حداقل هزینه برای داشتن یک روتین پوستی خوب چقدر است؟

0 663

داشتن پوستی صاف و لطیف موضوعی نیست که صرفا به عوامل وراثتی مربوط باشد. سبک زندگی شما تاثیر بسزایی در آن چیزی دارد که هر روز در مقابل آینه مشاهده می‌کنید. مجموعه‌ای از اقدامات مراقبتی باید در دستور کار روزانه افراد برای حفاظت از پوست قرار بگیرند از آن گذشته ویژگی‌های پوست هر یک از افراد کاملا با دیگران متفاوت است. بنابراین نمی‌توان نسخه‌ای واحد برای عموم مردم پیچید. به اقدامات مراقبتی روزانه پوست در اصطلاح روتین پوستی گفته می‌شود. در این مقاله ضمن بررسی ابعاد مختلف این موضوع، حداقل هزینه برای داشتن یک روتین پوستی خوب را برآورد خواهیم کرد. تا پایان با ما همراه باشید.

سه مرحله اصلی روتین پوستی

قبل از پرداختن به موضوع حداقل هزینه برای داشتن یک روتین پوستی خوب، باید مراحل آن را بررسی کنیم. هدف از اجرای برنامه روتین پوستی این است که با انجام اقدامات مراقبتی به صورت مرتب در طولانی مدت، بهترین شرایط را برای پوست خود به ارمغان بیاوریم. به دلایل مختلف مانند اشعه ماورابنفش خورشید، آلودگی هوا، شرایط اقلیمی و رژیم غذایی پوست ما در معرض آسیب قرار دارد. بنابراین لازم است که با انجام اقدامات مراقبتی، آثار مخرب را به حداقل رسانده یا برطرف کنید. در عین حال لازم است تا عادت‌هایی که باعث پیری پوست می‌شوند را ترک کنید.

از آن گذشته معمولا با افزایش سن، پوست نیز مانند بسیاری دیگر از اعضای بدن انسان نیاز به مراقبت بیشتری پیدا می‌کند. بی‌توجهی به این موضوع باعث بروز مشکلاتی مانند بیماری اگزما می‌شود. بنابراین نمی‌توان همان برنامه روتین مراقبت از پوست دوره جوانی را برای میان سالی یا پیری استفاده کرد. با وجود این، هر برنامه روتین پوستی از سه مرحله اصلی تشکیل می‌شود که عبارت‌اند از:

۱. تمیز کردن پوست (Cleaning)

ساده‌ترین و ضروری‌ترین مرحله روتین پوستی، شستن صورت است. به دلیل آلاینده‌های مختلف موجود در هوا، پوست ما در طول شبانه‌روز به آرامی آلوده می‌شود. ذرات آلاینده به منافذ موجود در پوست نفوذ می‌کنند. بعد از مدتی باعث مسدود شدن این منافذ می‌شوند. به علاوه اینکه احتمال ایجاد مشکلاتی مانند تیرگی، آکنه و خشکی پوست نیز افزایش پیدا می‌کند. بنابراین لازم است تا پوست صورت خود را در طول شبانه‌روز حداقل دو بار بشویید.

داقل هزینه برای داشتن یک روتین پوستی خوب

توصیه می‌کنیم که حتما بر اساس جنس پوست خود اقدام به تهیه مواد شوینده کنید. طبیعی است که شامپوی مناسب پوست خشک یا چرب فرمولاسیون کاملا متفاوتی دارند. بنابراین توصیه می‌کنیم که حتما نسبت به این موضوع حساسیت به خرج دهید تا بهترین محصول مناسب پوست خود را تهیه کنید. خوشبختانه شامپوهای صورت ارزان قیمت و با کیفیت در بازار وجود دارند که با حداقل هزینه برای داشتن یک روتین پوستی خوب می‌توانید آن‌ها را بخرید.

۲. متعادل‌سازی پوست (Toning)

احتمالا می‌پرسید که منظور از متعادل‌سازی پوست چیست؟ معمولا توصیه می‌شود که بعد از شستشوی صورت و قبل از استفاده از هر نوع ماده دیگری مانند کرم یا وسایل بهداشتی، از تونر (Toner) استفاده کنید. معمولا در حالت عادی یک تکه پنبه را به تونر آغشته می‌کنند و روی صورت می‌مالند. البته می‌توانید این کار را با استفاده از انگشتان دست خود نیز انجام دهید.

داقل هزینه برای داشتن یک روتین پوستی خوب

تونر یک محصول بر پایه الکل است که برای از پاکسازی کامل پوست صورت پس از شستشو استفاده می‌شود. با استفاده از تونر می‌توانید مشکلات پوستی ناشی از استخر، آلودگی هوا و شرایط اقلیمی را به حداقل برسانید. البته برخی از محصولات جدید امروزی با فرمولاسیون خاصی تولید می‌شوند. به این ترتیب مزیت‌های دیگری برای تقویت پوست صورت دارند. به عنوان مثال برخی مواد معدنی و ویتامین‌های مورد نیاز پوست صورت را تامین می‌کنند. به علاوه اینکه اثر ضد التهابی دارند و باعث می‌شوند تا آثار منفی رادیکال‌های آزاد در تماس با پوست صورت تا حد زیادی خنثی شوند.

