طرز استفاده از کاندوم به چه صورت است؟

0 4,784

تقریبا می‌توان گفت که همه می‌دانند کاندوم چیست. برای آن دسته که نمی‌دانند باید بگوییم که، کاندوم مردانه یکی از رایج‌ترین وسایل برای جلوگیری از بارداری است. اما این وسیله در جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های مقاربتی نیز بسیار خوب عمل می‌کند. به همین دلیل است که میزان استفاده از کاندوم رو به افزایش است تا از بروز چنین بیماری‌هایی و همچنین بارداری ناخواسته جلوگیری شود.

استفاده از کاندوم ساده است، اما اگر برخی بایدها و نبایدها در استفاده رعایت نشود، ممکن است در برخی موارد منجر به پاره شدن کاندوم شود و خب، خاصیت خود را از دست خواهد داد.

دستورالعمل روی جعبه کاندوم و همچنین علامت های روی کاندوم می‌تواند نقطه شروع خوبی برای شما باشند که می‌خواهید از این وسیله استفاده کنید، اما در آن همه چیزهایی که باید برای ایمن‌تر شدن رابطه جنسی خود بدانید، ذکر نشده است. این مقاله نحوه استفاده صحیح از کاندوم مردانه را بررسی می‌کند و به شما در مورد کارهایی که باید از انجام آنها اجتناب کنید نیز صحبت خواهد کرد.

۱. تاریخ انقضا را بررسی کنید

اولین قدم برای استفاده صحیح از کاندوم این است که مطمئن شوید هنوز هم قابل استفاده است. مهم است که تاریخ انقضای کاندوم را قبل از باز کردن بسته، بررسی کنید.

وقتی کاندوم قدیمی می‌شود یا حتی روش نگهداری از آن نامناسب باشد، لاتکس آن خراب و فاسد می‌شود. این امر باعث می‌شود که کاندوم در پیشگیری از بارداری و بیماری‌های مقاربتی مؤثر نباشد و در واقع کارایی خود را از دست می‌دهد.

در زمان خرید کاندوم و استفاده حتما سالم بودن بسته را نیز بررسی کنید. صرف نظر از تاریخ انقضا، در صورت مشاهده یک پارگی یا خمیدگی روی بسته، یا هر گونه علائم ساییدگی، از خرید و مصرف آن حتما خودداری کنید.

۲. تست حباب هوا را روی بسته انجام دهید

طرز استفاده از کاندوم

راه دیگر برای بررسی تازگی بسته کاندوم، انجام تست حباب هوا است. وجود حباب هوا درون بسته‌های کاندوم به این دلیل است که از کاندوم در برابر آسیب محافظت شود. در این تست، اگر در بسته حباب هوا وجود داشت یعنی کاندوم سالم است و اگر این حباب را حس نکنید، یعنی نشتی دارد و کاندوم سوراخ است.

ساده‌ترین راه برای بررسی وجود حباب این است که بسته را به آرامی بین انگشت شست و انگشت اول خود فشار دهید.

۳. کاندوم را با دقت باز کنید

بسته‌های فویلی که کاندوم درون آنها قرار می‌گیرد به آسانی باز می‌شوند و نیاز به فشار و اعمال خشونت ندارند، بنابراین مهم است که مراقب باز کردن بسته باشید.

ابتدا دستان خود را بشویید. این امر بیشتر در زمانی اهمیت پیدا می‌کند که در رابطه لمس صورت گرفته باشد. اگر مایعات بدن بر روی دستان شما وجود داشته باشند، می‌توانند کاندوم را آلوده کنند.

سپس، بسته را با دقت در امتداد گوشه یا لبه باز کنید (بیشتر بسته بندی‌ها راهنمایی برای باز کردن بسته دارند که نشان می‌دهند بسته را از کجا باید باز کنید). از ناخن، قیچی یا هر وسیله تیز دیگری استفاده نکنید، زیرا ممکن است کاندوم را پاره کنید.

۴. طرف درست کاندوم را پیدا کنید

طرز استفاده از کاندوم

کاندوم را بالا نگه دارید و مطمئن شوید که طرفی که روی آلت تناسلی قرار می‌دهید، طرف درست آن است.

لبه باید به بیرون بچرخد، به همین خاطر نیز لبه آن باید به سمت بیرون باشد. در صورت نیاز می‌توانید کاندوم را کمی باز کنید تا این مورد را بررسی کنید. برای این کار نیازی نیست انگشتان خود را داخل کاندوم قرار دهید. اگر بتوانید کاندوم را به راحتی روی آلت تناسلی بچرخانید، این یعنی به سمت صحیح است.

