کرم آبرسان چیست؟ این محصول چه کاربردی دارد؟

0 3,580

پوست صاف و شاداب نشانه سلامت است اما دستیابی به آن راحت نیست و نیازمند حفاظت مستمر از پوست و انجام یک سری روتین‌های مراقبتی است.  آبرسانی پوست به حفظ رطوبت سطح آن و زنده ماندن بافت‌ پوستی کمک می‌کند. استفاده از یک کرم آبرسان و مرطوب کننده در طول روز به از بین بردن خشکی پوست و شادابی آن منجر می‌شود و باید در برنامه روزانه مراقبت از پوست خود به آن اهمیت ویژه بدهید. در این مطلب به معرفی انواع کرم آبرسان و مزایای آن برای سلامت پوست می‌پردازیم.

کرم آبرسان چیست؟

آبرسانی راهکاری برای شاداب ساختن پوست است که از پیری زودرس و چین و چروک سطح پوست پیشگیری می‌کند. این روش مراقبتی برای همه افراد و در همه سنین مفید است و سلامت و شادابی پوست شما کمک می‌کند. آبرسانی مراحل مختلفی دارد و در برخی موارد به وسیله آرایشگران انجام می‌شود. شما در خانه هم به کمک لوازم آرایشی و بهداشتی مناسب می‌توانید پوست خود را آبرسانی کنید.

اگر می‌خواهید بدانید که چرا آبرسانی پوست مهمه؟ باید به شما خاطرنشان کنیم پوست بیرونی‌ترین اندام بدن است که با محیط خارجی بیشترین تماس را دارد و به همین دلیل در معرض آلودگی، خشکی و آسیب دیدگی است. به کمک آبرسانی می‌توانید به ترمیم و شادابی پوست خود کمک کنید. آبرسانی سلول‌های پوست را سرزنده و جوان می‌کند و در زیبایی آن نقش حیاتی ایفا می‌کند. افزایش سن معمولا در پوست با علائمی مثل خشکی و چین و چروک نمایان می‌شود، پس از ۳۰ سالگی لازم است برای ترمیم و پیشگیری از آسیب دیدگی پوست آبرسانی به صورت مستمر انجام شود.

پس از آبرسانی شما احساس می‌کنید حالت لاستیکی پوست بهبود یافته و حالتی لاستیکی دارد به این ترتیب به خوبی کش می‌آید و به حالت طبیعی خود باز می‌گردد. بهتر است آبرسانی را انتخاب کنید که قدرت بالایی داشته باشد و به لایه‌های پوست به شکل عمیق‌تری آبرسانی کند تا سریع‌تر و بهتر نتایج استفاده از کرم‌ها را مشاهده کنید.

مزایای استفاده از کرم آبرسان کدام است؟

استفاده از کرم آبرسان مقاومت پوست شما را افزایش می‌دهد و قدرت دفاعی پوستان را بیشتر می‌کند. پوستی که رطوبت کافی دارد در مقابل عوامل محیطی، آلودگی‌ها و آسیب‌ها مقاومت بیشتری داشته باشد. پوستی که به خوبی آبرسانی شده باشد فرآیند سم زدایی را بهتر انجام می‌دهد و موادی که باعث لک و کدر شدن پوست می‌شود را به خوبی دفع می‌کند.

از دیگر مزایای استفاده از آبرسان‌ها چربی کمتر و به تاخیر افتادن پیری پوست است. حتما شما هم در طول زندگی با افرادی مواجه شده‌اید که پوست شادابی دارند که سن شناسنامه‌ای آن‌ها را نشان نمی‌دهد اغلب این افراد به آبرسانی اهمیت زیادی می‌دهند و از سنین پس از ۳۰ سال به صورت مستمر آبرسانی پوست خود را انجام داده‌اند. پوستی که به خوبی آبرسانی نشده برای جبران آسیب‌های وارده چربی بیشتری تولید می‌کند که خود می‌تواند بستر بسیاری از بیماری‌ها مثل جوش‌های پوستی را فراهم کند. ۳۰ درصد پوست از آب و چربی تشکیل شده اگر تعادل مواد طبیعی موجود در خود را از دست بدهد آسیب می‌بیند با استفاده از کرم‌های آبرسان به حفظ این تعادل کمک می‌کنید.

