یازده خاصیت باورنکردنی زنجبیل برای پوست و مو

0 1,462

زنجبیل یک گیاه چند هزار ساله و بومی چین و هند است. این خوراکی از گیاهی به اسم Zingiber officinale بدست می‌آید که تا به امروز برای بسیاری از مشکلات سلامتی مورد استفاده  قرار گرفته است. از زنجبیل اغلب به عنوان ریشه یاد می‌شود، اما در واقع یک ساقه زیرزمینی است که زمین‌ساقه نامیده می‌شود. استفاده از زنجبیل به عنوان ادویه تقریبا به ۴۰۰۰ سال قبل برمی‌گردد. خواص دارویی زنجبیل حدود ۲۰۰۰ سال پیش کشف شد و هنوز هم دانشمندان در پی این هستند تا ببیند چه خواص جدیدی می‌توانند در این گیاه پیدا کنند.

اما یکی از مهم‌ترین فوایدی که برای زنجبیل در نظر گرفته می‌شود، اثری است که می‌تواند روی زیبایی پوست و مو داشته باشد. این گیاه در بسیاری از لوازم آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به عنوان یکی از اصلی‌ترین ماده‌ها در این صنعت به شمار می‌آید. به همین خاطر تصمیم گرفتیم تا در این مقاله به فواید این گیاه برای پوست و مو اشاره کنیم.

خواص زنجبیل برای پوست

پوست به دلیل قرار گرفتن در معرض آلودگی‌ها و ذرات می‌تواند خیلی زود دچار پیری شود و به همین خاطر باید دنبال محصولات آرایشی و بهداشتی بود که بیشترین اثربخشی را روی پوست داشته باشند و از بهترین مواد مانند زنجبیل درست شده باشند. در ادامه با شما درباره خواص زنجبیل برای پوست خواهیم گفت.

۱. زنجبیل باعث بهبود بافت پوست می‌شود و با علائم پیری مقابله می‌کند

هزاران سال است که زنجبیل به عنوان یک ماده ضد پیری در داروها مورد استفاده قرار می‌گیرد. آنتی اکسیدان‌های موجود در زنجبیل تولید کلاژن را افزایش می‌دهند، آسیب پوست و همچنین التهاب را نیز کاهش می‌دهند. همچنین گفته می‌شود که زنجبیل باعث کاهش رنگدانه (لکه‌های تیره پوست) می‌شود. توصیه ما به شما این است که یک برش کوچک از زنجبیل تازه را روی زخم‌های هیپوپیگمانه (مشکل پوستی که بخش های از پوست تغییر رنگ می‌دهند) تقریباً دو تا سه بار در روز مالش دهید. برای نتیجه مطلوب، این روند را حداقل برای شش هفته تکرار کنید.

۲. زنجبیل به درمان آکنه کمک می‌کند

خاصیت زنجبیل برای پوست و مو

با آکنه روی پوست خود مشکل دارید و همیشه به دنبال راه حلی مناسب برای درمان آن می‌گردید؟ اجازه دهید زنجبیل، این گیاه سنتی و قدیمی برای این مشکل شما سحر و جادو کند. اجداد ما هزاران سال است که از این ماده استفاده می‌کنند و تا به امروز نیز نتیجه گرفته‌اند. کارشناسان نیز بر این عقیده هستند که این گیاه می‌تواند برای پوست مفید باشد! محصولاتی که درون آنها زنجبیل وجود دارد به مبارزه با باکتری‌ها و رادیکال‌های آزاد عامل آکنه کمک می‌کنند. همچنین به بهبود بازسازی پوست، بهبود گردش خون و کاهش لکه‌های ناشی از آکنه نیز کمک می‌کنند.

برای درمان آکنه مقداری آب زنجبیل (زنجبیل تازه رنده کرده که آب آن را گرفتید) به ماسک مورد علاقه خود اضافه کنید.

