سبک آرایش نود یا ملایم چیست؟

0 753

با اینکه رنگ‌های کلاسیک در آرایش مانند رژلب قرمز همیشه در سبک‌های آرایشی ماندگار هستند و میان خانم‌ها بسیار طرفدار دارند، اما امروزه شاهد هستیم که خانم‌ها و دخترها در سراسر جهان به تدریج شیفته آرایش نود یا ملایم شده‌اند و از آن بیشتر استفاده می‌کنند. این نوع آرایش بسیار ساده است، ظاهر افراد را بسیار جذاب و طبیعی می‌کند، به حداقل محصولات نیاز دارد و با هر لباس و استایلی ست می‌شود. حتی این مدل آرایش خانم‌ها را از مشکل آرایش روزانه رها کرده و به همین خاطر است که به آرایش روزمره نیز تبدیل شده است. سلبریتی‌ها اینقدر به این مدل آرایش علاقه دارند که حتی برخی از آنها ترجیح می‌دهند در روز عروسی خود از آن استفاده کنند! از آنجایی که در حال حاضر شیک‌ترین و پرطرفدارترین نوع آرایش، آرایش نود است، ضروری است که یاد بگیرید چگونه در چند مرحله آسان این نوع آرایش را روی صورت خود اجرا کنید.

آیا آماده‌اید که یاد بگیرید چگونه با آرایش نود مینیمالیستی شبیه به سلبریتی‌های شیک شوید؟ با یادگیری آرایش نود فقط شش قدم فاصله دارید!

آرایش نود

مرحله ۱: پاکسازی

برای اینکه آرایش درستی داشته باشید، مهم است که ابتدا اصول روتین پوستی را یاد بگیرید. اگر می‌خواهید آرایشتان بی عیب و نقص به نظر برسد، پاکسازی، تونر، آبرسان و مرطوب کننده ضروری هستند. مقداری از شوینده صورت را به اندازه یک نخود در کف دست خود بریزید و با حرکات دایره‌ای و ملایم به مدت حداقل یک دقیقه روی تمام پوست صورت خود بمالید. سپس آن را با آب ولرم بشویید، زیرا آب خیلی داغ و خیلی سرد می‌تواند پوست شما را چرب یا خشک کند. انتخاب شوینده صورت مناسب نیز مهم است، در اینجا شوینده‌های مناسب که بر اساس پوست خود باید انتخاب کنید را آورده‌ایم:

  • پوست خشک – پاک کننده کرمی
  • پوست چرب – پاک کننده ژلی
  • پوست معمولی – پاک کننده کفی

مرحله ۲: مرطوب کننده

آرایش نود

مطمئنا دوست دارید تا پوستی شاداب برای آرایش نود داشته باشید. نکته کلیدی این است که قبل از شروع کار از یک مرطوب کننده خوب استفاده کنید. دلیل اینکه کرم پودر یا کانسیلر شما ممکن است در خطوط پوست شما جمع شوند، هیدراته نبودن پوست است. بسته به نوع پوست خود، از مرطوب کننده‌های کرمی و ژلی، یکی را انتخاب کنید. از مرطوب کننده روی پوست خود بزنید و سپس به طور یکنواخت آن را پخش کنید تا به خوبی جذب پوست شود. حتی اگر عجله دارید و می‌خواهید سریع آماده شوید، در هیچ مرحله‌ای عجله نکنید، زیرا ممکن است پوست شما چرب به نظر برسد؛ به خصوص اگر پوست چرب دارید. قبل از اینکه به مرحله بعدی بروید، یک یا دو دقیقه به کرم مرطوب کننده فرصت دهید تا جذب پوست شود.

مرحله ۳: پرایمر

مرحله بعدی استفاده از پرایمر است. این محصول از لوازم آرایشی و بهداشتی نقش مهمی در ظاهر پایانی آرایش شما دارد. بنابراین، اگر پرایمر ندارید، فوراً یکی بخرید و ببینید که چگونه ظاهر پوست و آرایش شما را تغییر می‌دهد. پرایمر منافذ را پر می‌کند، خطوط ریز و چین و چروک را صاف می‌کند و همچنین چربی روی صورت شما را کنترل می‌کند. این محصول تضمین می‌کند که آرایش شما برای مدت طولانی در جای خود باقی بماند و تکان نخورد. بنابراین، چه قصد دارید آرایش نود روی پوست خود داشته باشید و چه آرایش عروس، استفاده از پرایمر برای داشتن صورت بی عیب و نقص ضروری است و یک از ترفندهای آرایشی مهم به شمار می‌آید.

