تکنیک های زیبایی که خانم ها باید بدانند

0 681

تقریبا همه خانم‌ها دوست دارند پوستی شاداب و سالم داشته باشند و در زیباترین حالت خودشان به نظر برسند. داشتن لکه، جوش و آکنه روی پوست کاملا طبیعی است و هیچ پوستی کاملا صاف و بدون لک نیست. اما تکنیک های زیبایی وجود دارد که به ما کمک می‌کند پوست خود را در بهترین حالتی ممکن نگه داریم. تکنیک‌های ساده‌ای مانند تشخیص نوع پوست و انتخاب روتین متناسب با آن می‌توانند کمک‌کننده باشند.

مواد آرایشی و بهداشتی مناسب پوستتان را انتخاب کنید

برای این کار ابتدا باید نوع پوستتان را تشخیص دهید. اگر پوستتان چرب است این مواد باید چربی اضافه پوست را بگیرند و اگر پوست خشکی دارید آبرسانی پوست برای شما اهمیتی دوچندان پیدا می‌کند. روتین پوست مناسب خودتان را پیدا کنید. برای شروع تمیز کردن پوست، استفاده از تونر و استفاده از مرطوب‌کننده می‌توانند اجزای اولیه و اصلی روتین روزانه شما باشند. اگر خیلی مطمئن نیستید روتین شما چطور باید باشد می‌توانید از یک متخصص هم مشورت بگیرید. وقتی در مورد نوع پوست و روتین مورد نیاز خود تصمیم گرفتید می‌توانید مناسب‌ترین محصولات را برای پوست خود انتخاب کنید.

از محصولات طبیعی استفاده کنید

در طول تاریخ زنان در کشورهای مختلف تکنیک های زیبایی خاصی از دل طبیعت پیدا کرده‌اند که هنوز هم می‌تواند کاربردی باشد. برای مثال در کشور سوئد زنان از چای سبز در مراقبت‌های روزانه خود استفاده می‌کنند. آنها از ترکیب یخ‌زده چای سبز و آب معدنی به‌عنوان تونر استفاده می‌کنند. نوشیدن چای سبز هم مزایای خاص خودش را دارد. خانم‌های چینی از آب برنج برای شستن صورتشان استفاده می‌کنند. آنها همچنین از روغن کامیلا برای کاهش لکه و علائم کشیدگی روی پوست استفاده می‌کنند.

ماسک‌های خانگی بسیاری برای پوست وجود دارد. اما اگر می‌خواهید در خانه ماسکی بسازید حتما قبل از آنکه آن را به طور کامل روی پوستتان بمالید کمی از آن را روی قسمتی از پوستتان امتحان کنید. حدود نیم ساعت صبر کنید تا مطمئن شوید علامتی از حساسیت مثل قرمز شدن، خارش و سوزش در پوست شما به وجود نمی‌آید. در ضمن به‌طور کل از زدن ماسک به ناحیه حساس دور چشم خودداری کنید، مگر آنکه ماسک یا پچ مخصوص چشم باشد.

نکات و ترفندهای عطر زدن را بدانید

تکنیک های زیبایی

درست است که عطرها تاثیر ظاهری ندارند اما در برخوردهای ما با دیگران اثر چشم‌گیری دارند بنابراین استفاده صحیح از عطرها می‌تواند یکی از تکنیک های زیبایی تاثیرگذار باشد. می‌توانید برای شروع با نامناسب ترین نقاط بدن برای عطر آشنا شوید. از نظر بعضی‌ها گردن به دلیل پوست حساس‌تری دارد جای مناسبی برای زدن عطر نیست و ممکن است الکل عطر روی پوست گردن تاثیر منفی بگذارد. همچنین برخی افراد عطر زدن به موها را توصیه نمی‌کنند.

یک نکته دیگر در مورد عطر زدن این است جایی را که به آن عطر زدید را نمالید. این کار باعث می‌شود بوی عطر زودتر از بین برود و نت‌های اول آن را از دست بدهید. در عوض مثلا اگر به مچ دستتان عطر می‌زنید فقط کمی آنها را به هم فشار دهید.

آرایش صحیح را یاد بگیرید

خیلی اوقات همین که از اشتباهات آرایشی دوری کنیم، نیمی از تکنیک های زیبایی را انجام داده‌ایم. می‌توانید با دیدن فیلم‌های اینفلوئنسرهای محبوبتان از آخرین روش‌های آرایش باخبر باشید. اما یک آرایش طبیعی و سبک برای استفاده روزانه مناسب‌تر است. چراکه آرایش‌های سنگین فشار زیادی به پوست وارد می‌کنند. یادتان باشد شب‌ها حتما آرایش خود را به‌طور کامل پاک کنید. خوابیدن با آرایش برای پوست بسیار مضر است و آن را مستعد پیری زودرس و آکنه می‌کند.

