لوسیون بدن چیست؟

0 829

هنگامی که آب و هوا تغییر می‌کند و حتی با مواردی مانند همه گیری کرونا و استفاده مداوم از الکل مواجه می‌شویم، ماده‌ای که بتواند پوست ما را لطیف و ترمیم کند ضرورت پیدا می‌کند. هنگامی که فصل فوق العاده خشک و بسیار سرد فرا می‌رسد، استفاده مکرر از انواع مرطوب کننده برای تمام بدن تنها راه جلوگیری از عوارض خشکی پوست است. برای این منظور و برای افرادی که دارای پوست معمولی و چرب هستند، بهترین انتخاب می‌تواند لوسیون بدن باشد.

معنای لوسیون

لوسیون‌ها محصولی برای هیدراته نگه داشتن بدن هستند که بر خلاف کرم، لوسیون‌ها چربی کمتری دارند و آب بیشتری دارند و پوست را سالم، نرم و لطیف نگه می‌دارند. این در واقع مهم‌ترین تفاوت لوسیون و کرم است که آنها و استفاده آنها را کاملا از هم متفاوت می‌کند.

استفاده از لوسیون بدن یکی از معدود روش‌های ارزان قیمتی است که افراد می‌توانند با استفاده از آن پوستی لطیف و در عین حال سالم داشته باشند. لوسیون بدن رطوبت را در پوست حفظ می‌کند تا از خشک شدن آن جلوگیری کند و همچنین از بدن، آرنج‌ها، پاشنه‌های خشک شده و سایر نواحی خشک پوست محافظت می‌کند و آنها را نرم می‌کند. در واقع لوسیون بدن می‌تواند پوستی را که به اصطلاح مرده به نظر می‌رسد را زنده و معجزه کند. لوسیون بدن به‌ویژه روی دست‌ها و پاها خوب عمل می‌کند، اما می‌توان آن را روی تمام بدن استفاده کرد.

چه زمانی باید از لوسیون بدن استفاده کرد؟

لوسیون بدن چیست؟

استفاده از لوسیون بدن باید یک گام اساسی در روتین مراقبت از پوست همه باشد. ما اغلب روتین مراقبت از پوست را به پوست صورت خود اختصاص می‌دهیم، اما بدن ما به همان اندازه به عشق نیاز دارد. استفاده از لوسیون بدن گامی سریع و آسان برای مراقبت از پوست بدن به صورت روزانه است. لوسیون نه تنها پوست را صاف و هیدراته نگه می‌دارد، بلکه به جلوگیری از علائم کشش، پیری و موارد دیگر نیز کمک می‌کند. اما مهم‌تر از همه، استفاده از یک لوسیون بدن باکیفیت بهترین راه برای نوازش خود است.

لوسیون بدن کامان می‌تواند همان محصول باکیفیت باشد که با کمک آن می‌توانید شادابی و لطافت را به پوست خود هدیه دهید. لوسیون بدن کامان حاوی روغن نارگیل، بادام و آرگان، شی باتر، عصاره آلوئه ورا و ویتامین C می‌باشد که مجموعه این مواد پوست را تغذیه می‌کنند و لطافت به آن می‌دهند. این لوسیون مانند دیگر محصولات کرمی کامان حالت چسبنده و چرب ندارد و خیلی زود جذب پوست می‌شود و به خوبی پوست را از عوامل محیطی محافظت می‌کند. هیالورونیک اسید از جمله موادی است که پای ثابت تمام لوسیون‌های بدن است و وجود این ماده در لوسیون بدن کامان نیز پوست را به صورت عمیق آبرسانی می‌کند.

اما برای اینکه بهترین زمان استفاده از لوسیون بدن و خصوصا لوسیون بدن کامان را به شما بگوییم، چند گزینه داریم:

قبل از ورزش

هنگام ورزش، پوست شما در معرض عناصری مانند آلودگی، باد، هوای خشک و غیره قرار می‌گیرد. استفاده از یک لایه لوسیون بدن قبل از دویدن راه بسیار خوبی برای محافظت از پوست و جلوگیری از خشکی است. علاوه بر این، چه کسی دوست ندارد هنگام ورزش بوی خوش بدهد؟ همچنین استفاده از لوسیون بدن بعد از حمامِ بعد از تمرین ضروری است و باعث تغذیه پوست پس از تعریق و رطوبت رسانی می‌شود.