نکته: اگر به طور تصادفی کاندوم را به اشتباه روی آلت قرار دادید، آن را بیرون بیاورید و دوباره یک کاندوم جدید را امتحان کنید.

۵. کاندوم را روی آلت تناسلی قرار دهید

نوک کاندوم را با انگشتان خود نگه دارید و فشار دهید و روی آلت تناسلی بگذارید. انجام این کار باعث می‌شود که فضایی برای مایع منی وجود داشته باشد. بدون این فضا، در زمان رابطه ممکن است کاندوم پاره شود. همچنین این کار کمک می‌کند تا هوا داخل کیسه کاندوم جمع نشود. بیشتر کاندوم‌ها برای این منظور دارای مخزن هستند.

۶. کاندوم را تا آخر باز کنید

طرز استفاده از کاندوم

هنگامی که کاندوم را در محل خود قرار دادید، آن را باز کنید تا قسمت کامل آلت تناسلی را بپوشاند. انجام این کار به کاهش خطر انتقال بیماری‌های مقاربتی که از پوست به پوست منتقل می‌شوند، مانند سفلیس، کمک می‌کند.

همچنین احتمال لیز خوردن کاندوم را در مقایسه با زمانی که تنها در قسمتی از آلت قرار دارد، کمتر می‌کند. اگر کاندوم آلت تناسلی را به طور کامل نپوشاند، یا اگر احساس سفتی کردید، باید بدانید که در انتخاب سایز کاندوم اشتباه کردید و کاندوم برای شما خیلی کوچک است. استفاده از کاندوم خیلی کوچک یا خیلی بزرگ احتمال خرابی آن را افزایش می‌دهد.

۷. هوای محبوس شده داخل کاندوم را بررسی کنید

اگر نوک کاندوم شبیه بادکنک باد شده است، هوا داخل آن وجود دارد. این حالت می‌تواند احتمال پاره شدن کاندوم در هنگام رابطه جنسی را افزایش دهد.

با قرار دادن دستان خود در اطراف آلت تناسلی و صاف کردن کاندوم از نوک تا انتهای آلت، هوا را آزاد کنید. گاهی اوقات قرار دادن کمی روان کننده در نوک کاندوم قبل از قرار دادن آن می‌تواند از این امر جلوگیری کند.

نکته: در زمان استفاده از کاندوم‌های لاتکس از روان کننده‌های پایه روغن استفاده نکنید، چرا که باعث فاسد شدن لاتکس می‌شوند.

۸. هنگام برداشتن کاندوم را نگه دارید

طرز استفاده از کاندوم

پس از انزال، کاندوم باید قبل از اینکه نعوظ کمتر شود، با دقت برداشته شود. همان زمان که آلت تناسلی خارج می‌شود، کاندوم را در پایه نگه دارید تا انزال در داخل آن حفظ شود. اگر کاندوم در واژن همسرتان لغزید، قبل از برداشتن کاندوم، انتهای باز کاندوم را بچرخانید. اگر این کار انجام نشود، ممکن است کاندوم از بین برود یا نشت کند و خب این می‌تواند یکی از مشکلات استفاده از کاندوم باشد.

۹. کاندوم را دور بیندازید

کاندوم‌ها را باید در سطل زباله قرار دهید نه توالت (برای جلوگیری از گرفتگی لوله‌ها). پیشنهاد ما به شما این است که کاندوم را در دستمال توالت یا دستمال کاغذی بپیچید تا ار نشت آن نیز جلوگیری کنید و بعد داخل سطل زباله قرار دهید.

نتیجه گیری

کاندوم یک روش مهم پیشگیری از بارداری است و راهی آسان برای جلوگیری از انتقال بیماری‌های مقاربتی است. با این حال، برای اینکه عملکرد بالایی داشته باشد، باید سراغ روش صحیح استفاده از کاندوم رفت.

به یاد داشته باشید که همیشه تاریخ انقضا و بسته بندی را بررسی کرده و آن را با دقت باز کنید. هنگامی که آن را در جای خود قرار می‌دهید، فراموش نکنید که جا برای انزال بگذارید و مطمئن شوید که آن را به طرف صحیح آن روی آلت قرار می‌دهید. همیشه هنگام خارج کردن کاندوم آن را به درستی نگه دارید و در نهایت نیز آن را درون سطل زباله بیندازید.

پیروی از این راه‌ها می‌تواند به شما اطمینان دهد که کاندوم مورد استفاده شما بیشترین اثربخشی را دارد.

منبع verywellhealth
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.