آماده سازی پوست خشک قبل از میکاپ

0 691

اگر پوست خشکی دارید، مطمئنا می‌دانید که آرایش کردن روی پوست خشک چقدر چالش دارد. محصولات آرایشی معمولا روی نقاط مختلف خشک جذب می‌شوند و این حالت، باعث به وجود آمدن لک و کثیفی روی پوست می‌شود. قبل از آرایش کردن روی پوست خشک، باید با محصولات مناسب آرایشی و بهداشتی، پوست خود را آماده کنید تا رطوبت لازم برای جذب مواد آرایشی را داشته باشد. علاوه بر این، باید مطمئن شوید که از محصولاتی استفاده می‌کنید که برای پوست‌های خشک تولید شده‌اند. آماده‌سازی پوست و استفاده از محصولات مناسب، به شما کمک می‌کند آرایش را روی پوست خود راحت‌تر انجام دهید تا باعث کثیفی پوست نشود و حتی از نزدیک، آرایش شما بی‌عیب به نظر برسد.

در این مقاله، یکی از متداول‌ترین روش‌ها برای آماده سازی پوست خشک برای میکاپ را ارائه خواهیم داد تا به شما کمک کنیم آرایشی زیبا روی پوست خود داشته باشید.

صورت خود را بشویید

در این مرحله، اصلا مهم نیست چه نوع پوستی دارید؛ همیشه قبل از آرایش باید صورت خود را بشویید. این کار باعث می‌شود که زمینه آرایش برای استفاده از محصولات آرایشی آماده شود و پوست را شاداب و آماده برای هر محصولی که روی آن قرار می‌دهید، می‌کنید. علاوه بر این، باعث از بین رفتن هرگونه آلودگی و مواد آرایشی از روی پوست می‌شود. این کار از ایجاد جوش و بسته شدن منافذ نیز جلوگیری می‌کند.

برای شستشوی صورت خود از یک شوینده ملایم صورت که برای پوست خشک تولید شده، استفاده کنید. شستشوی صورت برای پوست‌های معمولی یا چرب نیاز به شوینده‌های قوی‌تری دارد و این کار می‌تواند پوست را برای آرایش، خشک کند.

حتما لایه برداری کنید

کرم پودر و سایر لوازم آرایش به خوبی روی پوست خشک و پوسته پوسته نمی‌نشیند. برای اطمینان از داشتن یک پوست صاف برای آرایش، حتما پوست خود را لایه برداری کنید.

تونرهای لایه بردار برای این کار بهترین گزینه هستند، زیرا تونرها نسبت به لایه بردارهای دیگر ملایم‌تر هستند و از اسید گلیکولیک برای خلاص شدن از شر پوست مرده استفاده می‌کنند. همچنین در برخی تونرها، آلوئه‌وارا وجود دارد که به تسکین پوست خشک شما کمک می‌کند. فقط دقت کنید که در زمان خرید تونر، حتما تونری مناسب پوست خشک خریداری کنید تا شدت خشکی پوست خود را بیشتر نکنید.

پوست خود را مرطوب کنید

آماده سازی پوست خشک قبل از میکاپ

پس از شستن صورت، مرطوب کننده را روی پوست خود بزنید و آن را روی خشک‌ترین نواحی متمرکز کنید. برای بسیاری، ناحیه اطراف بینی و فضای بین ابروها خشک‌ترین مناطق هستند.

از یک مرطوب کننده فوق‌العاده قوی که به طور خاص برای پوست‌های خشک ساخته شده است، استفاده کنید. به اندازه کافی از مرطوب کننده استفاده کنید تا جذب پوست شود، اما نه آنقدر که در اثر استفاده زیاد از مرطوب کننده احساس چربی روی پوست خود کنید.

پیشنهاد ما به شما برای آماده سازی پوست خشک قبل از آرایش و همچنین رطوبت رسانی قوی پوست‌های خشک، استفاده از کرم کامان برای پوست خشک است.

