بهداشت دهان و دندان و نقش آن در زیبایی

0 711

همه می‌دانند که مراقبت از سلامت کلی بدن شما چقدر مهم است. با این جمله می‌توان پی به اهمیت آن برد: “روح و ذهن سالم در بدن سالم.” مراقبت از بدن نه تنها سلامتی را برای شما به همراه دارد، بلکه باعث زیباتر شدن شما نیز می‌شود. اگر کمی فکر کنید، می‌بینید که وقتی از موهای خود مراقبت می‌کنید، موهایی سالم و درخشان خواهید داشت. وقتی مراقب آنچه می‌خورید و می‌نوشید هستید و ورزش می‌کنید، بدن قوی‌تر و بهتری خواهید داشت. وقتی از سلامت روان خود مراقبت می‌کنید، ذهنی فعال و خوش بین خواهید داشت. به عبارت ساده‌تر، اگر از خود مراقبت کنید، سالم‌تر و زیباتر خواهید بود.

یکی از مواردی که نباید نادیده بگیرید، سلامت دهان و دندان شماست. رسیدگی به بهداشت دندان و لثه نیز مانند دیگر قسمت‌های بدن مهم است. بنابراین، اگر هدف شما این است که به طور کلی سالم و زیبا باشید، باید به بهداشت دهان و دندان خود توجه کنید و آن را در برنامه روزانه خود بگنجانید. عدم توجه به سلامت دهان و دندان ممکن است منجر به پوسیدگی دندان، بیماری لثه و حتی ممکن است منجر به مشکلات سلامتی شدیدتر شود. علاوه بر این، عدم رعایت بهداشت دندان‌ها می‌تواند عزت نفس شما را کاهش دهد.

با توجه به این مورد آخر که عنوان کردیم، باید متوجه شده باشید که چرا مراقبت از دهان و دندان‌ها نیز بسیار ضروری است. اولین کاری که باید انجام دهید این است که اهمیت سلامت دهان و دندان و ارتباط آن با سلامت کلی خود را درک کنید. به همین خاطر، تصمیم گرفتیم تا در این مقاله درباره اثر رسیدگی به دندان‌ها و اهمیت دادن به سلامت آنها برای زیباتر شدن صحبت کنیم.

مراقبت از دندان‌ها یعنی لبخند زیبا

دندان و نقش آن در زیبایی

اگر از شما بپرسند چه چیزی لبخند شما را زیباتر می‌کند، مطمئنا پاسخ شما آرایش یا میزان برق لبی که روی لب‌های خود می‌زنید نیست. بیشتر افراد در زمان پاسخ دادن به این سوال روی دندان‌ها و سلامت دهان تمرکز دارند و می‌دانند که این مورد چقدر تاثیرگذار است. داشتن دندان و لثه‌های سالم بزرگترین دارایی شما در داشتن لبخند زیبا و عالی است و تنها راهی که می‌توانید به آن دست یابید مراقبت از دهان و دندان خود است.

وقتی دهان و دندان‌های سالمی داشته باشید، طبیعتاً اعتماد به نفس بیشتری به دست خواهید آورد که می‌تواند بر روابط شخصی، موقعیت حرفه‌ای و شغل و دیدگاه شما نسبت به زندگی اجتماعی تأثیر بگذارد. به همین دلیل، باید در مراقبت از سلامت دهان و دندان خود ثابت قدم باشید. این مراقبت می‌تواند شامل مسواک زدن هر روز و مراجعه به دندانپزشک و آن هم به صورت مداوم باشد. البته که در این مسیر باید سراغ محصولات مراقبتی کیفیت بالا نیز بروید و آنها را مناسب با نیاز و جنس دندان‌های خود انتخاب کنید.

به عنوان مثال، خمیر دندان میسویک می‌تواند انتخاب خوبی برای مراقبت از دندان‌ها و همچنین زیباتر کردن آنها باشد. خمیر دندان‌های میسویک تمام ویژگی‌های یک خمیر دندان خوب را دارند. علاوه بر این، خاصیت سفید کنندگی بسیار بالایی دارند و در کمتر از ۵ دقیقه دندان‌ها را بدون هیچ آسیبی سفید و درخشنده می‌کنند به نحوی که دندان‌های شما مانند افراد مشهور و به اصطلاح سلبریتی خواهد شد. خمیر دندان پمپی میسویک علاوه بر خاصیت سفید کنندگی و ضد حساسیت، ضد پوسیدگی هم هستند و از ایجاد و پیشرفت پوسیدگی‌های سطح دندان پیشگیری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره خمیر دندان‌های میسویک

از آنجایی که مراقبت از سلامت دهان و دندان یک تعهد مادام‌العمر است، بهتر است دندانپزشک مورد اعتماد خود را پیدا کنید که بتواند به صورت دائم شما را در مراقبت از دندان‌ها یاری کند. می‌توانید چندین کلینیک را بررسی کنید یا سراغ مقایسه دندانپزشک‌های انتخابی خود بروید. پس از انجام این کار، باید به صورت منظم و دوره‌ای نزد دندانپزشک خود بروید و برای بهبود سلامت دهان خود از او مشاوره دریافت کنید.

