شدن منافذ صورت، کدر شدن پوست و همچنین جوش و چین و چروک جلوگیری کند. در ادامه مراحل درست پاک کردن آرایش را خواهید دید و می‌توانید از این به بعد روش درستی برای پاک کردن محصولات آرایشی از روی پوست خود داشته باشید. در واقع این موارد نکات مهم در پاک کردن آرایش هستند که باید رعایت کنید.

۱- موهای خود را پشت سر جمع کنید

قبل از انجام هر کاری، موهای خود پشت سر ببرید و آن را با استفاده از یک کش و یا گل سر همان پشت جمع کنید. اگر عادت به بستن موها ندارید، باز گذاشتن موها می‌تواند جلوی دست و پای شما بگیرید و در زمان پاک کردن صورت دچار مشکل خواهید شد.

چرا این موضوع مهم است؟ بستن موها پشت سر به شما این امکان را می‌دهد تا آرایش را از کل صورت خود پاک کنید، بدون اینکه حتی کمی از لوازم آرایش روی خط رویش موهای شما باقی بماند. در واقع ماندن حتی اندکی از این مواد روی پوست صورت می‌تواند زمینه را برای مشکلات پوستی و از همه مهم‌تر، چین و چروک فراهم کند.

علاوه بر خط رویش مو، به یاد داشته باشید که به سایر مکان‌های فراموش شده مانند خط فک و گردن خود نیز توجه داشته باشید.

نکات مهم در پاک کردن آرایش

۲- برای این کار زمان بگذارید و عجله نکنید

سرتان شلوغ است؟ ما این نکته را می‌دانیم که دنیای امروز زمان را برای همه محدود کرده است! کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد و بعضی از شب‌ها شما فقط دوست دارید تا به تخت‌خواب بروید و بخوابید و پاک کردن صورت به شکل درست اصلا برای شما اهمیتی ندارد.

اما وقتی می‌توانید کمی بیشتر برای این کار زمان بگذارید، بهتر است در روند پاک کردن آرایش و شستن صورت خود عجله نکنید. شما باید این کار را به صورت کامل انجام دهید، آهسته و آرام پیش بروید و آرایش خود را پاک کرده و صورت خود را در دو مرحله جداگانه تمیز کنید.

هنگامی که روی صورت خود آرایش کامل دارید، فقط استفاده از دستمال مرطوب و یا فقط شستن صورت تنها با ژل شستشو، مواد آرایشی را از روی پوست شما پاک نمی‌کند. شما باید مراحل را کامل طی کنید تا بتوانید پوستی تمیز داشته باشید.

۳- ابتدا آرایش را با دستمال مرطوب پاک کنید

فرایند پاکسازی را با استفاده از یک دستمال پاک کننده آرایش برای تمیز کردن آرایش و سایر موادی که روی پوست شما جمع شده است، آغاز کنید!

آنچه باید در مورد دستمال مرطوب به یاد داشته باشید این است که تمام برندها بهترین کیفیت را ندارند و شما باید همیشه به دنبال بهترین‌ها باشید تا به پوست خود آسیب نزنید! برخی از دستمال مرطوب‌ها به پوست آسیب می‌زنند و گه‌گاهی باعث بروز تحریکات پوستی و جوش می‌شوند.

نکات مهم در پاک کردن آرایش

حتی شما باید برای نقاط حساس پوست صورت خود، سراغ دستمال مرطوب‌های مخصوص بروید. به عنوان مثال، در مقاله پرفروش‌ترین محصولات برند کامان درباره دستمال مرطوب پاک کننده آرایش چشم کامان گفتیم که این دستمال مرطوب علاوه بر خاصیت پاک کنندگی، دارای ویتامین نیز است که پوست دور چشم را تغذیه نیز می‌کند و حتی لوازم آرایش‌های ضد آب را نیز به خوبی از روی چشم‌ها پاک می‌کند. این دستمال مرطوب از محصولات کامان این کار را بدون آسیب زدن به پوست حساس دور چشم انجام می‌دهد.

۴- در زمان استفاده از دستمال مرطوب دستان خود را به آرامی روی پوست خود بکشید

همان‌طور که از دستمال مرطوب برای پاک کردن آرایش استفاده می‌کنید، به یاد داشته باشید که برای این کار، به خصوص با پوست ظریف اطراف چشم، باید ملایم رفتار کنید. هیچ وقت دست خود را روی پوست خود محکم نکشید. اگر خیلی خشن باشید، می‌توانید به پوست خود آسیب برسانید و خب، این دقیقا عکس آن چیزی است که از پاک کردن اصولی آرایش انتظار دارید.

