عوارض استفاده طولانی مدت از کاندوم تاخیری

0 16,652

یکی از مشکلاتی که معمولا در رابطه‌های جنسی پیش می‌آید این است که ارگاسم از سمت آقایان سریع اتفاق می‌افتد و بعد ممکن است خانم‌ها لذتی از رابطه نبرند. به همین خاطر معتبرترین برندهای کاندوم به فکر ساخت کاندوم و دیگر محصولاتی افتادند که بتوانند زود انزالی را در آقایان کاهش دهند.

یکی از این محصولات کاندوم تأخیری است که روش کار آن به این صورت است که بی حسی موضعی در آقایان به وجود می‌آورد که خود این بی حسی، باعث بالا بردن آستانه تحریک پذیری می‌شود و در نهایت نیز ارگاسم را به تأخیر می‌اندازد.

عوارض کاندوم تأخیری

کاندوم تأخیری تمام مزایای کاندوم که در مقاله کاندوم چیست گفتیم، را به صورت یکجا دارد و علاوه بر طولانی کردن زود انزالی، کاهش خطر ابتلا به بیمار‌ی‌های مقاربتی و حتی دیگر بیماری‌ها و جلوگیری از بارداری ناخواسته را به همراه دارد. اما این محصول نیز مانند هر محصول دیگری می‌تواند معایب و مضرات خاص خود را نیز داشته باشد و اگر بخواهید از آن به عنوان وسیله‌ای مداوم برای رابطه جنسی خود استفاده کنید، باید این معایب را بدانید و در مورد خطرات استفاده مداوم از آن آگاه باشید. در ادامه درباره عوارض استفاده زیاد از کاندوم تأخیری خواهیم گفت.

حساسیت به مواد آلرژی‌زا

بیشتر کاندوم‌ها از جنس لاتکس ساخته می‌شوند و برای افرادی که به این ماده حساسیت دارند، کاندوم‌های با جنس پلی اورتان و پلی ایزوپرن که نوعی مصنوعی از لاتکس است، نیز در بازار وجود دارد. اما در مورد کاندوم‌های تأخیری موادی به نام لیدوکائین و بنزوکائین نیز وجود دارد که این دو همان خاصیت بی حس کنندگی را در مرد ایجاد می‌کنند. برخی کاندوم‌های تأخیری، همچنین دارای مواد اسپرم کش و همچنین روان کننده نیز هستند. مسلما فردی که به یکی از این مواد حساسیت داشته باشد، نمی‌تواند سراغ استفاده از کاندوم‌های تأخیری برود. به همین خاطر باید قبل از خرید کاندوم حساسیت به لاتکس، مواد بی حس کننده و همچنین روان کننده‌ها و اسپرم کش‌ها را در خود بررسی کنید.

حساسیت به لاتکس اگر زیاد باشد، می‌تواند باعث بروز مشکلات بسیار وحشتناکی شود که برخی از آنها حتی می‌توانند تهدید کننده زندگی نیز باشند. آلرژی به لاتکس معمولا با علائمی مانند جوش، تحریکات پوستی، بثورات و کهیر، آبریزش بینی، خارش و در موارد شدیدتر مانند انقباض مجاری تنفسی و افت فشار خون همراه است. در صورت بروز یکی از موارد حساسیت به کاندوم در هر کدام از زوجین، باید نوع کاندوم خود را عوض کنید و سراغ کاندوم‌هایی با ماده اورتان و پلی ایزوپرن بروید.

تأثیر بر نعوظ

عوارض استفاده از کاندوم تاخیری

یکی از متداول‌ترین مشکلات استفاده از کاندوم خصوصا کاندوم‌های تأخیری این است که نعوظ به مرور از بین می‌رود. این مورد در چندین بررسی مشخص شده است و به طور خاص، در بررسی‌ها مشخص شده است که حدود ۳۷ درصد مردان هنگام استفاده از کاندوم کاهش نعوظ را مشاهده کردند. این مشکل از نظر علمی به نام اختلالات نعوظ مرتبط با کاندوم (CAEP) مشهور است که هنوز هم توسط محققان بر روی آن تحقیق انجام می‌شود.

