با خواص گلیسیرین برای پوست آشنا شوید

0 328

برای درمان خشکی پوست،‌ جای زخم، آکنه و جوش‌های روی صورت روش‌های مختلفی وجود دارند. برخی از این روش‌ها طبیعی هستند و برخی دیگر مانند عمل‌های جراحی دیگر به عنوان راه‌های غیرطبیعی به شمار می‌روند. گرایش بسیاری از افراد برای حل مشکلات پوستی به سمت روش‌های طبیعی است. چرا که اولا عوارض کمتری دارند و به علاوه هزینه بکارگیری آن‌ها نیز مقرون‌به‌صرفه است. گلیسیرین یکی از مواد طبیعی با خواص شگفت‌انگیز برای انواع پوست‌ها به شمار می‌رود. در این مطلب قصد داریم به بررسی خواص گلیسیرین برای پوست و نحوه استفاده از آن بپردازیم. تا پایان با ما همراه باشید.

گلیسیرین چیست؟

گلیسیرین یکی از رایج‌ترین مواد اولیه موجود در محصولات مراقبت از پوست و زیبایی است. عامل اصلی استفاده از گلیسیرین در محصولات بهداشتی نقش بسزای آن در ایجاد پوستی صاف و ارتقای رطوبت پوست است. در عین حال این امکان وجود دارد که گلیسیرین را به صورت طبیعی نیز استفاده کرد؛ چرا که گلیسیرین خالص مایعی بی‌رنگ و بی‌بو است که از چربی‌های حیوانی یا گیاهی به دست می‌آید.

گلیسیرین که به عنوان گلیسرول نیز شناخته می‌شود، ظاهر شفاف دارد و طعم آن نیز شیرین است. نقش اصلی این مایع جذب آب از لایه‌های عمیق‌تر پوست به سمت لایه‌های بیرونی آن است. همچنین این مایع به جذب رطوبت هوا از سوی پوست نیز کمک می‌کند. کارشناسان معتقدند که حفظ رطوبت پوست در جلوگیری از بروز بیماری‌های پوستی بسیار موثر است. بنابراین نباید از خواص گلیسیرین برای پوست خود غافل شوید.

خواص گلیسیرین برای پوست

مهم‌ترین خواص گلیسیرین برای پوست

اشاره کردیم که مهم‌ترین نقش گلیسیرین تقویت رطوبت لایه بیرونی پوست است. اما داستان به همین جا ختم نمی‌شود و خواص گلیسیرین برای پوست خیلی بیشتر از این مورد است که ۵ مورد از ویژگی‌های شگفت‌انگیز آن عبارت‌اند از:

۱. تقویت رطوبت پوست

گلیسیرین علاوه بر اینکه خود به تنهایی باعث افزایش رطوبت پوست می‌شود، زمینه‌ساز جذب رطوبت از لایه‌های داخلی پوست به سمت لایه بیرونی آن نیز است. بنابراین برای جلوگیری از خشکی پوست می‌توانی تا حد زیادی روی آن حساب کنید.

کرم کامان برای پوست خشک یکی از محصولات فوق‌العاده‌ای است که برای مرطوب کردن پوست می‌توانید از آن استفاده کنید. در فرمولاسیون این کرم از مواد طبیعی زیادی از جمله گلیسیرین استفاده می‌شود که آن را به محصولی فوق‌العاده مفید تبدیل کرده است.

یکی از ویژگی‌های شگفت‌انگیز گلیسیرین این است که به راحتی می‌توان آن را با سایر مواد طبیعی و غیر طبیعی ترکیب کرد. به همین دلیل شاهد هستیم که گلیسیرین پای ثابت محصولات مراقبت از پوست است. به عنوان مثال می‌توان به ترکیب آن با شی باتر اشاره کرد. اگر نمی‌دانید شی باتر چیست باید اشاره کنیم که نوعی روغن طبیعی گیاهی است که خواص زیادی برای سلامت و شادابی پوست دارد.

۲. ایجاد حس لطافت و نرمی پوست

اگر به دنبال داشتن پوستی نرم و لطیف هستید، گلیسیرین می‌تواند در این مسیر به شما کمک کند. حتی اگر پوست خیلی حساسی دارید، گلیسیرین در کاهش ناراحتی‌ها و التهابات پوستی نیز نقش مهمی ایفا می‌کند.

خواص گلیسیرین برای پوست

۳. محافظت از پوست

یکی دیگر از خواص گلیسیرین برای پوست، ایجاد لایه محافظ در سطح آن است. پوست شما در طول شبانه‌روز در معرض آلاینده‌های زیادی قرار دارد. برای جلوگیری از آسیب دیدن پوست با استفاده از گلیسیرین یک لایه حائل بین سطح پوست و آلاینده‌ها ایجاد می‌شود که آثار مخرب آن‌ها تا حد زیادی مهار می‌گردد.

نکته مهم دیگر درباره گلیسیرین این است که مانند بسیاری دیگر از محصولات محافظ پوست، باعث مسدود شدن منافذ پوستی نمی‌شود. چرا که گلیسیرین غیر کومدون‌زاست و باعث گرفته شدن منافذ سطح پوست نخواهد شد. به همین دلیل مشکلاتی مانند بروز جوش‌های قرمز و سیاه در سطح پوست به حداقل می‌رسد.

