با فواید عسل برای پوست بیشتر آشنا شوید

0 384

عسل ماده شیرین و چسبناکی است که زنبورها تولید و در کندو ذخیره می‌کنند. عسل به شکل طبیعی از طریق فعالیت آنزیم‌ها، مواد گیاهی و باکتری‌های زنده به وجود می‌آید و این ماده خواص بسیار برای سلامت بدن، پوست و مو دارد. عسل به ویژه برای مصارف زیبایی، مانند از بین بردن آکنه و خشکی پوست، ترمیم زخم‌ها و نرم کردن پوست کاربرد دارد و به همین خاطر است که امروزه، استفاده از آن را در تولید محصولات آرایشی و بهداشتی مشاهده می‌کنیم.

عسل خام و غیرپاستوریزه بیشترین پتانسیل را برای استفاده موضعی روی پوست دارد. در این مقاله قصد داریم تا در مورد مزایای عسل برای پوست صحبت کنیم تا به شما کمک کنیم پوستی شفاف و زیبا داشته باشید.

فواید استفاده از عسل برای صورت

عسل خام سرشار از مواد مفید برای پوست است، به خصوص اگر آکنه یا بیماری‌های پوستی خود ایمنی مانند بیماری اگزما یا پسوریازیس دارید. حتی رشد بیش از حد کاندیدا (یک سرده از مخمرها بوده و معمولترین عامل عفونت قارچی در دنیای پزشکی محسوب می‌شود) ممکن است با استفاده از عسل روی پوست شما کنترل شود.

عسل خام به تعادل باکتری‌های روی پوست شما کمک می‌کند، که آن را به یک محصول عالی برای استفاده برای مبارزه با آکنه تبدیل کرده است. سال‌ها است که روی عسل مانوکا به عنوان یک محصول ضد آکنه مطالعه انجام شده است و این نوع عسل، امروزه به عنوان یکی از محبوب‌ترین محصولات برای مراقبت‌های پوستی به‌شمار می‌آید.

عسل، روند بهبود سلول‌های پوست شما را سرعت می‌بخشد. اگر لکه‌هایی ناشی از آکنه و باقی‌مانده از اگزما دارید، عسل غیرپاستوریزه می‌تواند بهبود آنها را تسریع کند و التهاب را کاهش دهد. عسل مانوکا در بهبود سریع زخم‌ها به قدری موثر است که اکنون توسط پزشکان در محیط‌های بالینی استفاده می‌شود.

عسل خام همچنین یک لایه بردار طبیعی است، به این معنی که استفاده از آن روی صورت، پوست‌های مرده و کدر را از بین می‌برد و سلول‌های جدید را نمایان می‌کند.

موارد استفاده از عسل برای صورت

با فواید عسل برای پوست

اگرچه راه‌های مختلفی برای استفاده از عسل روی صورت وجود دارد، اما به صورت کلی استفاده از آن نسبتاً ساده است.

عسل برای آکنه صورت، پسوریازیس و اگزما

اگر از عسل برای بیماری‌های مزمن پوستی و درمان خشکی پوست استفاده می‌کنید، آن را می‌توانید به صورت ماسک، موضعی و یا با ماسک صورت که برای چند دقیقه روی صورت بگذارید، استفاده و پوست خود را درمان کنید. مهم‌ترین نکته در مورد استفاده از عسل برای درمان این بیماری‌ها استفاده از عسل غیرپاستوریزه مانند عسل مانوکا است.

بسیار مهم است که عسلی که استفاده می‌کنید همچنان حاوی باکتری‌های سالم و طبیعی باشد تا تاثیرگذاری آن بیشتر شود. استفاده از عسل، سیستم ایمنی بدن شما را فعال می‌کند، به کاهش التهاب و قرمزی کمک می‌کند و همچنین نقاط آسیب‌دیده را التیام می‌بخشد.

یکی از راه‌های استفاده از عسل برای صورتتان این است که آن را با سایر مواد ترکیب کنید تا یک ماسک صورت تسکین‌دهنده ایجاد کنید. قبل از انجام این کار، مطمئن شوید که واکنش آلرژیک به این ماده ندارید.

هشدار: اگر به گرده، عسل یا سایر محصولات مرتبط با زنبور عسل واکنش‌های آلرژیک دارید، از استفاده از عسل روی پوست خودداری کنید.

مخلوطی از عسل خام و دارچین یک ترکیب آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی قوی است که می‌توانید روی پوست خود بزنید.

سه قسمت عسل و یک قسمت دارچین تازه آسیاب شده یا خالص (دارچین طبیعی، را با هم مخلوط کنید و مخلوط را با استفاده از مایکروویو کمی گرم کنید. این مخلوط را روی پوست خود بمالید و بگذارید این ترکیب به مدت ۸ تا ۱۰ دقیقه بماند. پس از گذشت این مدت زمان، این ماسک را با آب گرم کاملاً بشویید و پوست خود را خشک کنید. اگر به دارچین حساسیت دارید از این ماسک استفاده نکنید.

