۹ مورد از بایدها و نبایدهای آرایش در فصل سرما

0 381

در فصل‌های سرد سال صرفا نوع پوشش ما تغییر نمی‌کند؛‌ بلکه باید در روش‌های آرایش کردن و برنامه‌های مراقبت از پوست نیز تغییر و تحولاتی را اعمال کنید. سرمای هوا، بارش باران و برف و همچنین استفاده از لباس‌های بیشتر چه تاثیری روی میکاپ صورت می‌گذارند؟ این سؤال بسیار مهمی است که در مطلب حاضر قصد داریم درباره ابعاد مختلف آن بحث کنیم. برای آشنایی با مجموعه بایدها و نبایدهای آرایش در فصل سرما تا پایان این مطلب با همراه باشید.

باید‌ها و نبایدهای آرایش در فصل سرما چیست؟

اجرای تکنیک‌های زیبایی تنها زمانی مفید واقع می‌شود که در شرایط و زمان درستی آن‌ها را به کار ببرید. به نظر شما کدام ویژگی آب و هوایی در فصل‌های سرد سال باید در انتخاب و استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی مد نظر قرار بگیرد؟ زمستان با سرما و به دنبال آن کاهش رطوبت هوا همراه است. در چنین شرایطی خشکی پوست یکی از مشکلات پوستی رایج به شمار می‌رود. بنابراین به نظر می‌رسد که برای جلوگیری از تکرار اشتباهات آرایشی در فصل سرد سال، حتما باید این نکته کلیدی را در ذهن داشته باشید. در اینجا فهرستی از بایدها و نبایدهای آرایش در فصل سرما را مرور می‌کنیم.

بایدها و نبایدهای آرایش در فصل سرما

بایدهای آرایش در فصل سرما

فارغ از اینکه طرفدار سبک آرایش نود یا ملایم هستید یا ترجیح می‌دهید به سراغ سبک‌های کلاسیک بروید، مجموعه نکات زیر را برای آرایش کردن در فصل پاییز و زمستان رعایت کنید.

۱. استفاده از لوازم آرایشی ضد آب

اگر در فصل تابستان، عرق کردن در اثر گرما به آرایش صورت شما آسیب می‌زند، در فصل زمستان نیز تماس قطرات باران و برف با چهره‌تان ممکن است آرایش‌تان را بهم بزند. بنابراین توصیه می‌کنیم که برای آرایش کردن در روزهای بارانی و برفی حتما به سراغ محصولات ضد آب بروید.

۲. انتخاب زمان مناسب برای آبرسانی به پوست

برای جلوگیری از خشکی پوست در فصل سرما، باید مرطوب کردن پوست با استفاده از کرم‌ها و همچنین سرم‌های آبرسانی را جدی بگیرید. بهترین زمان برای آبرسانی پوست، وقتی است که به تازگی از حمام بیرون می‌آیید. در این زمان پوست شما تمیز شده و در عین حال مقداری از رطوبت حمام در سطح آن باقیست. آبرسانی پوست در این زمان با استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده و سرم‌های آبرسان بهترین نتیجه را به همراه خواهد داشت.

۳. تقویت کوتیکول ناخن

گاها پیش می‌آید که در بحث بایدها و نبایدهای آرایش در فصل سرما به حفظ سلامت و زیبایی ناخن‌ها بی‌توجهی می‌شود. کوتیکول پوست سخت و شفافی است که در محل رویش ناخن‌ها قرار دارد. برای حفظ سلامت ناخن باید حتما سلامت کوتیکول‌ها تضمین شود. در عین حال کویتکول خیلی حساس و شکننده است. در فصل سرما به دلیل کاهش رطوبت هوا، احتمال خشکی بیشتر کوتیکول‌ها افزایش می‌یابد. برای جلوگیری از آسیب دیدن آن‌ها باید از روغن‌های مخصوص برای مالیدن روی کوتیکول استفاده کنید.

بایدها و نبایدهای آرایش در فصل سرما

۴. انتخاب رژ لب مناسب

یک روز سر زمستانی را در نظر بگیرید. شما در خانه حضور دارید که هوا در آن گرم و مطبوع است. به محض خارج شدن از خانه دمای هوا به یکباره افت می‌کند. این اتفاق باعث می‌شود تا به یکباره شوک دمایی به مواد آرایشی از جمله رژ لب وارد شود. بنابراین لازم است حتما از رژ لب‌هایی در زمستان استفاده کنید که در برابر چنین تغییرات دمایی مقاوم باشد. توجه به تاریخ انقضای محصولات آرایشی و بهداشتی در چنین شرایطی اهمیت دوچندانی پیدا می‌کند.

