۸ اشتباه آرایشی که همه ما ممکن است آنها را انجام دهیم

0 881

از زمانی که آرایش شروع می‌کنیم، یک روش را برای انجام روزانه آن پیش می‌گیریم و حتی به این توجه نمی‌کنیم که آیا این روشی که استفاده می‌کنیم صحیح است یا خیر. آیا همان مدل خط چشمی که در ۲۰ سالگی می‌زدید را در ۳۰ سالگی نیز می‌زنید و تغییری در آن ایجاد نکردید؟ یا در استفاده از محصولات آرایشی تغییری ایجاد نکردید و محصولی کارآمد و جدید را به محصولات آرایشی خود اضافه نکردید؟ اگر پاسخ شما به تمام این سؤالات منفی است، باید بگوییم که روش درستی برای آراستن پوست صورت خود انتخاب نکردید. برای داشتن ظاهری زیبا، مهم است که آداب و رسوم آرایش را از نظر سن، نوع پوست و موارد دیگر رعایت کنید. در این مقاله قصد داریم تا شما را با اشتباهات رایج آرایشی آشنا کنیم که ممکن است این اشتباهات را هر کدام از ما انجام دهیم.

۱- پوست را به درستی آماده نمی‌کنید

هنگامی که کیف لوازم آرایشی خود را بیرون می‌آورید، اولین قدم برای شروع آرایش استفاده از محصولی برای زیرسازی است. هنگام شروع کار آرایش روی پوست، مهم است که ابتدا پوست را آماده کنید تا از آرایش بی عیب و نقص اطمینان حاصل کنید. محصولی که برای آماده کردن پوست صورت برای آرایش مورد استفاده قرار می‌گیرد، ممکن است برای پوست‌های مختلف متفاوت باشد؛ اما در نهایت یک آبرسان، مرطوب کننده و پرایمر برای بستن منافذ صورت از واجبات هر آرایشی است.

متأسفانه، بسیاری از افراد آرایش را تنها محدود به استفاده از لوازم آرایش می‌دانند و زمانی که آرایش خود را تمام می‌کنند به دنبال آن ظاهر بی عیب و نقص می‌گردند و به آن دست پیدا نمی‌کنند. در نهایت هم این مشکل را از محصولاتی می‌دانند که روی پوست خود زدند. آبرسانی پوست زیر آرایش و مرطوب کردن آن، می‌تواند بهترین کاری باشد که شما قبل از شروع هر آرایشی انجام دهید و می‌توانید پس از آرایش معجزه این محصولات را روی پوست صورت خود ببینید.

پیشنهاد ما به شما برای آبرسانی پوست قبل از آرایش بمب آبرسان کامان است. چرا که این محصول با داشتن مواد مغذی و رطوبت رسان قوی، پوست شما را برای داشتن آرایشی بدون نقص آماده می‌کند.

خرید بمب آبرسان کامان

۲- عوض نکردن کردم پودر با تغییر و افزایش سن

اشتباهات رایج آرایشی

زمانی که دانشجو هستید و بودجه‌ی محدودی دارید، می‌توانید سراغ برندهای داروخانه‌ای و نسبتا مقرون به صرفه بروید و شاید در دهه  بیست سالگی شما، با توجه به داشتن پوستی لطیف و منعطف نیاز به کرم پودری قوی نداشته باشید. با این حال و با افزایش سن، آرایش شما نیز باید تکامل یابد. با بالغ شدن زنان، پوست صورت و گردن آنها خشک می‌شود و در نتیجه درخشندگی آن از بین می‌رود. توصیه ما به شما این است که سراغ پودرها و کرم پودرهای مات بروید و همانند سابق به مراقبت از پوست و روتین پوستی خود بسیار اهمیت دهید.

قبل از استفاده از لوازم آرایش پوست خود را به خوبی رطوبت رسانی کنید تا پوست شما در طول آرایش صاف‌تر شود و محصولات آرایشی به طور یکنواخت روی پوست شما پخش شوند. اسفنج آرایش و براش کرم پودر را از قبل خیس و یا مرطوب کنید. مرطوب کردن اسفنج و براش باعث آرامش پوست و درخشندگی آن می‌شود.

۳- آرایش کردن در نور بسیار زیاد

مطمئنا تا به حال برای شما پیش آمده که در اتاقی که نور کمی دارد آرایش کنید و پس از اینکه از اتاق خارج شدید، با صحنه‌ای بسیار ترسناک و غیرقابل باور مواجه شوید. این حالت در مورد نور زیاد نیز صدق می‌کند و آرایش در نور بسیار زیاد نیز می‌تواند خراب شود. بسته به نور همه چیز متفاوت به نظر می‌رسد، بنابراین بهتر است تا آنجایی که ممکن است از نور طبیعی استفاده کنید.

نور طبیعی خورشید دقیق‌ترین انعکاس چهره شما را در آینه نمایش می‌دهد. این نور می‌تواند برای شما و برای داشتن آرایش زیبا، بهتری نور به شمار بیاید. اگر برای آرایش نور طبیعی ندارید، می‌توانید سراغ چراغ LED سفید گرم بروید، که بیشترین شباهت را به نور طبیعی بیرون از خانه دارد.

