آیا شامپو بر روی ریزش مو تاثیر دارد؟

1,787

نمی‌توان شخصی را تصور کرد که با ریزش موهای خود مدام جلوی آینه نرود و درباره دلایل ریزش موهای خود فکر نکند و غصه نخورد. این یک لحظه دلخراش است که در آن فرد چه زن و چه مرد دو چیز ناخوشایند را به طور همزمان یاد می‌گیرد. اول اینکه، با ریزش مو به صورت گسترده، ظاهرش برای همیشه تغییر می‌کند. ثانیا، اینکه این ریزش بدون درمان نیست.

در واقع با رسیدن به فکر دوم می‌توانید کمی از فشار وارد شده به روح و اعصاب خود را کم کنید. نوعی فشار روانی که می‌تواند شما را حتی از بودن در میان افراد و جامعه دور کند و به مشکلات‌تان، مشکل افسردگی نیز افزوده شود.

اما آیا این عصبانیت و وحشت از ریزش مو راه حل مناسبی دارد و آیا تبلیغات‌های بسیار درباره شامپوهای ضد ریزش درست است؟

در این مقاله ما را همراهی کنید تا درباره تاثیر شامپو بر ریزش مو صحبت کنیم و به شما بگوییم که آیا این گفته درست است یا خیر.

تاثیر شامپو بر ریزش مو

ریزش مو، ده‌ها میلیون زن و مرد در سراسر دنیا را تحت تأثیر قرار داده است. اگر ریزش مو شما را نگران کرده است، ابتدا باید آن را برای یک متخصص پوست و مو شرح دهید تا در ابتدا از بیماری و ناراحتی‌های احتمالی مطمئن شوید. آنها بهترین افراد برای این منظور هستند که می‌توانند علت را مشخص کنند و درمان مناسب را برای شما توصیه کنند. در این مراجعه‌ها است که ممکن است پزشکان بهترین شامپوهای ریزش مو را نیز به شما معرفی کنند و آن را مناسب با پوست سر و موهای شما تجویز کنند.

در صورتی که خودتان می‌خواهید برای این موضوع اقدام کنید باید بدانید، بسیار مهم است که درباره بیشتر شامپوها کاوش کنید و درباره مواد، نحوه ساخت و روش درمانی آنها بیشتر بدانید. شما با انتخاب شامپو مناسب برای جلوگیری از ریزش مو می‌خواهید که قسمت بیرونی پوست سر خود را درمان کنید. علت اصلی ریزش مو در زیر پوست سر اتفاق می‌افتد. بنابراین اگر از ریزش موی شما ریشه ژنتیکی دارد، شامپو نمی‌تواند خیلی برای شما درمان خوبی باشد و حتی در بسیاری از افراد جوابگو نیست.

کدام شامپوهای ریزش مو را متوقف می‌کند؟

برای کاهش ریزش موی سر و همچنین تقویت موها، ما به شما شامپو ضد ریزش کامان را پیشنهاد می‌کنیم. شامپو ضد ریزش کامان بهترین شامپو بدون سولفات در بازار ایران است که به خوبی می‌تواند موهای شما را در مورد ریزش درمان کند. درباره اینکه چرا سولفات برای مو بد است در مقاله‌ای صحبت کردیم که می‌توانید برای آگاهی از آن، به این مقاله مراجعه کنید.

شامپو ضد ریزش فاقد سولفات کامان، محصولی است که در محتویات درون خود پروتئین، ویتامین‌های بیوتین، زینک، کافئین و عصاره‌های ضروری برای پوست سر و مو را دارا می‌باشد. تمام مواد داخل این مدل شامپو از محصولات کامان موجب تغذیه و تقویت مو، تحریک پیاز مو و افزایش ضخامت موهای شما می‌شود و همچنین از ریزش و تغییر رنگ و کدر شدن موها جلوگیری می‌کند. این شامپو فاقد هر گونه مواد شیمیایی برای محافظت کامل از مو و جلوگیری از آسیب به پوست سر است. شما می‌توانید از شامپو ضد ریزش کامان به صورت روزانه استفاده کنید و تأثیر آن را می‌توانید پس از یک هفته مصرف مشاهده کنید.