در مورد چشم‌ها این موضوع اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. حتما از اشتباهات آرایشی تاثیرگذار روی سلامت و زیبایی چشم با خبر باشید و از انجام آنها اجتناب کنید. زیرا پوست اطراف چشم حساس‌ترین نقطه پوست بدن است. خود چشم‌ها هم بسیار حساس هستند و به هیچ‌وجه نباید آلودگی وارد چشم شود.

راه‌های سریع آرایش مو را یاد بگیرید

تکنیک های زیبایی

موهای شما در هر اندازه و شکلی که هستند حتما یک راه سریع برای درست کردنشان وجود دارد. اگر موهای خیلی صافی دارید و روی سرتان تخت به نظر می‌رسند یکی از تکنیک های زیبایی مناسب شما استفاده از شامپوی خشک برای حالت دادن به موهای خود استفاده کنید. کافی است شامپو خشک را در امتداد ریشه موهای خود اسپری کنید و بعد با دستتان کمی حالت به آنها بدهید.

اگر موهای فری دارید لازم نیست همیشه با اتو و سشوار صافش کنید. استفاده دائم از حرارت بالا می‌تواند به موهای شما آسیب بزند. یکی از تکنیک های زیبایی مخصوص موهای فر استفاده از انواع مواد طبیعی مانند روغن‌ها برای کم کردن وز موها است. به این ترتیب با کم شدن وز موها زیبایی موهای فر شما بیشتر به چشم می‌آید. مواد دیگری مانند شیر و آلوئه ورا هم در بسیاری از ماسک موهای خانگی به کار می‌رود.

به تغذیه خود رسیدگی کنید

علاوه بر لوازم آرایشی و بهداشتی که از بیرون برای پوست و موی خود استفاده می‌کنید، تغذیه مناسب هم می‌تواند زیبایی شما را بیشتر کند. شکر و چربی زیاد را از غذای خود حفظ کنید. به جز مرطوب کننده‌هایی که در طول روز و قبل از خواب استفاده می‌کنید آب زیاد بخورید. خوردن آب باعث می‌شود بدنتان دچار کم‌آبی نشود. این کار به کم شدن کبودی دور چشم و شادابی بیشتر پوست هم کمک می‌کند. اگر می‌خواهید پف صورت‌تان کم شود خوردن سبزیجات را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

در ۳۶۵ روز سال ضد آفتاب بزنید

اشعه UV خورشید در تمام روزهای سال، حتی روزهای ابری، اثر خودش را بر روی پوست ما می‌گذارد. پس استفاده دائمی از کرم ضد آفتاب یکی از مهم‌ترین تکنیک های زیبایی است که باید در روتین روزانه هرکس قرار داشته باشد. از کرم ضد آفتاب مناسب نوع پوستتان استفاده کنید و نه تنها صورت بلکه دست‌ها و گردن خودتان را هم با ضد آفتاب بپوشانید.

توصیه می‌شود در روزهای ابری و حتی داخل خانه هم از این کرم‌ها با SPF 30 و بالاتر استفاده کنید. هر دو ساعت یک بار ضد آفتاب را تمدید کنید و به ضد آفتاب‌های محصولات آرایشی قانع نباشید. یکی از ترفند‌های آرایشی مهم این است که از کرم ضد آفتاب زیر آرایش خود استفاده کنید. البته محافظت از آفتاب تنها به کرم ضد آفتاب ختم نمی‌شود، عینک ضد آفتاب و انواع کلاه‌ها هم سلاح‌های دیگری هستند که از شما در مقابل اشعه UV محافظت می‌کنند.

تکنیک های زیبایی

خواب خود را اصلاح کنید

سعی کنید به میزان کافی بخوابید. هشت ساعت خواب شبانه فرصت خوبی است تا بدن شما خودش را برای یک روز کاری آماده کند. البته موضوع فقط در مورد ساعات خواب نیست. سعی کنید روبالشتی خود را در بازه‌های زمانی کوتاه تعویض کنید و بشویید. استفاده از روبالشتی ابریشمی راه بسیار خوبی برای محافظت از پوست و مو است. ابریشم بسیار نرم و لطیف است و از شکسته شدن و گره خوردن موها در خواب جلوگیری می‌کند.

در نهایت سعی کنید تا جایی که ممکن است استرس را از خود دور کنید. روتین پوست و موی خود را با توجه به نوع پوستتان تعیین کنید. محصولات کامان، محصولات باکیفیتی هستند که می‌توانید با توجه به نوع پوستی که دارید از آنها در روتین خود استفاده کنید. تمام این تکنیک های زیبایی کارآمد هستند. اما هر از چند گاهی بروز مواردی مثل جوش و لک روی پوست کاملا طبیعی است و خیلی از اوقات، خود‌به‌خود و در عرض چند روز برطرف می‌شوند. موهای بلند هم به‌طور طبیعی گاهی موخوره می‌شوند. اما اگر هر چند وقت یک بار نوک آنها را کوتاه کنید بهبود پیدا می‌کنند و قوی و سالم می‌مانند. با این حال اگر به مشکل جدی برخورد کردید حتما از یک پزشک مشورت بگیرید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.