ظاهر شما را بهبود می‌بخشد

دندان و نقش آن در زیبایی

دلیل دیگری که چرا سلامت دهان برای زیبایی و تندرستی شما ضروری است این است که دندان‌های سالم و زیبا ظاهر شما را بهبود می‌بخشد. داشتن دندان‌های مرتب و سفید نه تنها می‌تواند روی زیبایی شما اثر بگذارد، بلکه می‌تواند روی ظاهر کلی شما و البته بوی دهان شما اثر بگذارد. وقتی دهان شما بوی خوبی بدهد، به اندازه کافی اعتماد به نفس خواهید داشت که با افراد زیادی صحبت کنید و معاشرت کنید، بدون اینکه احساس بدی از بوی دهان خود داشته باشید. علاوه بر این، سلامت دهان و دندان به این معنی است که دندان‌های شما عاری از هرگونه لکه یا رنگ زرد روی دندان‌ها است.

از شایع‌ترین دلایل زردی دندان در افراد می‌توان به عادت مخرب سیگار کشیدن و مصرف نوشیدنی‌هایی مانند الکل، شراب، قهوه یا چای اشاره کرد. در حالی که دندان‌های زرد رنگ روی سلامت کلی دهان اثر ندارند، اما می‌توانند به طور قابل توجهی بر اعتماد به نفس شما تأثیر بگذارند. با چنین دندان‌هایی دچار ضعف شخصیتی می‌شوید و از لبخند زدن یا صحبت کردن با دیگران پرهیز می‌کنید. اما خبر خوب این است که بوی خوب دهان و سفید کردن دندان‌ها هر دو و به صورت همزمان قابل دستیابی هستند و در صورتی می‌توانید به آن دست پیدا کنید، که به طور منظم دندان‌های خود را تمیز کنید و به دندانپزشک برای ویزیت مراجعه کنید.

روابط مثبت بیشتر (در خانه و محل کار)

وقتی دندان‌های زیبایی داشته باشید، بیشتر لبخند خواهید زد و به واسطه لبخند زدن با دیگران ارتباط خواهید گرفت! همان‌طور که آهنگ لویی آرمسترانگ می‌گوید:

“وقتی می‌خندی، تمام دنیا با تو لبخند می‌زند.”

لبخند زدن گرما و صمیمیت ایجاد می‌کند و راهی عالی برای ایجاد روابط بهتر – هم با خانواده و دوستان و هم در محل کار است. فقط به آخرین باری فکر کنید که کسی با یک لبخند بزرگ و واقعی به شما سلام کرد. این چه حسی را به شما می‌دهد؟ چه تاثیری روی شما گذاشت؟ و پاسخ شما چه بود؟

مطالعات نشان می‌دهد افرادی که لبخندی زیبا و جذاب دارند راحت‌تر، موفق‌تر، باهوش‌تر و قابل اعتمادتر هستند. همچنین احتمال ترفیع شغلی آنها در محل کار بیشتر است.

روحیه شادتر و مثبت‌تر

دندان و نقش آن در زیبایی

مطالعات نشان می‌دهند که دندان‌های زیباتر با داشتن روحیه بهتر ارتباط مستقیم دارد. هنگامی که لبخند می‌زنید، بدن شما سروتونین و سایر مواد شیمیایی مانند اندورفین را ترشح می‌کند. شما احساس شادی و آرامش خواهید کرد و به اطرافیانتان کمک می‌کنید همین احساس را داشته باشند.

با داشتن یک لبخند زیبا، می‌توانید آزادانه صحبت کنید و بدون درنگ بخندید. از شادی فزاینده‌ای که به دست می‌آورید، لذت خواهید برد!

سخن پایانی

حفظ سلامت دهان و دندان می‌تواند مزایای متعدد، باورنکردنی و تغییر دهنده در زندگی را برای شما به همراه داشته باشد، از جمله دلایلی که در این مقاله ذکر کردیم. هنگامی که از سلامت دهان و دندان خوبی برخوردار باشید، جویدن، چشیدن، قورت دادن، صحبت کردن و البته لبخند زدن برای شما آسان‌تر خواهد بود. بنابراین، روتین مراقبت از بهداشت دهان و دندان را هر روز انجام دهید و برای معاینه دندان‌های خود مرتب به دندانپزشک مراجعه کنید. از این گذشته، هیچ کس جز شما از سلامت دندان‌ها و داشتن لبخندی زیبا و مزایای آن بهره‌مند نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: استفاده از نخ دندان و مزایای آن

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.