۵- از پاک کننده آرایش چشم استفاده کنید

گاهی اوقات یک دستمال مرطوب به شما کمک نمی‌کند تا ریمل مژه و خط چشم را به درستی پاک کنید. در این حالت، از یک پاک کننده آرایش دو فاز با پایه روغن استفاده کنید.

کمی از مواد پاک کننده آرایش را به یک پنبه یا پد آرایش پاک کن بریزید و آن را روی چشم بسته خود قرار دهید. بگذارید چند ثانیه بماند. این کار باعث می‌شود که مواد آرایشی در محلول پاک کننده آرایش چشم حل شوند و شما نیاز به فشار بسیار برای پاک کردن آنها نخواهید داشت.

بعد به آرامی پد را از روی چشم‌های خود بردارید و برای پاک کردن ادامه مواد، آن را به آرامی روی چشم‌های خود بکشید تا دیگر اثری از لوازم آرایش اطراف چشم باقی نماند.

۶- رژ لب خود را پاک کنید

نکات مهم در پاک کردن آرایش

حتی اگر بعد از یک روز طولانی فکر می‌کنید که دیگر اثری از رژلب روی لب‌های خود ندارید، اما باز هم باید برای پاک کردن آن اقدام کنید و نگذارید حتی ذره‌ای از ماده رژلب روی لب‌ها باقی بماند. برای پاک کردن رژلب از روی لب‌ها می‌توانید سراغ میسلارواتر بروید و با کمک یک پد آرایش پاک کن، آن را از روی لب‌های خود به طور کامل پاک کنید. فراموش نکنید که با پاک نکردن رژلب از روی لب‌ها می‌توانید باعث خشکی دور لب شوید و این مشکل می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد.

برای اینکه در طول روز لب‌هایی مرطوب و در عین حال رنگی داشته باشید، می‌توانید سراغ استفاده از بالم لب نیز بروید. بالم لب کامان می‌تواند انتخاب خوبی برای شما برای کاهش اثر مخرب رژلب از صبح تا شب روی لب‌ها باشد. البته که بعد از پاک کردن پوست صورت خود به صورت کامل، باید بالم لب را در روتین پوستی قبل از خواب نیز قرار دهید و آن را روی لب‌های خود برای مرطوب کردن بزنید.

۷- صورت خود را با شوینده‌های صورت تمیز کنید

وقتی آرایش خود را با یک دستمال مرطوب و پاک کننده آرایش بر پایه روغن پاک کردید، وقت آن است که صورت خود را تمیز کنید. از نکات مهم پاک کردن آرایش این است که به هیچ عنوان این مرحله را فراموش نکنید.

پاک کردن صورت با مواردی که در نکات قبل گفتیم، خوب است اما به شکل عمیق صورت را تمیز نمی‌کنند. این دو باید در کنار هم انجام شوند تا پوست هم به صورت سطحی و هم به صورت عمیق پاکسازی شود! برای شوینده سراغ مدل‌هایی بروید که فاقد صابون هستند و همچنین پارابن نیز ندارند. همچنین مدل مناسب پوست خود را بخرید و استفاده کنید.

۸- صورت را به خوبی آبکشی و آن را خشک کنید

نکات مهم در پاک کردن آرایش

بعد از اینکه صورت خود را کاملا تمیز کردید، تمام مواد پاک کننده را بشویید. سپس از یک حوله تمیز استفاده کنید تا صورت خود را خشک کنید. به یاد داشته باشید: حوله را با خشونت روی پوست خود نکشید!

۹) آبرسان و مرطوب کننده بزنید

آخرین مرحله استفاده از آبرسان و مرطوب کننده است. خب این مرحله خیلی با پاک کردن آرایش و نکات مربوط به آن ربط ندارد، اما واقعیت این است که این قسمت مهمی از روتین معمول پوست صورت است!

پس از از پاک کردن آرایش و پاکسازی صورت باید با درمان و آبرسانی، پوست خود را از خشکی محافظت کنید. به آرامی آبرسان را ابتدا روی پوست خود بزنید و بعد سراغ استفاده از مرطوب کننده بروید. برای اینکه پوست خود را به صورت عمیق آبرسانی کنید، بمب آبرسان کامان را به شما پیشنهاد می‌دهیم تا بتوانید این کار را به بهترین شکل ممکن و قبل از خواب انجام دهید.

سلام بر پوست سالم و درخشان

با انجام این مراحل با پوست دارای آرایش خود خداحافظی کنید و به پوست شاداب و سالم سلام کنید. ۹ نکته را که در بالا ذکر کردیم دنبال کنید تا صورت خود را از تمام آثار آرایشی به روش صحیح پاک کنید. این نکته را فراموش نکنید که صبح نیز در زمان خارج شدن از منزل از انجام اشتباهات آرایشی پرهیز کنید تا در طول روز نیز پوستی سالم داشته باشید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.