تفاوت لوسیون بدن و کرم بدن چیست؟

0 1,919

لوسیون‌ها و کرم‌های بدن مدت‌هاست که به نرم، مرطوب کردن و ترمیم خشکی پوست کمک کرده‌اند. اما با وجود این همه محصول در بازار، از جمله لوسیون و کرم بدن، چگونه می‌توانید محصولی را پیدا کنید که برای شما و پوست شما مناسب و مفید باشد؟ تفاوت لوسیون بدن و کرم بدن در چیست؟ کدام مدل برای نوع پوست شما بهتر است؟ برای آشنایی با تفاوت میان این دو و یادگیری نحوه انتخاب بهترین گزینه برای خود به خواندن این مقاله ادامه دهید.

کرم و لوسیون بدن

به زبان ساده، لوسیون‌ها سبک‌تر هستند و محتوای آب بیشتر و روغن کمتری دارند. کرم‌ها سنگین‌تر و با محتوای روغن بیشتر و میزان آب کمتر هستند.

به عنوان مثال، لوسیون‌های بدن از محصولات کامان لوسیون‌های بدن سبک هستند، در حالی که کرم‌های بدن و یا روغن‌های بدن، فرمول غلیظ‌تری دارند که معمولا با شی باتر غنی‌تر ساخته می‌شوند. علاوه بر لوسیون بدن و کرم بدن، کره بدن نیز وجود دارد. کره بدن با اینکه میزان روغن بیشتری نسبت به لوسیون دارد، اما لطافت و سبکی بیشتری نسبت به کرم بدن دارد.

خرید لوسیون بدن

کره بدن کرمی است که شامل شی باتر، کاکائو، انبه یا کره خرما است. آنها به طور کلی یک کرم غلیظ هستند و ممکن است شامل روغن‌های ضروری و روغن‌های دیگر مانند روغن نارگیل و آووکادو نیز باشند.

کدام‌یک برای دست‌ها بهتر است؟

تفاوت لوسیون بدن و کرم بدن

خشکی پوست دست میان افراد مختلف شایع است. این می‌تواند به دلیل عادات روزانه، وظایف شغلی و افزایش تماس با مواد شیمیایی، مانند مواد شوینده یا محصولات پاک کننده خانگی باشد. دست‌ها همچنین در معرض شستن مکرر هستند که می‌تواند باعث خشکی و زبری شود.

فرمول‌های قوی‌تر، مانند کرم‌ها یا کره بدن، می‌توانند با آبرسانی بیشتر به پوست به مقابله با خشکی پوست کمک کنند.

به عنوان مثال، روغن بدن پمپی کامان حاوی ویتامین E و Q10 است که به مرطوب کردن و تغذیه پوست کمک می‌کند و در عین حال، موجب سفت شدگی پوست می‌شود.

خرید روغن بدن پمپی کامان

کدام‌یک برای صورت بهتر است؟

برای صورت خوب است که سراغ موردی بروید که به بستن منافذ و همچنین کاهش جوش‌های سرسیاه کمک کند. این مورد برای افرادی که مستعد آکنه هستند، بسیار ضروری است چرا که پوستی صاف و بدون آسیب خواهند داشت.

به عنوان مثال، کرم‌های مرطوب کننده صورت کامان یا همان آبرسان کامان فاقد چربی هستند و پوست را به خوبی تغذیه می‌کنند و نتیجه استفاده از آن لطیفی و شادابی پوست خواهد بود. لوسیون‌ها برای همه انواع پوست و روی صورت بهترین اثر را دارند.

خرید آبرسان‌های کامان

پوست خشک

تفاوت لوسیون بدن و کرم بدن

برای پوست‌های خشک، فرمول‌های قوی‌تر بهترین هستند. بسته به میزان خشکی پوست شما، محصولات مختلف ممکن است این کار را انجام دهند.

اگر پوستی تقریبا معمولی یا پوست کمی خشک دارید، می‌توانید از لوسیون استفاده کنید. اگر پوست خشک متوسطی دارید می‌توانید از کرم استفاده کنید. دبرا جلیمان، متخصص پوست و متخصص پوست می‌گوید، اگر پوست خیلی خشکی دارید، می‌توانید از کره بدن استفاده کنید.

جلیمان پیشنهاد می‌کند اگر پوست شما خیلی خشک است به دنبال محصولاتی ساخته شده با شی باتر باشید. جلیمان خاطرنشان می‌کند: «بسیاری از افرادی که پوست بسیار خشک یا اگزما دارند، مخصوصاً در شب از کره بدن استفاده می‌کنند، بنابراین پوست آن‌ها می‌تواند طی ۸ ساعت زمانی که می‌خوابند بهبود یابد.

به دنبال محصولاتی ساخته شده با شی باتر ۱۰۰ درصد خام باشید، یا کره بدن حاوی شی باتر ارگانیک، کره کاکائو، عصاره بادام شیرین و دانه‌های روغنی خریداری کنید.