۳. زنجبیل سلولیت را کاهش می‌دهد

هیچ کس سلولیت را دوست ندارد – اما تقریباً همه ما به آن مبتلا هستیم. شما می‌توانید از زنجبیل به عنوان ماده‌ای سفت کننده برای رفع سلولیت استفاده کنید و خب در اینجا می‌توانید هزینه خرید محصولات گران قیمت را نپردازید. زنجبیل گردش خون و بازسازی سلول را افزایش می‌دهد که به نوبه خود به مبارزه با سلولیت کمک می‌کند. می‌توانید خودتان اسکراب زنجبیل درست کنید و مستقیماً و هنگام حمام روی پوست خود بمالید! برای داشتن اسکراب سم زدایی، ۱ فنجان شکر آلی، ½ فنجان روغن زیتون، ۴ قاشق غذاخوری زنجبیل رنده شده و آب یک لیموترش را با هم ترکیب کنید. با استفاده از حرکات دورانی این ترکیب را روی پوست خود بمالید و در این زمان روی نقاطی از پوست خود تمرکز کنید که بیشترین نیاز را دارند و بعد با آب سرد بشویید.

۴. زنجبیل می‌تواند بریدگی‌ها و زخم‌ها را بهبود و ترمیم کند

بله – همان‌طور که زنجبیل می‌تواند به افزایش رنگدانه و درمان لکه‌های روی پوست شما کمک کند، می‌تواند اثر خوبی روی درمان زخم روی پوست را نیز داشته باشد. زنجبیل که به ضد عفونی کننده بودن مشهور است، یک ماده عالی برای کمک به بهبود جوش‌ها و خراش‌های پوستی است. زنجبیل در واقع به شما کمک می‌کند تا زخم را ابتدا ضدعفونی کنید و بعد برای درمان آن اقدام می‌کند. پیشنهاد ما این است که یا زنجبیل را بخشی از رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید یا اگر مزه آن با ذائقه شما جور در نمی‌آید، یک تکه زنجبیل تازه را بر روی زخم بزنید تا روند بهبودی سریع‌تر شود. فقط به هیچ  عنوان علائم عفونی شدن زخم را نادیده نگیرید.

۵. از بروز خطوط و چین و چروک جلوگیری می‌کند

خاصیت زنجبیل برای پوست و مو

آنتی اکسیدان‌های موجود در زنجبیل می‌توانند به حفظ کلاژن پوست کمک کنند و حتی این ماده را برای کاهش پروسه پیری روی پوست، تولید کنند. با درست کردن دمنوش زنجبیل تازه می‌توانید این مزیت را از آن دریافت کنید. برای داشتن نتایج بهتر، یک برش کوچک از زنجبیل تازه را تا سه بار در روز روی پوست خود بمالید.

۶. سلامت پوست را تقویت می‌کند

به نظر می‌رسد، مشکلات رایج پوست صورت که همه ما آرزو می‌کنیم که با این مشکلات مواجه نشویم، مانند منافذ بزرگ، چربی زیاد پوست و همچنین براق شدن پوست بعد از آرایش، می‌تو‌انند با زنجبیل درمان شوند. حداقل در یک مطالعه، گزارش شده است که زنجبیل تازه باعث بهبود ساختار پوست زنانی می‌شود که دچار مشکلات پوستی هستند.

۷. جای جوش و آکنه را درمان می‌کند

آیا دوست دارید تا راه حلی داشته باشید که بتوانید جای جوش و آکنه را درمان کند؟ آنتی اکسیدان‌های موجود در زنجبیل می‌توانند به بهبود ظاهر پوست و بازسازی آن کمک کنند. شما برای به دست آوردن این مزیت می‌توانید سراغ درست کردن انواع دمنوش خوشمزه با زنجبیل بروید.

۸. چربی‌های اضافی پوست را با زنجبیل بسوزانید

خاصیت زنجبیل برای پوست و مو

تهیه یک سوپ سالم زنجبیل فقط باعث نمی‌شود که یک شام خوشمزه داشته باشید؟، بلکه به شما در کاهش وزن اضافی نیز کمک می‌کند. از آنجایی که مواد فعال موجود در زنجبیل متابولیسم شما را تقویت می‌کنند، می‌توانید انتظار داشته باشید که به میزان زیادی چربی سوزی داشته باشید و پوست‌ و صورت خود را از شر چربی‌های اضافه راحت کنید.

