آنچه در مورد کره بدن و لوسیون بدن باید بدانید

0 533

کره‌های بدن و لوسیون‌های بدن محصولاتی هستند که افراد برای حفظ رطوبت پوست از آنها استفاده می‌کنند. لوسیون بدن برای استفاده منظم کاربردی‌تر است، اما کره بدن عملکرد خاص‌تری نسبت به لوسیون‌ها دارد.

هم کره بدن و هم لوسیون بدن مزایا و معایبی دارند. بسته به موقعیت و نوع پوست ممکن است هر کدام از این مرطوب کننده‌ها برای شما مناسب باشند. مواد اولیه این محصولات عبارت‌اند از:

  • کره بدن برای پوست‌های زبرتر که نیاز به مرطوب کننده قوی‌تری دارند بهتر است.
  • کره بدن اغلب طبیعی‌تر است، در حالی که لوسیون‌ها تصفیه شده‌تر هستند.
  • لوسیون بدن سنگین و چرب نیست، بنابراین راحت‌تر پخش و سریع‌تر جذب پوست می‌شود.

برای آشنایی با شباهت‌ها و تفاوت‌های کره بدن و لوسیون بدن و همچنین نحوه استفاده از آنها تا انتهای این مقاله با ما باشید.

کره بدن در مقابل لوسیون بدن

کره بدن و لوسیون بدن هر دو محصولی برای رطوبت رسانی پوست هستند که افراد برای نرم و صاف کردن بافت پوست خود استفاده می‌کنند.

کره بدن یک مرطوب کننده پوست است که روغن‌ها مواد اولیه آن هستند. تولیدکنندگان اغلب از شی باتر به عنوان ماده اصلی در کره بدن استفاده می‌کنند، نوعی چربی که از گیاه Butyrospermum parkii به دست می‌آید.

سایر روغن‌های موجود در کرده بدن شامل موارد زیر می‌شود:

  • کاکائو
  • نخل
  • زیتون
  • آووکادو
  • جوجوبا
  • کره Illipe یک چربی گیاهی از درخت استنوپترا

اینکه چقدر باید از کرده بدن استفاده کرد، کاملا به نوع پوست و نیاز پوست افراد بستگی دارد. اگر پوست خشک یا ترک خورده دارید، بهتر است روزانه از کره بدن استفاده کنید. با این حال، اگر پوست شما چرب است یا نیازی به استفاده مکرر ار محصولی چرب ندارید، می‌توانید استفاده از کره بدن را به یک تا دو بار در هفته محدود کنید یا در صورت نیاز استفاده کنید.

کره بدن و لوسیون بدن

برای پاسخ به سوال لوسیون بدن چیست باید بگوییم که، لوسیون بدن نسبت به کره بدن میزان آب بیشتری دارد. در واقع می‌توان گفت که لوسیون بدن محصولی است که روغن‌ها در آب محلول هستند و خب اثر چربی روی پوست در آن کمتر مشاهده می‌شود. این روش باعث می‌شود که لوسیون‌های بدن سبک‌تر از کره بدن باشند که استفاده از آن‌ها را آسان‌تر می‌کند.

لوسیون‌های بدن بسته به اینکه سازندگان آنها را برای چه طراحی کرده‌اند، می‌توانند کمی متفاوت باشند. برخی از لوسیون‌ها به گونه‌ای طراحی می‌شوند که برای استفاده صورت نیز مناسب هستند، در حالی که برخی دیگر تنها برای استفاده روی پوست طراحی می‌شوند.

لوسیون بدن برای استفاده منظم مناسب‌تر است. مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۷ نشان می‌دهد که بسته به شدت خشکی، روزانه یک تا سه بار از مرطوب کننده‌هایی مانند لوسیون بدن روی پوست استفاده کنید. این مطالعه همچنین نشان می‌دهد که تنها نیمی از اثر مرطوب کننده پس از ۸ ساعت روی پوست باقی می‌ماند.

کره و لوسیون بدن چه تفاوت‌هایی دارند؟

تفاوت اصلی کره بدن و لوسیون بدن در این است که کره بدن عمدتا حاوی روغن‌های طبیعی است، در حالی که در پروسه تولید لوسیون بدن ممکن است از برخی مواد غیرطبیعی نیز استفاده شود، ممکن است عطر داشته باشد و حاوی آب بیشتری است.

