روش‌های مراقبت از پوست در تابستان

0 343

تابستان فصلی برای گذراندن تعطیلات کنار ساحل، برگزاری مهمانی‌ها و دورهمی‌ها و همچنین استخر و تفریحات آبی است. همچنین زمان خوبی برای مراقبت از پوست و اصلاح روش‌های قدیمی است. در تابستان روزها طولانی‌تر هستند و هوای گرم، خشک یا مرطوب می‌تواند بر پوست ما تأثیر متفاوتی نسبت به روزهای سردتر و تاریک‌تر زمستان بگذارد.

برخی از مراحل مراقبت از پوست در تابستان ممکن است به محل زندگی شما بستگی داشته باشد. به عنوان مثال، فردی که در شمال کشور زندگی می‌کند و با آب و هوای مرطوب سروکار دارد، ممکن است نسبت به فردی که در هوای کویری زندگی می‌کند، روتین پوستی آسان‌تری داشته باشد. اما مواردی مانند استفاده از ضد آفتاب و خودداری از دوش گرفتن بیش از حد برای همه مهم و ضروری است. در این مقاله نکاتی را بیان خواهیم کرد که به شما کمک می‌کند تا از پوست خود در فصل گرم سال مراقبت کنید.

کرم ضد آفتاب را اغلب استفاده کنید

اگر در تابستان‌های گذشته هیچ کاری برای پوست خود انجام ندادید، در این تابستان حتما از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

به دنبال ضد آفتاب‌هایی باشید که موارد زیر را داشته باشند:

  • حداقل SPF 30
  • حفاظت از انواع اشعه‌ها
  • محافظت از لب

مهم‌ترین چیز این است که شما باید از پوست خود در برابر نور خورشید محافظت کنید. اگر این کار را نکنید، پوست شما سریع‌تر پیر می‌شود و خطر ابتلا به سرطان پوست را نیز افزایش می‌دهد.

استفاده از ضد آفتاب در هر زمانی که نور خورشید به پوست شما می‌تابد، از جمله در ماه‌های زمستان نیز ضروری است. وقتی هوا گرم‌تر است و روزهای تابستان نیز طولانی‌تر هستند، مطمئنا زمان بیشتری را زیر نور خورشید سپری می‌کنیم.

روش‌های مراقبت از پوست در تابستان

بنیاد سرطان پوست می‌گوید استفاده روزانه از ضد آفتاب‌هایی با SPF 15 می‌تواند خطر ابتلا به ملانوما (به تومور با منشا سلول‌های ملانین‌دار می‌گویند) را تا ۵۰ درصد و سرطان سلول سنگفرشی (سرطان از یک نوع سلول بافت پوششی، سلول سنگفرشی است) را تا حدود ۴۰ درصد کاهش دهد. همچنین از پوست شما در برابر پیری زودرس نیز محافظت می‌کند. به همین خاطر، در تابستان معمولا توصیه می‌شود که از ضد آفتاب‌های قوی‌تر با SPF 30 استفاده کنید.

مورد دیگری که در زمان انتخاب و خرید کرم ضد آفتاب باید در نظر بگیرید، محافظت از پوست در برابر طیف گسترده‌ای از اشعه‌ها است؛ به این معنی که ضد آفتاب از پوست در برابر اشعه‌های UVA و UVB محافظت کند. طبق گفته متخصصان پوست، هر دو نوع اشعه ماوراء بنفش در ایجاد سرطان پوست نقش دارند.

پس از آن، نوع برند ضد آفتابی که استفاده می‌کنید عمدتاً به ترجیح شخصی بستگی دارد. البته که باید به نوع پوست خود نیز توجه کنید و ضد آفتاب را مناسب با پوست خود خریداری کنید.

نکته مهم دیگری که نباید فراموش کنید، این است که هر ۲ ساعت یک بار باید ضد آفتاب خود را تمدید کنید. علاوه بر این، در هر بار استفاده باید به اندازه دو بند انگشت از ضد آفتاب خود بزنید.