۴. کمک به صاف شدن پوست

نقش دیگر گلیسیرین کمک به صاف شدن پوست است. گلیسیرین یک آبرسان بسیاری قوی به شمار می‌رود و به همین دلیل در ایجاد ظاهر صاف برای پوست صورت نقش بسزایی را ایفا می‌کند. با نگاهی به فواید عسل برای پوست نیز متوجه خواهید شد که این ماده طبیعی نیز نقش زیادی در کمک به حذف برجستگی‌های روی سطح پوست دارد.

۵. لایه برداری پوست

حذف سلول‌های مرده از سطح پوست نقش زیادی در حفظ درخشندگی و جلوگیری از کدر شدن آن دارد. برای این منظور باید از روش‌های لایه‌برداری استفاده کنید. به جای رفتن به سراغ روش‌های لایه‌برداری غیر طبیعی می‌توانید از موادی مانند گلیسیرین استفاده کنید تا به پوستی شاداب و درخشان دست یابید.

خواص گلیسیرین برای پوست چه کسانی مناسب است؟

با خواص گلیسیرین برای پوست آشنا شدیم. اما یک سوال مهم در اینجا مطرح می‌شود؛ این خواص و ویژگی‌های مثبت برای چه نوع پوستی است؟ در پاسخ باید بگوییم که گلیسیرین برای انواع و اقسام پوست‌ها قابل استفاده است و این از ویژگی‌های منحصربه‌فرد برای آن به شمار می‌رود. در همین راستا توجه شما را به نکات مهم زیر جلب می‌کنیم:

  • گلیسیرین به عنوان بهترین مرطوب کننده برای پوست‌های خشک به حساب می‌آید.
  • گلیسیرین برای درمان پوست‌های ترک خورده به ویژه در فصل سرما نیز مفید است.
  • گلیسیرین مرطوب‌کننده‌ای است که منافذ پوستی را مسدود نمی‌کند و به همین دلیل برای پوست‌های چرب نیز قابل استفاده است.
  • اگر پا به سن گذاشته‌اید و به فکر رهایی از چین و چروک‌های صورت هستید، به سراغ محصولات بهداشتی حاوی گلیسیرین بروید.
  • اگر پوست حساسی دارید که نسبت به بسیاری از مواد طبیعی و غیر طبیعی واکنش نشان می‌دهد، با خیال آسوده می‌توانید از گلیسیرین استفاده کنید؛ بدون اینکه باعث تحریک پوستی شما شود.

گلیسیرین در چه محصولات بهداشتی موجود است؟

شاید بهتر به جای پاسخ به این سؤال به سراغ محصولات بهداشتی و مراقبت از پوست برویم که گلیسیرین در آن‌ها وجود ندارد؛ چرا که تعداد آن‌ها خیلی کمتر است. واقعیت این است خواص گلیسیرین برای پوست و سازگاری بی‌نظیر آن با انواع پوست‌ها باعث شده تا تولیدکنندگان محصولات بهداشتی و مراقبت از پوست به سادگی از کنار آن عبور نکنند. شما می‌توانید گلیسیرین را در بسیاری از محصولات زیر پیدا کنید:

  • کرم‌های مرطوب‌کننده
  • محصولات پاک‌کننده آرایش
  • صابون‌های شستشوی صورت و بدن
  • تونرها
  • نرم‌کننده‌های پوست و مو

به عنوان مثال می‌توان به کرم پمپی کامان اشاره کرد. این کرم حاوی گلیسیرین است و به عنوان مرطوب کننده برای انواع و اقسام پوست‌ها می‌توان از آن استفاده کرد. برند کامان کرم‌های پمپی را در مدل‌های مختلفی تولید می‌کند که هدف‌های مختلفی از تولید آن‌ها دنبال می‌شود. همچنین در بین کرم‌های پمپی کامان می‌توانید محصولات با رایحه‌های مختلفی را پیدا کنید. این کر‌م‌ها از قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای برخوردار هستند و یکی از پرفروش‌ترین محصولات مراقبت از پوست به شمار می‌روند.

کلام پایانی

در این مطلب به بررسی خواص گلیسیرین برای پوست پرداختیم. همان طور که مشاهده کردید خصوصیات مثبت گلیسیرین برای پوست‌های مختلف است. همین موضوع باعث شده است تا بسیاری از تولیدکنندگان محصولات بهداشتی ویژه پوست از گلیسیرین در فرمولاسیون تولیدات خود استفاده کنند. در این بین خرید محصولات کامان پیشنهاد شماره یک ما به همه کسانی است که به فکر داشتن پوستی سالم و شاداب هستند. گلیسیرین ماده اصلی تشکیل دهنده بسیاری از محصولات بهداشتی برند کامان است. شما هم اگر درباره خواص شگفت‌انگیز گلیسیرین برای پوست اطلاعاتی دارید، حتما با ما در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.