پوست چرب

جلیمان می‌گوید، لوسیون برای پوست‌های چرب ایده آل است. کره بدن حاوی روغن بیشتری است، در حالی که لوسیون دارای بیشترین میزان آب است. یک نکته خوب این است که به دنبال عبارت “غیر چرب” روی برچسب محصولات بدن باشید.

برای صورت، از چیزی مانند مرطوب کننده بدون روغن استفاده کنید که غیر چرب است و باعث آکنه و جوش‌های سرسیاه نمی‌شود.

پوست مختلط

تفاوت لوسیون بدن و کرم بدن

وقتی صحبت از پوست مختلط می‌شود، پیشنهاد ما به شما لوسیون است. اگر مناطق خشک پوست شما نیاز به آبرسانی دارند و چربی پوست در ناحیه T نیز زیاد است،‌ نیاز است که از دو نوع محصول استفاده کنید: لوسیون برای ناحیه T و کرم برای  مناطق خشک. می‌توانید از محصولات دارای ژل آلوئه‌وار برای نواحی خشک پوست صورت خود استفاده کنید. همچنین می‌توانید محصولات مشابهی را برای هدف قرار دادن نواحی مختلف انتخاب کنید.

خرید کنسانتره پمپی آلوئه ورا کامان

جلیمان می‌گوید هر نوع پوستی که داشته باشید، باید در روتین پوستی خود لایه‌برداری سبک برای کمک به نفوذ مرطوب‌کننده به پوست را نیز اهمیت دهید.

اگزما

طبق گفته انجمن ملی اگزما (NEA)، کره‌های مرطوب کننده برای اگزما دارای ارجحیت هستند، زیرا دارای بالاترین میزان روغن هستند. کرم‌ها در رتبه دوم و لوسیون‌ها در رتبه سوم قرار دارند.

جلیمان می‌گوید: «لوسیون‌ها معمولاً به اندازه کافی غلیظ نیستند یا حاوی آب زیادی نیستند که برای مبتلایان به اگزما مفید باشند.

علاوه بر این، تحقیقات نشان داده است که اکثر مرطوب کننده‌ها اثرات مفیدی در کاهش عود و شدت اگزما دارند.

پسوریازیس

اعتقاد بر این است که مرطوب کننده‌ها در درمان پسوریازیس بسیار مفید هستند. مواد فعال مانند ویتامین E به کاهش شدت این بیماری کمک می‌کنند. با این حال، مطالعات بیشتری برای تأیید این موضوع مورد نیاز است.

تحقیقات نشان می‌دهند که راه حل‌های فردی مبتنی بر تصمیم گیری مشترک بین متخصصان سلامت و بیماران برای درمان موفق پسوریازیس مهم هستند.

جلیمان پیشنهاد می‌کند برای پسوریازیس بدن به دنبال کرم یا کره بدن بروید. وقتی نوبت به پسوریازیس روی پوست سر می‌رسد، سراغ لوسیون بروید.

آکنه

تفاوت لوسیون بدن و کرم بدن

برای آکنه، جلیمان می‌گوید: «لوسیون، لوسیون و لوسیون. اگر مستعد آکنه هستید، کرم‌ها بیش از حد غلیظ هستند و احتمالا منافذ شما را می‌بندند که منجر به جوش‌های بیشتر می‌شود.»

بسیاری از لوسیون‌های بدن و صورت برای پوست‌های مستعد آکنه طراحی شده‌اند، مانند مرطوب کننده‌های کامان.

برخی از مرطوب کننده‌ها به دلیل خواص ضدالتهابی حاوی ترکیبات و عصاره‌های گیاهی هستند، مانند:

  • چای سبز
  • آلوئه ورا
  • فندق
  • آلانتوئین
  • لیکوکالکون (از ریشه شیرین بیان)

هشدارها

جلیمان می‌گوید: «تنها باری که می‌گویم کسی نباید از لوسیون، کرم یا کره استفاده کند، روی پوست زخمی یا آسیب دیده است. در این مورد، پمادهای درمانی، تا زمانی که پوست بهبود پیدا کند، بهترین گزینه هستند.

جلیمان توضیح می‌دهد که لوسیون‌ها، کرم‌ها و کره‌ها همگی حاوی مواد نگه‌دارنده هستند که می‌توانند باعث واکنش‌های آلرژیک و تحریک‌کننده روی پوست زخمی یا ملتهب شوند. از طرف دیگر، پمادهای درمانی این‌طور نیستند.

او می‌گوید: «در غیر این صورت، همه باید از لوسیون، کرم یا کره استفاده کنند تا پوست خود را مرطوب نگه دارد و مانع آسیب پوستی شوند و پوست سالم داشته باشند.

تفاوت لوسیون بدن و کرم بدن

سخن پایانی

وقتی صحبت از مرطوب کردن پوست می‌شود، محصولات زیادی در بازار وجود دارد. لوسیون‌ها که در لیست انتخابی به عنوان سبک‌ترین محصول شناخته می‌شوند، تا کره‌ها و کرم‌ها که بافت سنگین‌تری دارند، می‌توانند انتخاب شما باشند.

با کمی آزمون و خطا، می‌توانید ترکیب مناسب خود را بیابید. در صورت شک، با یک متخصص پوست صحبت کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.