لب‌های خود را فراموش نکنید. آسیب خورشید روی لب‌ها دیرتر از پوست ظاهر می‌شود. در بیشتر موارد، تشخیص سرطان لب از روی لب‌ها قابل تشخیص است. بسیاری از برندها به طور خاص کرم ضد آفتاب برای لب تولید می‌کنند که در صورت پیدا کردن آن، سراغ موردی بروید که دارای حداقل SPF 30 باشد.

افرادی هستند که برای برنزه شدن از کرم ضد آفتاب استفاده نمی‌کنند. چیزی به نام برنزه شدن سالم وجود ندارد. تیره شدن پوست در پاسخ به اشعه ماوراء بنفش است که باعث آسیب به سلول‌های پوست شما می‌شود.

با استفاده از برنزه کننده، ظاهری آفتاب گیر به دست آورید. تا زمانی که به رنگ دلخواه خود برسید، هر روز دوباره از این محصول می‌توانید استفاده کنید.

پوست خود را مرطوب نگه دارید

روش‌های مراقبت از پوست در تابستان

به طور کلی، هوا در تابستان به اندازه زمستان خشک نیست. اما با این حال، دوری از مرطوب کننده را به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌کنیم، چرا که پوست شما همیشه نیاز به رطوبت دارد.

معمولا گفته می‌شود که مرطوب کننده‌های سنگین در گرمای تابستان، روی پوست احساس سنگینی دارند. پیشنهاد ما به شما استفاده از مرطوب کننده‌های سبک‌تر است.

اگر نسبت به استفاده از مرطوب کننده و پس از آن ضد آفتاب حس خوبی ندارید، می‌توانید یک مرطوب کننده با SPF پیدا کنید تا یک لایه محافظتی روی پوست خود ایجاد کنید. البته از این مرطوب کننده تنها در روز می‌توانید استفاده کنید و برای شب باید مرطوب کننده‌ای دیگر بزنید.

اما مرطوب نگه داشتن تنها محدود به پوست صورت نمی‌شود و باید پوست بدن و دست خود را هیدراته نگه دارید. لوسیون بدن کامان به شما کمک می‌کند تا در طول تابستان گرم و خشک پوستی شاداب و لطافت داشته باشید. لوسیون بدن کامان حاوی روغن نارگیل، بادام و آرگان، شی باتر، عصاره آلوئه ورا و ویتامین C می‌باشد که مجموعه این مواد پوست را تغذیه می‌کنند و لطافت به آن می‌دهند. هیالورونیک اسید از جمله موادی است که پای ثابت تمام لوسیون‌های بدن است و وجود این ماده در لوسیون بدن کامان نیز پوست را به صورت عمیق آبرسانی می‌کند. همان‌طور که گفتیم، ممکن است نتوانید از محصولات سنگین برای دوست خود استفاده کنید، به همین خاطر این لوسیون به دلیل خاصیت زودجذب بودن و همچنین سبک بودن، می‌تواند بهترین گزینه برای مصرف روزانه شما باشد.

سبک‌تر آرایش کنید

در روزهای گرم‌تر، استفاده از آرایش زیاد می‌تواند مانند یک لایه اضافی روی پوست به نظر برسد و اگر عرق کنید، آرایش شما به راحتی پاک می‌شود.

در این فصل، سعی کنید که از روتین آرایشی سبک‌تر استفاده کنید. با این کار پوست شما استراحتی نیز خواهد داشت. آرایش کمتر به پوست اجازه تنفس می‌دهد. مثل اینکه خوابیدن بدون جوراب به پاهای شما اجازه تنفس می‌دهد. آرایش نیز می‌تواند پوست را خفه کند و این در فصل گرما نیز بیشتر نمود دارد.

یک یا دو بار در هفته لایه برداری کنید

روش‌های مراقبت از پوست در تابستان

کرم ضد آفتاب برای تابستان ضروری است و همچنین، عرق کردن در تابستان می‌تواند به خنک شدن بدن کمک کند. اما هر دو می‌توانند روی منافذ شما تأثیر بگذارند. اینجاست که لایه برداری پوست اهمیت پیدا می‌کند.