این کرم از محصولات کامان مناسب پوست‌های خیلی خشک است و وظایف اصلی آن رطوبت رسانی عمیق، ترمیم و بازسازی، نرم‌کنندگی و بهبود خاصیت کشسانی پوست است. استفاده از این کرم و آن هم به صورت مرتب و روزانه، کمک می‌کند تا پوست خشک خود را عمیقا آبرسانی کنید و دیگر شاهد تَرَک و پوسته پوسته شدن نباشید. کرم پمپی برای پوست خشک کامان دارای فرمولاسیون غنی حاوی شی باتر، موم زنبور عسل و وازلین است. به این ترتیب، می‌توانید پوست خود را برای آرایش به صورت عمیق رطوبت رسانی کنید.

خرید کرم کامان برای پوست های خیلی خشک

پرایمر صورت بزنید

پرایمر یک محصول شفاف و ژل‌مانند است که قبل از آرایش روی پوست زده می‌شود. پرایمر، به خصوص برای پوست‌های خشک بسیار مفید است، زیرا پوست را برای آرایش صاف‌تر می‌کند، به طوری که می‌توان آرایش را بدون تکه تکه شدن محصولات آرایشی روی پوست انجام داد. برای زدن پرایمر، یک نقطه از آن را روی انگشت خود بریزید و آن را به قسمت‌هایی از صورت بزنید.

مراقبت باشید که از پرایمر زیاد استفاده نکنید. به طور کلی، از یک نقطه برای نواحی کوچکتر مانند چانه و بینی و از دو نقطه برای مناطق بزرگتر مانند گونه‌ها یا پیشانی استفاده کنید.

پرایمر چشم بزنید

پرایمر چشم کمک می‌کند سایه چشم و خط چشم روی چشم بهتر نما داشته باشند و البته که روی پوست بهتر زده شوند. همچنین رنگ سایه با پرایمر بیشتر می‌شود و روی پلک حالت یکنواخت‌تری پیدا می‌کند. اگر پلک‌های شما خشک است، ممکن است روی آن آثار خشکی پوست و همچنین خارش را مشاهده کنید. پرایمر چشم بدون اینکه پلک‌های شما را بیش از حد چرب کند، آنها را مرطوب می‌کند و تغییر رنگ سایه روی چشم را به صفر می‌رساند. یک نقطه از پرایمر چشم را به هر پلک بزنید و با نوک انگشت خود آن را پخش کنید.

از بالم لب استفاده کنید

اگر دچار خشکی پوست هستید، این امکان وجود دارد که لب‌های ترک خورده‌ای نیز داشته باشید. لب‌های ترک خورده، زدن رژلب یا سایر محصولات لب را تقریبا غیرممکن می‌کند. ممکن است درباره اینکه بالم لب چیست شنیده باشید؛ بالم لب یکی از بهترین مواد آرایشی و بهداشتی است که می‌توانید از آن برای مرطوب کردن پوست لب خود استفاده کنید و لب را برای زدن رژلب و دیگر محصولات لب آماده کنید.

بیشتر بخوانید: خشکی دور لب نشانه چیست؟

از محصولات آرایشی مخصوص پوست خشک استفاده کنید

آماده سازی پوست خشک قبل از میکاپ

در زمان آرایش، باید مطمئن شوید که از کرم پودر و کانسیلر مخصوص پوست‌های خشک استفاده می‌کنید. کرم پودری که برای پوست‌های خشک طراحی شده است، رطوبت بیشتری نسبت به کرم پودر مخصوص پوست‌های چرب یا معمولی دارد، به این معنی که به راحتی روی پوست پخش می‌شود و پوست شما را مرطوب و شاداب نشان می‌دهد.

از کرم پودر مایع استفاده کنید و دور پنکیک‌ها و پودرهای فشرده را خط بکشید. این محصولات پودری برای افرادی که پوست چرب دارند عالی هستند، زیرا به راحتی جذب چربی و رطوبت اضافی روی پوست آنها می‌شوند. اما اگر پوست خشکی دارید، استفاده از کرم پودر نامناسب می‌تواند پوست شما را خشک‌تر نشان دهد. در کنار کرم پودر مناسب، باید از کانسیلرهای کرمی نیز استفاده کنید.