زنجبیل برای مو

۳ ویتامین، مواد معدنی و اسیدهای چرب داخل زنجبیل ممکن است اثر خوبی روی پوست و تقویت آن بگذارند. همچنین یکی از بهترین ماده‌ها برای درمان شور سر می‌تواند همین زنجبیل باشد و شوره سر را درمان می‌کند. در ادامه به فواید دیگر آن اشاره خواهیم کرد.

۹. زنجبیل باعث رشد مو می‌شود

کم پشت شدن موهای سر یکی از مشکلاتی است که باعث ناراحتی و کلافگی بسیاری از افراد می‌شود. اگر نمی‌دانید دلایل بلند نشدن موها چیست و درمانی برای آن ندارید، زنجبیل در اینجا می‌تواند برای شما معجزه بکند. زنجبیل در کمک به روند رشد مو بسیار عالی است. این ماده باعث تحریک فولیکول‌های پوست سر می‌شود، ریشه‌های مو را تغذیه می‌کند و با برای جلوگیری از ریزش مو عالی عمل می‌کند. پیشنهاد ما برای نتیجه گرفتن از خواص زنجبیل برای رشد این دستور است: یک قاشق غذاخوری زنجبیل تازه و آب آن را به نصف فنجان روغن نارگیل تازه مخلوط کنید. خوب ترکیب کنید و به موهای خشک بمالید. بگذارید حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بماند و بعد بشویید.

۱۰. زنجبیل شوره سر را از بین می‌برد

خاصیت زنجبیل برای پوست و مو

پوسته پوسته شدن، خشک شدن پوست سر و همچنین خارش پیدا کردن سر می‌توانند از مشکلات دردآور در پوست سر باشند. اما به جای فکر کردن به هر محصول شیمیایی می‌توانید سراغ خرید زنجبیل بروید و این ماده کاملاً طبیعی را امتحان کنید. زنجبیل به لطف خواص ضد التهابی و ضد عفونی کننده‌ای که دارد، به خوبی می‌تواند با این مشکل پوست مقابله کند. توصیه ما به شما این است که ۳ قاشق غذاخوری زنجبیل تازه و رنده شده را با ۴ قاشق غذاخوری روغن جوجوبا مخلوط کرده و مخلوط را به عمق پوست سر خود بزنید و ماساژ دهید. این روش درمانی مناسب برای استفاده در شب است. فقط یک کلاه پلاستیکی روی سر خود قرار دهید و بعد از گذشت زمان موهای خود را بشویید. برای درمان پوسته سر در خانه این مقاله را بخوانید.

۱۱. سلامت مو را تقویت کنید

مردم آسیای شرقی سال‌ها از زنجبیل به عنوان وسیله‌ای برای رشد مو استفاده کرده‌اند. در حقیقت، یک مطالعه نشان داده است که استفاده از زنجبیل و فرآورده‌های آن برای حل مشکلات مو مانند ریزش مو، شوره سر و پوسته سر بسیار اثرگذار است. برای تقویت سلامت موهای خود پیاز و زنجبیل و روغن‌های مختلف (مانند زیتون، کاستور و آلوئه ورا) را با هم مخلوط کنید، سپس بر روی موهای آسیب دیده و دارای موخوره بمالید.

سخن پایانی

محصولات آرایشی بهداشتی زیادی هستند که امروزه با زنجبیل ساخته می‌شوند و این به این دلیل است که زنجبیل مزایای بسیاری هم برای پوست و هم برای مو دارد. در این مقاله مهم‌ترین و اصلی‌ترین مزایای زنجبیل برای پوست و مو را عنوان کردیم و امیدواریم که به شما کمک کرده باشد که بتوانید سلامت و زیبایی خود را بهبود دهید. در صورتی که تجربه استفاده از زنجبیل را دارید آن را با در میان بگذارید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.