۴- استفاده زیاد از کانسیلر

اشتباهات رایج آرایشی

زدن بیش از اندازه کانسیلر را گردن بی خوابی کشیدن شب قبل به خاطر کودک تازه متولد شده خود و همچنین کار زیاد شب قبل نیندازید. خستگی زیاد و کم خوابی می‌تواند باعث بروز گودی و سیاهی دور چشم شود. بیشتر افراد برای رفع این مشکل به کانسیلر متوسل می‌شوند و با زدن حجم زیادی از کانسیلر به دور چشم‌های خود، سعی در پوشاندن این مشکل دارند. اگر از سایه مناسب یا محصولی که برای پوست شما مفید است استفاده نمی‌کنید، ممکن است در نهایت چین و چروک‌ها یا خطوط را ناخواسته زیر چشم خود برجسته کنید یا در نهایت زیر چشم شما حالت کیکی و بسیار سنگین به نظر برسد.

برای جلوگیری از این حالت، باید از زدن بیش از اندازه کانسیلر حتما خودداری کنید. در عوض، می‌توانید سراغ استفاده از مرطوب کننده زیر چشم یا پرایمر بروید و کانسیلر خود را به گونه‌ای انتخاب کنید که با حجم کم نیز، پوشانندگی بالا داشته باشد.

۵- مراقبت از لب را فراموش کنید

لب‌ها در آرایش در مرکزیت توجه قرار دارند و اهمیت ندادن به آنها می‌تواند، در نهایت ظاهر آرایش را بد جلوه دهد. با افزایش سن، لب فوقانی ما به آرامی نازک شده و رنگ آن از بین می‌رود. این امر اهمیت مراقبت از سلامت لب‌ها را به اندازه سایر قسمت‌های بدن مهم می‌کند. پیشنهاد ما به شما این است که هفته‌ای یک بار با یک اسکراب ملایم لب‌ها را لایه برداری کنید و سپس از بالم لب آبرسان استفاده کنید. بالم لب کامان پیشنهاد ما به شما برای رطوبت رسانی و التیام لب‌ها به صورت روزانه است. زمان استفاده از بالم لب به این صورت است که شما باید هر شب قبل از خواب این بالم لب را روی لب‌های خود بزنید تا بتوانید لب‌های خود را درمان و لطیف نگه دارید.

خرید بالم لب کامان

برای لایه برداری طبیعی از شکر قهوه ای یا آرد جو دوسر استفاده کنید. استفاده از رژ لب مایع و براق تقریبا هم رنگ لب‌ها و به اصطلاح نود می‌تواند باعث ایجاد لب‌هایی حجیم‌تر و جوان‌تر می‌شود. اگر می‌خواهید ظاهر جوان‌تر و شاداب‌تری داشته باشید، سراغ رنگ‌های طبیعی‌تر بروید.

۶- زدن ریمل سنگین روی مژه‌های پایین

اشتباهات رایج آرایشی

آیا وقتی برای زدن ریمل اقدام می‌کنید، همان اندازه که به مژه بالا ریمل می‌زنید به مژه‌های پایین نیز می‌زنید؟ اگر این کار را انجام می‌دهید، باید بگوییم که این اشتباه را باید کنار بگذارید، چرا که با این کار شما تمام توجه‌ها را به سمت چین و چروک‌های زیر چشم خود جلب می‌کنید. استفاده از ریمل برای حجیم کردن و بلند کردن گوشه‌های چشم می‌تواند بهترین انتخاب برای آرایش صحیح شما باشد. زمانی که شما ریمل را با حجم بالا روی مژه‌های پایین خود می‌زنید، هر چروکی حتی اگر کوچک باشد را برجسته‌تر می‌کنید.

۷- رژگونه نزنید

تعریف افراد از رژگونه و رنگ آن می‌تواند متفاوت باشد، اما این روزها این محصول آرایشی به یکی از محبوب‌ترین و ترفندهای آرایش بهاری تبدیل شده است. هدف استفاده از رژگونه این است که صورت را جوان‌تر و همچنین تازه‌تر کنید. توصیه ما به شما این است که سراغ یک رنگ صورتی و سرخ طبیعی بروید که بیشترین شباهت به گونه‌های سرخ شده واقعی شما را داشته باشد. هنگام زدن رژگونه روی صورت خود نیز باید احتیاط به خرج دهید و از میزان لازم، بیشتر نزید.

۸- عدم استفاده مناسب از برنزر

با استفاده از هایلایتر، رژگونه و پودر‌های ثابت کننده آرایش، معمولا برنزر فراموش می‌شود. حتی برعکس این حالت نیز وجود دارد و هستند برخی افراد که به اندازه‌ای زیاد از برنزر استفاده می‌کنند که پوست آنها شبیه به پوست آفتاب سوخته می‌شود و زرد و قهوه‌ای به نظر می‌آید. هنگام استفاده از برنزر در آرایش، به این فکر کنید که آفتاب به چه میزان بیشتر روی پوست شما اثر می‌گذارد: قسمت بالای استخوان گونه به سمت خط رویش موهای شما و احتمالاً در اطراف خط فک. برای بهترین نتیجه، پیشنهاد می‌کنیم از رژگونه و برنزر و کانتور کرمی استفاده کنید تا بتواند به راحتی با سایر محصولات آرایشی آن را ترکیب کنید و رنگ طبیعی به دست آورید.

اشتباهات رایج آرایشی

سخن پایانی

مواردی که عنوان کردیم، همگی در میان اشتباهات رایج آرایشی به شمار می‌آیند که ممکن است همه ما آنها را انجام دهیم و این کارها را بدون آگاهی روی صورت خود اعمال کنیم. با آگاهی از این موارد می‌توانید آرایشی اصولی و زیبا داشته باشید و صورت خود را جوان‌تر و جذاب‌تر کنید.

منبع realsimple
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.