کرم آبرسان و مرطوب کننده چه تفاوتی دارند؟

کرم آبرسان

در نگاه اول کرم آبرسان و مرطوب کننده مشابه هم به نظر می‌رسند اما عملکرد آن‌ها روی سطح پوست متفاوت است. آبرسان برای تمام پوست‌ها مفید است و برخلاف تصور عموم تنها برای پوست‌های خشک مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. تمام اعضای بدن برای اینکه بهترین عملکرد را داشته باشند به آب نیاز دارند پوست هم از همین قاعده پیروی می‌کند.

مرطوب کننده‌ها از ترکیبات ویژه‌ای که رطوبت پوست را افزایش می‌دهند استفاده می‌کنند. اصطلاح آبرسان و مرطوب کننده در واقع دو اصطلاح تجاری است که شرکت‌های آرایشی و بهداشتی هر کدام تعریف خاصی از آن ارائه می‌کنند.

تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده بیشتر در میزان رطوبت رسانی محصولات آرایشی و بهداشتی است آبرسان‌ها معمولا بیشتر و حرفه‌ای‌تر رطوبت پوست را تامین می‌کنند. آب به تنهایی نمی‌تواند رطوبت مورد نیاز پوست را تامین کند و شما برای تامین و حفظ آن به انواع کرم‌های آبرسان و مرطوب کننده نیاز دارید. گلیسیرین، هیالورونیک اسید، پروپیلن گلیکول، اسید لاکتیک و سوربیتول موجود در مرطوب کننده‌ها مواد مغذی مورد نیاز پوست را تامین می‌کند و پس از جذب آب پوست شما مرطوب شده و لطافت بیشتری پیدا می‌کند.

نحوه استفاده از کرم آبرسان

نحوه صحیح استفاده از کرم آبرسان به این صورت است که پس از شستشوی پوست و وقتی تمام آلودگی‌ها و چربی‌ها را از سطح پوست خود پاک کردید به سراغ آبرسانی پوست بروید. در این زمان پوست شما آمادگی بیشتری برای جذب مواد آبرسان موجود در محصولات آرایشی و بهداشتی را دارد. شما صبح‌ها و پس از بیدار شدن هم می‌توانید از کرم آبرسان استفاده کنید تا موقع بیرون رفتن از خانه پوستی شاداب داشته باشید.

اگر صبح‌ها عجله دارید و فرصت انجام مراحل مراقبت از پوست را ندارید، می‌توانید شب هنگام و پیش از خواب هم پوست خود را آبرسانی کنید. پوست شما به بهترین شکل راهنمایی‌تان می‌کند به پاسخ‌هایی که به استفاده از محصولات مراقبتی می‌دهد دقت کنید اگر پس از استفاده از کرم آبرسان تغییر زیادی در پوست خود احساس نمی‌کنید نشانه آن است که کمتر از میزان مورد نیاز کرم زدید و باید مصرف خود را افزایش دهید.

شرایط آب‌وهوایی منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید هم روی میزان کرمی که استفاده می‌کنید تاثیر مستقیم دارد معمولا در مناطقی که آب‌وهوای گرم دارند نباید در مصرف این کرم زیاده روی کرد اما در نواحی سردسیر حجم کرمی که استفاده می‌کنید به سبب خشکی هوا باید بیشتر باشد. کرم‌های آبرسان به دو دسته کرم روز و شب تقسیم می‌شوند. کرم‌های روز معمولا مقاومت بیشتری دارند چرا که باید طوری طراحی شده باشند که در مقابل اشعه آفتاب و آلودگی هوا مقاومت داشته باشند. بسته به زمانی که قصد استفاده از این کرم‌ها را دارید می‌توانید کرم روزانه یا شبانه را خریداری کنید.