۵. استفاده از بخور سرد

در ادامه بحث بایدها و نبایدهای آرایش در فصل سرما باید به اهمیت بخور سرد اشاره کنیم. سرما و خشکی هوا در زمستان دشمن شماره یک پوست شما به حساب می‌آیند. برای جلوگیری از ترک خوردن و ایجاد چین و چروک در سطح پوست باید رطوبت آن را افزایش دهید. با استفاده از یک دستگاه رطوبت‌ساز می‌توانید بخور سرد را در خانه برای تقویت رطوبت صورت و پوست دست خود اجرا کنید. از جمله مزایای دیگر بخور سرد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • درخشان شدن پوست
  • درمان حساسیت‌های پوستی
  • درمان جوش و آکنه

۶. استفاده از سرمه چشم

بکارگیری سرمه چشم به خصوص در فصل زمستان تاثیر بسزایی در زیبایی ظاهری شما دارد. سرمه چشم حالت بی‌روح را از چهره شما می‌گیرد و باعث می‌شود تا جذابیت و گیرایی چهره‌تان به مراتب بیشتر شود. در عین حال با پوشش‌های تیره رنگ زمستانی نیز کاملا سازگار است و نتایج خیره‌کننده‌ای برای ظاهر شما به ارمغان می‌آورد. توصیه می‌کنیم که به هیچ عنوان به سراغ خط چشمهای آبی یا بنفش در زمستان نروید.

بایدها و نبایدهای آرایش در فصل سرما

نباید‌های آرایش در فصل سرما

در ادامه بحث باید‌ها و نبایدهای آرایش در فصل سرما به بخش نباید‌ها می‌رسیم. حتی اگر از محصولات گران‌ترین برندهای لوازم آرایشی جهان استفاده می‌کنید، لازم است که نکات این بخش را با دقت مد نظر قرار دهید. در غیر این صورت نمی‌توانید به نتایج مطلوبی دست پیدا کنید.

۱. لایه‌برداری شیمیایی

همه ما می‌دانیم که برای داشتن پوست زیبا و درخشان باید سلول‌های مرده سطح آن از بین بروند. بهترین راه‌حل از بین بردن سلول‌های مرده نیز لایه‌برداری است. محصولات شیمیایی ویژه‌ای برای لایه‌برداری پوست وجود دارند. توصیه می‌کنیم از این محصولات صرفا در فصل گرما استفاده کنید. لایه‌بردارهای شیمیایی باعث خشکی پوست می‌شوند که در فصل زمستان دردسرساز خواهد بود. به جای لایه برداری شیمیایی با استفاده از برس‌های صورت یا دستمال مرطوب، عملیات لایه‌برداری به صورت فیزیکی را در زمستان انجام دهید.

۲. استفاده از لوازم آرایش پودری

چالش سرمای هوا و خشکی پوست روی محصولات آرایشی پودری بیشترین تاثیر منفی را می‌گذارد. بنابراین توصیه می‌کنید که در استفاده از سایه چشم، رژگونه و سایر لوازم بهداشتی در روزهای سر سال به هیچ وجه به سراغ محصولات پودری نروید. بلکه کرم‌ها و لوازم آرایشی مایع بهترین انتخاب به شمار می‌روند.

بایدها و نبایدهای آرایش در فصل سرما

۳. انتخاب رنگ‌های سرد

تشخیص تناژ پوست در انتخاب رنگ لوازم آرایشی اهمیت دارد. در کنار آن عوامل دیگری مانند نوع پوشش و شرایط آب و هوایی نیز باید مد نظر قرار بگیرند. در همین راستا توصیه می‌شود که در انتخاب لوازم آرایشی برای فصل پاییز و زمستان به سراغ رنگ‌های سرد مانند صورتی، سبز، آبی و مرجانی نروید. این رنگ‌ها نه تنها القاکننده سرما به دیگران هستند بلکه معمولا با نوع پوشش‌های تیره در فصل زمستان نیز تضاد آشکاری دارند.

کلام پایانی

۹ مورد از باید‌ها و نبایدهای آرایش در فصل سرما را با هم مرور کردیم. بار دیگر لازم است در پایان اشاره کنیم که مهم‌ترین اصلی که باید برای آرایش کردن و مراقبت از پوست خود در فصل پاییز و زمستان مد نظر قرار دهید، حفظ رطوبت پوست است. این نکته را در انتخاب لوازم آرایشی و بهداشتی لازم برای سفر، محیط کار و … در روزهای سرد سال به خاطر بسپارید. چه پیشنهادات دیگری برای دستیابی به بهترین نتیجه در آرایش زمستانی دارید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.