چرا موهایم وز می‌شود؟ راه‌هایی برای درمان وزی مو

0 677

وزی مو یکی از مشکلاتی است که آدم را کلافه می‌کند، اما درمان آن غیرمکن نیست. وزی مو در اثر خشکی مو به وجود می‌آید که در واقع رطوبتی درون تارهای مو وجود ندارد. از قضا هوای مرطوب و رطوبت بالا نیز باعث بدتر شدن موهای وز می‌شود. دلیل آن این است که موهای خشک بیشتر تمایل به جذب رطوبت هوا دارند و این موضوع باعث می‌شود که کوتیکول یا لایه بیرونی مو به جای صاف بودن، وز شود. کوتیکول‌ها به میزان مشخصی در مو وجود دارند که در هوای مرطوب از هم جدا می‌شوند و افزایش می‌یابند. در این حالت موهای شما وز و حالت‌دار می‌شود.

هر چیزی که مو را خشک کند می‌تواند وزی مو را بیشتر کند. این شامل شامپوهایی می‌شود که قلیایی هستند و محصولاتی مانند ژل‌های حالت دهنده که حاوی الکل هستند نیز می‌شود. ابزارهای حالت دهنده موها که از حرارت برای دادن حالت استفاده می‌کنند نیز می‌توانند خشکی مو را دو چندان کنند، وزی را بیشتر و حتی باعث بروز موخوره شوند.

اما این مشکل مطمئنا راه درمان دارد و متخصصان این امر برای درمان آن راه حال‌هایی برای شما دارند. در ادامه این مقاله به بررسی راه حال‌های وزی مو می‌پردازیم.

۱. با اصلاح و کوتاهی مو آغاز کنید

با این کار از شر موهای خشک شده خود خلاص می‌شوید. موخوره‌هایی که در انتهای موهای خود دارید باعث می‌شوند که وزی موهای شما تشدید شود، بنابراین بهتر است وقتی شروع به ترمیم موهای وز خود می‌کنید، ابتدا موهای خود را کوتاه کنید. اگر در منطقه‌ای با رطوبت بالا زندگی می‌کنی، توصیه می‌کنیم که زدن موها را به صورت لایه لایه انجام ندهید و سراغ مدل‌های صاف و یکدست بروید. این مدل موها میزان وزی را کمتر نشان می‌دهند.

۲. دمای آب را کم کنید

درمان وزی مو

اگرچه دوش آب گرم ممکن است بر روی عضلات احساس خوبی داشته باشد، اما فایده چندانی برای موهای شما ندارد. دمای آب می‌تواند باعث بالا رفتن کوتیکول شود و وقتی کوتیکول‌ها افزایش پیدا می‌کنند، موها به رطوبت بیشتری احتیاج پیدا خواهند کرد. این لزوماً به این معنی نیست که شما باید درجه گرما را به پایین حد برسانید تا سرما بخورید؛ خیر، تنها کاری که باید بکنید این است که کمی درجه گرمای آب را کمتر کنید.

۳. محصولات شستشوی موی خود را هوشمندانه انتخاب کنید

محصولات و شامپوهایی که میزان الکل بالایی دارند، به طور قابل توجهی میزان آب و رطوبت موها را کم می‌کنند و باعث می‌شوند موها به دنبال رطوبت بدن باشند. برای کاهش وز شدن مو و در زمان انتخاب شامپوی مناسب، از شامپوهایی با ترکیبات آبرسان مانند گلیسیرین استفاده کنید که یک ماده مرطوب کننده عالی است؛ به این معنی که رطوبت اضافی هوا را جذب می‌کند و یک پوشش محافظ روی تارهای مو ایجاد می‌کند. همچنین سعی کنید سراغ شامپوهای دارای سولفات نیز نروید.

هنگام خرید محصولات کامان شما با طیف وسیعی از شامپوها از جمله شامپو ضد ریزش کامان مواجه خواهید شد که تمامی آنها فاقد سولفات هستند و در ترکیبات خود مواد مغذی و کراتینه مو را نیز دارند. به همین خاطر علاوه بر تمیز کردن موها، آنها را کراتین، صاف و نرم می‌کنند و همچنین مواد مغذی را به تارهای موی شما می‌رسانند.

