اشتباهات آرایشی که بر روی سلامت و زیبایی چشم تاثیر می‌گذارند

0 641

آرایش و نکات و ترفندهای آن همیشه به روز می‌شود و ممکن است کاری که شما چند سال پیش در زمان آرایش صورت خود انجام می‌دادید، امروز به عنوان اشتباهات رایج آرایش شناخته شود. حتی برخی کارهایی که ما در زمان آرایش انجام می‌دهیم، می‌تواند برای پوست صورت ما بسیار خطرناک باشد و بعضا باعث بروز چین و چروک، خشکی پوست، بروز لک و کک و مک و مواردی از این دست شود.

در این مقاله قصد داریم تا شما را با اشتباهات آرایشی چشم آشنا کنیم، تا از همین امروز آنها را کنار بگذارید تا سلامت چشم خود را به خطر نیندازید.

۱- استفاده از خط چشمی که خیلی تیره است

انتخاب‌های بسیار دیگری در زندگی داریم که خیلی بیشتر از خط چشم مشکی تیره، پشت چشم زیباتر به نظر می‌آیند. به زبان ساده، خط چشم خیلی مشکی و تیره، پشت چشم را بسیار خشن می‌کند و برای همه سنین همین‌طور است. اما به ویژه هنگامی که پوست دور چشم شروع به نازک شدن می‌کند، زدن چنین رنگی پشت چشم‌ها خیلی بیشتر از حالت معمولی غیرطبیعی به نظر می‌رسد و چهره را خسته نشان می‌دهد. خب، به راستی که نیازی نیست که خسته‌تر از حالت طبیعی خود به نظر برسید.

می‌توانید این رنگ را با رنگ قهوه‌ای جایگزین کنید؛ یا حتی بهتر، از چیزی استفاده کنید که رنگ چشم شما را بیشتر نشان دهد. این طرز تفکر وجود دارد که اگر سراغ خط چشم مشکی برویم، بیشتر می‌توانیم چشم‌های خود را در صورت برجسته کنیم. برای چشم‌های آبی، رنگ قهوه‌ای و یا مسی می‌تواند بهترین گزینه باشد. برای چشم‌های سبز، می‌توانید سراغ رنگ‌ها نامتعارف مانند بادمجانی بروید. برای چشم‌های قهوه‌ای، رنگ آبی یا سرمه‌ای نیز انتخاب خوبی است.

۲- توجه نکردن به ابروها

اشتباهات آرایشی چشم

بسیاری بر این باورند که ابروهای خود را به سبک قدیم چنان با مداد ابرو و یا سایه ابرو پر کنند که چند برابر حالت عادی ابرو شود. در حال حاضر بهترین روش برای زیباتر کردن ابروها این است که فضاهای خالی در ابرو را با یک قلم و یا مداد و هر چیزی که برای هاشور زدن ابرو مورد استفاده قرار می‌گیرد، استفاده کنید و تنها مانند رویش طبیعی داخل فضاهای خالی را پر کنید.

در ادامه نیز ابروهای خود را با ریمل و یا ژل ابرو به سمت بالا برس بزنید تا با این کار هم ابروهای خود را زیباتر و طبیعی‌تر کنید و هم اینکه درست مانند حالتی که بوتاکس زده می‌شود، ابروها در همان حالت قرار می‌گیرند و البته ثابت باقی می‌مانند.

۳- زدن مداد چشم داخل چشم

بسیاری بر این باورند که زدن مداد چشم درون چشم‌ها آن هم از نوع رنگ‌های روشن و نود مانند سفید و کرم، باعث بزرگ‌تر شدن و همچنین کشیده‌تر شدن چشم‌ها می‌شود. صادقانه بگوییم، ما فکر می‌کردیم که دیگر دوران این حرفه‌ها به پایان رسیده است.

کشیدن مداد چشم از هر رنگی نه تنها باعث کوچک‌تر شدن چشم‌ها می‌شود، بلکه باعث آسیب به چشم‌ها و کدر شدن دید می‌شود و حتی چروک افتادن دور چشم را نیز سریع‌تر می‌کند.

۴- انتخاب کانسیلر اشتباه

اشتباهات آرایشی چشم

اگر به طور طبیعی مستعد سیاهی و یا تیرگی دور چشم هستید، استفاده از کانسیلر با تم رنگی صورتی برای پوست‌های رنگ روشن بهترین نتیجه را می‌دهد، در حالی که انتخاب کانسیلر با تم رنگی زرد نارنجی برای پوست‌های رنگ تیره بهترین انتخاب خواهد بود.