لایه برداری به باز کردن منافذ و کاهش لکه‌ها کمک می‌کند، اما تمام متخصصان پوست به انجام به اندازه آن تاکید دارند. اگر آفتاب سوخته هستید، بهتر است لایه برداری نکنید. اجازه دهید پوست به خودی خود بدون محرک اضافی بهبود یابد.

در حالی که انجام بیشتر لایه برداری در تابستان نسبت به زمستان اشکالی ندارد، اما توصیه ما این است که آن را به یک یا دو بار در هفته محدود کنید. اگر این کار را زیاد انجام دهید، ظاهری سوخته خواهید داشت و پوست شما خشن، ترک خورده و پوسته پوسته می‌شود.

از لوازم و لباس‌های محافظ در برابر آفتاب استفاده کنید

هنگام اصلاح روتین مراقبت از پوست خود برای تابستان، فقط به دنبال راه‌هایی برای زیبایی پوست نباشید. پیشنهاد ما به شما این است که لباس را هم جدی بگیرید.

انتخاب‌هایی که برای تابستان می‌توانید داشته باشید تا با کمک آنها پوستی سالم به وجود آورید، شامل موارد زیر می‌شود:

  • کلاه‌های لبه پهن
  • عینک آفتابی UV-400
  • لباس‌های تیره رنگ با پارچه‌های نخی با جاذب UV

کلاه می‌تواند به محافظت از صورت و چشم‌ها در برابر نور خورشید کمک کند. عینک آفتابی نیز برای این کار کمک کننده است. شاید باور نکنید، اما استفاده نکردن از عینک آفتاب باعث بروز چین و چروک دور چشم‌ها می‌شود. برای پیشگیری از این اتفاق، پیشنهاد می‌کنیم به دنبال یک جفت عینک با UV-400 باشید.

در مورد لباس‌ها، پارچه‌های بافته شده مانند جین گشاد و با رنگ‌های تیره بهترین محافظت را در برابر نور خورشید دارند.

صورت خود را بشویید، اما نه به طور مداوم

روش‌های مراقبت از پوست در تابستان

وقتی هوا گرم است، ممکن است نیاز به شستن مداوم صورت یا دوش گرفتن داشته باشید. کارشناسان توصیه می‌کنند که از شستشوی زیاد خودداری کنید.

بدن شما به طور طبیعی رطوبت تولید می‌کند که همین موضوع باعث می‌شود که آب در پوست حفظ شود. وقتی پوست را به صورت مکرر می‌شویید، قسمت بالای پوست ممکن است کم آب شود.

توصیه ما به شما این است که یک بار در روز و بعد از ورزش دوش بگیرید. صبح و شب صورت خود را با یک پاک کننده ملایم و آب ولرم بشویید. همچنین می‌توانید بعد از جلسات ورزشی، بدن خود را با آب ولرم بشویید.

سخن پایانی

تابستان معمولا گرم‌تر و آفتابی‌تر از زمستان است. به همین خاطر، طبیعی است که پوست شما نیازهای متفاوتی داشته باشد. زمانی که زمان بیشتری را زیر نور خورشید می‌گذرانید، مهم است که از ضد آفتاب استفاده کنید. برای محافظت از پوست در برابر پیری زودرس و سرطان پوست، یک ضد آفتاب با SPF 30 پیدا کنید و هر ۲ ساعت یک بار آن را تمدید کنید.

یک مرطوب کننده سبک را امتحان کنید و آرایش خود را سبک‌تر کنید و بیش از یک بار در هفته لایه برداری نکنید. اگر می‌خواهید پوستی درخشان و سالم داشته باشید، مرطوب کننده را نیز از روتین پوستی خود حرف نکنید. لباس‌ها را نیز متناسب با فصل انتخاب کنید و سعی کنید از عینک آفتابی نیز استفاده کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.