۳. مرطوب کردن پوست (Moisturizing)

هر چند بحث ما حداقل هزینه برای داشتن یک روتین پوستی خوب است؛ اما نباید فراموش کنید که مرطوب نگهداشتن پوست، مهم‌ترین مرحله در اقدامات مراقبتی از پوست صورت به حساب می‌آید. پوست صورت مدام در معرض از دست دادن رطوبت قرار دارد. مرطوب‌کننده‌ها باعث جلوگیری از دست رفتن رطوبت پوست از طریق لایه‌های بیرونی آن می‌شود. در عین حال مرطوب‌کننده‌ها باعث نرمی پوست نیز می‌شوند.

داقل هزینه برای داشتن یک روتین پوستی خوب

به خاطر داشته باشید که هر چند اجرای دو مرحله قبل ضروری است؛ اما آن‌ها نقش بسزایی در کاهش رطوبت پوست صورت ایفا می‌کنند. عده‌ای این سؤال را مطرح می‌کنند که چرا باید از لوسیون بدن استفاده کنیم؟ در پاسخ به آن‌ها باید بگوییم که لوسیون از جمله محصولاتی است که به حفظ رطوبت پوست کمک می‌کند. به علاوه اینکه لوسیون برای انواع و اقسام پوست‌ها از چرب گرفته تا خشک قابل استفاده است.

حداقل هزینه برای داشتن یک برنامه روتین پوستی خوب

با مراحل روتین پوستی آشنا شدیم. به منظور تخمین حداقل هزینه برای داشتن یک روتین پوستی خوب، باید لیست محصولات مورد نیاز را استخراج کنیم. از جمله مهم‌ترین محصولاتی که برای اقدامات مراقبتی از پوست لازم داریم، عبارت‌اند از:

  • شوینده صورت (حداقل ۲۰ هزار تومان)
  • تونر (حداقل ۳۰ هزار تومان)
  • میسلار واتر (حداقل ۶۰ هزار تومان)
  • مرطوب کننده (حداقل ۳۰ هزار تومان)
  • محصولات آبرسان (حداقل ۴۰ هزار تومان)
  • سرم (حداقل ۱۰۰ هزار تومان)
  • کرم‌های مراقبتی (حداقل ۳۰ هزار تومان)
  • ماسک صورت (حداقل ۴۰ هزار تومان)
  • لایه‌بردار (حداقل ۵۰ هزار تومان)
  • کرم دور چشم (حداقل قیمت ۵۰ هزار تومان)

داقل هزینه برای داشتن یک روتین پوستی خوب

برخی از محصولات فوق را باید هر روز استفاده کنید؛ اما برخی دیگر را باید در هفته یا ماه بین یک تا چند بار مورد استفاده قرار دهید. در عین حال برندهای مختلفی نیز در زمینه تولید هر یک از این محصولات فعالیت می‌کنند. آنچه در بالا ذکر کردیم، حداقلی‌ترین قیمتی است که برای خرید محصولات موجود در بازار باید پرداخت کنید. در عین حال برندهای معتبر و با کیفیت نیز وجود دارند که برای تهیه هر کدام از آن‌ها باید چند میلیون تومان هزینه کنید.

اگر قصد دارید تا برنامه روتین پوستی خود را بر اساس محصولاتی با کیفیت و مقرون به صرفه تنظیم کنید، توصیه ما به شما خرید محصولات کامان است. یکی از اصلی‌ترین شعارهای کامان، تولید محصولی باکیفیت و شایسته مردم ایران بود و است و به همین دلیل، تمام محصولات این برند از کیفیت بالایی برخوردار هستند و برای جیب شما نیز مقرون‌به‌صرفه هستند.

کلام پایانی

در این مطلب، سعی کردیم تا با رویکردی جامع حداقل هزینه برای داشتن یک روتین پوستی خوب را بررسی کنیم. به خاطر داشته باشید که برای درمان خشکی پوست و دستیابی به پوستی شاداب باید اقدامات مراقبتی را در بلند مدت انجام دهید. به هیچ عنوان این طور نیست که با صرف هزینه محدود در کوتاه مدت بتوانید به بهترین نتیجه دست پیدا کنید. بلکه باید برنامه بلند مدت مراقبت از پوست را به دقت اجرا کنید. به خاطر داشته باشید که هزینه‌هایی که برای اقدامات مراقبتی پرداخت می‌کنید، خیلی کمتر از هزینه‌هایی هستند که در صورت بروز مشکلات پوستی باید برای درمان یا جراحی بپردازید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.