چرا باید از لوسیون بدن استفاده کنیم؟

0 602

وقتی صحبت از محصولات مراقبت از پوست می‌شود، بسیاری هنوز نمی‌دانند که لوسیون بدن چیست؟ و حتی این محصول چه تفاوتی با کرم دارد. لوسیون یکی از پرمصرف‌ترین محصولات مراقبت از پوست است که آن را به صورت کامل آبرسانی و همچنین مرطوب می‌کند. بیشتر لوسیون‌های بدن برای حفظ نرمی پوست، صاف و سالم شدن پوست طراحی شده‌اند، اما علاوه این موارد خاصیت ضد پیری و همچنین خوشبو کنندگی بدن را نیز دارند.

لوسیون‌های بدن نسبت به کرم‌ها چسبناک‌تر هستند، زیرا حاوی درصد بیشتری آب هستند. این موضوع باعث می‌شود که روی پوست بدن سبک‌تر به نظر بیایند و پخش شدن آنها در یک منطقه بزرگ از پوست آسان‌تر شود. این محصول یا به صورت تیوپی عرضه می‌شود و یا آن را در بسته‌های پمپی مشاهده می‌کنید که خب حجم آنها بیشتر است. این موضوع در مورد لوسیون بدن کامان صدق می‌کند و اگر مدل‌های پمپی آن را خریداری کنید، می‌توانید در خانه و به صورت همزمان چندین نفر از آن استفاده کنید و در قبال آن هزینه‌ای معقولی پرداخت کنید.

استفاده از لوسیون به روز صورت بسیار راحت است چرا که خیلی سریع جذب پوست می‌شود و شما آن حس چرب بودن و سنگین را از آن نخواهید گرفت. این یکی از اصلی‌ترین موارد در تفاوت لوسیون و کرم است.

چگونه از لوسیون بدن استفاده کنیم؟

دلایل استفاده از لوسیون بدن

پوست خشک و سفت برای همه ناراحت‌کننده است. اگر سراغ خرید بهترین لوسیون‌های بازار بروید، می‌توانید نرمی و لطافت را به پوست برگردانید و در نهایت به جوان‌تر شدن پوست کمک کنید. یک روتین مراقبت از پوست می‌تواند پوست شما را سالم و مرطوب نگه دارد. اما چگونه می‌توان از لوسیون بدن استفاده کرد؟ اجازه دهید این مورد را برای شما شرح دهیم:

مرحله ۱: لوسیون بدن مناسب برای نوع پوست خود را انتخاب کنید.

مرحله ۲: از لوسیون بدن بلافاصله بعد از حمام استفاده کنید، زیرا پوست شما بیشتر تشنه است و پوست مرطوب لوسیون را به راحتی جذب می‌کند.

مرحله ۳: به اندازه یک سکه ار لوسیون را روی کف دست خود بمالید و از پایین به بالای پوست خود شروع به زدن کنید.

مرحله ۴: لوسیون را به طور یکنواخت در هر قسمت از بدن خود بزنید و بخش به بخش کار کنید تا مطمئن شوید که قسمتی از پوست شما بدون پوشش باقی نمانده است.

مرحله ۵: از محصولات جداگانه برای صورت و بدن خود استفاده کنید. لوسیون بدن برای بدن فرموله شده است و پوست لطیف صورت نیاز به کرم مخصوص صورت دارد.

۴ مزیت اصلی لوسیون بدن

دلایل استفاده از لوسیون بدن

استفاده منظم از لوسیون‌های بدن می‌تواند فواید شگفت انگیزی داشته باشد. این فواید شامل موارد زیر می‌شود:

  • پوست خشک را آبرسانی می‌کند؛ پوست شما ممکن است به دلایل مختلف خشک شود. سن، آب و هوا و گاهی اوقات عدم مراقبت مناسب می‌تواند منجر به خشکی پوست و پوسته پوسته شدن آن شود. استفاده روزانه از لوسیون بدن می‌تواند به جبران رطوبت از دست رفته کمک کند و این اطمینان را به شما می‌دهد که پوستی نرم و لطیف داشته باشید.
  • تکه‌های زبر، به‌ویژه پینه‌ها را التیام می‌دهد؛ در برخی نواحی پوست بدن مانند اطراف آرنج یا زانو ممکن است زبری را احساسات کنید که اتفاقا خیلی هم آزاردهنده است. با استفاده از لوسیون بدن بعد از حمام یا قبل از خواب می‌توانید به مرور این زبری را درمان کنید. همچنین ممکن است شغلی داشته باشید که باید ساعت‌ها بایستید و یا اینکه مجبور باشید در تماس خاک و با پای برهنه قدم بزنید. با استفاده منظم از یک لوسیون مناسب می‌توانید زبری پوست خود را التیام دهید و آن را مانند بقیه بدن صاف و ابریشمی کنید.
  • احساس و بوی خوب دارد؛ لوسیون بدن با نرم و لطیف کردن و همچنین خوشبو کردن بدن، حس تازگی و طراوت را به شما هدیه می‌دهد. رایحه ملایم لوسیون بدن همچنین می‌تواند آرامش‌بخش و مرطوب کننده باشد و تاثیر مثبت بلندمدتی بر روی پوست و حس شما بگذارد.
  • به پوست درخشش می‌دهد؛ لوسیون‌های بدن انواع مختلفی دارند و هر کدام هدفی خاص دارند؛ که این اهداف از رایحه‌های ملایم گرفته تا اثر مرطوب‌کنندگی و تغذیه عمیق متفاوت هستند. در هر صورت، پوست سالم نتیجه‌ای را به همراه دارد که یکی از مهم‌ترین آنها این است که می‌توانید درخششی طبیعی را در پوست خود مشاهده کنید که ممکن است تا مدت‌ها اثر آن باقی بماند.

ترکیبات لوسیون بدن

دلایل استفاده از لوسیون بدن

هنگام انتخاب لوسیون بدن برای پوست خود، مهم است که بدانید این محصول حاوی چه موادی است. هر نوع پوستی مشکلات منحصر به فرد خود را دارد و مهم است که بدانید چه چیزی روی پوست خود می‌گذارید تا از هرگونه آسیب و واکنش غیرمنتظره جلوگیری کنید. اینها برخی از رایج‌ترین مواد موجود در لوسیون بدن هستند:

  • سرامیدها؛ سرامیدها مولکول‌های لیپیدی هستند که در غشای سلول‌های پوست یافت می‌شوند و به جلوگیری از از دست دادن رطوبت کمک می‌کنند. سرامیدها به حفظ و بازیابی عملکرد سدی پوست کمک می‌کنند و با کمک این ویژگی، رطوبت را در پوست محبوس می‌کنند.
  • اسیدهای چرب ضروری؛ همچنین به عنوان چربی‌های سالم شناخته می‌شوند که سوخت مورد نیاز سلول‌ها را برای انجام فرآیندهای بیولوژیکی فراهم می‌کنند. بدن به خودی خود اسیدهای چرب ضروری تولید نمی‌کند، بنابراین آنها باید از رژیم غذایی یا لوسیون جذب پوست شما شوند. پوست برای حفظ رطوبت و سلامت و درخشندگی خود به این مواد نیاز دارد.
  • گلیسیرین، گلیکول‌ها و پلیول‌ها؛ این مواد دارای قدرت خاصی در جذب و حفظ رطوبت هستند و آنها را در صابون‌ها و پاک‌کننده‌ها می‌توان بیشتر از هر محصولی مشاهده کرد. وجود این مواد به این معنی است که پوست شما در هنگام استفاده از محصولات گفته شده از رطوبت طبیعی خود محروم نخواهد ماند.
  • اسید هیالورونیک؛ مولکول هیالورونیک اسید حدود ۱۰۰۰ برابر وزن خود آب جذب می‌کند. این ماده یک عمل آبرسانی سریع و موثر را ارائه می‌دهد که باعث حفظ رطوبت در کلاژن و الاستین می‌شود. اگر پوست چرب دارید، هیالورونیک اسید در لوسیون برای شما بسیار ایده‌آل است چرا که سبک، غیرچرب و بدون عوارض است که حتی برای پوست‌های مستعد آکنه نیز مفید است.
  • پپتیدها؛ پپتیدها آمینو اسیدهایی هستند که به پوست شما این دستور را می‌دهند تا درست فعالیت کند. آنها همچنین به پوست شما کمک می‌کنند تا کلاژن تولید کند که با کاهش چین و چروک در طول زمان، پوست را جوان نگه می‌دارد. پپتیدها همچنین برای درمان خشکی پوست و به حداقل رساندن علائم بیماری‌های پوستی مانند روزاسه، پسوریازیس و درماتیت مفید هستند.
  • ویتامین E؛ این ماده ضروری به عنوان ماده‌ای برای آبرسانی پوست، افزایش خاصیت ارتجاعی و حتی محافظت در برابر رادیکال‌های آزاد عمل می‌کند. این امر آن را به یک ماده ضد پیری ایده‌آل تبدیل کرده و از این رو، امروزه بیشتر محصولات مراقبت از صورت و بدن شامل ویتامین E هستند.
  • آنتی اکسیدان‌ها؛ آنتی اکسیدان‌ها با رادیکال‌های آزاد، آسیب سلولی و چین و چروک مبارزه می‌کنند و واقعا برای پوست شما مفید هستند. انواع مختلفی از آنتی اکسیدان‌ها وجود دارند که می‌توانند از طریق غذا و همچنین لوسیون‌های بدن جذب پوست شوند و پوست شما را از درون سالم نگه دارند.

میوه‌ها و دانه‌هایی که در لوسیون وجود دارند

دلایل استفاده از لوسیون بدن

بسیاری از ما می‌خواهیم بدنمان بوی خاصی بدهد، که این بو می‌تواند شبیه به بوی میوه، دانه و گلی باشد. نوع لوسیون بدنی که استفاده می‌کنید به دلیل عصاره آن بوی خاصی خواهد داشت، اما این تنها عاملی نیست که هنگام خرید لوسیون بدن باید در نظر بگیرید.

به عنوان مثال، لوسیون‌های بدن که حاوی عسل هستند، علاوه بر بوی عسل خواص خود عسل را به بدن منتقل می‌کنند. لیست ما در زیر مزایای مواد طبیعی موجود در لوسیون بدن شما را توضیح می‌دهد:

  • ماست؛ ترکیبات ضد پیری ماست به سفت شدن منافذ و در عین حال کاهش خطوط ریز و چین و چروک کمک می‌کند. این یک فرمول ویژه برای جوانان است!
  • نارگیل؛ نارگیل یک ضد باکتری و ضد قارچ طبیعی است که توسط میلیون‌ها نفر استفاده می‌شود، زیرا به عنوان یک مرطوب کننده عالی شناخته می‌شود و بوی آن طرفداران خاص خود را دارد.
  • بلغور جو دوسر؛ بلغور جو دوسر فقط یک وعده صبحانه خوب نیست؛ این ماده خواص آنتی اکسیدانی دارد که به احیای پوست شما کمک می‌کند و خارش و آسیب پوست را کاهش می‌دهد. بلغور جو دوسر یک جزء شفابخش در لوسیون‌های بدن است که برای شاداب کردن پوست گزینه‌ای عالی است!
  • عسل؛ عسل نه تنها بسیار مرطوب کننده است، بلکه برای جلوگیری از آکنه نیز عالی است زیرا یک آنتی باکتریال طبیعی است. خواص تسکین دهنده آن به درخشش پوست نیز کمک می‌کند.
  • هلو؛ هلو حاوی ویتامین C است که به کاهش چین و چروک و خطوط ریز کمک می‌کند و به پوست خسته کمک می‌کند تا شاداب و سالم به نظر برسد! اجزای موجود در هلو همچنین به کاهش سیاهی دور چشم کمک می‌کند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.