۴. نرم کننده، نرم کننده و نرم کننده

ممکن است فکر کنید در هر بار دوش گرفتن تنها باید موهای خود را شامپو بزنید، اما این تنها کار شما در مراقبت از موها در حمام نیست. حتی بهترین شامپوهای ضد وزی مو نیز می‌توانند روغن‌های طبیعی و مرطوب کننده‌های طبیعی مو را از بین ببرند. به همین خاطر شما باید در حمام در کنار شامپو از نرم کننده نیز استفاده کنید. در زمان زدن نرم کننده دقت کنید که آن را به کف سر خود نزنید، چرا که این کار باعث چرب شدن پوست سر شما می‌شود.

۵. ماسک مو بزنید

درمان وزی مو

موهای وز شده به شدت نیاز به انجام درمان‌هایی کارآمد دارند. به همین خاطر، نیاز است که هفته‌ای یک بار روی موهای تمیز خود ماسک مو بگذارید و سپس آبکشی کنید. موادی مانند روغن نارگیل، روغن آرگان و تقریباً هر روغن دیگری (نه روغن مکانیکی) می‌توانند موهای شما را به طور شگفت آوری صاف و براق کنند؛ به همین دلیل ما ماسک موهای دافی و کامان را به شما پیشنهاد و توصیه می‌کنیم. در ترکیب این ماسک‌ها از مواد مغذی مانند بیوتین، زینک، کراتین و روغن آرگان استفاده شده است که می‌توانند برای درمان وزی موهای شما بهترین انتخاب باشند.

۷. برای آراستن موهای خود روش مناسبی را انتخاب کنید

مهم‌ترین دلیلی که باعث وزی موهای شما و گره خوردن آنها می‌شود این است که بعد از حمام با حوله به شدت موها را خشک کنید. یکی از کارهایی که شما بعد از هر حمام باید انجام دهید این است که باد کم آن را خشک کنید و قبل از آن نیز از روغن آرگان به ساقه موهای خود بزنید. یکی از پرفروش‌ترین محصولات کامان که بسیار طرفدار دارد، روغن موی آن است که می‌توانید برای این کار از آن استفاده کنید. از شانه کردن موهای خود بلافاصله بعد از حمام خودداری کنید. برای موهایی که به شدت فر هستند توصیه می‌کنیم که بعد از حمام از کمی روغن نارگیل استفاده کنند.

۸. موهای وز را از گرما محافظت کنید

درمان وزی مو

توصیه ما به شما این است که استفاده از ابزارهای گرم روی موهای خود را به حداقل برسانید، اما در روزهایی که نمی‌توانید بدون آنها موهای خود را حالت دهید، توصیه می‌کنیم از وسایلی استفاده کنید که کمترین ضرر را دارند.

۹. در زمان استفاده از سشوار موهای قسمت‌های دیگر را جمع کنید

اگر موهای فر یا موج دار دارید، سشوارها احتمالاً بدترین دشمن شما هستند؛ اما با کمی اصلاح روش در استفاده از آنها، می‌توانند به بهترین دوست شما در مبارزه با وزی مو تبدیل شوند. کافی است برای سشوار کشیدن موها، ابتدا موهای خود ا تقسیم کنید و غیر از آن قسمتی که قصد دارید سشوار بکشید، باقی را جمع کنید. سوار کشیدن در حالت کاملا باز می‌تواند وزی موهای شما را تشدید کند.

اگر می‌خواهید موهای صاف‌تری داشته باشید، درمان‌های خانگی برای شما وجود دارد که می‌توانند رطوبت را به موهای شما برگردانند. برخی از این درمان‌ها استفاده از مواد زیر است:

  • سرکه سیب
  • روغن نارگیل
  • روغن آرگان
  • آووکادو
  • تخم مرغ

سخن پایانی

خشک شدن موها باعث وز شدن موها می‌شود که به همین خاطر به دنبال راهی برای جذب رطوبت هستند و با جذب رطوبت شما آنها را به صورت وز مشاهده می‌کنید. با استفاده از روش‌هایی که در این مقاله عنوان کردیم، می‌توانید وزی موهای خود را کاهش دهید. همچنین می‌توانید به فروشگاه لوکس ایرانا نیز سر بزنید و تمام محصولات مراقبت از مو مانند ماسک، شامپو، روغن و آبرسان مو را از آنجا تهیه کنید تا موهای شفاف و براق داشته باشید.  شما حتی می‌توانید در مقالات قبل ما نقد و بررسی آبرسان مو هیرواتر کامان را بخوانید.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.