مرحله ۴: کرم پودر

نوبت مهم‌ترین مرحله یعنی زدن کرم پودر شده است. هنگام انتخاب زیرساز برای آرایش نود خود، نه تنها باید کرم پودر مناسب پوست خود را در نظر بگیرید، بلکه باید بافت و فرمول مناسب را نیز در نظر داشته باشید. برای داشتن ظاهری زیبا، سعی کنید خیلی سراغ کرم پودرهای سنگین نروید. در واقع، برخی از افراد حتی ترجیح می‌دهند از سی سی کرم و بی بی کرم برای پوشش پوست خود استفاده کنند تا ظاهری طبیعی داشته باشند. بسیار خوب است که کرم پودر با پوست صورت شما همخوانی داشته باشد و نه کمرنگ‌تر و نه پررنگ‌تر باشد. مقدار کمی از کرم پودر را روی پشت دست خود بریزید و با استفاده از یک اسفنج مرطوب آرایشی آن را روی صورت خود بمالید تا پوستی صاف داشته باشید.

مرحله ۵: آرایش چشم

آرایش نود

زمان آن فرا رسیده است که به جذاب‌ترین بخش هر آرایشی برسید و آن چیزی نیست جزء آرایش چشم.

  • پالت سایه چشم نود خود را بردارید و یک سایه حنایی یا قهوه‌ای را انتخاب کنید. در آرایش نود خوب است که از سایه‌ای استفاده کنید که تناژ رنگ طبیعی پوست شما را داشته باشد. این رنگ را روی خط کریس چشم یا پلک سوم بزنید و پخش کنید.
  • حالا یک سایه قهوه‌ای پررنگ‌تر بردارید و آن را به گوشه‌های بیرونی چشم‌ها بزنید، این کار باعث می‌شود که چشم‌های شما کانتور شود.
  • برای اینکه کمی به ظاهر خود درخشش ببخشید، از یک سایه چشم کرم رنگ استفاده کنید و آن را روی استخوان ابرو، درست زیر ابروهایتان بزنید. این کار بلافاصله ابروهای شما را زیباتر می‌کند.
  • هیچ آرایش چشمی بدون خط چشم و ریمل کامل نمی‌شود. پس بهتر است از خط چشم ژله‌ای استفاده کنید، ترجیحاً قهوه‌ای باشد و یک خط صاف در امتداد خط مژه خود بکشید. در نهایت نیز ریمل را روی مژه‌های خود به صورت طبیعی بزنید. یکی از تکنیک‌های زیبایی این است که از ریمل به اندازه زیاد استفاده نکنید تا بتوانید زیبایی را طبیعی نگه دارید.

مرحله ۶: گونه‌ها

از دیدن اینکه مقدار کمی رژگونه می‌تواند با صورت شما چه کند، شگفت‌زده خواهید شد. بعد از اینکه رنگی به گونه‌هایتان اضافه کردید، آرایش نود شما فوراً بسیار طبیعی‌تر به نظر می رسد. اگر رژگونه با رنگ بسیار طبیعی صورتی به صورت خود بزنید، آرایش نود خود را کامل‌تر خواهید کرد.

  • برای رژگونه از تناژ رنگ متضاد خودداری کنید، از چیزی استفاده کنید که طبیعی به نظر برسد و به رنگ پوست شما نزدیک باشد. رژگونه‌های پودری و کرمی زیادی در رنگ‌های زیبا در بازار موجود است که می‌توانید بر اساس راحتی کار، یکی را انتخاب کنید. با این حال، در زدن رژگونه زیاده روی نکنید و با مقدار کم آغاز کنید و بعد در صورت تمایل به آن اضافه کنید.
  • برای برجسته کردن گونه‌های خود، از کمی هایلایتر استفاده کنید، اما باز هم در استفاده زیاده‌روی نکنید. با کمی هایلاتر می‌توانید گونه‌های خود را برجسته کنید و به آرایش خود جذابیت ببخشید.

بیشتر بخوانید: اشتباهات رایج آرایشی

مرحله ۷: لب

آرایش نود

آخرین اما نه کم اهمیت‌ترین، رژلب است که ظاهر آرایش نود را تکمیل می‌کند. اگر رنگ‌های رژلب قرمز و صورتی خود را دوست دارید، باید عنوان کنیم که در این نوع آرایش نمی‌توانید از آنها استفاده کنید. برای آرایش نود دنبال یک رژلب کم‌رنگ، کرمی و نیمه مات باشید.

  • در حالت ایده‌آل، رنگی را انتخاب کنید که به رنگ پوست شما نزدیک‌تر است و آن را به درستی روی لب‌های خود بزنید.
  • با کشیدن یک “X” روی لب بالای خود شروع کنید، سپس رژ لب را به گوشه‌های لب بزنید و وسط لب که “X” قرار دارد را رنگی روشن‌تر بزنید.
  • برای جلوه بیشتر می‌توانید از یک براق کننده لب استفاده کنید.

سخن پایانی

آرایش نود این روزها به یک ترند آرایشی تبدیل شده است و افراد بسیاری از آن برای روزمره و حتی مهمانی‌ها استفاده می‌کنند. انجام این آرایش بسیار آسان است و حتی افراد مبتدی در آرایش نیز می‌توانند آن را به آسانی انجام دهند. مراحل این مقاله می‌تواند به شما کمک کند که این نوع آرایش را در خانه امتحان کنید و از آن لذت ببرید.

بیشتر بخوانید: خطرات خوابیدن با آرایش

منبع bebeautiful
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.