فراموش نکنید که پس از استفاده از این ترکیب، روتین پوستی خود را نیز داشته باشید. بسیاری از محصولاتی که امروزه در بازار مشاهده می‌کنید، از عسل به عنوان یکی از اصلی‌ترین مواد استفاده می‌کنند و می‌توانید آنها را برای درمان و زیبایی بیشتر پوست خود، بعد از این ماسک استفاده کنید.

با فواید عسل برای پوست

یکی از این محصولات کرم‌های نرم کننده و آبرسان هستند که برای انواع پوست، خصوصا پوست‌های خشک باید آنها را استفاده کنید. کرم کامان برای پوست خشک علاوه بر دیگر موادی که دارد، دارای عسل نیز است که شما با استفاده از آن می‌توانید اثربخشی عسل روی پوست خود را دوچندان کنید.

این کرم پمپی کامان مناسب پوست‌های خیلی خشک است و وظایف اصلی آن رطوبت رسانی عمیق، ترمیم و بازسازی، نرم‌کنندگی و بهبود خاصیت کشسانی پوست است. استفاده از این کرم و همچنین خرید محصولات کامان که دارای عسل هستند، و آن هم به صورت مرتب و روزانه، کمک می‌کند تا پوست خشک خود را عمیقا آبرسانی کنید و دیگر شاهد تَرَک و پوسته پوسته شدن نباشید. کرم پمپی برای پوست خشک کامان دارای فرمولاسیون غنی حاوی شی باتر، موم زنبور عسل و وازلین است.

عسل برای روشن کردن پوست

محققان ارتباط مستقیمی بین استفاده از عسل روی صورت و روشن کردن لکه‌های تیره پیدا نکردند. اما از آنجایی که عسل خاصیت لایه برداری دارد، استفاده از آن بر روی صورت می‌تواند سلول‌های مرده‌ی پوست را که پوست شما را کدر می‌کنند، از بین ببرد. این کار می‌تواند پوست را روشن‌تر نشان دهد.

پس از شستن صورت خود با آب و مایع شستشو، عسل مانوکا یا انواع دیگری از عسل خام غیرپاستوریزه را روی صورت خود بمالید. در صورت تمایل، عسل را با آب تصفیه شده رقیق کنید تا چسبندگی کمتری داشته باشد و راحت‌تر بتوانید آن را از روی پوست خود پاک کنید. قبل از شستشو، عسل را چند دقیقه روی پوست خود بگذارید.

عسل برای از بین بردن جای زخم

عسل به روند بهبودی زخم‌های روی پوست کمک می‌کند، که این می‌تواند شامل محو کردن جای آکنه نیز بشود. می‌توانید از عسل به عنوان یک ماده طبیعی برای درمان لکه بر روی جای زخم استفاده کنید، آن را هر روز یا یک روز در میان به عنوان یک دارو روی محل زخم خود بمالید.

همان‌طور که در بالا توضیح داده شد، اگر از ماسک‌های صورت عسل به عنوان بخشی از روتین پوستی خود استفاده کنید، ممکن است نتیجه آن را مشاهده کرده باشید. به خاطر داشته باشید که آنچه ما در مورد مزایای شفابخش عسل می‌دانیم محدود است و محققان هنوز هم در حال مطالعه روی مزایای عسل هستند. یک مطالعه نشان داد که عسل ممکن است برای جای زخم‌های ناشی از سوختگی و بریدگی‌های عمیق مفید نباشد.

عوارض استفاده از عسل روی صورت

با فواید عسل برای پوست

بعید است که اکثر افراد با استفاده از عسل واکنش آلرژیک نشان دهند. اگر به موارد زیر آلرژی دارید، باید در مورد استفاده از عسل و مواردی که عنوان کردیم، احتیاط کنید:

  • گرده
  • بره موم
  • زهر زنبور عسل

همیشه هر محصول جدیدی را روی ناحیه کوچکی از پوست خود که حداقل قابل مشاهده است آزمایش کنید تا ببینید آیا آلرژی دارید یا خیر.

حتما قبل از رفتن به رختخواب عسل را از صورت خود پاک کنید. عسل باقی مانده روی صورت شما می‌تواند گرد و غبار و سایر مواد زائد را جذب کند که این می‌تواند باعث بروز جوش روی صورت شود.

سخن پایانی

استفاده از عسل خام روی صورت می‌تواند به عنوان یک راه درمانی برای مقابله با آکنه، از بین بردن جای زخم و درمان پوست خشک و کدر عمل کند. عسل خام گران‌تر از سایر انواع عسل است، اما در مقایسه با سایر محصولات آرایشی پوست صورت نسبتاً ارزان است. محققان در حال تلاش برای یافتن اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چگونه عسل می‌تواند به روشن‌ترین و شفاف‌ترین چهره شما کمک کند، هستند. تا زمانی که آلرژی ندارید، دلیلی ندارد که از این محصول مفید استفاده نکنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.