چگونه از مو در برابر آلودگی هوا مراقبت کنیم؟

0 757

ثابت شده است که آلودگی هوا یک مشکل بزرگ برای محیط زیست، حیات وحش و انسان است. انتشار آلاینده‌ها در هوا از مصرف و تولید انرژی و حتی افزایش میزان خودروها در خیابان‌ها است. در حال حاضر بسیاری از افراد هستند که در مورد آلودگی هوا نگرانی دارند و با کاهش مصرف سوخت در خیابان‌ها به کاهش آلودگی هوا کمک می‌کنند، اما متاسفانه باز هم آلودگی هوا وجود دارد و کارخانه‌ها و مراکز آلوده کننده هوا کار خود را تعطیل نمی‌کنند. با این حال، حتی کمترین میزان آلودگی می‌تواند اثرات مخرب بسیاری روی ما داشته باشد. اثرات آلودگی هوا روی لایه بیرونی بدن انسان مانند پوست و مو قابل مشاهده است.

شما با زدن کرم‌های مراقبتی روی پوست خود می‌توانید تا حدی از آلودگی روی پوست خود جلوگیری کنید، اما موها بیشتر در تماس مستقیم با آلودگی هستند. کاری که اکثر ما برای محافظت از موهای خود انجام می‌دهیم این است که سراغ انتخاب شامپو مناسب برای این مواقع می‌رویم که خب معمولا نیز شامپوهای روزانه و سبک بهترین انتخاب هستند. اما فقط تمیز نگه داشتن موها برای رهایی از این آلودگی خطرناک کافی نیست. آلاینده‌های موجود در محیط می‌توانند روی پوست سر شما بنشینند و باعث ریزش مو و بسیاری مشکلات دیگر شوند.

در این مقاله در مورد اثرات آلودگی هوا بر روی موهای شما صحبت خواهیم کرد و اینکه چگونه می‌توانید از موهای خود در برابر آلودگی محافظت کنید.

آلودگی هوا چگونه روی موهای شما تأثیر می‌گذارد؟

مراقبت مو در آلودگی هوا

وقتی از آلودگی هوا در شهرهای بزرگ و کوچک صحبت می‌کنیم، بیشتر به مهی از دود و تغییرات محیطی اشاره می‌کنیم که با چشم غیر مسلح می‌توانیم ببینیم. اما آلودگی همچنین شامل ذرات دود، کپک، کثیفی و سایر موادی را که از کارخانه‌ها و وسایل نقلیه ساطع می‌شوند، نیز گفته می‌شود. وقتی در یک محیط آلوده قرار می‌گیرد، تمام این موارد می‌توانند روی پوست و موهای شما بنشینند.

آلودگی هوا ممکن است باعث خارش و پوسته پوسته شدن پوست سر شود که ما به آن شوره سر می‌گوییم و اگر به آن توجه نکنیم وضعیت بدتر می‌شود. حتی این وضعیت می‌تواند موهای شما را ضعیف کند و باعث ریزش مو می‌شود. موهای شکننده، خشک و موخوره نیز در نتیجه قرار گرفتن بیش از حد در معرض آلودگی است.

چگونه تاثیر آلودگی هوا بر روی موهای خود را کاهش دهیم؟

اگرچه هیچ راهی برای محافظت کامل موها از عوامل محیطی وجود ندارد، اما همچنان می‌توانید عادات زیر را برای کاهش اثرات آلودگی هوا بر روی مو و حفظ سلامت آن‌ها اتخاذ کنید.

هنگام خارج شدن از خانه موهای خود را بپوشانید

هنگامی که بیرون می‌روید، روسری دارید و از تماس مستقیم با آلاینده‌ها جلوگیری می‌کند. همچنین زمانی که برای مدت طولانی بیرون می‌روید، موهای خود را باز نگذارید. موهای خود را با یک کش یا گیره ببندید.

زیاد شامپو نزنید

مراقبت مو در آلودگی هوا

همه می‌دانیم که ماندن در معرض آلودگی هوا ممکن است موهای شما را چرب کند. اما شستن موها با شامپو آن هم به صورت روزانه به هیچ عنوان کار خوبی نیست، زیرا روغن‌های طبیعی را که برای داشتن موهای سالم ضروری هستند را از بین می‌برد. موهای خشک و شکننده بیشتر در معرض آسیب ناشی از آلودگی هستند، زیرا ایمنی لازم برای مراقبت از خود را ندارند؛ بنابراین، پیشنهاد می‌کنیم در روتین مراقبتی مو خود از شامپو فقط ۳ تا ۴ بار در هفته استفاده کنید. اگر موهای خشکی دارید، سراغ شامپوهای بدون سولفات بروید. در لوکس ایرانا شما می‌توانید شامپوهایی بدون سولفات که همه از محصولات کامان هستند را پیدا کنید و مناسب جنس موهای خود خرید کنید.