استفاده از آبرسان و مرطوب کننده قبل از آرایش

کرم آبرسان

آرایش زمانی در بهترین حالت روی پوست می‌خوابد که از قبل پوست را برای استفاده از محصولات آرایشی آماده کنید و این کار با استفاده از آبرسان و مرطوب کننده و یا پرایمر شدنی است. استفاده از محصولات رطوبت رسان به پوست قبل از آرایش باعث می‌شود که منافذ باز پوست بسته شوند و در آرایش کمتر نشان داده شوند و همچنین کرم پودر به خوبی روی پوست بخوابد.

به همین خاطر تمام آرایشگرها و افراد حرفه‌ای در این زمینه قبل از هر کاری در آرایش، پوست خود را با رطوبت رسانی برای زیباتر کردن آماده می‌کنند. شما نیز می‌توانید با خرید آبرسان قوی و باکیفیت مانند بمب آبرسان کامان که دارای ویتامین ب کمپلکس است، آرایش را روی صورت خود بهتر نشان دهید.

استفاده از کرم آبرسان عوارض دارد؟

هیدراته نگه داشتن پوست صورت برای تمام پوست‌ها واجب است و کاری نیست که بگوییم برای پوست ضرر دارد. البته که استفاده از برند نامعتبر می‌تواند برای پوست شما مشکل ایجاد کند، اما به صورت کلی این کرم پوست شما را همیشه آبرسانی شده و مرطوب نگه می‌دارد و از خشک شدن آن و افتادن چین و چروک روی آن محافظت می‌کند.

بهترین کرم آبرسان برای پوست

برای اینکه آبرسانی پوست شما به بهترین نحو انجام شود در طول روز باید مقدار زیادی آب مصرف کنید حداقل در طول روز ۲ لیتر آب بنوشید و از میوه‌ها و مواد غذایی آبدار استفاده کنید. در کنار آن استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی آبرسان که با نوع پوست شما مطابقت داشته باشند هم ضروری است.

انتخاب بهترین آبرسان بر اساس نوع پوست بهتر است با مشورت پزشک صورت بگیرد. افرادی که پوست چرب و آکنه دار دارند گاهی تصور می‌کنند نمی‌توانند از کرم آبرسان و مرطوب کننده استفاده کنند این در حالی است که محصولات خوبی برای آن‌ها تولید شده که بدون تحریک پوست از آن محافظت می‌کند. محصولاتی که پایه آب دارند و عاری از چربی هستند برای این افراد بسیار مفید است و روند بهبود آکنه را هم سرعت می‌بخشد.

کرم آبرسان

وقتی پوست به اندازه کافی آب نداشته باشد برای جبران آن چربی بیشتری تولید می‌کند با آبرسانی به موقع میزان چربی پوست شما کاهش پیدا می‌کند. برای پوست‌های خشک هم که استفاده از آبرسان‌ها یک ضرورت است و به صورت پیوسته باید از آن استفاده کنند تا سطح پوست دچار شکست و چروک نشود. افرادی که پوست مختلط دارند راحت‌تر می‌توانند کرم آبرسان انتخاب کنند و تنوع محصولاتی که برای آن‌ها قابل استفاده است زیاد است.

محصولات کامان برای انواع مختلف پوست طراحی شده و بر حسب نیاز پوست خودتان می‌توانید آن را خریداری کنید. بمب آبرسان کامان محصولی است که پس از استفاده آن تفاوت را در پوست خود احساس می‌کنید و از تماشای چهره‌تان در آینده لذت می‌برید.

بمب آبرسان کامان از مواد عالی و درجه یک ساخته شده است که کارایی و رطوبت رسانی به پوست آن باعث شده که افراد بسیار سخت‌گیر در انتخاب محصولات پوستی نیز، این محصول را برای روتین پوستی خود انتخاب کنند. بمب آبرسان کامان برای هر نوع پوست یک محصول عالی است و هر نوع پوستی یک آبرسان خاص به خود را دارد. بمب آبرسان کامان دارای ویتامین ب کمپلکس است و به صورت عمیق پوست را رطوبت رسانی می‌کند. همچنین دارای خاصیت تنظیم چربی پوست است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.