اگر دور چشم تیره دارید، به هیچ عنوان سراغ کانسیلرهای خیلی روشن نروید، چرا که این کار باعث می‌شود که زیر چشم شما بدتر خاکستری نشان داده شود. همچنین در انتخاب رنگ فقط یک یا دو سایه روشن‌تر از رنگ پوست خود انتخاب کنید تا از ایجاد تضاد در صورت خود جلوگیری کنید.

۵- زدن خط چشم در پایین و بالای چشم به صورت همزمان

از آنجایی که دوران فراعنه دیگر به پایان رسیده و این مدل خط چشم زدن‌ها نیز به آن زمان تعلق دارد، بنابراین چرا هنوز هم می‌بینیم افرادی را که صورت و چهره خود را با زدن این مدل خط چشم خراب می‌کنند. خط چشم مژه بالا و پایین دیگر کاری نیست که باید انجام دهیم.

اگر دوست دارید تا مژه‌های پایین نیز سایه‌ای تیره داشته باشد، یکی از قلم‌های آرایش چشم خود را بردارید و از سایه چشم برای گوشه خارجی خط مژه پایین استفاده کنید. این همان چیزی را نشان می‌دهد که شما دوست دارید و با زدن کمی سایه آن حالت خط چشم غیرطبیعی را دیگر نخواهید داشت.

۶- صرف نظر کردن از پرایمر

ما می‌خواهیم که آرایش چشم با ماندگاری طولانی داشته باشیم و اگر قرار است تا شب روی صورت آن آرایش را داشته باشیم، به هیچ عنوان تکان نخورد.

اما برخی اوقات، آرایش چشم خلاف این خواسته ما به هم می‌ریزد و بین آن خطوط و بریدگی دیده می‌شود. یک پرایمر همراه با مواد آبرسان مانند هیالورونیک اسید را برای این منظور باید همیشه در نظر داشته باشید و آن را قبل از زدن کانسیلر روی پوست پشت چشم خود بزنید. به این ترتیب با چین و چروکی که پشت چشم‌تان می‌افتد خداحافظی می‌کنید و ماندگاری آرایش خود را نیز افزایش می‌دهید.

۷- استفاده از سایه چشم پودری

اشتباهات آرایشی چشم

ما می‌دانیم سایه چشم پودری همان چیزی است که شما همیشه استفاده کرده‌اید. شاید اصلا به ذهنتان هم خطور نمی‌کرد که استفاده از سایه چشم پودری در میان اشتباهات آرایشی چشم قرار بگیرد. در مورد سایه باید بگوییم که خوب است سراغ مدل‌های استیکی و کرمی بروید.

انتخاب این مدل سایه‌ها، البته به نوع پوست و سن افراد بستگی دارد و اگر سن بالاتری دارید، خوب است که سایه پودری را فراموش کنید. سایه‌های پودری معمولا داخل چین و چروک‌ها می‌روند و به این ترتیب آرایش شما به هیچ عنوان زیبایی نخواهد داشت. سایه چشم کرمی و استفاده از پرایمر باعث می‌شود که در تمام طول روز مانند همان حالت اولیه باقی بماند.

۸- استفاده بیش از حد از محصولات براق

سایه‌های چشم با زرق و برق زیاد ممکن است در همان نگاه اول برای شما حس جوانی داشته باشد، اما می‌توانند نتیجه عکس نیز داشته باشند. باید توجه کنید که این سایه‌های براق ما را پیرتر نشان می‌دهند. آنها به جای روشن شدن چهره، ظاهر پوست را خشک‌تر و همچنین خطوط چهره را عمیق‌تر نشان می‌دهند.

شما به جای اینکه کل پشت چشم خود را با سایه‌های براق پر کنید، می‌توانید از ترکیب سایه‌های براق و مات استفاده کنید و برای همین منظور در زمان خرید لوازم آرایشی و بهداشتی می‌توانید سراغ خرید پالت سایه‌ای از ترکیب سایه براق و مات بروید.

۹- نادیده گرفتن فرم چشم خود

درست مانند انتخاب مدل موی مناسب برای فرم صورت خود، می‌توانید از روش درست آرایش چشم برای فرم چشم خود استفاده کنید. مطمئنا همه ما با هر فرم چشمی، دوست داریم چشم‌هایمان درشت‌تر به نظر برسد، جذاب‌تر شویم و حتی این کار را می‌توان با ترفندهای آرایشی و به روز دنیا و با کمترین آرایش نشان داد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.