شامپوهای دیگری که ممکن است کمک کنند، شامپوهایی هستند که با اسید سالیسیلیک پوست سر را لایه برداری کرده و گردش خون در پوست سر را بهبود می‌بخشند.

گردن خون در پوست سر احتمالاً تنها دلیل ریزش موی سر نیست و افزایش آن نیز تنها راه درمان ریزش مو نخواهد بود، اما شما می‌توانید از این روش به عنوان تنها و بهترین روش جلوگیری از ریزش مو در خانه استفاده کنید و بهره ببرید. به عنوان مثال، می‌توانید یک دوش آب گرم بگیرید و با استفاده از شامپوی مناسب برای ریزش مو مانند شامپو کامان به پوست سر خود یک لایه برداری مناسب هدیه دهید و در واقع تاثیر شامپو بر ریزش مو را به چشم مشاهده کنید.

برخی شامپوهای ریزش مو حاوی هیدروکورتیزون ۱٪ یا کتوکونازول ۱٪ هستند که این مواد باعث لایه برداری و به گردش درآمدن خود در پوست سر می‌شوند.

متخصصان این حوزه همچنین شامپوهای دارای دانه کدو تنبل، ریشه یوکا و بیوتین را توصیه می‌کنند. این مواد علاوه بر خاصیت ضد ریزشی که دارند، باعث افزایش ضخامت موهای نازک سر می‌شوند. این شامپوها بهترین انتخاب برای ضخیم شدن تارهای مو و بهبود حالت کلی و کاهش احساس کم پشتی موها هستند. تأثیر این مدل شامپوها را نیز می‌توانید پس از سه روز استفاده مشاهده کنید.

از مصرف چه مدل شامپوهایی باید خودداری کنید؟

شامپوهای دارای گوگرد؛ به طور قطع باید از شامپوهایی که دارای گوگرد هستند خودداری کنید، چرا که گوگرد باعث ریزش موی شما می‌شود و اگر به این مشکل دچار هستید با این شامپو باعث تشدید آن می‌شوید. بسیاری از شرکت‌ها و شامپوها دارای گوگرد هستند زیرا این ماده در این شامپوها برای ایجاد کف استفاده می‌شود، اما روغن‌های موجود در پوست سر شما را نیز از بین می‌برد و باعث خشک شدن و شکستن و ایجاد موخوره روی موهای شما می‌شود. یکی دیگر از مهم‌ترین اثرات گوگرد در برخی شامپوها این است که موهای شما را بسیار نازک می‌کند.

شامپوهای حجم دهنده؛ ممکن است دوست داشته باشید که برای موهای خود تنها از شامپوهای حجم دهنده استفاده کنید. استفاده بیش از حد از این مدل شامپوها می‌تواند باعث بسته شدن منافذ پوست سر شما شود، که به نوبه خود اکسیژن رسانی به پوست را محدود می‌کند و منجر به افزایش التهاب می‌شود.

شامپوهای دارای گیاهان؛ از شامپوهایی که حاوی گیاهان بسیار است نیز خودداری کنید. برخی از این شامپوها در بازار نیز بسیار پیدا می‌شود که هیچ کدام پایه علمی برای ساخت ندارند و به هیچ عنوان برای درمان ریزش مو مناسب نیستند.

سخن پایانی

در زمان بروز ریزش مو اولین قدمی که باید بردارید، این است که به پزشک مراجعه کنید و از بیماری‌های احتمالی مطمئن شوید. در صورتی که بیماری خاصی برای این مورد وجود نداشت، می‌توانید سراغ بهترین شامپوها از برندهای معتبر بروید که از محتویات داخل شامپو مطمئن باشید. اما باید بدانید که شامپوها در نهایت قرار نیست روی موهای شما معجزه‌ای عجیب به وجود آورند. شامپوهای خوب با ویژگی جلوگیری از ریزش مو می‌توانند ریزش را به میزان قابل توجهی کاهش دهند و برخی از آنها موهای شما را ضخیم‌تر و سالم‌تر کنند.

با انتخاب درست می‌توانید روند ریزش موهای خود را تا حد زیادی کاهش دهید و موهای خود را بسیار زیباتر از قبل کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.