خرید شامپو

به اندازه مناسب از نرم کننده مو استفاده کنید

اگر موهای چرب دارید، ممکن است حس کنید که نیاز به نرم کننده ندارید. با این حال، برای حفظ ایمنی طبیعی موهای خود، مهم است که از یک نرم کننده با کیفیت خوب استفاده کنید. وقتی موهایتان را شامپو می‌زنید، کوتیکول مو باز می‌شود و نرم کننده آن‌ها را دوباره محکم می‌کند تا مواد مغذی را درون موها نگه دارد و آلاینده‌ها نتوانند آسیب زیادی به موها وارد کنند.

همیشه موهای خود را در بهترین حالت آبرسانی نگه دارید

همان‌طور که در بالا گفته شد، خشکی بیش از هر چیزی می‌تواند به موهای شما آسیب برساند. از این رو، آبرسانی به موهای شما کمک می‌کند تا ایمنی طبیعی را داشته باشند. نرم کننده‌ها و ماسک‌های مو می‌توانند برای آبرسانی موها و تقویت ریشه‌ها مفید باشند. موادی مانند روغن جوجوبا و روغن آرگان برای آبرسانی به موهای شما بسیار مفید هستند.

با روغن موهای خود را تقویت کنید

مراقبت مو در آلودگی هوا

چه در منطقه‌ای با آلودگی بالا زندگی کنید و چه محل زندگی ما آلودگی کمتری داشته باشد، استفاده از روغن‌های ضروری برای مو بسیار مهم است. استفاده از روغن‌های مو، به حفظ استحکام موهای شما کمک می‌کند و از آلودگی محیطی و همچنین آسیب‌های ناشی از استفاده از دستگاه‌های حرارتی جلوگیری می‌کند. انتخاب روغن مناسب بسیار مهم است.

روغن موی هیرواتر کامان، پیشنهاد ما به شما برای تقویت و افزایش استحکام موهای شما است. این محصول حاوی ترکیبات ضروری ساقه مو مانند کراتین، آنتی اکسیدان، روغن بادام، روغن آرگان و روغن نارگیل است که موها را ترمیم می‌کند و وزی و مجعد بودن موها را از بین می‌برد. روغن مو کامان با دارا بودن تکنولوژی فیبروکراتین درخشان کننده مو است و الکتریسیته ساکن و خشکی مو را از بین می‌برد. همچنین این محصول آبرسان و رطوبت دهنده مناسب برای پوست سر است.

خرید روغن مو هیر واتر کامان

با موهای خود آرام برخورد کنید

قرار گرفتن مداوم در معرض آلودگی هوا کیفیت موهای شما را به خطر می‌اندازد و موهای ضعیف بیشتر مستعد ابتلا به مشکلات دیگری مانند شوره سر، خشکی پوست سر و ریزش مو هستند. در چنین شرایطی، باید مراقبت بیشتری از موهای خود داشته باشید و سراغ راه های خانگی برای جلوگیری از ریزش مو بروید. هنگام شانه زدن آرام‌تر این کار را انجام دهید. از یک شانه دندانه پهن استفاده کنید. اگر موهای آسیب دیده دارید، از استفاده از وسایل حرارتی خودداری کنید.

مراقبت مو در آلودگی هوا

در کنار این درمان‌ها، باید به رژیم غذایی خود نیز توجه کنید. غذاهای غنی از ویتامین C بخورید؛ سراغ خوراکی‌های دارای آنتی اکسیدان بروید که به بدن شما قدرت مبارزه با اثرات مضر آلودگی را می‌دهند. شما همچنین می‌توانید یک تصفیه کننده هوا برای داخل خانه تهیه کنید تا موهای شما حداقل برای چند ساعت در روز هوای سالم را تنفس کند. سالم غذا بخورید، موهای خود را درست پاکسازی کنید و آن را همیشه هیدراته نگه دارید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.