بعد از اصلاح

لوسیون بدن چیست؟

علاوه بر از بین بردن موها، اصلاح بدن با از بین بردن سلول‌های مرده و پاکسازی منافذ به عنوان یک لایه بردار عمل می‌کند. پوست عاری از آلودگی و صاف است و بنابراین، رطوبت بیشتری را از لوسیون بدن به دست می‌آورد. علاوه بر این، اصلاح می‌تواند باعث تحریک و قرمزی شود، که با محصول مرطوب کننده و آبرسان می‌توانید خیلی سریع این واکنش را بهبود دهید.

قبل و بعد از پرواز

در معرض فشار هوا بودن و همچنین کم خوابی، پوست ما در معرض آزمایشات مختلف قرار می‌گیرد. به خصوص اگر در حال پرواز به یک مکان آفتابی هستید، پوست شما به کمی مراقبت بیشتر نیاز دارد. لوسیون بدن از خشکی و همچنین سفتی ناراحت کننده جلوگیری می‌کند. یک لوسیون بدن تمام عیار می‌تواند پوست شما را از تمام عوامل ناراحت کننده در زمان پرواز محافظت کند.

پس از شستشوی دست‌ها

در شرایط کنونی کووید، دست‌هایمان را نزدیک به ۱۰ بار در روز می‌شویم و این امر به پوست ما آسیب می‌زند. صابون، آب سرد و هوای خشک دست ما را بیشتر حساس و تحریک می‌کند. استفاده از مقدار کمی لوسیون بلافاصله پس از شستن دست‌ها به جلوگیری از ترک خوردن و پوسته پوسته شدن کمک می‌کند. همچنین می‌تواند بهترین گزینه برای درمان خشکی پوست احتمالی از شستشوی مکرر دست‌ها باشد.

قبل از خواب

گنجاندن لوسیون بدن باکیفیت در روتین قبل از خواب به شما احساس آرامش بیشتری می‌دهد. استفاده از کرم بدن بعد از دوش شبانه نیز می‌تواند مزایا و اثر خوب آن را افزایش دهد. گرما و بخار حمام باعث باز شدن منافذ پوست می‌شود که به نفوذ بهتر لوسیون کمک می‌کند. علاوه بر این، هیچ چیز بهتر از سر خوردن در ملحفه خود با پوستی نرم و رایحه‌ای دلپذیر نیست.

آیا استفاده روزانه از لوسیون خوب است؟

لوسیون بدن چیست؟

بدن شما به اندازه صورت شما به توجه نیاز دارد. بنابراین، لوسیون بدن باید روزانه استفاده شود. البته، ممکن است برخی روزها گرفتار باشید و نتوانید این کار را به خوبی انجام دهید و مراقبت از پوست ۷ مرحله‌ای می‌تواند گاهی اوقات کمی زیاد باشد. با این وجود، استفاده از لوسیون بدن دو تا سه بار در هفته نتیجه عالی برای پوست بدن شما خواهد داشت.

حقایق مهم در مورد لوسیون بدن چیست؟

حقایق مهم در مورد لوسیون بدن عبارت‌اند از:

  • سبک‌تر از کرم بدن و کره بدن است.
  • پوست چرب را کاملاً مرطوب می‌کند. با این حال، اگر پوست خشکی دارید، ممکن است به اندازه یک کره بدن یا کرم، پوست شما را مرطوب نکند.
  • لوسیون بدن در ترکیبات خود دارای نرم کننده و مرطوب کننده است. همچنین حاوی ویتامین E و اسیدهای چرب ضروری است که پوست شما را هیدراته نگه می‌دارد و از سد طبیعی پوست شما محافظت می‌کند.
  • لوسیون‌ها معمولاً روی بازوها، گردن و پاها استفاده می‌شوند. آنها همچنین به راحتی جذب پوست شما می‌شوند. برای بهترین نتیجه می‌توانید بعد از حمام از لوسیون بدن استفاده کنید.
  • طبق یک مطالعه دانشکده پزشکی هاروارد، دلیل کاربردی بودن لوسیون این است که از آب (که پوست شما را مرطوب می‌کند) معلق در یک ماده چرب (که آب را در داخل نگه می‌دارد) تشکیل شده است. لوسیون‌های بدن بیشتر از آب، روغن و سایر مواد مرطوب کننده ساخته می‌شوند. لوسیون دارای درصد بیشتری آب در فرمول خود است و از نظر قوام رقیق‌تر از کرم‌ها و کره‌ها است. لوسیون، همچنین به راحتی پخش می‌شود، سریع جذب می‌شود و روی پوست بسیار سبک است. لوسیون‌ها بدون احساس سنگینی آبرسانی معقولی دارند و برای افرادی که پوست چرب دارند خوب عمل می‌کنند. حتی کسانی که پوست خشک دارند می‌توانند در طول ماه‌های تابستان که هوا گرم و مرطوب است از لوسیون استفاده کنند.
  • سعی کنید لوسیون‌های حاوی هیالورونیک اسید و سرامیدها را انتخاب کنید. این باعث افزایش توانایی پوست در حفظ آب در طول زمان می‌شود.

لوسیون‌ها باید بلافاصله بعد از حمام روی پوست مرطوب مالیده شوند. این به ویژه اگر از دوش آب گرم استفاده کنیم بسیار مفید است، زیرا آب گرم باعث خشکی بیشتر پوست می‌شود. همچنین می‌توانید پس از استفاده از روغن روی پوست، اگر احساس می‌کنید پوستتان خشک است، از لوسیون بدن استفاده کنید.

مزایای استفاده از لوسیون بدن

لوسیون بدن چیست؟

لوسیون بدن کارهای بسیاری را انجام می‌دهد که برای کاربران در زندگی روزمره یا برای موقعیت‌های خاص مفید است. مردان و زنان در همه اقشار، اقلیم‌ها و مناطق گاهی اوقات نیاز به آبرسانی پوست دارند. با بالا رفتن سن زنان و خشک شدن پوست آنها، لوسیون بدن می‌تواند به یک ماده اصلی تبدیل شود که به حفظ سلامت و جذابیت پوست کمک می‌کند. حتی از لوسیون‌ها می‌توان برای از بین بردن شپش سر یا التیام زخم‌های پوستی استفاده کرد. اگر به روش‌های مختلفی که در سال گذشته از لوسیون پوست استفاده کرده‌اید فکر می‌کنید، ممکن است متعجب شوید که بیشتر از آنچه فکر می‌کنید این کار و روش درمانی رایج است. از مراقبت از پوست گرفته تا مدیریت سلامت و درمان‌های ضد پیری، لوسیون بدن نیازهای زیادی را برآورده می‌کند که ممکن است نادیده گرفته شود یا آنها را بدیهی بدانیم. اما دیگر مزایای لوسیون بدن عبارت است از:

  • پوست خشک شده را دوباره آبرسانی می‌کند.
  • لکه‌های خشک یا زبر روی پوست را ترمیم می‌کند.
  • پینه‌های روی پوست را درمان می‌کند.
  • حس و بوی خوبی دارد.
  • کمک می‌کند تا حس آرامش داشته باشید.
  • خشن‌ترین قسمت‌های بدن را نرم می‌کند.
  • پوست را درخشان می‌کند.

اکنون می‌توانید لوسیونی را بخرید که تمام این مزایا را برای پوست شما داشته باشد. برخی از لوسیون‌ها معطر هستند و برخی دیگر معطر نیستند، بنابراین اگر بوهایی از این قبیل شما را آزار می‌دهد، سراغ مدل‌هایی بروید که عطر کمتری در آنها به کار رفته است. همین امر در مورد لوسیون‌های رنگی نیز صدق می‌کند، که ممکن است حاوی رنگ‌هایی باشد که برخی افراد به آن حساسیت‌زا هستند. اگر هنگام استفاده از لوسیون واکنش‌های عجیب مشاهده کردید، در صورت بروز علائم جدی مانند مشکل در تنفس یا تغییر در ضربان قلب، فوراً به دنبال کمک پزشکی باشید. در غیر این صورت، با پزشک خود مشورت کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.