از اسپری فیکس استفاده کنید

به جای استفاده از پودر برای فیکس کردن کرم پودر و کانسیلر، از اسپری فیکس استفاده کنید. اسپری را حدود سی سانتی‌متری از صورت خود نگه دارید و آن را روی صورت بزنید. این اسپری‌ها برخلاف پودرهای فیکس، اثر مرطوب کنندگی بسیاری دارند.

ادامه آرایش خود را انجام دهید

در حالی که چشم‌هایتان از قبل آماده شده‌اند، همانند همیشه، آرایش چشم خود را انجام دهید. باید توجه داشته باشید که با زدن پرایمر، ترکیب کردن سایه‌ها روی چشم راحت‌تر می‌شود و خط چشم خیلی روان‌تر روی پوست کشیده می‌شود.

اگر حس می‌کنید که پلک‌هایتان هنوز خشک است، به جای خط چشم مدادی از خط چشم مایع استفاده کنید. همچنین می‌توانید از سایه‌های کرمی استفاده کنید، اگرچه ترکیب سایه‌های پودری راحت‌تر است.

اگر گونه‌ها و نواحی استخوان گونه شما مستعد خشکی هستند که باعث می‌شود رژگونه شما به صورت لکه‌دار باقی بماند، از رژگونه مایع استفاده کنید. رژگونه مایع نه تنها روان‌تر روی پوست کشیده می‌شود، بلکه ماندگاری بیشتری دارد و در روزهای گرم در برابر حرارت مقاوم‌تر است. برای استفاده از رژگونه مایع، یک نقطه از آن را روی استخوان گونه‌های خود بمالید و با برس رژگونه به آرامی آن را پخش کنید.

زمانی که زدن کرم پودر، رژگونه و آرایش چشم خود را انجام دادید، وقت آن رسیده که بالم لب را از روی لب‌های خود پاک کنید. پس از این کار می‌توانید رژلب خود را بزنید. سعی کنید از رژ لب‌های مات یا رژلب‌های ماندگار دوری کنید، زیرا این رژلب‌ها باعث خشکی لب می‌شوند.

آماده سازی پوست خشک قبل از میکاپ

اگر تصمیم به استفاده از رژ لب مات دارید که باعث خشکی لب‌هایتان می‌شود، کمی وازلین یا بالم لب را روی انگشت خود بزنید، سپس آن را روی لب‌هایتان بزنید. این کار باعث می‌شود لب‌های شما مرطوب شوند و اثر خشک کنندگی رژلب‌های مات را خنثی کنید.

از هایلایتر برای داشتن ظاهری درخشان استفاده کنید. اگر از خشک شدن پوست خود آگاه هستید، از هایلایتر مایع استفاده کنید تا ظاهری شاداب و مخملی به پوست خود بدهید. از یک هایلایتر مایع استفاده کنید و یک قطره را روی هر استخوان گونه بزنید. آن را با انگشت خود به صورت مورب در امتداد برآمدگی استخوان گونه خود بکشید. استفاده از هایلایتر کمتر باعث خشکی پوست می‌شود، اما ظاهری شاداب و سالم به پوست شما می‌دهد.

آرایش خود را در طول روز تازه کنید

هر چند ساعت یکبار آرایش خود را چک کنید. اگر متوجه شدید که پوست شما پوسته پوسته شده یا لکه‌های خشکی روی آن ظاهر شده است، پوست خود را احیا کنید. ابتدا یک موچین بردارید و پوسته‌های خشک را از روی پوست بردارید. سپس، با استفاده از یک مرطوب کننده و مقدار کمی از آن، پوست را مرطوب کنید. مرطوب کننده به پوست شما رطوبت و تغذیه مورد نیازش را می‌دهد و باعث می‌شود آرایش شما کمتر خشک و خشن به نظر برسد.

دقت کنید که زیاد از مرطوب کننده استفاده نکنید و آن را روی پوست ضربه‌ای نزنید. مالیدن کرم روی صورت می‌تواند کرم پودر کانسیلر شما را پاک کند.

بیشتر بخوانید: ۸ اشتباه آرایشی که همه ما ممکن است آنها را انجام دهیم

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.