کره بدن می‌تواند در شرایط خاص گزینه‌ای ارجح باشد. در تحقیقاتی مشخص شد که کره بدن اغلب برای پوست‌های حساس مناسب است و می‌تواند اثرات بیماری‌های دارای خشکی پوست، مانند اگزمای خفیف تا متوسط را در عرض ۲ هفته کاهش دهد.

با این حال، لوسیون بدن میزان آب بیشتری دارد که پخش آن را آسان‌تر می‌کند. همچنین باعث جذب سریع در پوست می‌شود. از آنجایی که لوسیون بدن سبک‌تر است، کمتر از کره بدن منافذ پوست را مسدود می‌کند.

لوسیون و کره بدن چه وجه مشترکی با هم دارند؟

کره بدن و لوسیون بدن

کره بدن و لوسیون‌ها مرطوب کننده‌هایی هستند که به نرمی و لطافت پوست و کاهش چین و چروک ریز کمک می‌کنند. این محصولات ظاهری سالم به پوست می‌دهند که در وهله اول می‌توانند اعتماد به نفس افراد را بالا ببرند و همچنین، به بهبود کیفیت زندگی افراد کمک می‌کنند.

مرطوب کننده‌ها مخصوصاً برای کاهش علائم خشکی پوست مفید هستند که می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • خارش
  • درد
  • سوزن سوزن شدن
  • سفتی پوست
  • مور مور شدن

آیا می‌توانید از ترکیب هر دو محصول استفاده کنید؟

هر دو مرطوب کننده عملکردهای مشابهی دارند، اما شدت آنها کمی متفاوت است. از آنجایی که هر محصول عملکرد خاصی دارد، برای آبرسانی بیشتر پوست، استفاده همزمان از کره بدن و لوسیون فایده‌ای ندارد.

به جای استفاده از ترکیب دو محصول به صورت همزمان می‌توانید محصول مناسب را برای موقعیت‌های مناسب استفاده کنید. زمانی که پوست خشک‌تر از حد معمول است از کره بدن استفاده کنید، اما برای استفاده منظم از لوسیون استفاده کنید.

آیا کره و لوسیون بدن برای پوست‌های حساس موثر هستند؟

کره بدن و لوسیون بدن

کره بدن و لوسیون بدن بسته به فرمول ساخت، برای پوست‌های حساس مناسب هستند. به عنوان مثال، یک مطالعه در سال ۲۰۱۸ روی ۳۴ شرکت‌کننده زن نشان داد که شی باتر هیچ عارضه‌ای برای افرادی که پوست حساس دارند ایجاد نمی‌کند. این نتایج ممکن است به دلیل خام و طبیعی بودن چربی شی باتر به عنوان ماده اصلی باشد. با این حال، لوسیون‌های بدن بسیاری وجود دارند که متخصصان پوست برای پوست‌های حساس طراحی کرده‌اند که مناسب نیز هستند. به عنوان مثال، لوسیون بدن کامان با وجود عناصری مانند ارکیده، آووکادو، هیالورونیک اسید، کلاژن، ویتامین B5، C و E می‌تواند پوست را کاملا عمیق تغذیه و آبرسانی می‌کند و علاوه بر آن، آسیبی برای پوست‌های حساس نخواهد داشت.

علاوه بر این، کره بدن ممکن است برای انواع پوست‌های خشک گزینه بهتری باشد، زیرا محصول چرب‌تری است. لوسیون‌های بدن می‌توانند برای پوست‌های چرب و مختلط بهتر باشند زیرا روی منافذ را نمی‌پوشانند. علاوه بر این، لوسیون‌ها برای مناطقی از پوست با موهای بیشتر بهتر هستند.

کره بدن می‌تواند پوست خشک و ترک خورده را تسکین دهد، اما همچنین می‌تواند منافذ را مسدود کند. لوسیون بدن چندان قوی نیست، اما برای حفظ رطوبت پوست با استفاده منظم مفید است.

مهم است که به یاد داشته باشید که یک محصول ممکن است برای یک فرد عالی عمل کند، اما اگر فردی با نوع پوست متفاوت از آن استفاده کند، نتیجه‌ای مثبت مشاهده نکند.

برای افرادی که دارای بیماری‌ای مانند اگزما و مشکلات پوستی مانند آکنه است، پزشک است که باید نوع مرطوب کننده را تعیین کند. کره بدن ممکن است برای نواحی حساس کمتر تحریک‌کننده باشد، اما همین مرطوب کننده ممکن است باعث آسیب بیشتر در برخی نواحی پوست و حتی بروز مشکلات پوستی شود.

بیشتر بخوانید: تفاوت لوسیون بدن و کرم بدن چیست؟

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.