ریسک بارداری

در هر صورت استفاده از کاندوم به طور ۱۰۰ درصد از بارداری جلوگیری نمی‌کند و این در مورد کاندوم‌های تأخیری نیز صدق می‌کند. شما با استفاده از کاندوم‌های تأخیری تنها می‌توانید تا  ۹۸٪ از بارداری جلوگیری کنید و این رقم به صفر نمی‌رسد. اما با توجه به استفاده نادرست از کاندوم و داشتن اثر بی حسی در کاندوم تأخیری این اثربخشی حتی می‌تواند به ۸۵٪ نیز برسد. این بدان معناست که در هر ۱۰۰ مورد استفاده از کاندوم ۱۵ مورد به بارداری منجر می‌شود و این هشدار را در استفاده درست از کاندوم به افراد می‌دهد. بنابراین، می‌توان یکی از عوارض مهم استفاده از کاندوم‌های تأخیری را احتمال بارداری دانست که باید در استفاده مداوم از آنها خودداری کرد و همچنین به دنبال راه استفاده درست از کاندوم بود.

تاثیر بر لذت جنسی

مهم‌ترین بخش هر رابطه جنسی لذت دو طرف است که آن رابطه را جذاب‌تر می‌کند. کاندوم به خودی خود تماس فیزیکی را محدود می‌کند و حس لامسه و گرمای بدن را منتقل نمی‌کند و این میزان با استفاده مکرر از کاندوم تأخیری بسیار بیشتر می‌شود. به همین خاطر بی حسی موجود در کاندوم‌های تأخیری لذت از رابطه جنسی را به مرور دچار اختلال می‌کند. همچنین باید در نظر داشت که مواد بی حسی موجود در کاندوم‌های تأخیری همگی شیمیایی هستند و استفاده مداوم از آنها بدن را دچار مقاومت می‌کند و برای رسیدن به لذت در رابطه باید انرژی زیادی صرف شود.

انتقال عفونت‌های مقاربتی

عوارض استفاده از کاندوم تاخیری

انواع بیماری‌های مقاربتی یکی از مهم‌ترین دلیل برای استفاده از کاندوم هستند تا بتوان از ابتلا به آنها جلوگیری کرد. کاندوم در انواع مختلف می‌تواند بدن افراد را از ابتلا به بیماری‌هایی مانند کلامیدیا و سوزاک محافظت کند. استفاده مکرر از کاندوم‌های تأخیری باعث به وجود آمدن بی حسی در آلت می‌شود و به همین خاطر ممکن است فرد خارج شدن و پاره شدن کاندوم هنگام رابطه را متوجه نشود و به همین ترتیب بیماری‌ها مقاربتی به فرد مقابل منتقل شود. به همین خاطر باید سلامت جسم و بدن خود را در اولویت قرار دهید و در استفاده از کاندوم‌های تأخیری تعادل را رعایت کنید.

نتیجه گیری

کاندوم‌های تأخیری می‌توانند مشکل زود انزالی در مردان را برطرف کنند و باعث افزایش لذت در رابطه جنسی می‌شوند. اما استفاده از هر محصولی اگر از حد خود گذر کند، می‌تواند عوارض نیز داشته باشد. این عوارض ممکن است به احتمال وقوع بارداری یا ابتلا به بیماری‌ها ربط داشته باشد و حتی ممکن است باعث بروز آلرژی شود. به هر حال باید تعادل را در استفاده از این محصول رعایت کنید و اگر مشکلاتی که عنوان کردیم برای ما پیش آمد، حتما به پزشک مراجعه کنید تا برای رفع آنها سریعا اقدام کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.